Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neprůstřelná smlouva s Kapschem brání brzkému šíření mýta mimo dálnice

Mýto se na všechny komunikace I. třídy a některé úseky silnic II. třídy rozšíří nejdříve po roce 2016. Důvodem je nevypověditelná smlouva s firmou Kapsch. Ministr dopravy Pavel Dobeš to řekl v rozhovoru pro Hospodářské noviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johan776

Gratuluji...

...všem, co se nějak přiživili na této ÚŽASNÉ zakázce a ještě se jim na to nepřišlo (neb jsou to ti NEDOTKNUTELNÍ) a ještě více gratuluji firmě KAPSCH, že má na své straně vytříbené právníky. Hold, soukromý sektor se pozná... [>-]

+1/0
1.8.2011 11:41

MV.

Nepřesná fakta v článku

Např. děkanem dopravní fakulty není Petr Moos, takže důvěryhodnost tohoto článku je na vážkách. Pravdou je, že řešením do budoucna bude hybrydní systém, který bude kombinovat stávající mikrovlný systém a satelit. Z technického hlediska není důvod čekat s nasazením hybridního systému do vypršení smlouvy s Kapschem. Nejde tady vůbec o technické řešení, ale o rošády pánů v Top politice. Kdyby aspoň vybrané peníze, šli na opravu stávajících komunikací a né např. na stavbu megalomanských pražských okruhů, tunelů atd, protože v minulosti selhalo uzemní plánování. Nejsou peníze na dokončení pražského okruhu, na dokončení stavby Blanky, ale pořád aspoň stavíme nejdráž. V japonsku od zemětřesení postaví nové silnice a v Česku nejsme schopni za tu dobu ani opravit kousek D05, když tam shořela cisterna viz http://zpravy.idnes.cz/japonci-opravili-zcela-znicenou-silnici-za-pouhych-sest-dnu-plr-/zahranicni.aspx?c=A110324_132757_zahranicni_ipl

0/0
1.8.2011 11:34

Jar_ek

Žádné překvapení..

...se nekoná.

0/0
31.7.2011 13:51

lukyyn

Omezit rychlost tezkych kamionu

.. na planovannych spoplatnenych usecich, zejmena tam, kde si kamionaci "zkracuji" cestu. Nektere kamiony by to vratilo na dalnice a ty zbyvajici by tolik nehlucily, nebyly by tak nebezpecne, nebyl tak vekly problem predjet, ...... Max. . povolena rychlost 60 km/hod mimo obec.;-)

+1/0
30.7.2011 21:20

Rikitin

Tak do kdy chcete čekat ???

Až budou lidé, díky těmto defraudantům, rýt držkou o zem a nebudou mít ani na základní potraviny ??!!!!

0/0
30.7.2011 11:31

Žokej Balabán

A do stojí za touto dobrou smlouvou?

Přece nejodpovědnější ministr Kalousek. Dopravě šéfoval Šimonovský a Kalousek byl šéfem lidovecké partaje a tedy i musel šimonovského zaúkolavat. Dnes je Kalousek v TOP09, o své životní etapě v lidoveckém působení se takně mlčí, lid platí za dálnice velké poplatky, jež se promítají do cen všeho zboží a služeb a Kalousek se usmívá.  Hlavně, že je odpovědný a nezadluží tento stát. Odpovědní voliči přece volí TOP09, aby mohl nejodpovědnější politik Kalousek zase dál dělat svoji odpovědnou politiku...... Co bude příště? Ekotendr za sto mld, s hodnoutou odvedené práce za 25-35 mld. Kde skončí zbylých 65-75 mld? Kalousek se usmívá. Když neprošly za lidovců církevní restituce za 270 mld tak projde ekotendr.....;-D

0/0
29.7.2011 23:04

roba21

Re: A do stojí za touto dobrou smlouvou?

Smlouva byla ovšem schválena vládou ČSSD.

