Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo chce od správců kolejí platit výluky, jde o desítky milionů

Mezi Správou železniční dopravní cesty a nákladním dopravcem ČD Cargo se kvůli neplánovaným výlukám na české železnici schyluje k dalšímu soudnímu sporu o stamiliony korun. Podle ČD Cargo zvyšují výluky náklady na přepravu zboží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HrubesaMares

Bylo by super

kdyby se tahle odpovednost dala prenest i na silnice. A vubec, aby stat a jeho konkretni zamestnanci byli odpovedni za svoji cinnost :-/

0/0
5.8.2011 13:10

wrah

Re: Bylo by super

Ano, osobní zodpovědnost jednotlivým zaměstnancům. A ne jen v dopravě. Například starosta, ať ručí ze jeho radnicí vvbrané firmy. A když se ukáže, že platí za služby 300% normální ceny, tak ať ztrátu nahradí a jde sedět.

0/0
5.8.2011 13:21

danny47

UŽ a JEŠTĚ....

Správce kolejí nasmlouval cenu elektřiny JEŠTĚ před krizí... zatímco ČDC pak UŽ během krize... 8-o 8-o 8-o  Nějaká divnmá logika... Tak kdo  kupoval tu elektřinu dřív ?

0/0
5.8.2011 9:19

josefbad

statni firmy

dve statni firmy se pretahuji o penize. O penize, ktere jsou ve svem dusledku statni. Vytvari se na tom naklady. A vse jen kvuli tomu, aby manazeri tech firem ukazali, jak jsou dobri a ziskali bonusy. Ve vysledne souctu to stat stoji vice, nez kdyby se na to vykaslali.

+2/0
5.8.2011 8:37

pa4vel

ANO

Ano, jedině dobře. To co předvádí SŽDC v (ne)údržbě tratí je naprostá zoufalost. Všichni dopravci by v případě nějaké mimořádnosti zaviněné špatnou udržbou(výpadky zab.zařízení, prasklé kolejnice, spadlá trolej, nefunkční vyhýbky atd) měli požadovat od SŽDC proplaceny náklady navíc, u osobních dopravců minimálně náklady na zajištění NAD u nákladních pak zvýšené náklady za nucený odklon případně zpoždění dodávek... SŽDC na údržbu tratí totiž opravdu z vysoka kašle.

+2/0
5.8.2011 8:10

pavlik12

Re: ANO

No tak je tu varaianta B:

SŽDC zavře všechny tratě (vypíše přepravní kapacitu 0) a podle finančních možností je bude postupně opravovat a otevírat.

To by se Vám líbilo? Stejná situace jako na silnicích a SÚS - všichni nadávají na havarijní stav, ale jak se z důvodu havarijního stavu nějaká zavře tak nadávají ještě víc.

0/0
5.8.2011 9:39

Farmer

Re: ANO

Nulová kapacita neexistuje. Vždy je potřeba vycházet ze skutečného stavu a ne z nějaké umělé konstrukce. Navíc SŽDC je povinno vždy přidělit kapacitu, pokud je dostupná. Na definici kapacity se stačí podívat do zákona o dráhách.

0/0
5.8.2011 12:03

wrah

Re: ANO

Problém SŽDC je  v tom, že podepíší průjezd pěti vlaků deně. Načež zjistí, že je (po několika letech bez údržby nebo jen kontroly) trať v havarijném stavu a uzavře jí, kvůli opravě. Jenže, namísto řekněme 10 km úseku musí vlak najet řekněme 40-50 km objízdnou trasou, navíc obvykle mnohem pomaleji. Kdo se diví, že pokud poskytovatel kolejí nedodrží podmínky, tak po něm chtějí následně náhradu? Elektřina spotřebovaná lokomotivou, opotřebení atd? Když se SŽDC původně zavázala, kudy vlak pojede a následně ho pošle jinudy?

0/0
5.8.2011 13:17

ivan.ivan

ivan.ivan

A to je jedna z vecí, prečo to "kamiony na koleje", nefunguje.

0/0
5.8.2011 7:34

Tutek v.1.1

Stát se soudí sám se sebou

výborně a zastupují stát interní právníci, nebo si někdo "přivydělá"? ;-€

0/0
5.8.2011 7:27

danny47

Re: Stát se soudí sám se sebou

R^ !!

0/0
5.8.2011 9:19







Najdete na iDNES.cz