Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi kupují zlato, cihly mají místo penzijního připojištění

Češi začínají čím dál víc kupovat zlato. Chtějí tak střádat na důchod namísto penzijního připojištění. Cena drahého kovu roste, na trhu se ale objevily i falešné slitky. Finančníci jsou navíc skeptičtí, lepší je podle nich kupovat třeba akcie velkých firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mad89

vas nazor

Povedzme ze mam nasporenych 10000 eur a lezia mi bokom, Pritom som obycajny clovek co chodi do roboty ale proste vie ako usetrit. Ma vyznam tie peniaze premenit na zlato ? uvazoval som ci ano ale nejak si nesom este isti. Ak to zlato nakupim ako ho mozem ihned vyhodne predat ? mam na mysli fyzicke zlato v mojom povedzme trezore , je pravda ze to fyzicke zlato nikdy nepredate za cenu ktora je v danom momente udavana na burze ? Ak by soom investoval tak na nejakych mozno 5 rokov a viac , a ak by som sa rozhodol ist podnikat tak ci sa rychlo predat ak je potreba. Diky

0/0
20.8.2011 17:18

LiborAxel

Mno

asi nejjistější způsob jak uložit peníze,třeba i místo penzijního spoření-lepší třeba i menší zisk než riziko znárodnění penzijních fondů jako v Maďarsku.Všichni víme jak hospodaří stát s penězi ke kterým se dostane.Dlouhodobá investice jsou mince které se dnes často prodávají jenom za cenu zlata a za deset let?Kdo ví?Některé které mám doma už deset let bych dnes prodal za stejnou cenu jako jsem je koupil a na některých bych vydělal-zlato bude pořád zlato.A o tom to je,když zajdu do extrému,může se mi stát že ani za pytel akcií,(jejichž cenu neovlivní téměř nikdo z nás)nekoupím nic ale za zlato se každý domluví.Platí to i dnes,platí se komoditami,zlato,diamanty,platina,měď, i dřevo.Z toho financují posledních 60let po celém světě různí diktátoři,vlády, svoje soukromé války.

Jen se přidala další komodita-drogy.Afghánistán,Pákistán atd.

Omlouvám se za odbočení od tématu-beru zlato :-)

0/0
19.8.2011 22:35

Uplink

zlato

Je to necelý rok, co jsem uvažoval o několika leté investici, buď do zlata nebo do termínovaných fondů, rozhodl jsem se do fondu kde byl nižší zisk ale nulové procento propadu. Nyní toho lituji a trhám!! si vlasy nakoupit jsem moh zlato za 24 000/unci . Dnes je kurz 31 400/unci...

A díky snížení ratingu USA mi rapidně klesl i zisk z akcií. Udělal jsem obrovskou chybu v úsudku, že mimoevropské akcie jsou od poslední krize už stabilnější. Omyl. stačí aby se snížil rating a jede to všechno dolů.

Abych to schrnul, nic jsem skoro nevydělal a když schrnu ty poplatky a převody (ušlé úroky) tak v součtu je to míň než na začátku. Ale do zlata bych dnes opravdu neinvestoval. Kurz za rok či ob-dva vždy trochu prudce na kratší dobu (týdny) klesne... a jelikož posledních pár měsícu opravdu prudce roste tak je lepší čekat (sice každej řiká, že ten kdo čeká tak mu to uteče, ale....)

0/0
19.8.2011 19:26

Uplink

Re: zlato

(vysvětlení ohledně ceny - bráno po převodu z průbězného/aktuálního kurzu dolaru)

0/0
19.8.2011 22:44

zihon

Zlato

To nakupování zlata, ti chytráci, měli dělat minimálně před rokem. Teď to bude tak šul-nul. Ono jedna věc je koupit a myslet si že se TO zhodnotí, ale to předpokládá, že to musí dobře prodat. Jsou dvě ceny: Nákupní a Prodejní.

0/0
18.8.2011 13:35

petrik1960

to bude slzí až ta bublina praskne.

