Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nesmějí koupit vlaky od Siemensu, řekl antimonopolní úřad

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením Českým drahám koupit šestnáct jednotek Railjet od společnosti Siemens za téměř pět miliard korun. Největší investice do dálkových vlaků v historii české železnice tak může přijít vniveč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzin73

RailJetBezKecu

Na netu je nová občanská iniciativa za nákup RailJetů:

http://www.bezkecu.cz/

R^

+2/0
15.8.2011 20:27

ElLoco

Že by?

Že by to bylo na dobré cestě?

http://byznys.lidovky.cz/skoda-asi-miliardovy-nakup-cd-nezastavi-cas-hraje-pro-siemens-pt5-/firmy-trhy.asp?c=A110814_214949_firmy-trhy_pta

0/0
15.8.2011 9:48

Bery

Re: Že by?

LoL..;-D

Pokud musi Skoda do stredy dolozit UOHS, jakymi vlaky chce konkurovat a ze je skutecne ma, tak je to myslim v suchu.

0/0
16.8.2011 7:12

certik_bertik

mezi

Škodovkou a Siemensem je dlouhodobá animozita, to se táhne desítky let to je přece známé

0/0
14.8.2011 19:25

J.Horák

Škodovka

Kde je ta původní Škodovka? To je zásadní otázka..... bohužel. To už není ta firma, která se dříve podílela na rozkvětu této republiky. Dnes to je evidentně firma plna "romanovských" lobistů, kteří jsou i za pomoci právních kanceláří (např. Jansta a Kostka) dotlačit do dvou největších měst tramvaje v cenách desítek miliónů korun (i za evropské peníze), aniž by tomu technicky odpovídaly (13T, 14T). A život jde dál.... proto je Škodovka v šoku, že jde najednou někdou jinou cestou. Asi málo zaplatili nebo naopak někoho zastrašili. To je dnes asi důležitější než kvalita výrobků. Bohužel.....

0/0
10.8.2011 0:49

PepaK

REALITA

Tento příspěvek se před chvílí objevil v diskuzi na K-Report.net - mám obavu, že pisatel ví o čem píše. :-/

http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2225341

0/0
9.8.2011 14:27

Bery

Re: REALITA

Hmm... To moc radosti neprinasi... :-/ No uvidime.

0/0
9.8.2011 15:32

adviser

Re: REALITA

Může to být hypotéza. Stejně jako ta, kterou nabízím já: zkuste přijít na to proč u toho mlčí jak Škodovka i Siemens a vříská pouze Žaluda (a řada zdejších diskutérů). Stačí jen zjistit obchodní aktivity obou subjektů za poslední roky ...

0/0
9.8.2011 16:06

general_Pinochet

Re: REALITA

...to nebude hypotéza...stejnej názor mám i já...a ještě se do toho vmotaj dementní odboráři...pamatuju výrok Duška, který prohlásil, že takovýhle vagony už na dráhu nechce...a jednalo se o rychlíkový Ampz a Bmzka z roku 2006 vyrobený na Zličíně...

0/0
9.8.2011 16:38

karelsantora

To že kolikrát nebylo víběrko,a Škoda to dostala

automaticky to nevadí,ale jak se dráhy poohlédnou po lepším co je hotové a schopné do roka jezdit,tak hned Škodovka začne kolem sebe kopat a a tvrdit že udělá lepší a levnější věc,to je sice hezký že to dovede ale je to už hotové? není je to jen na cáře papíru a na funkční vzorek by se čekalo tak 2 roky + schvalovací proces + nějaké spoždění viz 109e.

A ve finále to odskáče cestující a ČD;-(

A pokud škodovka chystá rekonstrukci vozů jako na regionovu tak potěš pánbůch ;-ORv

+2/0
9.8.2011 10:17

123fila

Re: To že kolikrát nebylo víběrko,a Škoda to dostala

A právě proto je potřeba s tím okamžitě začít. Takových výhodných nabídek na rychlou koupi tady bylo a pak se z toho vyklubal akorát problém. Takže pokud májí dráhy na útrácení, tak podle zákona. Děkuji. Daňový poplatník.

0/0
9.8.2011 10:24

syn.temp

Re: To že kolikrát nebylo víběrko,a Škoda to dostala

Víte, fakt zda bylo VŘ a fakt zda se nakoupilo to nejvhodnější za peníze daňového poplatníka zdaleka není totožný. Drobný příklad - na české dálnice byla VŘ formálně naprosto v pořádku, přesto máme prakticky nejdražší dálnice v širokém okolí a přitom kvalita bídná...