0/0
30.7.2011 0:00

Dvořák pravdu nesnáší

Také milujete státní úředníky a politiky?

;-O

0/0
29.7.2011 15:00

radnice

Kdopak ?

Kdopak tuhle smlouvu uzavřel ? I poloblb s IQ prvoka nepodepíše smlouvu, ze které nemůže za rozumných podmínek odstoupit. Takže zase někomu tečou penízky do kapsy. Ale zcela jistě nikoliv protizákonně, "jen" nemorálně, jak bych parafrázoval vedlejší článek :-(

+1/0
29.7.2011 14:56

AAA2

Re: Kdopak ?

a co bys povazoval za rozumne podminky? ze tady firma vybuduje system za miliardy a pak se necha vykopnout s mesicni vypovedni lhutou?

0/0
29.7.2011 16:07

radnice

Re: Kdopak ?

Takhle to přece vůbec není. Vždyť kasíruje z mýtného docela velké procento, takže investice se jistě mnohonásobně vrátí. Problém je právě v tom, že do konce platnosti smlouvy si firma Kapsch přijde na násobky investice, kterou sem dala. Běžní podnikatelé u nás pracují se ziskem v řádech desítek a nikoliv stovek procent.

+1/0
29.7.2011 17:19

danny47

Otázka je...

Jestli mýtný systém byl (jako ve většině evropských zemí) původně uvažován a budován pro dálnice a rychlostní silnice ... a kdy y kde se najednou vzala mylšenka zpoplatnit jízdu po jakékoli silnici....

0/0
29.7.2011 14:46

kiv

Jak dlouho bude trvat

než nějakému magorovi i zde rupne v kouli nad takovými sqělými denními zprávami o stavu zdejších věcí veřejných, o naprosté ztrátě soudnosti vrchnosti a všech vyžírků na ni napojených???   

Důvodně se obavám , že už nyní někdo někde leští kvéry a lije naftu do amoniaku ...:-/

+2/0
29.7.2011 14:39

Dvořák pravdu nesnáší

Re: Jak dlouho bude trvat

Kéž by R^

0/0
29.7.2011 15:01

Děda Lebeda

To musel dát ministerstvu práci

vymakat smlouvu tak, aby byla nevypověditelná...

tak hlavně, že kapříci připluli...

0/0
29.7.2011 13:30

Viktor N.

Re: To musel dát ministerstvu práci

Šimonovský z KDU-ČSL.

Kapsch peče s rakouskými vládními křesťanskými demokraty (výhradně státní zakázky). Naše KDU-ČSL peče s rakouskými křesťanskými demokraty.

Odtud vítr fouká…

0/0
29.7.2011 20:17

davidh2002volnycz

klasika

Dodavatel má neprůstřelnou smlouvu z ČR...

To je řekl bych obvyklé. ČR nemůže změnit nic, dodavatel si může vyúčtovat vícepráce apod...

Klasická byznys smlouva našich bývalých politiků....

0/0
29.7.2011 13:07

bla23bla

Když zaplatíte "kapschovné",

taky budete mít neprůstřelnou smlouvu ;-D. Někoho to snad v tomto státě překvapuje? To by mě překvapilo!!!

A ve spotřební dani cca 12 Kč/litr platíme cca 1 Kč/km. Vloni se u nás prodalo zdaněných 7,3 mld l paliva, takže stát vybral skoro 88 mld Kč na spotřební dani. Kam se hrabe mýto!!! A kde ty prachy jsou? Když jsem viděl ty TŘI opravené panely na D1 na 50. km za 1 500 000 Kč, tak se už zase nedivím!! Prostě stát je nejhorší hospodář a spousta úředníků "podniká" ve státním do své kapsy. Jiné vysvětlení bohužel neexistuje!! Nebo snad ano?

0/0
29.7.2011 12:55

davidh2002volnycz

Re: Když zaplatíte "kapschovné",

Těch 100 rozkradených miliard ročně se někde musí vzít.... Nedivte se. A když jsme ve stomiliardovém schodku, zvýší se přímé a nepřímé daně....

