Diskuze
Váhy napojené na mýtné brány odhalí přetížené kamiony
Děkujeme za pochopení.
good_luck!
domnívám se, že je třeba, aby stát pokutoval
nejen řidiče, ale i firmu - majitele vozidla. Pak odpadne problém s nucením řidičů vozit přetížená auta..... Bohužel v současné chvíli řidiče plně chápu, že pokud mají nařízeno, jedou s přetíženým autem. V zájmu zaměstnavatele všichni "porušujeme" předpisy - někdo si koupí toaleťák do firmy a dá ho do nákladů, jiný jede s přetíženým kamionem. Holt, za to první je postižena firma (a poté i pracovník), proč tedy ne za tu dopravu?
TarasBulba
Nevěřím
Desítky let známý problém, u něhož je dosud všemožnými prostředky mařeno a oddalováno jakékoliv řešení. Nevěřím, že na to v nejbližších třech letech dojde. Ty tlaky proti jsou příliš silné.
MedaLump
Re: Nevěřím
"Za velkou louží" pravidelně všechny kamiony navedou na kontrolní stanoviště (většinou na hranicích mezi státy), tam je zváží, zkontrolují odpočinky a rychlosti a je vymalováno.
Svého času tu byl pokus mít na kamionech velký, z dálky čitelný tlakoměr vzduchu v odpružení. Z dálky se tak dalo krásně přečíst, jak na tom je se zatížením. Zároveň si řidič mohl zkontrolovat, jestli mu nenaložili nějak moc.
Řekl bych, že by se to velice rychle vrátilo, kdyby auta bez toho musely např. platit podstatně vyšší mýtné...
Takhle se jen bude vybírat do státní kasy, protože řidič u zákazníka nemá šanci hned poznat, jestli není přetížený - takže bude platit až tu pokutu...
zrušený3x
to určitě
Bude zajímavé sledovat kauzu váhy. Jsem zvědav, kolikrát více za ně tenhle banánistán zaplatí, než v okolních zemích. Už se těším na transparentní výběrové řízení, na stohy všelijakých trestních oznámení a na konečný verdikt někdy za cca 10 let kdy se zjistí, že vše proběhlo v souladu se zákonem, jen občan jaksi zase utřel hubu a bude platit vyšší daně, poplatky atd.
good_luck!
Re: to určitě
doporučoval bych novinářům už dopředu obeslat s dotazem Portugalsko..... ať to zase nezjišťujeme až 2 roky poté....
duchodkyne
vážení náklaďáků
je zase dalším "objevem". Dělají to standartně i v takové zemi, jako je Peru. Už dávno je známo, že nákladní automobil (v závislosti na nápravovém tlaku) opotřebovává komunikaci jako zhruba 30000-200000 osobních aut - jsou to americké výzkumy. Silnicice jsou stavěné na určité zatížení a pokud je toto systematicky překračováno, tak odcházejí krajnice a potom i zbytek.
Zavedl bych hlídky s mobilními vahami. Přetížený náklaďák odstavit, nechat na náklady dopravce přeložit (= přijede další náklaďák a odveze se to ve dvou) a řidičovi 7 bodů... Když to bude sypký materiál, tak holt i bagr na podvalu nebo partu kopáčů s lopatama, přehází to přes sajtnu. Po pár exemplárních případech většina vyměkne. Jestli si bagrista není jistej, kolik toho tam nasypal, tak má dát o lžíci míň. V lomu váží na kilogram přesně, takže je to plně na řidiči, kolik veze.
tdvorak
Re: vážení náklaďáků
" a řidičovi 7 bodů" - víte, že často je řidičova volba dost jednoduchá? Buď odveze to, co mu naložili a nebo si půjde hledat práci jinam. Tohle není chyba řidiče, ale firmy, která přepravu zajišťuje. Být to jen na řidiči, určitě si nechá naložit míň, protože proč si zbytečně komplikovat život přetíženým kamionem, horší ovladatelností, horším zrychlením, riskováním pokut...
tdvorak
Osobáky
A příjde doba, kdy budeme vážit i osobáky, protože přetížit osobák není nic nemožného. Teď každej křičí, jak je to dobře, že se budou vážit kamiony, ale až zváží vás, jak jedete přetíženým osobákem na dovolenou, budete koukat. A některé osobáky fakt není problém přetížit, viz http://www.auto.cz/uzitecna-hmotnost-pomoc-moje-alfa-je-moc-tlusta-10877
Simakj
Re: Osobáky
To je blbost, osobák nikdy nebude vážit 30 tun - víceméně i děleno počtem náprav je na tom kamion vždycky hůř.
Muf007
Jen na hranicích?
wau to je trošku málo. Zvláště věta o dopravcích z východu, kteří si prý s přetížením hlavu nelámou dostala do kolen. Jako by to CZ kamiony nedělaly. Přitom stačí mrknout třeba na dopravce surovin (kámen, písek) a velmi rychle jsme doma.
A děsně mě baví borci se zvednutou třetí nápravou, ale dvěma dalšíma zarytýma do asfaltu jako do másla. Vůbec nepochybuji, že i tam je všechno v pořádku.
nesnašimlobisty
už aby to bylo
Nechápu proč mám dotovat ze svých daní opravy dálnic a silnic poničené kamiony, které mají pořád spoustu úlev a vyjímek.
Mira ze Zlína
Re: už aby to bylo
Vy nedotujete jedinou korunu. jen z mýtného jde ročně kolik 6 miliard? Co je to proti 600milionům? A to se nepočítají silniční daně a spotřební daně za naftu. Stát má z dopravy ročně na daních a poplatcích skoro 100miliard ročně!!!! na dopravu zpět jde necelých 20miliard, za zbytek VÁM platí ty škaredé kamiony VAŠE důchody a sociální příspěvky. VY nepřiplácíte na nic, tak si hezky sedněte do kouta a mlčte.
LiborAxel
A
co se týká kamionů které dnes jezdí mimo dálnice,stačí se podívat právě do Rakouska.Jeden jediný selský zákon který pochopí každý až na naše provizolobistopolitiky.Zákaz jízdy mimo dálnice při tranzitní dopravě- jednoduché a účinné,do některých měst se nesmí po desáté hodině večer vůbec vjíždět pokud kamion neveze třeba potraviny.U nás to neprojde-je potřeba vymačkat prachy,co kdyby mě příště nezvolili?
danny47
Re: A
A nejen v Rakousku.... ale i jinde v "EVropě" platí totéž... Jen u nás to budou moset politici a jejich exprti teprve sághodlouze vymýšlet a zkoušet různé varianty...
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...
Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku
Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...
Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží
Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...
To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony
Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...