Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardář Babiš chce rozšířit své impérium o salámy, vejce i jesenku

Druhý nejbohatší Čech Andrej Babiš se chystá rozšířit své impérium. Uzeniny, sýry, lahůdky, obilí, vejce, mléko, máslo, ovoce i oblíbenou jesenku v tubě - to vše získá, pokud antimonopolní úřad schválí spojení hned několika společností s jeho Agrofertem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

indnes

No nie, ze by mi to trhalo zily, ale

Babis nie je Cech, ale je Slovak. Narodnost, Cech, Slovak, Madar, Anglican,.... s tym sa clovek narodi a zmenit sa to neda. To nie je to iste, ako STATNA PRISLUSNOST. Tu si mozete vybrat a v priebehu zivota menit.

Mozno je Babis obcanom Ceskej republiky, ale ceskej narodnosti urcite nie je.

Ale ako vravim, je to len info o tom, ze Babis nie je druhy najbohatsi Cech, ale druhy najbohatsi obcan Ceskej republiky. Opravte si to vazena redakcia, lebo takymito informaciami len zavadzate uz aj tak dost oblbnutych obcanov Ceskej republiky.

0/0
5.8.2011 22:33

Filosof007

Re: No nie, ze by mi to trhalo zily, ale

běž pást ovce vidláku

0/0
8.8.2011 9:09

Pravičák začíná být nadávka

Re: No nie, ze by mi to trhalo zily, ale

pěkně sis naběh'... podle tvé reakce to vypadá, že právě ty si se vrátil z ranních pastvin!  ;-D

0/0
19.9.2011 10:55

pavel.n

Bohatý Babiš na úkor našeho zdraví !!

Jen se podívejte na složení uzenin od Babiše - kosti , klouby , šlachy ......zkuste si opéct klasický špekáček ........u ostatních potravin to není jiné - samá éčka a umělá barviva -  jen hrabat a hrabat - děkujeme pane Babiš !!!

0/0
5.8.2011 5:42

Damik

SVJ

salám, vejce a jesenka?  s tím se točit agroporno

0/0
4.8.2011 16:50

Dukátštan

poznámka

Že by měl málo? ;-D

0/0
4.8.2011 15:05

Pravičák začíná být nadávka

Re: poznámka

málo nemá, ale něčím se živit musí, ne? Ale musím říci, že Babiš je mi mnohem sympatičtější než většina našich politiků.

0/0
19.9.2011 10:57

daddy1

Neni Čech ako Čech

http://www.financnici.cz/andrej-babis

0/0
4.8.2011 12:17

lekaj

Re: Neni Čech ako Čech

Babis je asi takovy Slovak, jako Schwarzenegger Rakusan....

0/0
4.8.2011 13:58

paiementenespeces

Proste nekdo potrebuje k pocitu plne prozivaneho

zivota vlastnit vsechno a vsechny a jinemu staci,ze zije tak,aby ho ostatni meli radi a vazili si ho.Priroda je nevyzpytatelna. Snad nebudu obvinen ze zavisti.

0/0
4.8.2011 10:56

einorean

ach to rovnostáří

ach jo... ty zakořeněné rovnostářské představy o tom, že zaměstnanec si je roven se zaměstnavatelem... nebyl, není a nebude... když zaměstnavatel zkrachuje, pro zaměstnance to znamená "pouze" výpadek příjmu po dobu, než si najde novou práci, zatímco podnikatel ztratí všechno, co do podniku vložil a mnohdy mnohem víc... není nic špatného nebo nespravedlivého, když se tento rozdíl zobrazí i v rozdílu jejich příjmů...

0/0
4.8.2011 10:52

paiementenespeces

Re: ach to rovnostáří

Ano,mate pravdu,jenom je tu malininky problemecek.Kdyby nahodou zkrachoval Babis,tak to udela tak,ze jeste vice zbohatne.Kdyz zkrachuje maly obchodnicek,muze udelat jej jedno jedine,jit se obesit.