Krást se musí, protikorupční zákony neexistuje, zákon o státní službě neexistuje, anonymní akcie existují....

Reforma je pouze ochrana státu před bankrotem, který stát sám vyvolává brutálním rokrádáním...

Platit budeme my!

0/0
29.7.2011 13:10

GibonS

Dobře tak

Alespoň že tak. Za chvilku by platili i cyklisté.

Možná by stát měl najímat takové právníky co dokáží sepsat takto kvalitní smlouvy.

Asi by ubylo arbitráží.

0/0
29.7.2011 12:47

Viktor N.

Re: Dobře tak

No tak s platbami cyklistů na miliónových pozlacených cyklostezkách bych tedy rozhodně problém neměl…

+1/0
29.7.2011 20:18

Falewick

smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

nyní však jako vedlejší účinak i zabraňuje aby stát okrádal jiné R^

0/0
29.7.2011 12:29

kotec

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

Soucítíte s kamiony? Já ne. Nejsou peníze na opravu silnic? Proč? Protože kamiony, které je likvidují, neodevzdávají do systému kromě dálnic nic. Tak až budou platit, stejně jako nákladní vlak libovolné společnosti musí platit za to, že používá koleje SŽDC, budou alespoň na železnici a na silnici rovné podmínky. A třeba někoho napadne, že určitá doprava je zbytečná, nebo by - pro daňové poplatníky i přírodu výrazně šetrněji - mohla probíhat po železnici.

0/0
29.7.2011 12:38

28.nick nepoučitelného diskutéra

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

Každou korunu, co stát naúčtuje kamionům, zaplatíš ty v ceně zboží.

Stát má povinnost opravovat silnice ze spotřební daně vybrané na palivu. ;-O

0/0
29.7.2011 12:46

BlkRider

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

:D to je logika.

1) pro beznyho cloveka je lepsi pokud to co stat uctuje kamionum zaplati v cene vyrobku kterej si ovsem nemusi koupit nez z dani ktery musi platit kazdopadne

a 2) to myto zaroven pusobi jako represivni prostredek pro nadmernej transport nakladu po silnicich a snizuje tak prave naklady na opravy silnic a zaroven snizuje hustotu dopravy a tim i nehodovost...

0/0
29.7.2011 13:10

kiv

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

To je teda logika ...:-/

 Zavedením mýta se nevyřešilo naprosto nic (tedy vyjma  , že se dost lidí slušně napakovalo a ještě napakuje ) - kamiony ničí cesty nižžších tříd, roste tam tím pádem i nehodovost a co stát vybere na mýtné dani, nepokryje zdaleka asi zlomek oprav těch zbytečně přetěžovaných silnic ... Jinými slovy, kdyby žádné mýto nebylo, ve finále bychom dost podstatně ušetřili bychom ... Avšak to by pak nebyl zlatý důl pro vyvolené ...

0/0
29.7.2011 14:33

BlkRider

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

Vsak prave proto ze mluvi o rozsirovani myta ;). A rozhodne bychom neusetrili protoze myto uz ted produkuje vic penez nez jich vzalo...

0/0
29.7.2011 14:37

jfb

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

Jděte do pr.. se železnicí. Nikdo nikomu nepřikazuje jezdit kamiónem, ale absolutně nepružné a neschopné a drahé ČD a ČD Cargo zapříčinili, že všichni jezdí po silnicích.

Jinak na silnice měla jít původně spotřební daň z paliva, pak se zvedla silniční daň pro podnikatele, pak známky, teď mýto (časově správné pořadí netuším), takže není pravda, že kamiony nic neplatí. Ovšem to bychom nesměli mít ve vládě Janotu a další koumáky, kteří zvýšili spotřební daň tak vysoko, že všichni, pokud možno, berou naftu za hranicemi.