Takže jde především o to aby se nakupovaly donré věci za malé peníze. Což v tomto případě RailJety jsou, a Schadewerke tomu bráni, a ruku na srdce snad ani vy nevěříte tomu že tak činí z důvodů nezištných a lidumilných??

0/0
9.8.2011 16:27

syn.temp

Re: To že kolikrát nebylo víběrko,a Škoda to dostala

Bohužel, přesně tak to je. Škodivka (firma s Kyperským vlastníkem neznámé totožnosti) si běžně nechává zaplatit (od státu - tedy nás všech, prostřednictvím ČD) vývoj toho co už na světě dávno existuje, "aby se to mohlo vyrábět u nás doma". Pak to prodá (kromě domácího zákazníka) v několika málo exemplářích na trhy východně od nás (kdoví proč, že by tamní mentalitu dobře znala od nás - obálková metoda podpory prodeje?) a říká tomu obchodní úspěch a udržení pracovních míst. Ovšem pěkně drahé udržení - takový SKV Zličín víceméně kvůli nim zavřeli, lidi propustili - když totiž Siemens zjistil kdo jediný u nás má šanci něco prodat státnímu dopravci tak logicky v krizi zavřel jako první fabriku kde žádná zvláštní budoucnost prodejů nekynula...

Znám dost velké množství podnikatelů kteří by za podobně tučné podpory od státu taky dokázali udržet v chodu manufakturu která by "cosi" vyráběla, ovšem cena a úroveň toho vyráběného je na tom asi jako Škoda automobilová před plyšákem -neztratit stopu!

0/0
9.8.2011 16:01

PZZP

Absurdistán

Jsem teď plný emocí! Mám vlasteneckého ducha, ale tenhle zákaz mě nadzvedl ze židle. Závistiví pánové z Plzně se vytáhli. Prohlédli si peněženky a zasáhli. Jak můžou srovnávat jejich "ešusy" (nic proti nim nemám...na příměstskou dopravu nádhera, skvělé svezení) s tím co RailJet dnes představuje v komfortu pro cestující.

Proč se pánové z Plzně nezasadíte o nějakou další modifikaci pro regionální dopravu dál od Prahy. Kolem plzně, vlastně celá jihozápadní dráha je v tak žalostném stavu, že bych ....... !! Nechci tu být vulgární!

To v čem jezdí zákazníci v Jižních Čechách a Západních Čechách se dá srovnat s předválečnou dobou - vozy pro dobytek! To, že některé vozy jsou modro bílé zvenku ještě neznamená rekonstrukci uvnitř vozu.

Proč Škodováci neprosadí verzi City Elefant v napájecím systému 25 kV? PROČ? O Vysočině ani nemluvím. To je další kapitola pro sebe!

0/0
9.8.2011 9:21

adviser

Re: Absurdistán

Jako pravidelný cestující ex jihozápadní dráhy vám dávám za pravdu. S tím ale pánové z Plzně těžko něco nadělají. Oni prodávají jen to o co někdo projeví zájem a je ochoten zaplatit.

Výrobky předrevoluční Škodovky bych už vůbec nehanil. Nebýt stále spolehlivých škodováckých lokomotiv, které jsou dávno za horizontem své životnosti,  museli by nyní tahat vlaky na Cheb, Budějovice, Prahu a Klatovy páni manageři z GŘ ČD. Na laně.

Chápu, že z historie se žít nedá, ale svalovat vinu jen na Plzeň taky nejde.

0/0
9.8.2011 10:34

vypsanafixa

Urundi Burundi

Tento vlak od Siemensu představuje ověřenou a zaběhnutou kvalitu. My chceme cosi na koleně a stejně z cizích vozů začít flikovat. Želbohu si musíme přiznat, že jsme v kvalitě už spadli nejen za Čínu, ale i za Urundi-Burundi.

0/0
9.8.2011 8:36

PZZP

Re: Urundi Burundi

Kvalita by tu byla. Věřte, že i zahraniční výrobci okukují naše výrobky s obdivem, ale ta tradice. Žádná! Je to to samé jako by chtěli v AUTO-ŠKODA před 20 lety dělat po Škodovce 105L najednou Mercedesy bez know-how!

0/0
9.8.2011 9:24

SuiVanOrton

Případný rozdíl bych požadoval od Škodovky

At udělají dráhy výběrové řízení, a ten rozdíl o kolik bude nejlepší nabídka dražší než nabídka přeprodeje od rakouských drah to bych požadoval soudní cestou od Škody.

