Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dobeš: peněz je v dopravě málo, prioritou je modernizace D1

Ministr dopravy Pavel Dobeš sedí v čele resortu, který má hluboko do kapsy. Už letos hospodaří s méně penězi než loni a v příštím roce bude muset vystačit s rozpočtem ochuzeným o dalších 10 miliard korun. Seškrtané prostředky půjdou v první řadě na modernizace dálnice D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Neumětel

Jestlipak pražáci na ministerstvu dopravy

myslí tou "modernizace dálnice D1 "třeby schody Vyškov - Brno?

0/0
8.8.2011 7:40

Hanyz01Reloaded

Re: Jestlipak pražáci na ministerstvu dopravy

Nejde o schody ale o novou generaci protitankových překážek

0/0
8.8.2011 8:17

Hanyz01Reloaded

koukám, jak se tu nadává na Bártu

volič VV sice nejsem, ale stejně mi nedá a rýpnu si - tak neodborník Bárta dokázal zlevnit stavby (asi nevěděl, že zlevnit stavbu dálnice, či železnice, je podle Skansky a Viamontu fyzikálně nemožné), ale vy byste radši chtěli odborníka...čímž se předpokládám myslí odborník, který už ví, jak to v byznyse chodí (takže nebude dělat zbytečné vlny, aby peníze od Skansky, Metrostavu, Viamontu atd chodily do stranických pokladen ODS a ČSSD včas a v plné výši).

A to se vyplatí...

0/0
8.8.2011 7:37

pavel.n

A co údržba silnic v zimě ?

Je to rok od roku horší  - obávám se , že v Praze neví jak to vypadá v zimě na silnicích ve vyšších polohách ale určují pravidla podle toho , jestli jim na Václaváku  chumelí - Nohavica to řekl dobře - ..... a u Muzea 4 !!!!!!

Již nyní jsou pravidla zimní údržby nastavena tak , že jsou mnohdy silnice na hranici sjízdnosti - ale klídek - policie to potom napíše jako nepřizpůsobení jízdy a je vyřešeno !!!!!

Jen se obávám , že chlapeček na ministerstvu si proseděl zadek na poradách a pro samou agitaci nemá z praxe žádnou zkušenost - hlavně že je to veverka !!!

0/0
8.8.2011 4:52

vladakorupce

Nesčas

s Kalouskem rozkradli co se dalo, tak už není na nic....RvRvRv

+1/0
7.8.2011 13:58

Tupolánek

Re: Nesčas

vůbec nic. ;-(

0/0
8.8.2011 0:19

kohout46

Peněz je málo

V zahraničí dostáváme pokuty za všechno možné i nemožné a platíme v eurech, skuste nezaplatit.

Tady cizinci dostávají naše směšné pokuty a ještě je neplatí.

Tam má hledat pan ministr peníze na opravu dálnic a odměny. Přetížené kamiony ve špatném technickém stavu ze zahraničí ničí zdarma naše dálnice a silnice první třídy. ;-O;-O

0/0
7.8.2011 10:29

Neumětel

Re: Peněz je málo

A jaké měně bys v zahraničí chtěl platit pokuty?

0/0
8.8.2011 7:41

expat47

D1

......potřeba prioritně opravit mezi Jihlavou a Vyškovem.........

0/0
6.8.2011 21:59

bebíčko

Re: D1

Úplně zbytečně vyhozené peníze.

0/0
7.8.2011 13:09

expat47

Re: D1

.......nějaký rozumný nebo úplný argument by nebyl? Kdy jste naposledy v tomto úseku D1 jel? Víte, že je to nejstarší dálnice v ČR také nejvíce vytížená?

0/0
7.8.2011 21:42

taktaktak

Opět

Opět další předražené dosazení laika a problematiku.Kdy už konečně začnou nastupovat na funkce odborníci s patřičnými kvalifikacemi?kteří rozumí,znají a už něco udělali.Konečně by se měli politické strany domluit a jedné společné věci a to co se slibovalo slibuje,ale neplni,že tuto zemi povedou odbornící a ne že jim dovolíme se učit něco co stejně nezvládnou a to ještě na postech nejvyšších a nejvíce potřebných pro tuto zemi!