0/0
4.8.2011 11:06

magnus84

Re: ach to rovnostáří

Znám spousty malých "obchodníčků", kteří nasekají dluhy, koupí drahá auta, vyhlásí bankrot a tak stále dokola. Když je člověk hajzlík a umí v tom chodit, tak může mít jakoukoliv firmu.

0/0
4.8.2011 11:29

einorean

Re: ach to rovnostáří

pěkné, ale jakou to má spojitost s tím, co jsem řekl? na základě chování některých hovad, co "v tom umí chodit" přece nebudeme generalizovat a prohlašovat zjevné nesmysly typu "spravedlivá mzda je, když se výnosy podělí počtem zaměstnanců"... nebo jo?

0/0
4.8.2011 11:34

magnus84

Re: ach to rovnostáří

To taky nebyla reakce na vás, ale na příspěvek

"Ano,mate pravdu,jenom je tu malininky problemecek.Kdyby nahodou zkrachoval Babis,tak to udela tak,ze jeste vice zbohatne.Kdyz zkrachuje maly obchodnicek,muze udelat jej jedno jedine,jit se obesit."

Já samozřejmě souhlasím s tím, že mzda se má vyvíjet od toho jak je člověk potřebný a přínosný společnosti. Taky jsem poukazoval na ekonomické pravidlo 80:20, kdy 20% vedoucích pracovníků vytváří 80% zisků firmy a proto musí mít jiné platy.

0/0
4.8.2011 11:37

einorean

Re: ach to rovnostáří

můj příspěvek byl reakcí na oba příspěvky, protože oba, byť jsou reakcí, rozebírají něco jiného, než já... to je ale v zásadě jedno... chtěl jsem poukázat na to, že mzda se nemá odvíjet jenom podle přínosu společnosti (měřeného např přidanou hodnotou atd), ale také podle míry odpovědnosti a rizik, která na sebe daný člověk bere... a kromě toho teda také mírou kompetence, se kterou může danou práci vykonávat (potřebné vzdělání, zkušenosti atd)...

0/0
4.8.2011 11:49

osk

Tušil jsem že to bude ostré

ale že tu bude tolik šašků závistivých, kteří nejsou schopni vydělat slušné peníze tak hází špínu kolem sebe. Nebylo to vždycky uplně čisté, ale jinak v rámci možností je jakš takš solidní podnikatel. Nesmymsly o tom, že někdo nemá dost a musí mít pořád víc, to jako ab se cítili diskutéři na idnes dobře tak má zabalit podnik?

Pokud žije ui z nějakých dotací a podbně tak to není chyb podnikatele ale státu, jen málo lidí by nevyžilo toho když jim nabízí nějáké finanční porstředky.

A nejdojemnější je ta osoba co tady pořád mele o platu uklizečky 35000. Je to nekvalifikovaná práce kterou muže dělat každý ergo je málo placená, kromě toho nemá žádnou zodpovědnost je uplně šumak jak to ulklidí nebo ne. Člověk musí něco umět aby dostal zaplaceno.

+4/0
4.8.2011 10:31

magnus84

Re: Tušil jsem že to bude ostré

R^ Jo a navíc ji nelze vysvětlit, že je mimo ;-D

0/0
4.8.2011 10:34

Čičinka Čiči

Re: Tušil jsem že to bude ostré

Jste ujevně indoktrinován představami, které považujete za neměnné a pravdivé axiomy. Například ten, že všechny námitky proti kapitalismu jsou o závisti a přitom jde o efektivnější distribuci zdrojů v rámci společnosti, protože rozvoj společnosti je přeci náš cíl.

0/0
4.8.2011 10:34

mirek103

Re: Tušil jsem že to bude ostré

uklidit si umí doma každý, ale postavit si doma mikrovlnou troubu umí jen pár lidí a vy chcete aby tyto dva lidé ten co uklízí a ten co vymyslel mikrovlnku mají mít stejně ? Vy žijete v komunismu ne v realitě.

