Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice přes Český ráj stále vyvolává spory, ve hře jsou tři varianty

Územní plány Turnova i dalších obcí mezi Turnovem a Jičínem musí nadále počítat s koridorem pro budoucí rychlostní trasu. Potvrdili to právníci, na které se obrátili turnovští zastupitelé. Ministerstvo životního prostředí prosadilo i variantu přes Železnobrodsko a ve hře je stále i trasa kolem Mnichova Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

e.m.

ROZHODUJME BEZ LOBISTŮ

CO ROZHODUJE: 1. ekonomika, cena stavby - nerozhodují provozní náklady uživatelů, dálkaři vždy pojedou po nové, místní vždy po staré a je jedno kudy nová půjde

2. životní prostředí - přes Český ráj ne!

3. zásah do pozemkového fondu a zemědělské půdy - zřejmě jižní s ohledem na rovinatost bude optimální

4. nerozhoduje, který kraj to zasáhne - celá republika patří Čechům         .... a našlo by se další ....

MYSLETE MOZKEM ! [>-]

0/0
10.8.2011 21:22

dragon.lady

A víte co? Ať už to konečně postaví

A víte co? Ať už to konečně postaví a nejlépe přes Turnov. Když člověk jede Turnov - Jičín, tak je to v typických hodinách vážně síla, spousta kamionů doplněná autobusy a neskutečným množstvím aut... ta dálnice je potřeba... nemluvě o cyklistech, alespoň já se skoro bojím tudy na kole jet...

0/0
9.8.2011 10:39

eric.bIade

Jedině prostřední (severní) varianta

Jedinou rozumnou variantou je ta prostřední přes Turnov! Superseverní je sice lákavá (z hlediska napojení Železného Brodu a Semil), ale stejně nesmyslná, jako byla severní verze R35 ze Zámrsku do Mohelnice, sice by napojila Ústí nad Orlicí a Českou Třebovou, ale vzhledem k terénu by stála třikrát tolik, musela by se stavět i doprovodná komunikace a přivedla by dopravu tam, kde je zatím klid.

Jižní varianta je nesmysl - je o 20 kilometrů delší, než ta přes Turnov, takže každý sjede z R35 u Turnova a zase na ní najede u Jíčína. R10 už je docela vytížená i tak, aniž by s ní peážně vedla další komunikace, křižovatky jsou také postaveny na jiný směr a hlavní stavba R35 - obchvat Turnova se postavit musí tak jako tak.

Severní varianta se žádné CHKO nedotkne, protože v místě, kde vede I/35 žádná CHKO není. Tak ať kytičkáři a ekoteroristé nelžou!

Ale prioritami jsou R35 na východ od Hradce, spojení D1 a D11 u Prahy po R1 a dostavba D8.

+2/0
9.8.2011 0:59

habr

Re: Jedině prostřední (severní) varianta

20 km na R silnici je otázka 10 minut. Takže kdyby přes Turnov zůstala stávajíci trasa, ryclejší je o těch + 20 km navíc jižně. Ale neznám terén. někdy delší trasa je i levnější protože tam není tolik mostů, terénních převýšení apod.

0/0
9.8.2011 12:36

vítek z prčice

var MH - Jičín

.. je naprostý nesmysl, vyhozené peníze. Smysl by "jižně" mělo až spojení MB - Jičín nekopírující ovšem současné komunikace. Je to jen otázkou budoucnosti a peněz.  A pokud vím, ke stavbě silnic mají co říci i vojáci. I když ti současní vojáci - nevojáci sotva. :-)

0/0
8.8.2011 22:03

vítek z prčice

jasná věc

Zodpovědný hospodář musí mít jasno - přes Turnov. Hlavně, aby nezvítězila 4. varianta - nedělat nic. :-)

0/0
8.8.2011 21:53

Trupman

sever

Varianty jižní a superseverní jsou jen úřednické výmysly, které, pokud by se prosadily, znamenají jediné - nikdy se to nepostaví.

0/0
8.8.2011 20:08

flames828

...

Jsem za nejjižnější variantu okolo Mnichova Hradiště. I momentálně je to tudy asi nejvýhodnější varianta, sjezd u MH, dále přes Kněžmost na Dolní Bousov, kde najet na I/16. Na trase Lib-HK tudy dosahuju nejlepší čas. Úsek Bousov-Jičín je v pohodě a i ten kousek z M.H. se dá. Nicméně nejpravděpodobnější je nestavění ničeho, intenzity a význam této části R35 jsou v porovnání s úsekem HK-Olm naprosto mizivé.