0/0
6.8.2011 19:09

kverulant01@seznam.cz

Re: Opět

Zn.taktaktak: Opět máte pravdu,ale toto je právě ta nedomyšlená stranickost, kde musí na určitý post bezpodmínečně být dosazen člen té určité strany,i když tato strana takového odborníka na dopravu nemá! Ale toto se již táhne od dob kupř.p.Topolánka,když na místo ministryně zdravotnictví byla doporučena a dokonce jmenovaná asi na 1 měsíc paní Filipiová-architektka, která v prvním vstupu na veřejnosti vůbec nevěděla o co jde!Na takovýchto ministerských funkcích by měl být odborník,aby nemuselo docházet k tomu,že ho dosavadní odborný aparát na ministerstvu přesvědčí o tom,jak je zpracovaný návrh kupř.na dálnici úžasně šetrný a podobně.Ono ale v této vládě je sice jako odborník brán ministr zdravotnictví, ale přece jen je asi velký rozdíl řídit velkou fakultní nemocnici s řízením ministerstva,které rozhoduje o tak vysoce závažných věcech,jako je léčení nemocných v celé této zemi.

0/0
7.8.2011 9:57

kverulant01@seznam.cz

Re: Opět

Jsem ale nucena se vrátit k tématu- stavby a opravy dálnic.Jsem absolutním nepřítelem staveb dalších dálnic.Myslím si, že je to velké neštěstí,že jsme dali přednost silniční dopravě, před dopravou železniční.Jsme docela malá zemička,které by se rozhodně vyplatilo využívat ve zvýšené míře železniční dopravu  o proti výstavbě dálnic,které nás stojí velmi mnoho peněz a přitom je jejich výstavba velmi nekvalitní a neustále je předražována.Navíc je nutné přihlédnout i  k ničení pozemků,úbytku zemědělské půdy,která je nejcennějším majetkem této země,se kterou jak je vidět hospodaříme velmi špatně, ačkoliv okolní země se snaží zemědělskou půdu nakupovat a neponechávají ji ležet ladem,jak je tomu v naší zemi.akové námitky,že by nebyla dostatečně zásobována obchodní síť,je absolutně zcestná a nerozumná.Proč musí být naše země prošpikována dálnicemi a dálničními přejezdy-betonem kolem dokola,když máme železniční dopravu a jsem přesvědčena i o tom,že by po železnici byla doprava daleko levnější.

0/0
7.8.2011 10:07

Ikoptak

Re: Opět

No tak to zkuste železnicí poslat třeba rajčata. Probíhalo by to asi takhle kamionem od pěstitele, vykládka a nakládka u velkoobchodníka, kamion na nádraží, vykládka, čekání na sestavení vlaku, cesta po železnici, vykládka na kamion, přeprava velkosklad a následně do obchodu. pomíjím to že by u nádraží musel být nějaký velký skladový prostor abychom jako spotřebitelé neplatili zcela zbytečné čekání kamionu na vykládku.  Co by došlo by připomínalo v lepším případě plesnivé sušené rajče než čerstvé rajče. Kamionem ho dopravíte za dobučekání na sestavení vlaku, a bohužel není možné aby každý kraj okres byl v zemědělské výrobě soběstačný nebo do každého obchodu dodával přímo pěstitel. Ale nepopírám že některé náklady by se nedali na dráhy přesunout. Bez sítě kvalitních silnic a dálnic to bohužel v dnešní době nejde.

0/0
7.8.2011 10:24

expat47

Re: Opět

.....léčení nemocných je v této zemi velký business, ve kterém jedou všichni doktoři, výrobci a prodejci léčiv i samotné pojišťovny. Za asistence státu společně obírají daňové poplatníky. Ani jeden z výše jmenovaných nemá zájem na tom, aby někoho uzdravili. Stále se jen léčí, léčí a léčí.........lidi probuďte se!!

0/0
7.8.2011 22:00

pětrandočepice

Nechápu, proč VV obsadily

další ministerský post člověkem stejného příjmení jako má ministr školství. Ne, že by měl být diskriminován kvůli jménu, ale je to v podstatě nezkušený mladíček. Chtělo by to někoho kompetentnějšího. Takhle ministra i ministerstvo bude ve skutečnosti řídit Bárta, který "vodu káže, víno pije".

0/0
6.8.2011 17:34

blix

co kdybysme zase začali jezdit vlevo?

tak jako před válkou..

0/0
6.8.2011 15:55

Ikoptak

Re: co kdybysme zase začali jezdit vlevo?

A co bychom si pomohli? Jel by jste v protisměru v levém pruhu, tedy pravém ze současného pohledu.

0/0
7.8.2011 12:42

expat47

Re: co kdybysme zase začali jezdit vlevo?

.........vy to nevidíte? Je to přece výborný nápad, jezdit vlevo. Ty nerovnosti v "pomalém" pruhu, by se časem srovnaly......;-).

0/0
7.8.2011 22:10

saldo

Tvrdím, že odstoupení

Bárty z postu ministra dopravy je velká škoda. ale uvidíme, třeba se Dobeš ukáže jako podobně schopný.