Jinak proti placení za silnice odstupňovaném dle zátěže nejsem, ale myslím, že by bylo mnohem levnější a jednodušší zůstat u klasických známek

0/0
29.7.2011 12:46

BlkRider

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

levnejsi a jednodussi by to bylo, ale je to presnej opak toho, kvuli cemu bylo myto zavedeno...

0/0
29.7.2011 13:14

shr3k

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

Někde jsem četl, že mýtné by muselo být na úrovni cca 10 Kč za kilometr, aby se vůbec zaplatily škody způsobené provozem.

0/0
29.7.2011 12:47

B.Walsh

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

Nejsem zastáncem kamionové dopravy, ale kamion když nabere plnou nádrž, tak toho odvede docela dost. No, vlak vlastně taky....

0/0
29.7.2011 12:47

Falewick

Re: smlouva s kapschem měla za účel okrádat stát

Mýto pro kamiony je předstupeň pro zavední mýta i pro osobáky a mýta za vjezd do měst. Ekologisté a hladovějící byrokracie už se třesou... Stát nás na benzínu ždímá dost, nemyslíte?

0/0
29.7.2011 13:22

stefi_ul

NEVYPOVEDITELNA SMLOUVA??

Doted sem si myslel, ze to proste byla STATNI ZAKAZKA systemu. A ona je to vlastne jen pronajemni smlouva systemu, ktery nekdo provozuje a statu milostive plati nejaky ten desatek...

Uz kdyz to priklepli kapschovi, tak to vypadalo jako cernota, ale ze je az takhle pekelna... No muze nas uklidnit jen to, ze je to uz jen 5 let ;-D

Ale mohli by udelat specialni dan na prijmy z bran na nasem uzemi. Hlavne by to nesmelo byt zpetne, jak se par pomatencu v nasi vlade snazilo udelat fotovoltaiku. Kdyz to bude od pristiho, pripadne prespristiho roku, mohlo by to nakou zlatku hodit. Pokud dustojnik soudruh plnouParouback nepodepsal nejaky dodatek o tom, ze se zavazuji nezavest, ci nezvednout dane na cele obdobi...

0/0
29.7.2011 12:24

pepa_praha

Nazvat Česko "banánovu republikou"...

...tak se musí ta půlka Latinské Ameriky urazit.:-/

0/0
29.7.2011 12:20

pteryx

všechno jde, když se chce

Koneckonců, ani ta "druhá krabička" by nemusela být zas tak drahá, v dnešní době klesly ceny GPS na zlomek ceny ve srovnání s dobou kdy se u nás mýto zavádělo. Právě kombinace mýtných bran a satelitů je to pravé ořechové, aby nikdo mýtu neutekl. Uvědomte si, že technika jde dopředu GSM je všude, takže, pokud nechcete na bráně kamery, tak to pro běžný výběr může být třeba v patníku a napájené solárními články.

0/0
29.7.2011 12:19

venoch

co se to se mnou deje?

Me vic jak to, co se deje prekvapuje, ze me to vubec neprekvapuje a ze to povazuji v nasem state nejak za normalni. Zda se, ze jsem uplne rezignoval. Vlado, parlamente, mate tady konecne vaseho idealniho obcana.

0/0
29.7.2011 12:18

Richmonds

...

tak už to došlo i politkům, to jsou věci. Asi to bude tím, že tihle noví si na podmazání nesáhli...jinak už tenkrát se říkalo, že kupovat tuhle pofiderní mikrovlnou technologii je na nic. Jenže víc na nic jsou asi ti chytrolíni, kteří takové věci zařizují. Jenže tolik psychiatrických léčeben ani vězení nemáme, škoda

0/0
29.7.2011 12:13

bla23bla

Re: ...

