Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zdražení mýta více pocítí malé firmy. Dobeš zavede množstevní slevy

Čím více projezdí kamiony po českých dálnicích, tím větší slevy dostanou. Novinku chystá ministr dopravy Pavel Dobeš. Plán nyní posuzuje Brusel, podle sdružení ČESMAD ale nemá příliš šancí plán zarazit, uvedl deník E15.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kipu

DEFORMACE TRZNIHO PROSTREDI

Tohle neni pravicova vlada. Male firmy by se mely zorganizovat a udelat poradnou blokadu treba na D1 nebo v Praze.

Pravicova vlada to je jen ve smyslu obirani zamestnancu a vselijakych dotaci byznysu.

+1/0
5.8.2011 6:39

zrušený3x

Dobeš to celé zneprůhlední

A výsledkem budou provize pro stranu VV, Bártu a občan to zase odnese. Jako vždy. No ale co chcete po chlapečkovi , ktrý ještě nic neudělal a už dostal funkci ;-D. Co chcete po loutce vyvoleného Bárty? Jo jo, chlepaček to je moderní manažer. Zdražíme, zdražíme a zdražíme.

0/0
4.8.2011 14:30

xohdvaprmhgcqxzn

to si zas nekdo neco vyloboval

a nekoho podmaznul. Tahle udajne pravicova vlada okrada obcany odvodama na kdejakou blbost stejne jak by to delala kscssd. A podpora podnikani? Kde je? Vzdyt to ma bejt mantra pravice, podporovat drobne a zacinajici podnikani. Ale tohle je vylozene podpasovka. Maly firmy budou mit drazsi prepravu, krachnou, a poptavku sezerou oligopolni prepravci. Takhle vypada podpora podnikani podle tyhle uplatny vlady.

+3/0
4.8.2011 11:18

wrah

Množstevní slevy

To se snad po.. ne? Jaké množstevní slevy? Tomu, kdo má jeden dva kamiony a jezdí s nimi ob den a s bídou se uživí napálit plnou taxu a tomu, kdo deně najede dvaceti vozy x tisíc KM a ty dálnice opravdu poškozuje dát slevu?

+2/0
4.8.2011 11:12

Abú Sajf

Re: Množstevní slevy

Bohužel debilita světem a zvlášť v naší vládě vládne a ten 29 letý hošík není výjimkou! Selský rozum zůstává zase stranou a lobismus jde dopředu! Hnus!!!Rv;-€

+2/0
4.8.2011 15:39

lukyyn

... tak uz dostali i mladocha ...

... ono nejspis se tam dlouho neudrzi, tak at z toho rychle alespon neco kapne ...

Anebo ze by kamiony silnice rovnaly a vyhlazovaly k dokonalosti ?

0/0
4.8.2011 11:09

tmf

já myslím

že nejvíc to pocítí konečný spotřebitel, všichni před ním to mají jen položku v nákladech, ten kdo koupí jogurt ten to zaplatí.

0/0
4.8.2011 11:08

Lukas1000

Zajimavy

pristup .... takze timpadem se male firmy stanou nekonkurence schopne, zaniknou a velci si mnou ruce, protoze prevezmou jejich zakazky a navic budou mit slevu na mytu ... jsem sam kdo v tom vidi podvod, uplaceni jak blazen ...?

+4/0
4.8.2011 10:23

xohdvaprmhgcqxzn

Re: Zajimavy

tak tohle me napadlo jako prvni. Nejvetsi efekt tohohle opatreni bude ten, ze se malym firmam hazej klacky pod nohy. Je to nespravedlivy vuci malejm firmam a je to dalsi bariera vstupu na trh.

Jsem tezkej pravicak a z tyhle vlady je mi uz na bliti. Dyt se chovaj jak kscssd.

+2/0
4.8.2011 11:12

[eT]

Re: Zajimavy

už jste pochopil, že ve vlade tu nikdy pravice nebyla? :-/

0/0
4.8.2011 16:37

753BC

no nic

Uniká mi logika věci. Kterak Dobeš a spol. přišli na to, že čím více kamion najede, tém méně opotřebí silnici?

Efekt pro stát - vybere se méně peněz, nebo se musí zdražit mýtné. Efekt pro dopravce - konkurenční výhodou bude optimalizace "24 hodin LeMans", štafeta řidičů, servis v boxech typu F1 a přetížené kamiony.

0/0
4.8.2011 10:13

wrah

Re: no nic

Ona ta optimalizace vypadá spíš: Kolečko ven, kolečko do koše, napíše se nové a šup s ním do zapisovače. A: Dobrý den, pane kontrola. Já jedu zatím jen půl hodiny, auto jsem přebral od kolegy, ten si vystoupil na pumpě a šel domů! Jeden z mých nejlepších kamarádů je řidič z povolání a směna 15 hodin deně není vyjímka, spíš pravidlo, aby se jako firma uživili. Případně si prostě v polovině směny přesedne na "malé auto", neboli největšího transita. Ten ale nemá zapisovač..

0/0
4.8.2011 11:17

Rikitin

Re: no nic

:-):-):-) odborník na AETR :-):-):-) máte hodně skreslené představy. Ono to není tak jednoduché, dnes vyhodit kolečko s tachografu ...

0/0
7.8.2011 11:27

xdriver1

Tak to je typický Kocourkov...

"Množstevní slevy"? 8-o Já myslel, že mýto se vybírá podle toho, kdo jak často ty silnice huntuje! Takže, když budu hodně jezdit a hodně silnice huntovat, dostanu na to ještě slevu. A chudák, kterej se sveze jednou za rok, zaplatí plnou cenu. Nad tímto úžasným nápadem zůstává rozum stát.

+1/0
4.8.2011 10:12

Culeto

Re: Tak to je typický Kocourkov...

No ono to spíš bude znevýhodňovat malé výrobce čehohokoliv, než malé dopravce. Je potřeba započíst do celkových nákladů i ostatní daně pak se ta daň za kilometr celkem bude jevit trošku jinak.Nechápu slevu i tranzitů, ale nevím jak je to v okolních zemích.

0/0
4.8.2011 11:32

JK75

o kolik

se sniží platby železničním dopravcům?? Taky podle počtu ujetých km?? Tady se platí za každou odbočku tratě a na silnici se platí jen místy vzhledem k hustotě silnic. Trapné jim to ještě kompenzovat slevou. Bože to je ministerstvo a rovné podmínky :(

0/0
4.8.2011 10:05







Najdete na iDNES.cz