Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Legendy Tatra a DAF se spojují, vyrobí spolu nový náklaďák

Kopřivnická Tatra připravuje nový vůz. Kabiny a motory do něj bude dodávat světový výrobce nákladních aut společnost DAF Trucks. Nizozemská firma na oplátku získá v tradičním tuzemském výrobci těžkých nákladních vozů 19procentní podíl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J.Mede

8. 8. 2011 9:30
Hrobaři legendy TATRA

Teréní vozy tatra se hodí do pouště na závody ale ne na silniční provoz, poloosy neustále mění rozchod náprav a kola tak ničí asfaltový povrch vozovky. Ministersvo dopravy nemá peníze na údržbu a přitom povolí provoz a výrobu těchto vozů, to se netýká nových vozů T - 810 protože ty mají pevnou nápravu.!!

0 0
možnosti

Fajny

6. 8. 2011 15:22
Motory Tatra a Euro xx

Jen tak pro info - Tatra se současným motorem již nemůže jít dále, jako Euro 5. I tak jsou jedinní na světě, kteří dokázali Euro 5 v podstatě bez elektroniky s mechanickým vstřikováním..................jen s AD Blue

0 0
možnosti

Pierre de Croissant

4. 8. 2011 14:53
jo Tatra 101 a 201

to byla krásná éra.

0 0
možnosti

GEORGE MICHAEL

3. 8. 2011 16:48
Téda...

...pokud všechno klapne, tak Tatra bude mít pěkně silné zázemí... Jasně, někdo může namítat - TATROVKA UŽ NEBUDE ČESKÁ. Ale teď má aspoň silného a taky proslaveného partnera, čili pokud se něco nepodělá ať už v této době nebo někdy v budoucnu, tak to bude jenom fajn. Fandím Tatrovce, fandím i DAFu.

0 0
možnosti

Fungy

3. 8. 2011 18:49
Re: Téda...

Tak ona Tatra nebyla ceska ani dosavad, pokud vim tak generalni reditel je american a podil v ni maji snad i Indove a na vyvoji jestli se tomu tak da rict se pred DAFem podilela s Renaultem (stejne kabiny atd.).

0 0
možnosti

akaša

3. 8. 2011 8:57
Nečekané změny

Toto není už rozhodující, protože se připravuje Jenkin -strategie.Snad přežijeme.[>-]

0 0
možnosti

pteryx

3. 8. 2011 0:54
je to pro Tatru šance

Je člověku sice trochu líto, že se tím Tatra stává tak trochu pobočkou DAFu, na druhou stranu když dělají 500 náklaďáků ročně, tak kde vydupat motor a kabinu na současné úrovni, aby to bylo ekonomicky únosné? Akorát by mne zajímalo, jestli si Tatra nechá možnost výroby klasických vzduchem chlazených motorů do extrémních podmínek pro speciality (možná už to dávno úplně vzdali, nevím). Ona má elektronika  taky svoje mouchy.

2 0
možnosti

lycman

3. 8. 2011 8:57
Re: je to pro Tatru šance

To by mě zajímalo taky, od oznámení o motoru chlazeného vzduchem s normou EURO 5 se nic dalšího neobjevilo.

0 0
možnosti

NSANTA

2. 8. 2011 22:16
Tatra , Skoda....

....Aero , Let , Karosa ,Tatra......Jeste mame korunovacni klenoty !!!!!!!!

0 0
možnosti

hrcprcsalala2

2. 8. 2011 23:04
Re: Tatra , Skoda....

Takže by ti na začátku 90. let nevadilo, kdyby stát tyto firmy prodal do ciziny?

0 0
možnosti

VintrJ

2. 8. 2011 22:15
Karosa...