+2/0
6.8.2011 10:52

antiodborář

Re: Tvrdím, že odstoupení

Tvrdím,že voliči VV jsou po sockomunistických ti nejhloupější!;-DV!!

+3/0
6.8.2011 12:13

carlosIV

Re: Tvrdím, že odstoupení

řekl nejchytřejší pravičák a šlápl do lejna ;-D

+1/0
6.8.2011 15:20

togu

Re: Tvrdím, že odstoupení

Zato ti modří to jsou jen a jen (j)elita vždyť to předvádí celých 20let.

+1/0
6.8.2011 16:36

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tvrdím, že odstoupení

Prosím vás to myslíte vážně? Bárta zeslonil co se dalo o to nemluvím o jeho nechutném plánu.

0/0
6.8.2011 13:15

zabam

Re: Tvrdím, že odstoupení

"Bárta si totiž vybudoval pověst nekompromisního manažera,

který kvůli nedostatku peněz zastavoval rozestavěné silnice, obchvaty

nebo dálnice." A co byste chtěli? Bábovku který bude jenom slibovat a slibovat a slibovat... A nakonec mu stejně Kalousek nedá peníze.

XXXXX

0/0
6.8.2011 18:14

metafrik

Z eráru vyteče ročně 200 miliard

na úplatky, jako malá domů přes spřízněné firmy, jako plýtvání jen aby nebylo příští rok přiděleno míň - tyhle peníze jsou ovšem tabu, musíme proto "škrtat" a zdvihat daně obyvatelstvu

0/0
6.8.2011 10:19

oracle29

Re: Z eráru vyteče ročně 200 miliard

TOHLE BY SE MĚLO VYTESAT U VCHODU KAŽDÉHO MINISTERSTVA A OBECNÍHO ÚŘADU !!R^

0/0
6.8.2011 12:26

malý červ

Re: Z eráru vyteče ročně 200 miliard

zkus tomu plýtvání zabránit, pokud však neuspěješ, nezbývá než škrtat a zvyšovat, stojím za tebou

0/0
6.8.2011 13:54

togu

Re: Z eráru vyteče ročně 200 miliard

Je to jednoduché a prosté,ale to tady v naší kotlině nechce nikdo slyšet,že by se sem měla pustit konkurence ze zahraničí.Porč se všichni investoři bojí třeba západních firem a nechtějí je pustit sem,třeba německé silníčáře.Protože by asi nám předvedli, že jde stavět za polovinu našich cen a hlavně bez úplatků pro kamarádíčky.A proto se tohoto bojí jak čert kříže.A hlavně by utrpěla celá silničářská loby a spuchla na provizích,ale jzdili by jsme po kvalitních cestách a né tankodromech.

0/0
6.8.2011 16:44

KarelPl

Kdyby zase pracovali vězni

Kdyby místo předražených zakázek zase opravovali silnice/koleje vězni, to by se ušetřilo miliard. Navíc by měli práci a nebuseli by se nudit za katrem.

0/0
6.8.2011 1:36

wotomtoje.

Re: Kdyby zase pracovali vězni

A kdo by nechtěl, tak chleba a vodu a né posilovny a fitnes ...

0/0
6.8.2011 13:22

IBM2

Jestli mohu

tak bych se přimlouval za dodělání D8 a obchvatu Prahy. Poté D47.

0/0
6.8.2011 1:17

lukim

Re: Jestli mohu

Dovolím si ještě přidat 35, která by značně ulevila slavné D1.

0/0
6.8.2011 6:24

vailian

to jsme se zase

dozvedeli od pana ministra.

0/0
6.8.2011 0:18

dr.Radarius

Ze spotřební daně

ktera ma jit do infrastruktury nejen silnic ale i zeleznic a vodnich cest, jde do zminovaneho 9,1% TAKZE choď do pyče Dobeši, že prej nejsou prachy;-D;-D;-D

0/0
5.8.2011 23:41

macarát

Re: Ze spotřební daně

Spotřební daň nedá ročně ani 100 miliard, 9 procent z toho je méně než 10 miliard. Kdyby šly do stavby a oprav silnic a železnic jen tyhle peníze, tak například na pražský tunel Blanka budeme šetřit bezmála čtyři roky, kdy nepůjde ani koruna na nic jiného. Na pražský okruh by se šetřilo deset let a tak dále.

0/0
6.8.2011 11:26

Vocko_tr

Re: Ze spotřební daně

Blanku platí Praha ze svého rozpočtu. Nicméně kdyby aspoň těch 9 mld šlo do silnic na Moravě, tak by byla půlka národa o mnoho spokojenější, protože polovina rozpočtu MD jde na projekty v Praze a okolí...

