Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA mají plán, jak pilotům zhatit plánované zpožďování letů

Piloti Českých aerolinií chtějí kvůli propouštění protestovat. Plánují důsledným dodržováním předpisů a zákoníku práce zpožďovat lety. Vedení ČSA už má ale plán, jak pilotům v protestech zamezit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nesnašimlobisty

kdy konečně přestanu

doplácet na přeplacené servírky v letadle a přeplacené piloty, nechápu jak dlouho budu čekat na prodej ČSA a konečně nový vlastník udělá pořádek v komunistických praktikách ČSA;-D

0/0
30.7.2011 10:52

halaker

...a uzivi se Kaspar jako instruktor treba v Roudnici?

... jo jo chlapci, doba, kdy jste meli statem garantovany zamestnanecky monopol a kecali jste do vseho je pryc. Pokud by na UCL nebyla ta klika komousu, tak uz davno neplati ani podminka, ze se posadky u CSA musi mezi sebou dorozumet cesky a nechala by se pouze anglictina jako komunikacni jazyk. To by pak byl fofr, jak by vetsina z vas sla s platy na polovicku, protoze nemcu, italu, anglicanu i americanu, co maji ATPL a slusny nalet a jsou ochotni si uhradit typovku, pokud ji nemaji, je mraky .... !Rv

0/0
29.7.2011 10:14

yaack

Re: ...a uzivi se Kaspar jako instruktor treba v Roudnici?

škoda, že se to vše nezměnilo v tomto duchu už dříve, asi by to dnes bylo úplně jiné ČSA, kdyby mu od pádu komunismu nevládly politika a odbory (především ty pilotní)

0/0
29.7.2011 23:51

nesnašimlobisty

Re: ...a uzivi se Kaspar jako instruktor treba v Roudnici?

přesně tak kázat vodu a pít víno a nakonec ještě státe doplat;-D

0/0
30.7.2011 10:53

imax.van.dort

nová doba

zaměstnanci (odboráři) určují, kolik má mít podnik zaměstnanců

0/0
28.7.2011 14:29

oracle29

Re: nová doba

Už jezdí Gaspar s tím vozíkem na rozvážení zavazadel?;-D

0/0
29.7.2011 9:42

nespavec

Piloti

chtějí protestovat? Měli by si vyzkoušet jak se pracuje v soukromé firmě -parchanti!!!!!!!!!!

0/0
28.7.2011 13:29

deny_ip

Re: Piloti

budes se divit, ale prace u soukrome aerolinky je stejna jako u statni.. mas stejna narizeni, stjene povinnosti, nalitas stejne hodin atd..

0/0
28.7.2011 13:51

nesnašimlobisty

Re: Piloti

pěkně kecáš rozdíl je podmínkách a platech

0/0
30.7.2011 10:54

pavel-m

Nechápu..

Takže ČSA chce pro nadbytečnost propustit 40 pilotů protože nemá kam lítat, a ti na to odpovídají trucováním? A co jako chtějí? Holt když není práce tak mne propustí a zkusím dělat jinde. Pokud jsou dobří, Emirates či jiné Arabské aerolinky po nich hned sáhnou. Pokud ale jsou lemplové a nic neumí..

Nevím, ale z dlouhodobého chování Filipa Gaspara mi přijde že chce často nereálné věci a neví co je to ústupek či kompromis. Nemá snad politické ambice?;-)

0/0
28.7.2011 12:26

Neipori2

Takže nedodržují

Piloti plánují důsledně dělat svoji práci?   8-oSi děláte srandu, takže do teď jenom ležérní přístup?

0/0
28.7.2011 12:07

Kracker

Re: Takže nedodržují

ak by si dostaval 250 000 mesacen, tak by si pracoval zodpovedne? Asi nie.