Jinak: co se týká Karosy, tak porovnání s Tatrou je velice smutné a bohužel diametrálně ukazuje výsledky různých forem privatizace. Karosa neměla nijak unikátní výrobní program, s 1 druhem autobusu - koukněte na výrobní program dnes, po vstupu RVI, posléze Iveca. Mně nevadí, že není název Karosa, který stejně vznikl uměle po válce. Jsem rád, že tam vznikají původní konstrukce (ty busy jsou výsledkem vývoje ve vysokém Mýtě), firma vyrábí, investuje, modernizuje, prosperuje a lidi mají práci a ty výrobky docela úroveň. Že se do toho vozí komponenty? Ano, takhle se ale dělají busy na celém světě, tyhle z toho nevystupují. Tatra - kapitalismus bez kapitálu - vždy jsem jí fandil i její koncepci, byť je drahá na výrobu a neunifikovatelná. Ale to základní, co dostala karosa, ta fabrika od svých majitelů za celou dobu neobdržela. Vůbec mi nevadí, že nyní fúzuje s Dafem - je to krok aspoň nějakým směrem a okud bude vyrábět a vyvíjet, tím líp.

2 0
možnosti

radim36

3. 8. 2011 10:12
Re: Karosa...

Podle mně to není o způsobu privatizace, ale o systému vedení firmy. Tatrovka měla prvních pár let v podstatě dostatek peněz , i po ztrátě těch cca 2,5 miliardy způsobené aférou Diamoil.  Jenže žádné vedení Tatrovky nedokázalo zmobilizovat zaměstnance, odzhora až úplně dolů. Jestli to nějaké vedení dělalo, vždycky se to někde nahoře zarazilo a ti níže potom jen v té práci v podstatě přežívali jako předtím. Ta mobilizace proběhla až snad někdy teď  v posledních letech a to jen proto, že už konečně úplně všem došlo, že pokud nemáknou, tak ta firma krachne. Jenže to už je pozdě.

Rozdíl ve způsobech privatizace je potom jen ten, že v případě privatizace cizí firmou se ta mobilizace provádí podstatně snadněji. Není problém lidi, kteří se nechtějí přizpůsobit, vyházet a nahradit svými lidmi.

0 0
možnosti

VintrJ

2. 8. 2011 22:09
ještě dodatek...

Jinak každému mohu knížku V soukolí okřídleného šípu doporučit - jde o strhující čtení bez okolků mapující náš automobilový a dodavatelský průmysl za socíku i těsně po něm, velice zajímavé čtení opravdu na úrovni! Vydala Grada, prodává se v knihkupectvích. Sice je kus "jen" o konstrukci Favorita, ale málokdo si dnes s odstupem času uvědomí, jak významný byl tento jednoduchý vůz pro celý náš autoprůmysl - bez něj by nepřišel VW, Škoda by lehla (byla úplně vydžůsovaná), nešla by nahoru, enbyly by další modely, nepřišly a nerozvinuly by se velké subdodavatelské firmy, nepřišel by TPCA ani Hyundai. je to tak. A Tatra stála mimo - hrdá, pyšná na vzduchem chlazený motor, který byl sice dobrý ve své době, dlouhodobě však nemodernizovatelný, pyšnící se tradicí osobních aut, ale s typem, který byl zcel anemodernizovatelný a jdoucí úplně mimo, a to prosím opravdu miluu celou historii osobních vozů Tatra, ale po válce je to jen smutný příběh. Čas ukáže...

0 0
možnosti

Jdeto

2. 8. 2011 22:17
Re: ještě dodatek...

Nechci se do nikoho navážet, knížku jsem nečetl, ale to o tatře jsi značně přestřelil. Jestli ve Škodě nebyly peníze a byla jak píšeš vydžůsovaná, tak nevím jak nazvat potom situaci v Tatře. Jediné, čím se mohla pyšnit byla právě ta tradice. Na hrdost a podobné nesmysly zapomeň. Jen tak pro informaci, víš kam byla převedena výroba osobních aut (lidových) z Tatry?

0 0
možnosti

libedejroznec

2. 8. 2011 22:04
a vznikne

DAFTRA ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog

24. dubna 2024

Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...

Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa

24. dubna 2024  15:52

Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...

Odpor místních je v Česku racionální. Města z výstavby průmyslu nic nemají

24. dubna 2024  15:26

Odmítání výstavby nových podniků a výrobních hal a další infrastruktury je v Česku podpořený ještě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!