0/0
6.8.2011 11:29

sun.alex

Re: Ze spotřební daně

Jo...Blanka...;-D To je tunel v tunelu! Jinak přeji všem pražákům více betonu, více dálnic, více aut a více dopravních zácp, více smogu...Stará Praha je krásná, ale to co je okolo...tak to tedy pardon!:-P

0/0
6.8.2011 11:50

expat47

Re: Ze spotřební daně

...jasný. Ukecat unii a začít stavět průplav Odra - Dunaj (pozdějí napojení na Labe) a hned bude práce dost a dálnicím se uleví..........

0/0
6.8.2011 16:36

ruda281

Klasika po cesku,

kazdy ma plnou d..ku priorit, az je pozde, az uz proste neni mozno jinak, tak se to stava neskutecne dulezitou prioritou, na kterou ale stejne nejsou prachy... Po te polni ceste z praglu do statlu se neda jezdit uz minimalne 10 let. Nazyvat ten chaoticky shluk betonovych panelu dalnici muze skutecne jenom provincionalni ignorant. Panove jiz ponekolikate objevili ameriku a pred tydnem zavedli vahy pro kamiony, chudacci, opet s krizkem po funuse. Vahy mely byt pred 20 lety s velmi tvrdymi postihy nejenom pro kamiony nybrz hlavne pro prelozene dodavky s bezmozky dosahujicimi zaporneho IQ za volantem...

+3/0
5.8.2011 21:57

ruda281

Re: Klasika po cesku,

Ja uz vam nevim, ceska republika-nejlip rozpustit a vypustit, nic lepsiho me k tomuto nenapada. Narodil jsem se tam a mam nebo spis mel jsem to tam rad, ale protoze holt u nas jsou nekteri lide hodne inteligentni a kreativni, zejmena co se obchazeni zakonu tyka, tak uz na to proste nemam silu a lamu hul. Kazdy potentat, ktery mel moznost neco resit napred hledel (a bohuzel hledi nadale) jenom na vlastni kapsu/konto. Uz neverim, ze se to zmeni, fakt ne...

0/0
5.8.2011 21:57

p_n_2

Re: Klasika po cesku,

líp bych to nenapsal R^

+1/0
5.8.2011 23:25

wIadin

Re: Klasika po cesku,

přesně, ale co holt zmůžem, když nacionalismus v roce 1918 tragicky zvítězil;-(. Snad opravdu ten kdo může, tak by měl odejít. Na dobrou budoucnost tohoto pseudostátu-omylu bych absolutně nevsázel. Potenciál ke zlepšení je tu takřka nulový, zatímco možnost zhoršování takřka všeho je víc než pravděpodobná;-€

0/0
5.8.2011 23:38

mázaušima

Re: Klasika po cesku,

. . . ty mi snad čteš myšlenky ! R^R^R^!

0/0
6.8.2011 1:21

metafrik

Re: Klasika po cesku,

Jen lůza z díry si neváží země kde se to narodilo, plije sama sobě do ksichtu a radostně přitom hýká

0/0
6.8.2011 10:23

metafrik

Re: Klasika po cesku,

zvratek lůzy, co plive sama sobě do tváře

0/0
6.8.2011 10:27

Korich-2010

Re: Klasika po cesku,

Je opravdu úsměvné, jak si někteří lidé neváží toho co mají. Ano, Česká Republika má své závažné problémy, které je třeba řešit, ale uvědomte si jednu věc - země se kterými se srovnáváme mají také své problémy, ale hlavně se jedná o nejvyspělejší země světa. Uvědomte si, že tenhle "pseudostát" patří mezi nejvyspělejší státy. Sice v rámci této kategorie jsme až vzadu, ale buďme rádi, že v té kategorii vůbec jsme. Podívejte se, v jakých podmínkách žije většina obyvatel této planety a pak teprve naříkejte.

0/0
8.8.2011 9:10

pisatel69

investice špatným směrem

Je třeba vybrané peníze investovat do staveb a oprav na dopravní infrastruktuře. Fotbalové kluby si můžou ministři kupovat za mzdu nasyslenou za osmihodinovku v kolbence;-O

0/0
5.8.2011 21:32

medvěd brtník

Bárta CHTĚL UŠETŘIT a proto jej stavbařská loby ZLIKVIDOVALA

nová nouzová koncepce  správně říkáí nestavějmě ale nejprve opravujme , když budou někdy peníze budeme i stavět a tak je to jedině správně , prostě když se loď potápí  tak se  zacpávají díry  a nepředělává se lodní restaurace . Stavbařům dieta JEN PROSPĚJE .

+3/0
5.8.2011 20:58







Najdete na iDNES.cz