Nakupuj levně prodávej draho. 1800$ není levné. Ale masy zblblé tv do jdou. Každý svého štěstí strůjcem.

0/0
18.8.2011 11:18

thomaes

Zlato stoupá už 5 let

Tady je graf zlato/akcie: http://tomikov.blogspot.com/2011/08/jak-nejvyhodneji-investovat-do-zlata.html zlato už stoupá pěkně dlouho

+1/0
17.8.2011 22:51

Dušan Pavlíček

Re: Zlato stoupá už 5 let

... stoupá už deset let.

http://goldprice.org/gold-price-history.html

Od roku 2001 cena zlata stoupla zhruba na šestinásobek z cca 300 dolarů na dnešních cca 1800 za unci.

0/0
18.8.2011 8:08

bbybonek

Re: Zlato stoupá už 5 let

no právě, ti co koupili za 300 teď prodávají, cokoliv se najednou nabízí i třeba na splátky retailu - s tím už je fakticky konec

0/0
18.8.2011 18:07

thomaes

Re: Zlato stoupá už 5 let

Dobrý den, díky za odpověď. Máte pravdu, cena zlata stoupá už opravdu dlouho. V grafu je ale porovnání s akciemi.

0/0
19.8.2011 14:37

vidocqcz

hm

Finančníci ... jo, poslední dobou dokazují, že tomu opravdu rozumí ...

0/0
17.8.2011 20:59

1888

Re: hm

Jedno se jim ale musi uznat. Drtiva vetsina z nich svych znalosti financnich trhu nikdy nezneuzila pro vlastni obohaceni ;-D

0/0
18.8.2011 22:34

chataricek

Hodnotu má to,

co budou lidé potřebovat, co bude "k výměně". Zlato? A kdo ho bude kupovat, za co - a proč také? Lidé se budou rvát o vodu, ne o zlato... Ze zlata zbyde jen kov - ne záruka materiálního štěstí...

0/0
17.8.2011 2:22

Alexus

Re: Hodnotu má to,

Pane, Zlato vždy bylo a bude prostředkem směny. Tzn. v případě kolapsu, vám nevezme obchodník bezcenný nekrytý cár papíru s čísly,ale mnohem radši Zlato. Již v současnosti se s ním platí a je to tak deklarováno v ústavě USA.

0/0
17.8.2011 8:38

bastianka

Re: Hodnotu má to,

ano, uvedu výhledový příklad - vyměním cihličku zlata za pět tun chleba;-D

0/0
17.8.2011 11:30

Kapitán Hollister

Re: Hodnotu má to,

;-D

0/0
17.8.2011 22:26

Wolf778

Re: Hodnotu má to,

Existují i 1 g slitky, ty mají dnes cenu cca 1300 Kč. Ale za drobné zboží se odjakživa platilo stříbrem.

0/0
19.8.2011 10:40

bastianka

Re: Hodnotu má to,

a co teprve v Polski - tam se dávno plotí zlotem;-D

+1/0
17.8.2011 11:32

mudroch1

Re: Hodnotu má to,

Zlata se nenajíš. Když investovat tak do půdy.

0/0
17.8.2011 14:18

Kapitán Hollister

Re: Hodnotu má to,

;-DRv

0/0
17.8.2011 22:26

petrik1960

Re: Hodnotu má to,

cha cha

0/0
18.8.2011 11:19

diskuter99

Re: Hodnotu má to,

ústava USA - no nevím, ale říká vám něco rok 1971 a zlatý standard (nebo tehdy zlatá kotva)?

0/0
19.8.2011 19:15

vidocqcz

Re: Hodnotu má to,

Uděláme test jo? Koupíme láhev vody a kousíček zlata ... a počkáme 20 let. A pak to zkusíme jo? Já s kousíčkem pořád stejného zlata a vy s 20 let starou vodou.