0/0
28.7.2011 13:39

Doubleblue

:-)

Jó kam Tvrdík šlápne,tam tráva ještě dlouhá léta neporoste.;-(

0/0
28.7.2011 11:00

jejda to jsem ja

Je zajímavé že nikoho nepohoršuje,

že nejsou dodržovány předpisy, ale kde kdo má jasno kolik pilot bere..........nějak mě to připomíná doktory :-P

0/0
28.7.2011 10:31

Intesen

Re: Je zajímavé že nikoho nepohoršuje,

ANO předpisy a zákonník práce se tedy normálně nedodržuje ..... RvRvRv

0/0
28.7.2011 10:37

Thor Steinar

Re: Je zajímavé že nikoho nepohoršuje,

Nejlépe začít u sebe :-P

0/0
28.7.2011 10:52

Leinad

Re: Je zajímavé že nikoho nepohoršuje,

U lékařů mě pohoršovaly přesčasy (i když ne ty hodiny prospané na pohotovosti bez pacientů nebo ty hodiny "kdy se fronta v čekárně neposouvá") zejména u případů chyb při operacích, u kterých mám důvod si myslet, že byly i z únavy.

Kolik se stane za rok leteckých nehod na spojích ČSA a kolik je zaviněno chybou pilotů? :-P

Mimochodem proč lékaři také neudělali "bílou stávku" a formální dodržování všech předpisů?

0/0
28.7.2011 11:20

Leinad

Osobní odpovědnost manažerů

Jak je možné, že Emirates nesou a shání piloty? Co dělá Travel-Service?

Manažeři by měli zaplatit všechny škody ze svého - nebo minimálně odejít bez odstupného.

0/0
28.7.2011 10:11

Prngr1

Re: Osobní odpovědnost manažerů

létají výnosné dálkové lety a není u nich přezaměstnanost

0/0
28.7.2011 10:19

Leinad

Re: Osobní odpovědnost manažerů

Kdo rušil dálkové lety ČSA, předpokládám, že to nebyl kapitán, který o své vůli řekl "do Ameriky nepoletím?"

Pokud je to s tou přezaměstnaností pravda, proč nedošlo k rozvazování pracovních poměrů dávno?

0/0
28.7.2011 10:26

Thor Steinar

Re: Osobní odpovědnost manažerů

Tak se zeptej v CSA. Proc s tim prudis v diskusi. Tady se odpovedi nedockas. :-P

0/0
28.7.2011 10:55

lojzicekodvedle

Re: Osobní odpovědnost manažerů

CSA nemely vhodna letadla,aby letaly do USA.jejich A Staricke  A 310 nevyhovovaly jak technicky tak mely hoodne velkou spotrebu paliva.;-D

0/0
28.7.2011 14:57

gebra

Re: Osobní odpovědnost manažerů

vzdyt to rikam cirkus CSA. uz muzou zacit prodavat vstupenky na vystoupeni a za prodej letadel si poridit zverinec

0/0
28.7.2011 10:36

kiv

Re: Osobní odpovědnost manažerů

Emirates a jiné středněvýchodní aerolinky co se jich vyrojilo za posledních 10 - 20 let  jsou kapitolou sama pro sebe.:-/

Jsou v  podstatě  skrytě dotované svými vládami /šejky/ ať už formou  smešných  letištních  tax na svých mateřských letištích /Dubaj např/,  zvýhodněné palivo, či extra podmínky /naprosto netržní / pro nákup a leasing letadel od "svých" bank vlastněných týmiž vládami resp.  šejky  ... To se to pak "podniká" ... ;-D

0/0
28.7.2011 20:16

Králík z klobouku

Absurdistán

Piloti pohrozili, že budou dodržovat předpisy, a ČSA se uchýlily k hrozbě odvetou, že budou také plnit své povinnosti. Všichni ale doufají, že k ničemu tak hroznému nakonec nedojde a v ČSA zůstane stejný bordel jako dosud.

+4/0
28.7.2011 9:59

Leinad

Re: Absurdistán

Ale další manažeři, alá Tvrdík chtějí, aby tam byl ještě větší bordel.

0/0
28.7.2011 10:12

RumBum

by me zajimalo, jak je to s tim "duslednym dodrzovanim"

predpisu. Nevim, jak to chodi na letisti, ale treba zeleznicari maji do smeny zapocitane i takove veci, jako chuze k vlaku, pripravu na jizdu atd. Jsou na to technologicke predpisy.

