Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Váhy napojené na mýtné brány odhalí přetížené kamiony

Ředitelství silnic a dálnic testuje takzvané dynamické váhy. Speciální funkce mýtných bran odhalí kamiony s nadlimitní váhou. Právě ty nejvíce škodí českým silnicím. Pokud se systém osvědčí, do státní kasy se vrátí část peněz, které ředitelství vydává na opravy komunikací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

good_luck!

domnívám se, že je třeba, aby stát pokutoval

nejen řidiče, ale i firmu - majitele vozidla. Pak odpadne problém s nucením řidičů vozit přetížená auta..... Bohužel v současné chvíli řidiče plně chápu, že pokud mají nařízeno, jedou s přetíženým autem. V zájmu zaměstnavatele všichni "porušujeme" předpisy - někdo si koupí toaleťák do firmy a dá ho do nákladů, jiný jede s přetíženým kamionem. Holt, za to první je postižena firma (a poté i pracovník), proč tedy ne za tu dopravu?

0/0
4.8.2011 16:13

InstinkTT

Výrobce

Který výrobce vah se zase potřebuje napakovat? RvRv

0/0
4.8.2011 10:38

TarasBulba

Nevěřím

Desítky let známý problém, u něhož je dosud všemožnými prostředky mařeno a oddalováno jakékoliv řešení. Nevěřím, že na to v nejbližších třech letech dojde. Ty tlaky proti jsou příliš silné.

0/0
4.8.2011 10:17

MedaLump

Re: Nevěřím

"Za velkou louží" pravidelně všechny kamiony navedou na kontrolní stanoviště (většinou na hranicích mezi státy), tam je zváží, zkontrolují odpočinky a rychlosti a je vymalováno.

Svého času tu byl pokus mít na kamionech velký, z dálky čitelný tlakoměr vzduchu v odpružení. Z dálky se tak dalo krásně přečíst, jak na tom je se zatížením. Zároveň si řidič mohl zkontrolovat, jestli mu nenaložili nějak moc.

Řekl bych, že by se to velice rychle vrátilo, kdyby auta bez toho musely např. platit podstatně vyšší mýtné...

Takhle se jen bude vybírat do státní kasy, protože řidič u zákazníka nemá šanci hned poznat, jestli není přetížený - takže bude platit až tu pokutu...

0/0
4.8.2011 10:52

mrazik007

Re: Nevěřím

Kamiony uz dnes maji na palubce videt, jake je zatizeni na napravu, takze i policista se muze podivat. Sranda je, kdyz mobilni vaha ukaze uplne jinou hodnotu a zacne dohadovani, co je spatne.

0/0
4.8.2011 11:04

MaeVar

Re: Nevěřím

„Sranda je, kdyz mobilni vaha ukaze uplne jinou hodnotu a zacne dohadovani, co je spatne.“ – Váha to asi nebude ;-).

0/0
4.8.2011 15:31

mrazik007

Re: Nevěřím

Je to problem vnitrostatni dopravy, mezistatni se to prakticky netyka - tam se nejvice porusuje zatizeni na napravu, coz je nekdy dano nakladem, nekdy ,,sikovnym" jesterkarem, ale to poruseni neni tak velke.

0/0
4.8.2011 11:05

good_luck!

Re: Nevěřím

tak tak

0/0
4.8.2011 16:03

bebedna

konečně

už aby to bylo

0/0
4.8.2011 10:07

zrušený3x

to určitě

Bude zajímavé sledovat kauzu váhy. Jsem zvědav, kolikrát více za ně tenhle banánistán zaplatí, než v okolních zemích. Už se těším na transparentní výběrové řízení, na stohy všelijakých trestních oznámení a na konečný verdikt někdy za cca 10 let kdy se zjistí, že vše proběhlo v souladu se zákonem, jen občan jaksi zase utřel hubu a bude platit vyšší daně,  poplatky atd.

+2/0
4.8.2011 8:13

good_luck!

Re: to určitě

doporučoval bych novinářům už dopředu obeslat s dotazem Portugalsko..... ať to zase nezjišťujeme až 2 roky poté....;-D

0/0
4.8.2011 16:04

duchodkyne

vážení náklaďáků

je zase dalším "objevem". Dělají to standartně i v takové zemi, jako je Peru. Už dávno je známo, že nákladní automobil (v závislosti na nápravovém tlaku) opotřebovává komunikaci jako zhruba 30000-200000 osobních aut - jsou to americké výzkumy. Silnicice jsou stavěné na určité zatížení a pokud je toto systematicky překračováno, tak odcházejí krajnice a potom i zbytek.