0/0
17.8.2011 20:58

Kapitán Hollister

Re: Hodnotu má to,

co to plácáte? :D

0/0
18.8.2011 22:29

TClovek

Re: Hodnotu má to,

To není tak úplně pravda - zlato je kov, který se používá kromě šperků a umělých zubů třeba v průmyslu při výrobě elektroniky, takže potřeba bude pořád. Jeho cena asi nikdy výrazně neklesne, protože je ho na zemi relativně malé množství a na rozdíl od peněz si žádná vláda zlaté cihličky prostě natisknout nemůže.

S tou vodou těžko říct - na Zemi je vody pořád stejně a nemá kam zmizet, otázka je spíš cena úpravy vody, aby se dala pít.

0/0
20.8.2011 10:53

cetkaatretka

Tak, šup na aukro a

koupím si alespoň kilo. Počkej Mařka, za rok to prodám a to bude lahváčů!

0/0
17.8.2011 0:16

Telekomunikačák

Jedině produkty s velkým potenciálem růstu, jinak nebrat!

Zlato nemá smysl kupovat, když zrovna láme historické

rekordy. Na vrcholu trendu, kdy už malá reálná možnost nárůstu jeho hodnoty nezajistí uspokojivý zisk. Životní investici jsem

udělal do segmentu telekomunikací s největším

potenciálem růstu.

Můžu Vám dát tip na budoucnostkomunikace@email.cz

+1/0
17.8.2011 0:01

abraxas119

Re: Jedině produkty s velkým potenciálem růstu, jinak nebrat!

jj, budu nechávat radit od někoho co má freemailovou adresu....

+1/0
19.8.2011 10:26

Uplink

Re: Jedině produkty s velkým potenciálem růstu, jinak nebrat!

R^ ;-D!!R^ ty jsou nejlepší nebo takový co rozesílaj linky s parametrem referenta :D vždycky když to vidim tak se musim smát, že na to někdo klikne..

0/0
19.8.2011 23:44

RomanL

Jasně, nekupujte zlato,

kupujte levné akcie solidních firem. Třeba takový Enron, to bylo terno... ;-D ;-D ;-D

0/0
16.8.2011 13:57

tfujpm

Re: Jasně, nekupujte zlato,

a az prekroci zlato 1800 dolaru, tak nakoupim jeste 2x tolik, cim drazsi zlato, tim kvalitnejsi

0/0
16.8.2011 23:25

S.O.B je zpátky!

Vyzná se v tom někdo?

To ty cihly jsou 24 karátové? nebo jak to je? Já mám na krku 30 gramový zlatý řetízek (což zhruba odpovídá trojské unci) ale přece nemá hodnotu 1700 dolarů?!

0/0
16.8.2011 10:17

-Wotan-

Re: Vyzná se v tom někdo?

Cihly a slitky mají obsah zlata 999,9/1000 (tj. 24 karátů). Stejně i tak většina mincí (mám dojem, že výjimkou je např. jihoafrický Kruger Rand, který má 22 karátů). Takže oproti Vašemu řetízku je to poněkud rozdíl. Ale jeho cenu zase navyšuje zpracování a umělecká hodnota ;-)

0/0
16.8.2011 13:43

369L

A není to jedno,

když během 100 let lidstvo vyhyne? No, dle mého lidstvo jako celek ne, ale s paralelou nás a Říše římské nááprosto soouhlasím!

0/0
15.8.2011 22:07

galileo_galieovic2

ekonomičtí mudrlanti

už několik let tvrdí, jak je zlato nadhodnoceno a že půjde dolů ;-D

0/0
15.8.2011 21:42

braka

Ku va, Marie já potřebuji poradit,

chtěl bych koupit náklaďák cihel, kde to je v tom Jablonci ?

+2/0
15.8.2011 19:28

Za pět minut dvanáct

Re: Ku va, Marie já potřebuji poradit,

velká fabrika u přehrady. Hned vedle Elektropragy.

0/0
15.8.2011 20:48

diskuter99

nekupujete zalo, ale poukázky na zlato, takže když

se trhy zhroutí, nebo zkrachuje obchodník, který vám ty virutální papíry drží, tak máte stejěn smůlu a je jedno, jeslti to je zlato, ropa, obilí nebo něco jiného .... aby "to" mělo nějakou hodnotu, musí být někdo, kdo to koupí, že ....