+1/0
9.8.2011 8:22

syn.temp

Re: Případný rozdíl bych požadoval od Škodovky

Joj, to kdyby šlo... ale vraťme se na zem, tedy do Česka, tady nikdo za nic nemůže a nikdo za nic (ani za jím spáchanou Škodu) nemůže, a oni to samozřejmě mysleli s náma daňovejma poplatníkama nejlíp... :(

0/0
9.8.2011 16:06

hojakar

najednou to nejde :(

zajimavy je, ze to najednou nejde :(( ale pri nakupu treba vojenske techniky apod. To bez vyberovek jde...ne ze bych se chtel CD zastavat,ale po dlouhe dobe chteli udelat neco rozumnyho a skodovka s prispenim statu jim to zhati :(( at rychle zalozi nejakou dcerinou spolecnost, ta at koupi lokomotivy od Siemensu a pak at CD vyhlasi vyberovku s podminkama ze lokomotivy musi jezdit minimalne 230 km/h, termin dodani musi byt do mesice a lokomotivy jiz musi byt vyrobeny...a skodovka se muze jit klouzat... Dalsi vec co bych okamzite udelal je, ze bych zrusil smlouvy se skodovkou za jiz nedodane lokomotivy a snad i vagony,ktere skodovka mela dodat jiz pred 2 roky

+1/0
9.8.2011 7:33

hojakar

Re: najednou to nejde :(

byly samozrejme mysleny vlaky tzn. Vagony od Siemense...tak me to po ranu rozcililo...

0/0
9.8.2011 7:40

dudlop

Re: najednou to nejde :(

R^

0/0
9.8.2011 8:13

syn.temp

Re: najednou to nejde :(

Jaja, no doufám že aspoň pokuty vyplývající Z JIŽ UZAVŘENÉ smlouvy na lokomotivy 109e (ČD 380) budou (ve prospěch daňových poplatníků!) důsledně vymáhány a né potají odpuštěny (jako už se to několikrát neoficiálně proslýchalo). Připomínám že v tuto chvíli už nějaký rok a půl jich mělo 20ks jezdit v provozu u ČD, samozřejmě měly mít dávno schválení českého DÚ a k tomu navíc ještě německého, rakouského, maďarského, slovenského a polského. Realita je taková že jezdí 4ks, schválení mají od jara (letošního - a to ještě se spoustou omezení kam nesmějí) a o zahraničním schválení si zatím můžou nechat zdát...

A těmhle lidem jako máme věřit že zase něco "spíchnou", rychle a levně? To je jako věřit na pohádky...

+2/0
9.8.2011 16:15

Kmotr Jebal

škoda škodí

jak může:-/Rv

0/0
9.8.2011 7:22

adviser

A čím by ČD tahaly RailJety?

Nějak jsem nepochopil smysl nářků a nadávání na Škodovku a její nekvalitní a předražené "šunty". Málokterý stěžovatel v této diskuzi se obtěžoval zjistit o čem je vůbec řeč. Co vlastně ČD dráhy vypsaly za nákup a co jim Škodovka napadla u ÚHOSu.

16 souprav 7-mi vozových NETRAKČNÍCH jednotek v celkové ceně 200,5 mil. €. Jinými slovy 6 vagónů plus řídící vůz. To mě vychází v průměru 50 mil. Kč za jeden vůz. resp. 350 mil. za soupravu, které se sama o sobě do pohybu nedá. Škoda oproti tomu nabízí TRAKČNÍ soupravu koncepce, která již jezdí na Slovensku, v Litvě a nevím o žádém zásadnějším problému, který by ty jednotky měly. Trend dvojpodlažních jednotek využívají i DB a SSB.

0/0
9.8.2011 7:17

kokrspanel

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Problém mají ten, že to prostě nejsou dálkové soupravy. Ani koncepcí, ani uspořádáním interiéru (například neprojedete jídelním vozíkem), jídelní vůz také není vyřešen a další. Používat cityelefanta nebo jeho odvozeninu na tratě Berlín - Vídeň je výsměch evropské železnici.

0/0
9.8.2011 7:58

pitivier

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Stejný výsměch jako nákup vyřazených rakouských vagónů pro český křupany? Stejný výsměch tuzemským firmám, které platí daně jako debilové zatímco zajraniční kapitál dostává daňové prázdniny a pobídky? V takovém férovém prostředí chcete aby Škoda sklapla jako jsme byli zvyklí celá léta nebo bojovala o práci metodami, které jsou naprosto legitimní. Navíc nevím proč mám pocit, že do ČD připluli kapříci s logem SIEMENS?