Ale to přece vůbec není o psychiatrii! To je pouze o kriminalitě státních úředníků!! Jak kdysi správně poznamenala manželka jednoho koloťuka: v tomhle státě se nedá podnikat!! ;-D;-D

0/0
29.7.2011 12:58

piters44

CHODCI

proc se plati mytne pouze na silnicich? Velky potencial je i v placeni mytneho pro chodce...GPS prenosny pristroj je za babku a nebo je v mobilu..tak by se taky melo platit za chozeni po chodniku.Proc jen ridici a ti co maji auto? chodniky taky neco stoji...

0/0
29.7.2011 12:13

venoch

Re: CHODCI

SPRAVNE!!!!!

0/0
29.7.2011 12:16

danny47

Re: CHODCI

Naprostý souhlas... !! ! !! 

Jen mám obavu, aby to nakonec nějakého zvoleného či nevoleného (a jen stranou dosazeného) politika nakonec nenapadlo..

0/0
29.7.2011 14:47

pufina

Tohle a jiné

z nás dělá mezinárodní dementy.U nás si můžou dovolit všichni všechno....

0/0
29.7.2011 11:55

Karotak

Hybridní systém nebude ...

kde by na něj stát vzal????? leda půjčka, která bude splacena další půjčkou, nebo dojením občanů a mazáním medu kolem huby ;-)

0/0
29.7.2011 11:45

ligac

Existuje jediná smlouva , která kdy v životě byla pro česko

výhodná ? 8-o

0/0
29.7.2011 11:39

Karotak

Re: Existuje jediná smlouva , která kdy v životě byla pro česko

pouze ta, kterou Česko nikdy neuzavřelo ;-D

0/0
29.7.2011 11:45

MarkoSX s banem

Re: Existuje jediná smlouva , která kdy v životě byla pro česko

bohužel asi není. Stát je dojná kráva, s ní se nikdo nemazlí:-(]

0/0
29.7.2011 11:45

zadluzenicz

to se vědělo ještě před přiklepnutím

Už když se to schvalovalo, hlavní argument proti byl, že je to nerozšiřitelné. Naproti satelitu, který měl sice v kalkulaci vyšší náklady než brány, zato jen minimum prostoru pro zpětné zdražování a který žádné omezení nemá.

Tehdy Kapsh podmazal někoho z ČSSD a ta mu to přiklepla. A ODS byla proti.

Jména stran nejsou důležitá,  být právě u moci druhé křídlo téhle zločinecké opostrany, tak se nechalo podmazat to a druhé protestovalo. To jen u zakázek za polostátní sektor (ČEZ) dostávají modří i oranžový automaticky.

0/0
29.7.2011 11:35

MilanMc

Kratkozrakost nasich vlad

Bohuzel nase vlada klidne uzavrela smlouvu s firmou Kapsch za takto nevyhodnych podminek, ktere prakticky brani rozvoji mytneho systemu. Nase vlada tedy nevidi dale nez na spicku sveho nosu, resp. zrejme si nevsimla ze mame i silnice nizsich trid kam de facto vyhnala spoustu nakladaku a kamionu. Bydlim v Olomouci a je to krasny pocit, kdyz se projizdim na kole mezi vesnicemi v okoli a potkavam nalozene kamiony. Silnice pochopitelne dira nedira.

0/0
29.7.2011 11:33

Karotak

Re: Kratkozrakost nasich vlad

buď je to krátkozrakost, a nebo trafika, všimné, kapříci ... prostě úplatek, protože ten kdo to rozhodl neměl zodpovědnost za své rozhodnutí, on jen mohl ... ;-)

0/0
29.7.2011 11:43

kammyr

Za Kapsch by měl jít někdo do tepláků

Může mi někdo, kdo do toho vidí vysvětlit proč se v 21. století buduje systém stacionární systém výběru mýta? Proč se nemohlo udělat něco na způsob GPS? Jaké můžou být v porovnání náklady na vybudování a provoz? Jak si může vůbec někdo dovolit podepsat za stát smlouvu, která je pro stát nevýhodná a ještě k tomu je nevypověditelná? To mi fakt zůstává rozum stát

0/0
29.7.2011 11:25







Najdete na iDNES.cz