0/0
4.8.2011 10:37

mirek103

Re: Tušil jsem že to bude ostré

mimochodem teď jsem si vzpomněl i v komunismu má mít každý tolik podle zásluh takže i vynálze bude mít v komunismu více než uklízečka :-)

0/0
4.8.2011 10:39

magnus84

Re: Tušil jsem že to bude ostré

Když bude ve straně ;-D

0/0
4.8.2011 10:42

osk

Re: Tušil jsem že to bude ostré

Cíl skoro nikoho není rozvoj společnosti, každý až na pár vyjímek jede na sebe. Lidí kteří nemají valné vzdělání, třeba ho ani nemužou mít, nechtějí se moc snažit je hodně, lidí kteří umí je málo, když je nčeho na trhu hodně až přebytek tak je to levné těch několik málo lidí má takové platy protože když jim hoi nedají tady tak pujde vedle kde jim ho dají, uklizečku seženou vždycky za 8 na měsíc.

0/0
4.8.2011 10:39

magnus84

Re: Tušil jsem že to bude ostré

A je to tady zase. To je asi tak, jako tvrdit, že je stejně důležitý posekaný trávník před barákem a vývoj nového produktu, jeho výroba a prodej. Vy jste opravdu mimo..

0/0
4.8.2011 10:41

/dev/null

Re: Tušil jsem že to bude ostré

Tohle není o závisti. Ty společnoti patřily někomu jinému než těm, kteří tu podle vás závidí, takže pro ně se nic nemění a k závisti není důvod. Pokud ale velká společnost získává ještě větší podíl na trhu, tak by s tím neměl souhlasit skoro nikdo. Snižuje se tím konkurenční prostředí a zákazník na to dříve nebo později doplatí. 

Př: společnost vyrábějící sýry nemá žádný logický důvod, proč koupit jinou fungující společnost vyrábějící sýry, protože si tím konkuruje vlastnímu produktu. Pokud se tím snaží zaříznout konkurenci, tak jako zákazník buď zaplatíte vyší cenu, nebo o jeden druh výrobku přijdete.

0/0
4.8.2011 11:07

einorean

Re: Tušil jsem že to bude ostré

logický důvod tam je... jmenuje se logistika - s koupí jiné společnosti totiž získáte jejich technologie, ať už zařízení, nebo patenty, prostor pro větší produkci a hlavně - přístup na nové trhy.... a o té konkurenci vlastním výrobkům - u dvou výrobků od jedné společnosti se nedá mluvit o skutečné konkurenci, protože ať už bude na trhu vítězit kterýkoliv sýr, vždy jde výnos jedinému producentovi... nehledě na to, že šikovný obchodník může zvolit kooperativní strategii místo konkurenční, pokud jde o propagaci jeho výrobků...

0/0
4.8.2011 12:02

/dev/null

Re: Tušil jsem že to bude ostré

Ale spolupracovat přeci můžou i bez koupení jedné společnosti druhou. Mohou prodat jen technologii, mohou spolupracovat v distribuci i při propagaci. A ušetřejí peníze potřebné k převzetí. To mi přijde více kooperativní, než úplné koupení. Přitom dohoda o spolupráci by mohla být zcela zdarma, pokud by byla výhodná pro obě strany.

Jediný rozumný důvod pro takové spojení vidím tehdy, když by jeden výrobce s výrobou končil, a hledá někoho, komu by továrnu prodal. Ani tento případ mi nepřijde lepší, než původní stav. Je jen lepší naž úplné zrušení výroby.

0/0
4.8.2011 12:15

einorean

Re: Tušil jsem že to bude ostré

to, co jste tady popsal se dá nazvat kartelem, a ten je nelegální... a pokud jde o spolupráci v legálním slova smyslu - jak byste chtěl donutit producenty, kteří se musí pro přežití snažit prodat co nejvíc SVÝCH výrobků, aby pomáhali konkurenci?