0/0
9.8.2011 8:07

kokrspanel

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Vagóny od OBB jsou sice starší, ale vzhledem k tomu, že je to stále polepšení oproti současnému stavu. Od roku 1990 do 2005 se prakticky vůbec neobnovoval vozový park dálkových souprav (kromě Pendolina). Takže teď když přišla nabídka koupit za pakatel soupravy od Rakušanů, myslím, že ČD zvolilo správně. Není to řešení na 20 let, ale minimálně 5-10 se s nima bude moct dát jezdit.

S neférovostí daňových prázdnin naprosto souhlasím, tam není co rozporovat. A Váš dojem o kapřících je podle mě v tomto případě naprosto mylný (narozdíl od několika zakázek Škodovce), protože tady se přebírá nevyužitá opce od OBB, ne přímo od Siemensu. A cena Railjetů pro OBB byla normálně vysoutěžena.

A poslední věc - Škoda vůbec žádné soupravy k nabídce pro ČD nemá, pouze blokujou nákup, aby jim zůstal monopol.

+4/0
9.8.2011 8:14

pa4vel

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Ty vozy jsou u ČD určeny pro kategorii R, OBB takovu kategorii vlaků vůbec nevedou. Po modernizaci to budou slušné vozy, i když stále k určitému komfortu cestování daleko. A když je už konečně šance na nějakou úroveň cestování(kvalita vozů by se zvedla i na R uvolněnými vozy z IC a Ex na Ostravu) tak se zastáváte Škodovky? Té Škodovky , která minimálně za poslední dekádu nepředvedla vůbec ale vůbec nic? Lokomotiva 109E má více než dva roky zpoždění, jezdí jen neěkolik málo kusů a to pouze v ČR,  poslední nové vozy vyrobil pro ČD Siemens na Zličíně. City elephant zase dělá ČKD vagonga Studénka... Rv

0/0
9.8.2011 8:17

syn.temp

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Nenene pane, to Škoda je tu ten co úplatky a osobními vztahy s rozhodujícími osobami vyhrává 75+% veškerých zakázek od ČD... To si fakt jako myslíte že jsou ty jejich výobky tak hvězdné? Žeby, hm? A proto mají asi tak 2%ní podíl na celosvětovém trhu v tomto oboru, že?

0/0
9.8.2011 16:22

pa4vel

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Čím by ČD tahaly R.J? Když si lze kvůli zpožděným dodávkam od Škodovky na lokomotivu 109E pronajímat taury od OBB(mimochodem bych tento pronájemn naučtoval Škodovce), proč by se nemohly pronajmout na tahání R.J.? Po určitých úpravách by to mohly tahat i lokomotivy 151 a ten zázrak od Škodovky.  Ta jednotka o které  píšete je klasický Citi Elephant s mírně upraveným interiérem. A ŽÁDNÁ z Vámi uváděných zemí nepoužívá  tyto jednotky jako dálkové, ale jako příměstské. Jezdit dálkové relace v jednotce určené pro příměstskou dopravu? Ne, děkujeme.

+1/0
9.8.2011 8:02

adviser

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Jste opět mimo mísu. EPJ671, EPJ575 i ta vyráběná na Ukrajinu EPJ675 jsou něco jiného než stále omílaný City Elefant. Jsou více systémové a trakcí i interiérem přizpůsobené na dálkové tratě. Elefant je prostě příměstský.

Navíc by šlo od Škody tak jako tak o přizpůsobení vagónů dle požadavků ČD na mezistátní provoz.

0/0
9.8.2011 8:19

kokrspanel

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Co je na tomhle dálkového? http://www.streka.net/home/images/stories/671/07_epj.jpg

0/0
9.8.2011 8:25

pa4vel

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Obávám se, že mimo místu jste Vy. Píšete o EPJ  671, ale to je jednotka určená pro příměstskou OSOBNÍ dopravu a já tam teda žádné upravy v podobě např. baru, bistra, komfortní 1.třídy nevidím, já tam vidím klasickou příměstkou jednotku. Viz: 

http://technet.idnes.cz/v-ostrave-se-vyrabi-esus-pro-slovensko-na-koleje-vyjede-v-roce-2010-pxn-/tec_technika.aspx?c=A090219_165251_tec_video_rja

0/0
9.8.2011 8:26

adviser

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

A kdo říká, že Škoda chce nabídnout totéž? Bavíme se pouze o koncepci.

0/0
9.8.2011 8:40

pa4vel

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Říkáte to Vy v příspěvku z 8:19. Tvrdíte, že např. EPJ 671 je upravená pro dálkový provoz, jak vidíte není. Všechny země kam se city slon vyráběl/vyrábí chtejí použít jednotku jako příměstkou, snad mimo Ukrajiny, která je hodlá nasadit na vnitrostátní dálkové vlaky. Ale s Ukrajinou se snad srovnávat nechceme ne? takováhle koncepce je na dálkovou trasu značně nevyhovující...

