Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Maďaři si napůjčovali franky a eura, teď jim hrozí bankrot

Je to necelé dva roky, co muselo Maďarsko kvůli světové finanční krizi žádat Mezinárodní měnový fond o pomoc před bankrotem. A problémy jsou zpět. Dvě třetiny Maďarů, kteří si vzali hypotéky v cizí měně, mají kvůli slabému forintu velké trable se splácením. Zemi to může přivést znovu na pokraj bankrotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vítek z prčice

Juan - měna budoucnosti

A co si, podle Vás, měli půjčovat? No, možná Juany, to by svědčilo o prozíravosti. :-)

0/0
8.8.2011 21:18

certik_bertik

mohli

by vytisknout na bankovky, "naše měna je podložena paprikou a mongolskými dluhopisy";-D

0/0
5.8.2011 19:34

kocy

Amíci už bydlí ve stanech, maďaři prý nemají ani na stany...

+1/0
2.8.2011 20:40

Rikitin

Re: Amíci už bydlí ve stanech, maďaři prý nemají ani na stany...

:-):-):-)R^R^R^

0/0
3.8.2011 9:47

xaeris

Maďaři mají víc odvahy než podělaní čeští papaláši

Ovšem na rozdíl od nás Maďarsko dělá razantní kroky NEJEN reformami pouze na úkor občanů, tak jako to umí naší potentáti,  ale stejně tvrdě se pustilo i do nadnárodních keťasů, tedy NAPŘÍKLAD, zatížilo vysokou srážkovou daní zisky z bankovních poplatků.Na co se ČEKÁ TADY?

+2/0
2.8.2011 18:36

pivovarský chasník

Re: Maďaři mají víc odvahy než podělaní čeští papaláši

Zejména razantní krok zestátnění vkladů do penzijních fondů byl obyvateli Maďarska velmi vřele přivítán. Je jen otázkou času, kdy něco podobného napadne i naše vládní ekonomické šarlatány.

+2/0
2.8.2011 20:21

xaeris

Re: Maďaři mají víc odvahy než podělaní čeští papaláši

O tom, že se fondy zestátní i u nás, bych nepochyboval (tedy teprve až na nich něco vůbec bude k zestátnění), ale o srážkové dani ze zisků z nehorázných bankovních poplatků, kterou by se zachránilo pro náš státní rozpočet pěkných pár miliard, které jinak nenávratně zmizí za hranicemi, o tom bych silně pochyboval.Známe přece naše papaláše Papenheimské ................

+1/0
2.8.2011 20:45

krueger

Re: Maďaři mají víc odvahy než podělaní čeští papaláši

Madarsko ze dela razantni kroky? A to bych rad vedel jaky... vyzene investory ze zeme a bude vyvazet uherak a papricky a jeste tak tokajsky

0/0
2.8.2011 23:28

xaeris

Re: Maďaři mají víc odvahy než podělaní čeští papaláši

Jaké kroky?Víte  třeba, jak se zachází v Maďarsku s nezaměstnanými?Víte něco o povinných pracovních táborech pro nezaměstnané a o tom, že pokud to nezaměstnaný odmítne, nedostane od státu NIC a stát za něj ani neplatí sociální či zdravotní pojištění?Víte o tom, že takhle pracovně nasazení pak staví pro stát všelijaké silnice apod.?Tedy nikolivá jen nějaké opatrné se ohánění s metlou jako u nás?A to Vám nepřijde dost razantní?

+1/0
4.8.2011 6:13

naxalite

Re: Maďaři mají víc odvahy než podělaní čeští papaláši

Ac se mi to zda sympaticky krok (banky jsou v tomto ohledu opravdu nenazrane), tak se mi takove reseni vubec nelibi. Kdyz je stat ve sra*kach, tak se ma starat kde usetri a ne kde muze jeste "nakrast". Dneska to jsou bankovni poplatky, zitra to je DPHcko a tak.

0/0
8.8.2011 9:22

Duke___Nukem

ez derül ki jól....

:-)

0/0
2.8.2011 16:40

jbravo

Re: ez derül ki jól....

Trochu madarsky se ucim, ale tohle mi moc smysl nedava. Asi nejsem madar, takze:

Smeje se kdo je dobre?

Nema to byt Ez derul kit jol? Komu je dobre ten se smeje?