0/0
4.8.2011 12:33

paiementenespeces

Dovedete si predstavit male mestecko,

asi tak 3000 obyvatel a v nem ctyri pekare,tri rezniky,nekolik kadernictvi,asi deset hospudek,tri kvetinarstvi,nejaka ta pumpa,dve prodejny aut,dve trafiky,par prodejen potravin..............tezke ,co,ale ne zase tak spatne.Lidi se potkavaji,znaji,zdravi..................... A ted si predstavte to same mestecko,vsecny obchody zabednene a na okraji jeden ohromny superhyperextraultraabuhvicojeste market. Proste ja tyhle likvidacni podnikatele nemusim.

+1/0
4.8.2011 10:20

tyraelid

Re: Dovedete si predstavit male mestecko,

Kdyby lide v tom " superhyperextraultraabuhvicojeste marketu" nenakupovali, tak by to bylo jak rikas ty. Ale sami lidi si rozhodli jak to bude tim kde nakupovali.

0/0
4.8.2011 10:25

paiementenespeces

Re: Dovedete si predstavit male mestecko,

a najednou s hruzou zjistuji,ze si urizli sami pod sebou vetev.

0/0
4.8.2011 10:37

prying

Re: Dovedete si predstavit male mestecko,

Moc ti nerozumím. On zavírá "ctyri pekare,tri rezniky,nekolik kadernictvi,asi deset hospudek,tri kvetinarstvi,nejaka ta pumpa,dve prodejny aut,dve trafiky,par prodejen potravin."? Nezavírá. Vždyť když tam nebudeš chodit a toho pekaře s holičkou uživíš, tak to jistě nezavřou.

0/0
4.8.2011 10:26

paiementenespeces

Re: Dovedete si predstavit male mestecko,

To je ze zivota,dvanact let jsem zil v jednom meste a po okoli se lihly same  velkoobchody,to mestecko doslova chciplo.Pred pul rokem jsem se odstehoval a udelal dobre.Mistni radnice zadne staveni zbohatlikum nepovoluje a verte mi,zije se tu mnohem lip.A tomuhle snad porozumite.

0/0
4.8.2011 10:35

prying

Re: Dovedete si predstavit male mestecko,

Ale vždyť to je jen o tom, jak to chtějí lidé. Po nástupu ..marketů bylo velkou módou jezdit na nedělní výlety do některého z nich. Jinak si nedělám iluze ani o vašem novém bydlišti. Možná je vedení města právě majiteli těch obchodů.:-) A navíc, pokud projíždím menšímu městy a vesnicemi tak vidím, že značná část těch obchůdků patří vietnamcům. To pak nevím, co je větší zlo.:-/

0/0
4.8.2011 10:44

sama_pozitiva

Lex Babiš

Jo to se to podniká, když socani schvalují zákony, které jdou třeba právě Babišovi pěkně na ruku. Takové povinné přimíchávání různých nesmyslů do paliv, to je kšeftík.

+1/0
4.8.2011 10:14

magnus84

Re: Lex Babiš

Pokud vím, tak toto je výmysl EU, který se samozřejmě transponoval do naší legislativy. EU

0/0
4.8.2011 10:19

prying

Re: Lex Babiš

Možná myslel, jak rychle jsou transponovány do naší legislativy. I přesto, že to jsou často nesmyslné hlouposti.

0/0
4.8.2011 10:28

sama_pozitiva

Re: Lex Babiš

Takhle to je:

Pro navýšení povinného podílu biopaliv v benzínu a naftě hlasovali

poslanci KSČM, Zelených, TOP09, KDU-ČSL, ODS a ČSSD. Jinými slovy prakticky všichni. O tom, že u poslanců lobboval, se pan Babiš netají: "Ano, lobboval jsem půl roku. Proč bych to nedělal?" říká Babiš v dnešním vydání týdeníku Euro.

0/0
4.8.2011 10:42

einorean

Re: Lex Babiš

neřekl bych, že zrovna Babišovi z toho jdou nějaký velký prachy - pokud bude pěstovat rostliny na aditiva do paliv, tak jen na úkor jiných rostlin resp rostlin pro jiné účely.... ono když jedno pole použijete na řepku na olej, tak ho nemůžete zároveň použít na biomasu atd...