Zavedl bych hlídky s mobilními vahami. Přetížený náklaďák odstavit, nechat na náklady dopravce přeložit (= přijede další náklaďák a odveze se to ve dvou) a řidičovi 7 bodů...  Když to bude sypký materiál, tak holt i bagr na podvalu nebo partu kopáčů s lopatama, přehází to přes sajtnu.  Po pár exemplárních případech většina vyměkne. Jestli si bagrista není jistej, kolik toho tam nasypal, tak má dát o lžíci míň. V lomu váží na kilogram přesně, takže je to plně na řidiči, kolik veze.

+2/0
4.8.2011 7:51

tdvorak

Re: vážení náklaďáků

" a řidičovi 7 bodů" - víte, že často je řidičova volba dost jednoduchá? Buď odveze to, co mu naložili a nebo si půjde hledat práci jinam. Tohle není chyba řidiče, ale firmy, která přepravu zajišťuje. Být to jen na řidiči, určitě si nechá naložit míň, protože proč si zbytečně komplikovat život přetíženým kamionem, horší ovladatelností, horším zrychlením, riskováním pokut...

+2/0
4.8.2011 8:32

duchodkyne

Re: vážení náklaďáků

To je samozřejmě nesmysl. Třeba taková taxifirma by jistě byla spokojenější, kdyby se trasa Letiště Ruzyně-Václavák nejela 25minut, ale 15minut. Přesto nikdo řidiče k překračování rychlosti nenutí.

Když jsou řidiči ovce, že se nechají uvrtat do průseru, který zůstane potom jenom na nich (např. špatný stav vozidla apod.), tak je to jejich chyba.

0/0
4.8.2011 8:38

tdvorak

Re: vážení náklaďáků

Ano, firma nikoho nenutí. On má naprosto svobodnou volbu ze dvou možností, jeď a nebo si táhni za prací jinam (a ne, nejsem kamioňák, mě se to netýká, jen jich pár znám)

+1/0
4.8.2011 8:41

kyk

Re: vážení náklaďáků

Problém je v tom že jsou všichni řidiči přizdis...i. Kdyby se chovali tak jak mají všichni, tak vyměknou velice rychle i firmy kde pracují. Ono shánět půlku nebo všechny řidiče a tři neděle stát s přepravou je hodně drahé.

Jde jen o to chtít a domluvit se, pokud je řidičů ve firmě víc.

+1/0
4.8.2011 8:48

tdvorak

Re: vážení náklaďáků

A nebo můžou tu firmu rovnou majiteli sebrat, pracují tam, tak je vlastně jejich, což?

0/0
4.8.2011 8:55

duchodkyne

Re: vážení náklaďáků

Srovnávat znárodnění a vyžádování zákonem stanovených podmínek je trochu něco jiného ;-)

0/0
4.8.2011 9:07

Cenda22

Re: vážení náklaďáků

srovnávat nákladní dopravu s taxíkem je hodně mimo mísu. Nakládku zajišťuje logistik, řidič do toho nemá co kecat. Firma XXX potřebuje odvést 5t zboží, šéf autodopravy vezme menší náklaďák s nosností 3,5t, dá lepší cenu (menší náklady) a zakázku získá. Řidič to jen odveze.

0/0
4.8.2011 8:51

duchodkyne

Re: vážení náklaďáků

Princip je stejný: udělat víc výkonů za míň. Jestli to jsou oskm nebo tkm, to je úplně jedno.

0/0
4.8.2011 9:06

Cenda22

Re: vážení náklaďáků

jasně, ale analogicky potom ten řidič nedělá přestávky, vyhodí si omezovač a valí s kamionem přes povolenou rychlost. To je potom už na řidiči, jestli se se šéfem pohádá a taky je v případě "chycení" potrestán on, ne firma. Kde a kolik toho naloží však není jeho starost.

0/0
4.8.2011 13:32

Born_in_CZ

Re: vážení náklaďáků

Jak dlouho jste pracoval jako řidič nákladního vozidla?

0/0
4.8.2011 16:04

mrazik007

Re: vážení náklaďáků

Ale tohle uz se deje, jen ty mobilni vahy ukazuji obcas vselijak, protoze se s tim neda merit vsude a na jakemkoli povrchu.

0/0
4.8.2011 11:16

tdvorak

Osobáky

A příjde doba, kdy budeme vážit i osobáky, protože přetížit osobák není nic nemožného. Teď každej křičí, jak je to dobře, že se budou vážit kamiony, ale až zváží vás, jak jedete přetíženým osobákem na dovolenou, budete koukat. A některé osobáky fakt není problém přetížit, viz http://www.auto.cz/uzitecna-hmotnost-pomoc-moje-alfa-je-moc-tlusta-10877

0/0
4.8.2011 7:23

Simakj

Re: Osobáky

To je blbost, osobák nikdy nebude vážit 30 tun - víceméně i děleno počtem náprav je na tom kamion vždycky hůř.