0/0
9.8.2011 8:45

adviser

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Řešení soupravy za 350mil. plus loko řady 380 za 130mil. (jinou do Německa nebo Rakouska stejně nepustí) je opravdu levnější. A pronájem 16ti Taurusů (s omezeným pohybem po českých tratí) to taky cenově nevylepší. Tak alespoň kydat hnůj na Škodovku aby se jednomu ulevilo. Ta ostatně může i za tristní stav vozového parku ČD jak si někdo stěžuje v příspěvku výše.

0/0
9.8.2011 10:18

Bery

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

A v cem je tedy ten rozpor ? ;-)

0/0
9.8.2011 11:16

Bery

Re: A čím by ČD tahaly RailJety?

Nebude nekde chyba ve vypoctu ? Me to tedy vychazi na 300 mil. na soupravu, ale i pokud budu pocitat spise horsi kurz, tak to bude 307 mil. a ne 350 mil. Takze cena na vuz vcetne ridicaku by byla necelych 44 mil.

Coz vzhledem k tomu, ze CD vozy nizsi rady, nez je Viaggio Comfort, nakupovaly v cenach kolem 50 mil. za vuz nezni vubec spatne. ;-)

Jinak ridici vuz rady 961 vyjde od Pars Nova (Skoda) na 31 mil. a je to pritom prestavba s beznou vybavou a pouze do rychlosti 140 km/h. To jen tak pro predstavu o "vyhodnych" cenach Skodovky. ;-)

0/0
9.8.2011 17:23

petrph

no konečně...

Jak dlouho už jim Siemens tu lukrativní nabídku, která je tak super výhodná že výběrové řízení opravdu nejde ale nejde vypsat , drží? Tipnu si, přes 2 měsíce, za tu dobu už se ten konkurs vypsat dal a bylo by zcela jasné kdo dá na stůl nejlepší nabídku..

0/0
9.8.2011 7:17

danny47

Argumentují nesprávnými čísly...

pomiňme skutečnost, že Škoda "argumentuje" nabídkou valaků, které erxistují jen na papíře (a kdoví jestli vůbec)... ale jestli vyčísluje rozdíly nepsprávnými čísly, pak je nepchopitelný postup slavného ÚHOSu, že jim dal za pravdu.....

Kdyby občan dal na úřad lejstro se špatným kolkem, tak má prostě smůlu..

0/0
9.8.2011 7:02

Bery

Re: Argumentují nesprávnými čísly...

Jenze tam o tom rozhoduji urednici a ti o tom nemaji vubec paru, takze nespravna cisla jim jako nespravna neprijdou.

0/0
9.8.2011 8:49

fomik

To snad ne...

achjo ;-(

+1/0
9.8.2011 6:46

etrusk

chacha

Bezva. Takže antimonopolní úřad podpořil monopol Škodovky ;-D

+4/0
9.8.2011 6:37

KOLDAK

Re: chacha

R^

0/0
9.8.2011 6:38

Mistr Moon

Vlastenci

Vlastenci z VW se ozvali :) k čemu je mi škodovka? Když budu moct zítra jezdit pěkným rychlým vlakem, co se hned nerozpadne, tak proč bych měl kupovat něco, co bude za dva až sedm let? V horší kvalit? Možná? To mi mozek nebere... X

+1/0
9.8.2011 5:26

Mistr Moon

Re: Vlastenci

kvalitě

0/0
9.8.2011 5:28

KOLDAK

Re: Vlastenci

Stačí se projet  tramvají Škoda 15T ForCity v Praze nebo v Brně a hned je každému jasné, jaký úžasný "komfort" by na cestující ve vagonech od Škodovky čekal.

0/0
9.8.2011 6:42

MiroTR

Re: Vlastenci

No, popravdě řečeno - u nějaké lokálky komfort nepotřebuji a pokud v rychlíku stojím v chodbičce na jedné noze, také je mi celkem jedno, kdo ten vagón vyrobil. ;-)

0/0
9.8.2011 7:37

kokrspanel

Re: Vlastenci

jenže tohle nemá být ani lokálka, ani rychlík. Tohle jsou soupravy IC/EC, kde se moc v chodbičce nestojí (pokud pominu, že většina EC vagonů žádné chodbičky nemají)...V těchto vlacích trávíte třeba 5 hodin, tam je každá tvrdší sedačka sakra znát.

0/0
9.8.2011 8:01







Najdete na iDNES.cz