0/0
8.8.2011 17:31

feese

Ta nejjednodušší varianta jako vždy chybí

Nechápu jednu věc - proč nejdeme tou nejlevnější možnou cestou. Tam kde to jde, tak okolo obcí postavit obchvaty a stávající úseky R35 pouze rozšířit. Bavíme-li se o téhle trase, tak dobrým příkladem je Jičín + rozšíření na 4pruh v úseku Jičín - Úlibice. Toto by stálo zlomek ceny nových tras a mnohem méně problémů se schvalováním a výkupy. Jenže to by si asi nikdo nemastil kapsu za prodej pozemků a to to tady jde především.

0/0
8.8.2011 12:49

wenous

Re: Ta nejjednodušší varianta jako vždy chybí

Jenze v te oblasti je natolik slozity teren, ze to nemusi byt levne reseni i jen z pohledu prosteho rozsireni. Navic proste rozsireni byva casto na pozemky i drazsi - viz D1. Navic ted to vidim kosek od nas jak je to slozity s  D3 a R4. Podle me ale je videt ze ty krajni reseni maji smysl. Ta prostredni varianta nevede nikam, je takova polovicata. Ta superseverni perfektne obslouzi semily a Jablonec. JIzni varianta je dobra pro propojeni prumyslove mlade boleslavi s vychodem zeme. Nevim nakolik je to pak realne ale rychlostka by pak casem mohla pokracovat az smer usti a teplice coz by opet usetrilo prujezdy Prahou a odlehcilo D8.

0/0
8.8.2011 13:44

laik1

Superseverní.

Nejsem odborník abych mohl posoudit vhodnost tras. Zarážející je ale fakt, že silnice pobuřuje tolik lidí a tovární monstrum pískovny přímo v strdci ČR nikomu nevadí. Lidi se ozvou jen když se jedná o jejich okolí. Co je nepálí přímo tak jim nevadí. Viděli jste tu hroznou ránu (pískovnu včetně věží), která je vidět z Trosek a všech vyhlídek.

To vám nevadí? Vadí vám jen to že auta budou jezdit ve vaši blízkosti. Je vůbec nutné novou silnici stavět?

0/0
8.8.2011 12:43

Ikoptak

Re: Superseverní.

No jo všichni chtěj fajnovou silnici aby všude byli rychle, ale nikdo ji nechce za humny.

0/0
8.8.2011 12:47

zdenislav009

Re: Superseverní.

Tak zmiňovanou pískovnu mam 2 kilometry od chalupy v Libunci, kam se plánuju přestěhovat. U ní je problém v tom, že tam už stojí, kdežto rychlostní silnice ještě ne. Jak píšu níž, ta silnice potřeba není - takovej provoz tam není.

0/0
8.8.2011 12:53

Depresivní Robot Marvin

Tohle může počkat

Tohle klidně může ještě deset, dvacet let počkat. Prioritou je podle mně dálnice Hradec Králové - Olomouc a pak Praha - Tábor - Budějovice. A taky chybějící kus dálnice přes České Středohoří.

0/0
8.8.2011 12:12

HuLarus

Re: Tohle může počkat

D8 přes středohoří je dobrá ukázka toho, jak ŘSD dokáže zpackat přípravu stavby a nestydí se silácky prosazovat svůj názor. Jestli se má trasa R35 Turnov - Jičín dělat stejně, tak se tam asi připojím k protestům. Jinak proti potřebě dálnic nic nemám, ale v cenných územích se musí dělat citlivě. Ta dálnice tu bude ještě dlouho a jestli nějakej betonář bude primitivně prosazovat necitlivé vedení, jen ať si užívá soudních sporů a blokád.

D3 je zabitá, mezi Prahou a Miličínem se nejbližších patnáct let ani nezačne stavět. Kdyby radši dodělali R4 a I(R)/20 + obchvat Budějovic.

HK - Olomouc by měla být absolutní priorita (ještě před obchvatem Prahy a rekonstrukcí D1), ale je to stejný jako u D3, stavba v nedohlednu.

0/0
8.8.2011 13:31

wenous

Re: Tohle může počkat

Souhlas, jen mala poznamka u D3 je problem v tom, ze ji stredocesi nechteji, oni maji R4 a D1 a proto ji nepotrebuji. Ja s nima i s Tebou souhlasim R4 protahnout do Strakonic a udelat I20 mezi novou hospodou a Budejkama, obchvat a pak pokracovat s R3 podle planu. Slysel jsem i o alternative, ze by se Udelala odbocka R4 z Letu, tak aby navazala do tabora a tam na D3, ale to uz mi pripada pretazeny za vlasy, kdyz si nejsou schopny poradit ani s Dubencem. Trasa HK-Olomouce se ale pokud vim aspon v nekolika usecich stavi.