0/0
4.8.2011 7:39

bloud-velbloud

Re: Osobáky

On asi nemluví o vlivu přetíženého osobáku na vozovku ale o to, že někteří lidé netuší jako jsou hmotnostní limity jejich vozidel. Ono takové přetížené auto je dost nebezpečná věc a chová se uplně jinak než když v něm jednou dva lidé.

0/0
4.8.2011 7:44

tx999

Re: Osobáky

No, vzhledem k tomu, ze to je u kazdeho osobaku jinak, tak by se to takhle dost spatne kontrolovalo - zatimco u kamionu jsou pro jednotlive typy aut predpisy stejne, u osobaku je to ruzne (i v zavislosti na motorizaci). Krome toho osobak obvykle pretizite maximalne o par (desitek) kilogramu. Navic si myslim, ze tento typ vah nebude vazit s presnosti na kilogramy, spis tak na desitky nebo stovky kilogramu (coz u nakladaku bohate staci, u osobaku ne).

0/0
4.8.2011 9:09

tdvorak

Re: Osobáky

A to je důvod, proč vám dovolit překračovat povolenou hmotnost a kamionu ne? Protože váží 30 tun? A když překročí o tunu, není to totéž, co překročení váhy o pár kilo u osobáku? Nezaslouží si osobák stejnou pokutu? Běžná octavia má užitečné zatížení 660Kg, pokud jí k tomu přidáte do kufru 22kg navíc, překročil jste hmotnost 3,34%, stejně tak jako ten kamion, co je přetížený o tunu.

0/0
4.8.2011 7:52

Salada

Re: Osobáky

Jenže tady se píše o ničení silnic přetíženými kamiony a přetížená oktávka o 22kg tu silnici nezničí vůbec.

0/0
4.8.2011 8:14

tdvorak

Re: Osobáky

Ale jízdní vlastnosti to ovlivní. A příjde mi fér dávat za stejný přestupek stejnou pokutu. Nebo jsem to špatně pochopil a kamioňáci jsou ti zlí, které je třeba velmi přísně trestat? Stejně tak, jako dříve či později dojde placení mýtného pomocí bran i na osobáky, dojde na nás i vážení. A v ten okamžik se bude asi spousta lidí dost divit, jak málo smí být jejich auto naloženo, aby neporušovalo předpisy.

0/0
4.8.2011 8:26

Salada

Re: Osobáky

Ano. Jízdní vlastnosti to ovlivní u obou. Ovšem případná nehoda má horší následky u kamionu. Co se týče ničení silnic, zde je problém jen u kamionu. Také bych mohl navrhnout výši pokuty odvozenou od celkové hmotnosti (a nebo i od absolutní hmotnosti překračující mez).

0/0
4.8.2011 8:59

tdvorak

Re: Osobáky

To záleží, co to znamená "horší následky". Když přetížíte auto, ve kterém sedí pět lidí, riskujete pět životů a možná i víc, podle toho, kam se autem trefíte. Když přetížíte kamion, riskujete život jeden, nebo víc. A nepochybně lze výpočet pokuty nastavit vždy tak, aby některou ze skupin znevýhodňovala mnohem víc.

0/0
4.8.2011 9:13

tmf

Re: Osobáky

největší zlo přetížených osobáků je to, že řidič neví, že když má kufr plnej cihel tak má sklopit světla.

0/0
4.8.2011 11:04

Muf007

Jen na hranicích?

wau to je trošku málo. Zvláště věta o dopravcích z východu, kteří si prý s přetížením hlavu nelámou dostala do kolen. Jako by to CZ kamiony nedělaly. Přitom stačí mrknout třeba na dopravce surovin (kámen, písek) a velmi rychle jsme doma.

A děsně mě baví borci se zvednutou třetí nápravou, ale dvěma dalšíma zarytýma do asfaltu jako do másla. Vůbec nepochybuji, že i tam je všechno v pořádku.:-P

+2/0
4.8.2011 7:22

nesnašimlobisty

už aby to bylo

Nechápu proč mám dotovat ze svých daní opravy dálnic a silnic poničené kamiony, které mají pořád spoustu úlev a vyjímek.;-D

0/0
4.8.2011 7:06

Mira ze Zlína

Re: už aby to bylo

Vy nedotujete jedinou korunu. jen z mýtného jde ročně kolik 6 miliard? Co je to proti 600milionům? A to se nepočítají silniční daně a spotřební daně za naftu. Stát má z dopravy ročně na daních a poplatcích skoro 100miliard ročně!!!! na dopravu zpět jde necelých 20miliard, za zbytek VÁM platí ty škaredé kamiony VAŠE  důchody a sociální příspěvky. VY nepřiplácíte na nic, tak si hezky sedněte do kouta  a mlčte.