0/0
15.8.2011 14:50

diskuter99

budou oškubáni

v okamžiku, kdy se nějaký investice medializuje, znamená, že hodnota dosáhla svého vrcholu, očekává se pád a je potřeba na MINULÉ výnosy ještě nalákat neznalé, aby byl větší výdělek ...

0/0
15.8.2011 14:47

diskuter99

Re: budou oškubáni

"nějaká"

0/0
15.8.2011 14:48

Trýznitel démonů

Nejlepší investice

V této době je do AK47 7.62mm.

0/0
14.8.2011 17:02

ayrton.senna

Koupit zlato?

Jak už zaznělo v diskuzi, paní kupuje zlato, když cena komodity stoupá a vytváří nové high. Z krátkodobého hlediska velmi zajímavý obchodní přístup, nicméně paní to evidentně myslí dlouhodobě jako zabezpečení do důchodu. I tak ale nad jejím předpokladem jistého 15% úroku moje zkušenosti blednou stát a obávám se, že paní bude jednou z mnoha, kteří zapláčou nad prodělkem. Kupuje dlouhodobé high, kupujte cibulky tulipánů (1637), kupujte akcie internetových firem (2000), kupujte nemovitosti (2006). Kupujte zlato (201?). Všechno to poroste... pořád, to je jistý přece, teď to dlouho rostlo :-).

Zlato přilákalo v posledních měsících mojí pozornost, ale spíše z toho pohledu, že čekám kdy se bublina prolomí a kdy bude zajímavé shortovat. Spekulovat na vzestup mi při současné ceně připadá silně rizikové.

+3/0
14.8.2011 2:12

KdysiBedlam

Re: Koupit zlato?

Cena zlata aby zacala padat je podminena tim, aby svetova ekonomika zacala slapat. Vidis neco, co by nasvedcovalo tomu, ze v pristich 3 a vice letech bude lepe? Evropa je v pr....USA je v prd.....Japonsko je v prd.....a dlouho tam v te perdeli vsichni budou, cimz je jasne ze drahe kovy pujdou jeste hodne nahoru. Stejne diskuze jsem mel s kamaradama, kdyz zlato prolomilo 1000,1200,1400,1600 dolaru . Pokud se to podela jeste vice a ta pravdepodobnost je vysoka, tak zlato klidne muze vystrelit na 5000. Ale ja stejne vice kupuji  a verim stribru.;-)

+1/0
14.8.2011 8:39

martin_simek

Re: Koupit zlato?

za stejne penize je stribra vic a lip to doma ve skrini vypada, ze ;-)

0/0
15.8.2011 12:46

stibot

Re: Koupit zlato?

Zlato je extrémně podhodnoceno. Mudrlanti zlato neviděli, neměli, ani neznají nikoho kdo by měl, ale mudrují o bublině! Mudrovali, už když bylo za 1000, když bylo za 1300, za 1500, když je za 1800 a budou mudrovat i když bude za 2000, 3000, 5000.

0/0
14.8.2011 17:57

RomanL

Re: Koupit zlato?

Moje řeč!

0/0
16.8.2011 13:59

maxikiwi

Re: Koupit zlato?

Tak pokud bude zlato za 5.000 USD, tak to už bude pořádný průšvih. V té době bude výhodnější investice lehký obrněný transportér.

0/0
17.8.2011 10:18

petrik1960

Re: Koupit zlato?

je to tak !!

0/0
18.8.2011 11:22

duhaCZek

Cena x nucený prodej

Čet jsem že západní Evropa tlačí na Řecko, Španělsko apod aby prodali část svých zlatých rezerv - nepůjde pak cena zlata zas dolů ?

0/0
13.8.2011 15:52

Kidkid

Poraďte mi,

není ještě jiný kov dražší než zlato? Myslím třeba platina nebo rhodium a pod.

0/0
13.8.2011 9:12







Najdete na iDNES.cz