0/0
8.8.2011 13:59

HuLarus

Re: Tohle může počkat

Problém D3 nevidím ani tak u středočechů, jako spíš u pražáků, to oni mají chaty v Posázaví.

Jestli se nějakej úsek HK-Olomouc staví, tak sem s ním. O žádném nevím. Poslední, co si pamatuju, bylo že Bárta uvolnil pár milionů na papírování v okolí Litomyšle. Začátek stavby nebude dřív jak 2015, spíš později.

Bylo by fajn postavit něco jako Plzeň-Lety-Tábor-Pelhřimov-Humpolec (R19?), řešilo by to elegantně směry Plzeň-Brno (odlehčení Prahy), Plzeň-ČB, ČB-Brno. Největší tranzitní provoz v ČR je směr Rozvadov-Břeclav.

R35 je lokální silnice - z Drážďan se do Ostravy lze dostat rychleji přes Polsko - takže by možná mezi Turnovem a Jičínem stačila první třída v uspořádání 2+1.

0/0
8.8.2011 14:21

philby

Re: Tohle může počkat

To je poprvé co někde slyším názor o této "R19" ;-) sám ji totiž taky považuju za rozumnou. Dálniční síť v podobě paprsků vedoucích jen z Prahy na všechny světové strany je podle mě nedostatečná. Doplnit R35, pak R13 na severu, R20 Cheb/KV - Plzeň, tuto R19, na Moravě R55.....

0/0
8.8.2011 16:19

HuLarus

Re: Tohle může počkat

Já doufám, že i ti betonáři si význam nějakého toho "dálničního diamantu" uvědomují (Ústí-KV-Plzeň-ČB-Brno-Olomouc-R35 přes Hradubice do Liberce, k tomu spojení Jihlava-Pardubice). Aby měly silnice ekonomický smysl, musí být všechna krajská města propojena kvalitními cestami. Plus spojení s ekvivalenty v zahraničí (Chemnitz, Linz, Žilina, Wroclaw). Kvalitní cesta je taková, kde kamion udělá průměrnou rychlost 80-90 km/h. Nemusí to být dálnice, stačí dobrá první třída. Nesmí tam ale být moc nájezdů, kruháky, nesmí tam jezdit traktory, aviatici, co jedou do kopce 45 km/h a podobně. Kdybychom toto měli, zvedlo by se HDP o 10% už jen díky tomu, že by se firmám snadněji a levněji přepravovalo zboží a měly by víc příležitostí.

Někdy ze srandy říkám, že dálnice se stavěly v pořadí, aby to pražákům vyhovovalo pro ježdění na chaty - D1 (Vysočina), R10 (Krkonoše) a R4 (střední Čechy, Orlík, Slapy) byly rychle, ten zbytek se z nich musí páčit.

0/0
8.8.2011 18:51

vítek z prčice

Re: Tohle může počkat

Yes,yes.

0/0
8.8.2011 21:55

angel10

??

my, co máme tu smůlu, že jezdíme z Liberce do Hradce naprosto chápeme potřebu dálnice, je to katastrofa. Chápu, že přes český ráj to není úplně super, nicméně, hlavně, ať je to co nejkratší a nejrychlejší. S tímto tempem to bude postavené v roce 2050 :(

mělo by jít o spojení krajských měst, chápu, že někomu se může líbit napojení Mnichova Hradiště nebo Železného Brodu na dálnici, ale pro sever čech to velký význam nemá, zase to bude o 60km delší :(

0/0
8.8.2011 12:11

zdenislav009

Re: ??

a co teprve ty chudáci, co jezděj z Liberce do Ústí nad Labem, nebo z Plzně do Budějic, nebo z Jihlavy do Pardubic... S Vaším přístupem by asi bylo nejlepší vybetonovat všechno...

0/0
8.8.2011 12:27

feese

Re: ??

Já myslím, že ze všech variant má svoji logiku především ta jižní varianta, a to ze dvou důvodů.

1. Poskytla by kapacitní připojení také pro Mladou Boleslav. Tak jako vy potřebujete svůj tah Hradec - Liberec, jistě se najde i plno takových, kteří potřebují Olomouc - Boleslav, Hradec - Boleslav, apod. Nevím, o jakých 60km píšete, ale Hradec Liberec je podle mapy.cz 98 km, přes Hradiště 118 km, takže jde o nějakých 20 km, při rychlosti 110km/h cca 10 minut jízdy navíc. 