Cekam na lekci z madarstiny :)

0/0
3.8.2011 1:49

Ringo.ringo

jako pujcovat si v dnesni dobe

brat si hypoteku vyhledove na 20 let a vice, to musi byt hodne ulet. Ulitle jsou jak banky, ktere ty uvery doslova vnucuji a ulitli jsou lidi, kteri si to neumi spocitat a jdou do toho. Pokud to navic jeste nepojisti, tak je to uplne v haji. Ja jsem si bral uver na byt 300 000, bylo to na 10 let, pojistil jsem si to a po peti letech jsem to rychle vratil a banka se divila proc a chtela me natahnout do dalsiho uveru. Asi je nastvalo, ze nechci dalsich 5 let platit ty nehorazne uroky na hranici lichvy. A tak nalozim s kazdym uveem ktery mam, rychle splatit a pryc od toho. Kdysi jsem hypoteky hajil jako jedine mozne a rozumne reseni pro ziskani bydleni. Ale to bylo v dobe, kdy byla jistota a na zapade to desetileti fungovalo. Ted jde vsecno do pekel. A to hlavne proto, ze se pujcuje i tem, kteri na to nemaji sanci nikdy mit a pri prepoctu se zjisti, ze takovi pak nemaji na jidlo a berou uver s tim, ze se to nejak udela. A s tim nejak pocita paradoxne i banka.

+1/0
2.8.2011 16:16

sincos

Re: jako pujcovat si v dnesni dobe

Půjčit si 300 tis., to je pohoda. Dneska je za to tak jeden pokoj v bytě, jak každý ví. Před válkou a to i v době krize se stavělo dost domů a dost z nich bylo na hypotéku. A považte, splatilo se to... Pokud dokážete poctivě našetřit na dům bez hypotéky, jste šikula a smekám. Takoví lidi jsou, to jo. Většinou to ale nevyjde. Myslím, že půjčit si na bydlení je snad jediná smysluplná půjčka. Když je pak člověk třeba finančně v háji a řekne to bance na rovinu, může dům prodat za tržní cenu a zřejmě mu zbyde na byt, nebo na část bytu a únosnou, menší hypotéku. Aspoň to zkusil. Když je ale vše zaplaceno, něco po něm zůstane. Pokud budu každý měsíc odkládat to, co by stála hypotéka, našetřím na dům třeba v sedmdesáti. Pok si ho URČITĚ krásně užiju. Pěkná blbost, že jo? Pojistit si splátky je dražší, než si pro případ nouze šetřit bokem s úrokem, ale lidi to dělají. O to pojišťovnám jde, ne? ;-)

0/0
2.8.2011 17:50

Ringo.ringo

Re: jako pujcovat si v dnesni dobe

ano, to mluvite o systemu, ktery na zapade fungoval pred 20 lety. Naprosto v poradku a souhlasim. Ale pokud zacinaji cele zeme krachovat a resi se bankroty, tak by me zajimalo, kdo ma dnes jistotu, ze bude mit praci za 3 roky, natoz za 25 let a to praci, ktera tu hypoteku utahne. S tim splacenim trzniho prodeje to uz dnes take neni pravda. Realita je bohuzel takova, ze ten byt ci dum pak tu trzni hodnotu nema a vam splatky  na pujcku, kterou jste si vzal treba pred 5 lety, zustanou. Samozrejme je nesmysl na bydleni setrit, to clovek nenasetri. Ja jen konstatoval, jaka je reralita dnes. A zprava o tom, ze v USA zacinaji vedle metropili rust stanova mestecka, mi to krasne potvrdila.

0/0
2.8.2011 22:28

naxalite

Re: jako pujcovat si v dnesni dobe

Mluvite o jistote splacet hypoteku a co jistota splacet najem?

0/0
8.8.2011 9:24

mukr

Re: jako pujcovat si v dnesni dobe

Cele je to o planovani. Kdo si vezme Hypo na 6000000 na 20 let a nema alespon 50% v zaloze tak ne uchyl. Pokud si nekdo nastavi hypo tak ze bude mesicne platit 10k a ma v zaloze 120k pro pripad nouze tak si myslim, ze to neni problem, nebot napr. v Praze za slusny byt, ve kterem si muze podle gusta delat co chce, da stejne tak 15-17k s poplatky mesicne, takze i kdyby o byt prisel, tak vlastne nic neprodelal. :-P.

Kdo si vezme hypo v cizi mene, jenom proto ze maji nizsi uroky je tupec :-), pokud to nema nejak zajistene. Ale byt Madarem tak bych na paprikou, langosi a Balatonem podlozeny forint take nespolehal.

0/0
8.8.2011 9:32

sunka007

Re: jako pujcovat si v dnesni dobe

Tak to jste velmi spatny investor, kdyz takto premyslite. Hypoteka neni nic jineho nez pujcka penez za zajimavy urok, pokud dokazu takto pujcene penize investovat a ziskat urok vyssi tak vydelavam penize s temer nulovym vlastnim kapitalem. Pokud koupim byt za 1,5 mil s banka dat urok 4%  a jak pak pronajimam za 10 tis plus poplatky je muj urok 8%, tj. 4% pro me bez vlastniho kapitalu.

