Diskuze
Dálnice přes Český ráj stále vyvolává spory, ve hře jsou tři varianty
Děkujeme za pochopení.
e.m.
ROZHODUJME BEZ LOBISTŮ
CO ROZHODUJE: 1. ekonomika, cena stavby - nerozhodují provozní náklady uživatelů, dálkaři vždy pojedou po nové, místní vždy po staré a je jedno kudy nová půjde
2. životní prostředí - přes Český ráj ne!
3. zásah do pozemkového fondu a zemědělské půdy - zřejmě jižní s ohledem na rovinatost bude optimální
4. nerozhoduje, který kraj to zasáhne - celá republika patří Čechům .... a našlo by se další ....
MYSLETE MOZKEM !
dragon.lady
A víte co? Ať už to konečně postaví
A víte co? Ať už to konečně postaví a nejlépe přes Turnov. Když člověk jede Turnov - Jičín, tak je to v typických hodinách vážně síla, spousta kamionů doplněná autobusy a neskutečným množstvím aut... ta dálnice je potřeba... nemluvě o cyklistech, alespoň já se skoro bojím tudy na kole jet...
eric.bIade
Jedině prostřední (severní) varianta
Jedinou rozumnou variantou je ta prostřední přes Turnov! Superseverní je sice lákavá (z hlediska napojení Železného Brodu a Semil), ale stejně nesmyslná, jako byla severní verze R35 ze Zámrsku do Mohelnice, sice by napojila Ústí nad Orlicí a Českou Třebovou, ale vzhledem k terénu by stála třikrát tolik, musela by se stavět i doprovodná komunikace a přivedla by dopravu tam, kde je zatím klid.
Jižní varianta je nesmysl - je o 20 kilometrů delší, než ta přes Turnov, takže každý sjede z R35 u Turnova a zase na ní najede u Jíčína. R10 už je docela vytížená i tak, aniž by s ní peážně vedla další komunikace, křižovatky jsou také postaveny na jiný směr a hlavní stavba R35 - obchvat Turnova se postavit musí tak jako tak.
Severní varianta se žádné CHKO nedotkne, protože v místě, kde vede I/35 žádná CHKO není. Tak ať kytičkáři a ekoteroristé nelžou!
Ale prioritami jsou R35 na východ od Hradce, spojení D1 a D11 u Prahy po R1 a dostavba D8.
habr
Re: Jedině prostřední (severní) varianta
20 km na R silnici je otázka 10 minut. Takže kdyby přes Turnov zůstala stávajíci trasa, ryclejší je o těch + 20 km navíc jižně. Ale neznám terén. někdy delší trasa je i levnější protože tam není tolik mostů, terénních převýšení apod.
vítek z prčice
var MH - Jičín
.. je naprostý nesmysl, vyhozené peníze. Smysl by "jižně" mělo až spojení MB - Jičín nekopírující ovšem současné komunikace. Je to jen otázkou budoucnosti a peněz. A pokud vím, ke stavbě silnic mají co říci i vojáci. I když ti současní vojáci - nevojáci sotva.
vítek z prčice
jasná věc
Zodpovědný hospodář musí mít jasno - přes Turnov. Hlavně, aby nezvítězila 4. varianta - nedělat nic.
Trupman
sever
Varianty jižní a superseverní jsou jen úřednické výmysly, které, pokud by se prosadily, znamenají jediné - nikdy se to nepostaví.
flames828
...
Jsem za nejjižnější variantu okolo Mnichova Hradiště. I momentálně je to tudy asi nejvýhodnější varianta, sjezd u MH, dále přes Kněžmost na Dolní Bousov, kde najet na I/16. Na trase Lib-HK tudy dosahuju nejlepší čas. Úsek Bousov-Jičín je v pohodě a i ten kousek z M.H. se dá. Nicméně nejpravděpodobnější je nestavění ničeho, intenzity a význam této části R35 jsou v porovnání s úsekem HK-Olm naprosto mizivé.