2. Tato varianta se vyhýbá Českému ráji, takže by mohla být průchodná a realizovatelná.

0/0
8.8.2011 12:44

HuLarus

Re: ??

3. ve směru od MB je už dneska o 50% větší provoz než od Turnova, jestli někde v téhle oblasti stavět čtyřpruh, tak MB - Jičín.

0/0
8.8.2011 13:25

JoeMax

Re: ??

V kopcich uz tri pruhy jsou, pri tomhle provozu postaci rozsireni komplet na 2+2, extra stoupaci pruhy tam pak byt ani nemuseji...

0/0
8.8.2011 21:59

wenous

Re: ??

No znam spoustu lidi, co jezdi mezi Libercem a HK, ale vetsina by volila jizni nebo superseverni trasu. Ta super severni je prirozenejsi a pokrije i dalsi velka mesta jako je Jablonec nebo Semily a svede i cast dopravy z Jizerek a Krkonos pro lidi z vychodu. Ja bych osobne ale preferoval trasu jizni, protoze ta trasa pak muze pokracovat i do usti a tim pokryju tvou ideu propojit HK s dalsim krajskym mestem - ustim. Navic tim odlehci Praze. Taky ale pomuze Mladej boleslavi, protoze zlepsi jeji dostupnost a hlavne jeji dostupnost pro dodavatele skodovky a jinych podniku.

0/0
8.8.2011 14:05

zetkaa

Re: ??

Superseverní trasa je výkřik do tmy - nejdražší a provozně nejnáročnější (tunel - most - tunel - most). Vede ve složitějším reliéfu, vyšší nadmořské výšce a způsobí výrazně větší zásah do krajiny než přirozená trasa severní. Tuto trasu prosazuje MŽP z jediného důvodu: aby se nestavěla žádná nová silnice (protože tuto trasu nikdo nikdy nepostaví). Tzv. jižní varianta neřeší z hlediska Libereckého kraje nic - pouze zlepší spojení mezi Mnichovým Hradištěm a Jičínem.

0/0
9.8.2011 10:29

neverleft

lide uz asi nemaji soudnost

pres protesty to nalinkuji krz chraneou oblast jak Kim-ir-sen, pak to dalsich dvacet let budou napadat ekologove a vysledkem bude zakonzervovani. ;-)

0/0
8.8.2011 12:01

vítek z prčice

Re: lide uz asi nemaji soudnost

Proč právě Kim Ir Sen? Jiného neznáš? Třeba Nečas, ten také na nikoho nedbá. Ovšem pravda, Kim byl větší frája. Takové sochy mít Nečas nikdy nebude. :-)

0/0
8.8.2011 22:08

zdenislav009

Proč rychlostní silnici?

Celá rychlostní silnice je nesmyslná - projeďte si několikrát denně trasu Jičín - Turnov a pochopíte. Provoz tam je akorát v ranní a odpolední špičce, ale kde není že... Výhodnější se mi jeví napojení Jičín - Mnichovo Hradiště/Mladá Boleslav - jenže to by z toho liberčtí zastupitelé neměli nic... Neznáte někdo stanovisko královehradeckého kraje, kde je také část trasy?

0/0
8.8.2011 11:52

Martin Soušek

Re: Proč rychlostní silnici?

Pořádná silnice si auta přitáhne.

 

Když se může jet na Ostravu přes Brno, tak se nebojím, že by tam nikdo nejezdil..

0/0
8.8.2011 12:10

zdenislav009

Re: Proč rychlostní silnici?

Silně pochybuju o tom, že kdo jezdí z Liberce do Hradce, tak to objíždí nyní přes Prahu. A přitáhnout sem ještě víc polskejch kamionů? To je paráda.

0/0
8.8.2011 12:22

Apačka

Superservení je OK

1/ vyhne se Českému ráji, což je hlavní ! Představa, že krásné Trosky a okolí poničí dálnice, je hrozná.

2/ konečně by by Brod , Semily atd. měly rychlý spoj a pořádnou silnici.

0/0
8.8.2011 11:43

HuLarus

Re: Superservení je OK

Okolí Brodu je IMHO hezčí než Trosky a okolí. Stavět v tom terénu bude dražší než celý úsek Turnov-Jičín postavit v tunelu.

0/0
8.8.2011 13:34







Najdete na iDNES.cz