Co lidem lame krk jsou prave hypoteky s vysokou splatkou, kdy pri vypadku prijmu nejsou schopni splacet. Pokud by si hypoteku rozlozili do delsiho casoveho obdobi tak nejsou otroci uveru. Pokud lidem budou penize prebyvat, vzdy jde po 5-lete fixaci uver splatit.

0/0
3.8.2011 9:37

milujemadmina

jáááj

to bude zasa povýšeneckých kecov a slovných napádaní susedných štátov aby sa maďarský plebs zaoberal bulvárom a  nevnímal to čo sa deje s ich ekonomikou.

0/0
2.8.2011 15:41

Vins

Re: jáááj

No tak Horní Uhersko napadá každý, ono to ani jinak nejde R^

0/0
2.8.2011 21:14

_Xeon_

Re: jáááj

No vidíš a první inteligent se ti ozval...;-D

0/0
3.8.2011 7:59

nenovak

Nakonec se vrátí do stepí.

Ještě pořád můžou prodat ten kus země v Evropě, který už téměř tisíc let na úkor Slovanů tito Hunové okupují, a vrátit se do domovských stepí v Rusku, Kazachstánu a Mongolsku. Myslím si, že tyto země, které jsou téměř liduprázdné, nebudou mít námitky proti jejich návratu.

0/0
2.8.2011 15:02

veslo

Re: Nakonec se vrátí do stepí.

Hlupáku!!

0/0
2.8.2011 17:23

nenovak

Re: Nakonec se vrátí do stepí.

Napsal jsem snad něco nepravdivého, že se na mě tak obořujete?

0/0
2.8.2011 17:34

šelma6005

Píšete pakoviny

Nejsem moc znalý v dějepise, ale tuším i slované sem přišli v rámci velkého stěhování národů. Asi někdy tehdy přišli i Huni. Ale i kdyby ne přesně v tom období přišli, Maďaři, potomci Hunů jsou v evropě dost dlouho na to, aby byli plnoprávnými členy EU. Nacionalizmus nesnáším. Co máte proti Maďarům?!

0/0
2.8.2011 20:53

jural

Re: Píšete pakoviny

No, tak Hunove s Madary nic spolecneho nemeli. Nebo asi tak jako keltsky kmen Boju a Cechove z Cech.

0/0
3.8.2011 0:02

nenovak

Re: Píšete pakoviny

Přišli po Slovanech a sebrali nám území. Takže původně tam byli Slované. Neříkám, že tam prapůvodně nebyli Keltové a Markomani atd. Prostě Slované obsadili nějaké území a Maďaři jim ho o pár stovek let později vzali, takže důvod k pifce Slované mají.

0/0
4.8.2011 11:59

Krycyptoris

Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

Rv Rv Rv

0/0
2.8.2011 14:07

Pajus

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

A jak to vypadá, když se ji pokouší řídit někdo jinej??

+1/0
2.8.2011 14:09

Thor Steinar

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

O poznání lépe :-P

+1/0
2.8.2011 16:03

Ringo.ringo

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

stejne, dnes uz je to jedno

0/0
2.8.2011 16:11

Libra

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

Ono to takhle dopadá, když si někdo bere úvěr ve měně, ve které nemá pravidelný příjem. To je podstata celého jejich problému.

+3/0
2.8.2011 14:14

Krycyptoris

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

jasně, spotřebitelům mají banky automaticky nabízet službu zajištění kurzového rizika. Jedna strana mince je, že mi někdo půjčí na 2% úrok, což se opticky jeví výhodné, ale pokud mám příjem ve státě, který socani ubíjejí zadlužením a tedy i oslabením vlastní měny, tak půjčit si silnou měnu státu, který se nezadlužuje a kapitalisticky funguje je destrukce.

0/0
2.8.2011 14:33

Opričnik2

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

Ještě je potřeba se zamyslet, proč si tolik lidí vzalo úvěr v měně, ve které nevydělává:

- proto, že úroková míra v CHF a HF je nesrovnatelná

A další otázka je pročjsou ty míry nesrovnatelné:

- protože Maďarsko umořuje inflací státní dluh ještě z dob Jánosze Kádára a zatím žádná vláda u nich až do faktického bankrotu v roce 2009 neměla takového ministra financí jako byl Klaus nebo je Kalousek, který by řekl a dokázal prosadit, že je potřeba aspoň nepatrně šetřit, i když je to vrcholně neúpopulární.