feese
Ta nejjednodušší varianta jako vždy chybí
Nechápu jednu věc - proč nejdeme tou nejlevnější možnou cestou. Tam kde to jde, tak okolo obcí postavit obchvaty a stávající úseky R35 pouze rozšířit. Bavíme-li se o téhle trase, tak dobrým příkladem je Jičín + rozšíření na 4pruh v úseku Jičín - Úlibice. Toto by stálo zlomek ceny nových tras a mnohem méně problémů se schvalováním a výkupy. Jenže to by si asi nikdo nemastil kapsu za prodej pozemků a to to tady jde především.
wenous
Re: Ta nejjednodušší varianta jako vždy chybí
Jenze v te oblasti je natolik slozity teren, ze to nemusi byt levne reseni i jen z pohledu prosteho rozsireni. Navic proste rozsireni byva casto na pozemky i drazsi - viz D1. Navic ted to vidim kosek od nas jak je to slozity s D3 a R4. Podle me ale je videt ze ty krajni reseni maji smysl. Ta prostredni varianta nevede nikam, je takova polovicata. Ta superseverni perfektne obslouzi semily a Jablonec. JIzni varianta je dobra pro propojeni prumyslove mlade boleslavi s vychodem zeme. Nevim nakolik je to pak realne ale rychlostka by pak casem mohla pokracovat az smer usti a teplice coz by opet usetrilo prujezdy Prahou a odlehcilo D8.
laik1
Superseverní.
Nejsem odborník abych mohl posoudit vhodnost tras. Zarážející je ale fakt, že silnice pobuřuje tolik lidí a tovární monstrum pískovny přímo v strdci ČR nikomu nevadí. Lidi se ozvou jen když se jedná o jejich okolí. Co je nepálí přímo tak jim nevadí. Viděli jste tu hroznou ránu (pískovnu včetně věží), která je vidět z Trosek a všech vyhlídek.
To vám nevadí? Vadí vám jen to že auta budou jezdit ve vaši blízkosti. Je vůbec nutné novou silnici stavět?
Ikoptak
Re: Superseverní.
No jo všichni chtěj fajnovou silnici aby všude byli rychle, ale nikdo ji nechce za humny.
Depresivní Robot Marvin
Tohle může počkat
Tohle klidně může ještě deset, dvacet let počkat. Prioritou je podle mně dálnice Hradec Králové - Olomouc a pak Praha - Tábor - Budějovice. A taky chybějící kus dálnice přes České Středohoří.
HuLarus
Re: Tohle může počkat
D8 přes středohoří je dobrá ukázka toho, jak ŘSD dokáže zpackat přípravu stavby a nestydí se silácky prosazovat svůj názor. Jestli se má trasa R35 Turnov - Jičín dělat stejně, tak se tam asi připojím k protestům. Jinak proti potřebě dálnic nic nemám, ale v cenných územích se musí dělat citlivě. Ta dálnice tu bude ještě dlouho a jestli nějakej betonář bude primitivně prosazovat necitlivé vedení, jen ať si užívá soudních sporů a blokád.
D3 je zabitá, mezi Prahou a Miličínem se nejbližších patnáct let ani nezačne stavět. Kdyby radši dodělali R4 a I(R)/20 + obchvat Budějovic.
HK - Olomouc by měla být absolutní priorita (ještě před obchvatem Prahy a rekonstrukcí D1), ale je to stejný jako u D3, stavba v nedohlednu.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Lagos zpoplatnil vstup na veřejné pláže. Nigerijci se na ně už nedostanou
Nigerijská metropole Lagos se pyšní rozsáhlými plážemi s bílým pískem. Za horkých dní skýtaly...
KOMENTÁŘ: O cenách benzínu rozhodne Izrael. Konkrétně jeho touha po odvetě
Premium Jak drahé bude letní cestování, o tom rozhodne zejména podoba reakce Izraele na nedávnou smršť...
ČEZ zažaloval ČNB kvůli pokutě za zpoždění informace mající vliv na akcie
Polostátní energetická společnost ČEZ zažalovala Českou národní banku (ČNB) kvůli milionové pokutě...
Řecko omezí rybolov vlečnými sítěmi. Připojte se, vybízejí EU ochránci přírody
Řecko se stalo první zemí v Evropě, která vyhlásila zákaz rybolovu vlečnými sítěmi pro lov při dně...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!