Nejak se mi nechce verit, ze tyhle veci delaji piloti ve svem volnu. Potom by to ale byl spis problem na strane letecke spolecnosti.

+1/0
28.7.2011 9:45

Prngr1

Re: by me zajimalo, jak je to s tim "duslednym dodrzovanim"

Konkrétně u železnice lze dodržováním předpisů způsobit kolaps a hodinová zpoždění - ty předpisy jsou totiž moc složité.

0/0
28.7.2011 10:21

Thor Steinar

Re: by me zajimalo, jak je to s tim "duslednym dodrzovanim"

Prehanis. Slozity jso mozna pro bezmozky a s tim kolapsem a hodinovymi zpozdenimy bych taky brzdil. Jen obvkla velkohubost a velky oci.

0/0
28.7.2011 11:01

bolan

Já brát 300 000 měsíčně tak se taky třesu o flek.

Měli volit ČSSD. Ta by tam dosadila osvědčeného Tvrdíka ,ten by nepropustil žádného obyčejného člověka-pilota a ještě by firmu ekonomicky vytáh nahoru!:-))

+1/0
28.7.2011 9:39

piErcE

Re: Já brát 300 000 měsíčně tak se taky třesu o flek.

Ono těchpilotů, co berou 300 měsíčně, tam zas moc není. To zas zauřadovala media ... většina těch pilotů má výrazně, ale výrazně míň.

0/0
28.7.2011 9:42

Chudým bral, bohatým dával (9)

Re: Já brát 300 000 měsíčně tak se taky třesu o flek.

250 000 ;-D

0/0
28.7.2011 9:43

piErcE

Re: Já brát 300 000 měsíčně tak se taky třesu o flek.

Hluboko pod 100...

0/0
28.7.2011 9:44

deny_ip

Re: Já brát 300 000 měsíčně tak se taky třesu o flek.

FO na ATR ma 50tis

0/0
28.7.2011 9:45

tuba

Re: Já brát 300 000 měsíčně tak se taky třesu o flek.

na dovysvetlenie: FO = druhy pilot a ATR = dvojmotoove vrtulove lietadlo francuzskej vyroby

0/0
28.7.2011 10:34

gebra

cirkus CSA

Uz vidim jak si kapitan posadky sedne za knipl k nahozeny masine a poleti.  ;o))))))) 

To jsou fakt diletanti v tom CSA.

0/0
28.7.2011 9:33

Pravičák začíná být nadávka

Re: cirkus CSA

měl bys napsat:  to budou diletanti. Za posledních 36 let žádná havárie strojů ČSA - to asi nebude náhoda, že?

0/0
28.7.2011 9:43

gebra

Re: cirkus CSA

tezko pripisovat tento "historicky uspech" soucasnemu vedeni, ktere spis dela vse pro to aby se to zmenilo.

0/0
28.7.2011 10:20

blebleson

Re: cirkus CSA

Myslím, že nemáte pravdu. Mám takové tušení, že před nějakými 30ti roky došlo v Bratislavě k letecké havárii letadla ČSA, pak někde v Damašku, atd.... ono by se jistě toho našlo víc. Jistě by stačilo podívat se třeba do Wikipedie.:-P

0/0
28.7.2011 12:11

pingl

Re: cirkus CSA

Píšou to v článku : Kapitán si sedne za knipl v nahozený mašině o hodinu dřív - takže na všechno bude mít času habakuk. Tipuju, že poslední čtvrthodinku bude jen znuděně koukat z okýnka na runway.

0/0
28.7.2011 9:50

gebra

Re: cirkus CSA

Dalsi co si mysli ze sednout si do kokpitu letadla je jako do skodovky. Ta predletova priprava asi neni jen ze zakvedla joystikem a leti. A to ze je povolaji do sluzby o hodinu driv znamena pouze to ze jim pak ty hodiny zase nevyjdou a budou potrebovat tech posadek vic. Tu pripravu proste neojeDUKATbe.

0/0
28.7.2011 10:28

bk89322

Re: cirkus CSA

IMHO to problem neni, predletova prohlidka zahrnuje overeni funkcnosti vsech systemu, ale ze by je clovek musel sam zapinat mi moc smysl nedava.