0/0
4.8.2011 7:20

Salada

Re: už aby to bylo

Jenže ty peníze jdou i na výstavbu dálnic. Umíte si představit jak by vypadaly silnice prvních a nižších tříd kdyby všechny kamiony jely po nich a ne po dálnicích? Na to by asi nestačilo ani těch 6mld.

0/0
4.8.2011 8:16

acpu

Re: už aby to bylo

Mýtné se promítá do ceny dopravy, takže je to svým způsobem skrytá daň, kterou platíme všichni. Nebo chcte říci, že si nekupujete žádné zboží, které je tímto způsobem dopravováno?

0/0
4.8.2011 8:27

slatin

Re: už aby to bylo

jj pravda....

0/0
4.8.2011 8:32

LiborAxel

A

co se týká kamionů které dnes jezdí mimo dálnice,stačí se podívat právě do Rakouska.Jeden jediný selský zákon který pochopí každý až na naše provizolobistopolitiky.Zákaz jízdy mimo dálnice při tranzitní dopravě- jednoduché a účinné,do některých měst se nesmí po desáté hodině večer vůbec vjíždět pokud kamion neveze třeba potraviny.U nás to neprojde-je potřeba vymačkat prachy,co kdyby mě příště nezvolili?

+3/0
4.8.2011 0:12

danny47

Re: A

A nejen v Rakousku.... ale i jinde v "EVropě" platí totéž... Jen u nás to budou moset politici a jejich exprti teprve sághodlouze vymýšlet a zkoušet různé varianty...

+1/0
4.8.2011 6:00

Muf007

Re: A

R^R^R^

0/0
4.8.2011 7:23

LiborAxel

Váhy

pochopil jsem to dobře že nám firma Kapsch opět rozvrtá nebo minimálně omezí průjezdnost dálnic z důvodu zabudování čidel?Nejsem technik ale čidla které by měly měřit zatížení kamionů by měly být pod silnicí nebo ne?A ta čidla budou třeba na těch úsecích co skvěle vybudovala Skanska takže nám ještě vylepší to vlnobití?Co když pojedou dva kamiony vedle sebe?Bude se měřit každý pruh zvlášť?Mýtné brány splácíme dodnes,plus úroky ,údržba atd.Je tohle opravdu potřeba?Kolik asi stojí mobilní váhy,takové ty placky co se vejdou včetně počítače do dodávky?Každý zelenáč od dopravky od pohledu pozná přetížený kamion,zastavit a převážit není problém na to stačí první pumpa,parkoviště.A pokutovat firmy ne řidiče,papír snese všechno.Na západě už to vědí hodně let,jenomže tam nemají tak finannčněprovizně zainteresované zkorumpolobisticképolitiky.Tak a mám dvě nové slova do wikipedie-třeba se to chytne jako slovo tunelování.Vážení kamionů..přeloženo-Vyhodíme další peníze a shrábneme provizi

0/0
4.8.2011 0:01

zabili black_jacka, parchanti

Re: Váhy

jednou vahou jsem projel bez problemu... osobakem... v praze na tom pokracovani prumyslovy, co je nekde u benzinky mezi odbockama na kolin a na tesco... zadne vlny...

0/0
4.8.2011 0:24

Lucass

Re: Váhy

Na nové části pražského okruhu váhy jsou na několika místech a silnice je rovná, váhy jsou v obou pruzích...

0/0
4.8.2011 1:37

tdvorak

Re: Váhy

Myslím že jste nepochopil, co měl předřečník na mysli. On se bál, že díky nové zástavbě vah se budou muset rozmlátit již hotové dálnice. A pokaždé, když do silnice někde říznou, zůstane tam hrb nebo propadlina.

0/0
4.8.2011 7:12

Salada

Re: Váhy

Toho bych se neobával. 5ezat se to bude jen v místě váhy a pokud by tam vznikla prohlubeň tak by ta váha asi moc nefungovala. Takže si to ohlídají.

0/0
4.8.2011 8:18

tdvorak

Re: Váhy

To je velmi optimistický pohled na věc, držím palce, ať Vám vydrží co nejdéle R^

0/0
4.8.2011 8:36

nesnašimlobisty

Re: Váhy

A pan je kamionak bojim bojim, všichni dobře ví že se domlováte vysílačky a když se někde objeví váha tak ji všichni objedete obloukem, takže tvůj postřech o mrhání prostředky je k smíchu nebot celý objem vybraných peněz z dálničních nálepek a mýtného tvoří polovinu dálniční známky takže my osobáci dotujeme kamiony to neuvidíš nikde na světě jenom u nás.;-D

+1/0
4.8.2011 7:10

mrazik007

Re: Váhy

Mužů vědět z jakých dat čerpate ? Nejdřív si zjistěte kolik se vybere na mýtném, na spotřební daní z nafty, kterou natankují kamióny a proti tomu částka vybraná na známkách je nicotná.

0/0
4.8.2011 7:28







Najdete na iDNES.cz