0/0
4.8.2011 10:19

753BC

Re: Lex Babiš

šedivá je teorie, zelené jsou peníze z dotací na bio-řepku...

0/0
4.8.2011 10:27

einorean

Re: Lex Babiš

praxe říká, že za každou bio-řepku, kterou zasadí, musí NEZASADIT jednu řepku na olej atd, když nebude mít méně vlastního oleje, bude TRATIT nejen na prodeji oleje, ale také na všem ostatním, kde ten vlastní olej používá... tzn, ty dotace můžou být sebezelenější, ale to neznamená, že musí být ziskové... ale odpověď zná jenom Babiš a jeho účetní...

0/0
4.8.2011 10:34

753BC

Re: Lex Babiš

vtip? cca 8tis. za tunu, navíc kvůli MEŘO vzrostla cena řepky přímo raketově, takže ziskové vždy, odbyt zaručen.

0/0
4.8.2011 11:34

einorean

Re: Lex Babiš

ano, ceny vzrostly raketově, ale zaručený výnos je to jen pro toho, kdo tu řepku pěstuje... kdo místo ní pěstuje nějaký biosvinstvo, ten na ní raketově tratí... přiznám se, že nevím, kterou cestou se vydal Babiš, ale takhle to prostě funguje - zadotujete biosvinstvo -> lidi začnou pěstovat biosvinstvo na úkor řepky -> cena řepky raketově roste -> ti co pěstujou řepku raketově bohatnou, ostatní si rvou vlasy.... hotovo

0/0
4.8.2011 11:53

einorean

Re: Lex Babiš

doufám, že tam vidíte to podstatné - že bohatnou ti, co pěstujou řepku a ne ti, co pěstujou dotovaný biosvinstva - z dotací ještě nikdo nikdá nezbohatl...

0/0
4.8.2011 11:56

sama_pozitiva

Re: Lex Babiš

O Babišovi psal Petr Mach, který je záadní odpůrce všelijakých podobných pokřivení trhu (solární daň, mimochodem také výmysl lidové ČSSD :) ), a právě Babiš Machovi prý vyčítal, aby do té daně tolik nešil.

0/0
4.8.2011 10:41

einorean

Re: Lex Babiš

to, co říká, se nemusí nutně shodovat s tím, do čeho sám investuje... resp abych byl přesnější - to, že to neodsuzuje, ještě neznamená, že se to jemu samotnému vyplácí...

0/0
4.8.2011 10:56

mirek103

K zamyšlení

Někteří lidé stále nechápiu že není možné aby uklízečka měla 35čis, prodavačka 40čis a přitom by měli být zachovány ceny potravin a zboží na stejné úrovni, protože jejich plat se musí někde vzít a zplatit, On si zaměstnavatel peníze ve sklepě netiskne.

+1/0
4.8.2011 10:12

Čičinka Čiči

Re: K zamyšlení

Dostává je od klientů a hodně velkou část si nechává pro sebe a management, kdyby zisk pro sebe a zaměstnance podělil jejich počtem, tak tomu říkám spravedlivá výplata, protože ten podnik běží díky všem těm lidem a ne že jeden je důležitější než druhý.

+1/0
4.8.2011 10:13

tyraelid

Re: K zamyšlení

;-D;-D;-D

0/0
4.8.2011 10:15

mirek103

Re: K zamyšlení

Jo ale platí se nejvíc tomu kdo to zařídil aby to tak běželo. On se neluskne a nestojí tu podnik se 100 zaměstnanci. A proto je naprosto spravedlivé že ten kdo je na vrcholu má nejvíc , protože ten kdyby se na to vykašlal tak maj utrum všichni. Když se na to vykašle uklízečka má utrum jen ta uklízečka.

0/0
4.8.2011 10:15







Najdete na iDNES.cz