Kdyby to bylo v rozporu, tak by uz na to odbory pilotu urcite upozornily jako na ukazku nekompetentnosti vedeni spolecnosti.

0/0
28.7.2011 9:56

gebra

Re: cirkus CSA

Piloti mi jsou ukradeny stejne jako celej cirkus CSA.

Jiste je ze pokud kapitan bude delat obstrukce pri predletove priprave, tak je proste delat bude a proklamace ze jim to nekdo dopredu zapne jsou liche. Tu zodpovednost na sebe bere on a ne nejaka mluvci, ktera neco kvoka do medii

0/0
28.7.2011 10:32

Stephane Margelle

Piloti delaji vetsinou praci, ktera je bavi a pro mnohe lidi

je byt pilotem nesplnitelnym snem. Dale letaji po svete a prachů maji jako slupek. Kdyz se jim to nelibi, at jdou tahat do kolbenu...

+1/0
28.7.2011 9:30

meteon

Travel Service

Zajímavé, že Travel Service funguje bez problémů. Manažeři seženou byznys, piloti a palubní personál vozí naplněná letadla, a společnost přikupuje nová letadla. ČSA mi připadají jako řízený sestup. Prodané cargo, catering, snižování počtu letadel, rušení linek (Londýn, transoceány, dálný východ, střední východ...). Nejdřív se z nich stanou regionální aerolinky místního významu, a potom zaniknou :-/

0/0
28.7.2011 9:22

gebra

Re: Travel Service

Aby se ten podnik mohl prodat za 1 korunu a stat pri prodeji utrel usta mastnym papirem od salamu. Ale poradenska firma ktera bude radit s prodejem zinkasuje desitky milionu, jak se to tu obvykle dela. A jeste na nas budou paplasi vejrat, co jako maji delat kdyz to nikdo nechtel ani zadarmo.

0/0
28.7.2011 9:29

piErcE

Re: Travel Service

Na tom není nic zajímavého. Travel je soukromá firma, čsa státní. Tím je dáno vše.

+2/0
28.7.2011 9:43

Maara

proč mají VŠICHNI tolik pilotů?

ČSA mají 340 pilotů pro 38 letadel, tedy cca 9 pilotů na letadlo. Zdálo se mně to hodně, ale pak jsem našel tuhle tabulku amerických aerolinek

http://www.airlinefinancials.com/images/2009_labor_38-45_m8rt.png

z které je zřejmé, že mít 10-15 pilotů na letadlo je obvyklé. I když to může být odlišným složením flotily, stejně je to dost. ČSA mají všechna letadla pro 2 piloty, pokud by byla jejich vytíženost (vč. přípravy) 70%, pak jsou v provozu 17 hod denně. Děleno 4,5 pilotů na letadlo je to 3,8 hod denně a 117 hod měsíčně. Normální fond pracovní doby je kolem 160 hod, takže piloti jsou vytíženi na 73%. Co dělají v zbylém čase? Ví to někdo?

0/0
28.7.2011 8:53

xToMMeT

Re: proč mají VŠICHNI tolik pilotů?

tam bude este i nejaka pohotovost

0/0
28.7.2011 9:01

deny_ip

Re: proč mají VŠICHNI tolik pilotů?

je to tak v poradku pilot muze ze zakona o civilnim letectvi naletat max 100 hodin mesicne .. byva az 10 pilotu na letadlo... Pocitej se mnou letadlo aby se uzivilo musi byt ve vzduchu 17 hod x  30 dni = 510 hod  x 2 piloti = 1020 hodin tzn 10 pilotu na letadlo... CSA to diky nizsi vytizenosti letadel drzi dole.. a to krome pravidla 100 hodin mesicne jsou tu dalsi omezeni max:

30 hodin tydny

1000 hodin rocne

Pro stourali, ze piloti malo pracuji to je cisty cas ve vzduchu, pak je tu pred  letova priprava, poletova administrace, studium, trenezery

+1/0
28.7.2011 9:13







Najdete na iDNES.cz