+2/0
2.8.2011 14:36

pivovarský chasník

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

Kdy dokázali pánové Klaus a Kalousek prosadit zmíněné šetření? Na čem a o kolik konkrétně tito dva kouzelníci ušetřili?

0/0
2.8.2011 20:26

šelma6005

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

Oba chtěli a chtějí šetřit jen proto, aby se na nejvyšších úrovních dalo krást dál bez ještě většího zadlužování naší ekonomiky. Ti, co tuto skutečnost odmítají vidět, jsou chudáci s vymytými mozky!

0/0
2.8.2011 20:57

šelma6005

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

Pardon, tato reakce měla být o vlákono výš

0/0
2.8.2011 21:00

minio

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

Nějak jsem nepostřehl, že by je někdo nutil brát si úvěr a navíc v cizí měně...

0/0
2.8.2011 14:54

Enj

Re: Takhle to dopadá, když se socani pokouší řídit ekonomiku.

Nikdo je samozřejmě nenutil, ale očividně nedomysleli fakt, že se může měna propadnout... což se stalo :)

0/0
2.8.2011 15:28

navstevak nakopne socana

Jestli si nekdo neumi pujcovat, tak at si nese nasledky

+1/0
2.8.2011 13:31

mutantmutant

Re: Jestli si nekdo neumi pujcovat, tak at si nese nasledky

R^

0/0
2.8.2011 13:41

mutantmutant

Re: Jestli si nekdo neumi pujcovat, tak at si nese nasledky

... prostě si vsadili a prohráli :-P

0/0
2.8.2011 13:41

EasyR1.5

Re: Jestli si nekdo neumi pujcovat, tak at si nese nasledky

Oni si půjčovat umí. Ale už nedokáží splácet ;-)

0/0
2.8.2011 13:43

bezdukátů

Re: Jestli si nekdo neumi pujcovat, tak at si nese nasledky

to mi něco ( nebo někoho ) připomíná;-D

0/0
7.8.2011 10:46

RazorBlade

A stejne si cesi budou furt stezovat

Cesi si porad stezuji jak se maji spatne, jak zijou v bananistanu nebo co ale sami si priznejte - tohle nebo co se deje v recku by u nas nebylo mozne. A rozhodne ani nezamestnanost pres 25 % jako ve spanelsku

+1/0
2.8.2011 13:29

tayger

Re: A stejne si cesi budou furt stezovat

Kecy, jsou regiony, kde ta nezaměstnanost už dávno je. Není to ale odvislé od ekonomické vyspělosti země. Je to všechno na základě automatizace. Lidská práce je dnes natolik levná, že se nevyplatí ji některým podnikům shánět, vezmou si na pomoc stroje. Stroje toho moc nepotřebují, stačí ji trocha šťávy, jelimán, který se okolo nich točí a může klidně vyrábět 24 hodin/7 dní v týdnu bez nějakých keců a hlavně kvaltiněji a rychleji. Ty tam jsou doby, kdy práci strojů zastávali lidi. Dnes, když si tužku koupíte za pár korun, tak na její výrobu nebudete zaměstnávat člověka. Zaměstnáte stroj. To aby se dalo takovou tužku vůbec vyrobit.

Jenže automatizace za to zas tak moc nemůže. Lidí je jako šlupek a je pomalu dost obtížné je někam dát. Takže nezaměstnantost poroste a poroste strmě a to až do doby, kdy si lidi uvědomí, že práce jako taková nemá význam, když ji zastávají stroje a budou se moci věnovat hlavně sobě. Práce má těšit, nemá jít o novodobé galeje.

+1/0
2.8.2011 13:42

ezra

Re: A stejne si cesi budou furt stezovat

bláboly, kde je už dávno taková nezaměstnanost?

0/0
2.8.2011 14:24

Hroznej_puberťák

Re: A stejne si cesi budou furt stezovat

Jasně, akorát jsou takový paradoxy jako to, že je někde nezaměstnanost ve dvouciferných číslech, lidi si stěžujou, jak by brali cokoliv za sebemenší prachy, ale na solidního řemeslníka člověk nenarazí ani kdyby se rozkrájel.

0/0
2.8.2011 14:30

Opričnik2

Re: A stejne si cesi budou furt stezovat

A ty si myslíš, že když mají ve Španělsku 25% nezaměstnaných, tak tam nejsou regiony, kde je nezaměstnanost 50%?

0/0
2.8.2011 14:41

Hroznej_puberťák

Re: A stejne si cesi budou furt stezovat

Jako trochu větší Chanov?

0/0
2.8.2011 15:06







Najdete na iDNES.cz