Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Kam nás dovedli nakopávači růstu a rozpouštěči dluhu

Co se to vlastně děje v těchto dnech v Evropě? Proč se hovoří o dalším kole ekonomické krize? Samý záchranný balíček každých pár měsíců, a nic. Jak z toho ven? Současná evropská krize má hluboké kořeny. Nejde zdaleka jen o řecký život na dluh a čachry se statistikami veřejných financí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Samozařejmě, že o Řecko od samého počátku nešlo!

Pravice u nás vyhrála volby falešnými informacemi, bohužel lidé jako ovce všemu věřili. Snad aspoň nyní procitnou a povstanou proti šíření zlu a nepravdy. Probuďme se, národe český!

0/0
16.8.2011 14:18

Plasmodium

Re: Samozařejmě, že o Řecko od samého počátku nešlo!

prosím vás... pravicově se zde chová jediná politická strana a to je TOP09, ODS je kočkopes bez politických vizí.. s o to větší chtí vládnout a přerozdělovat...

0/0
16.8.2011 14:26

Wabo

Stručné, výstižné, přesné

Stručné, výstižné, velmi přesné v tom časovém a geografickém výseku vývoje ekonomické politiky, který si autor zvolil*/.  Samozřejmě se najde dost kritkiů, kteří z vlastního profesionálního zájmu, nebo z vlastní neznalosti matérie budou tvrdit, že je to blábol. Zajímavé na tom je že z vlastního profesionálního zájmu (živí se finančním zprostředkovatelstvím) by to mohl tvrdit i autor. Netvrdí.  

*/Pan Kohout by jistě uměl pokračovat dál a popsat, co se souběžně a následn; dělo na dalších kontinentech a co z doutnajícího, prostorově poměrně lokaliovaného ohně  postupně vytvořlo rozsáhlý ničivý požár v celém vyspělém světě, ale pro běžného čtenáře novin hlavního proudu by to bylo příliš dlouhé a depresivní. Běžný čtenář něco takového číst nechce.

0/0
16.8.2011 11:18

Wabo

Re: Stručné, výstižné, přesné

...Titěrná klávesnice :-), omlouvám se za překlepy.

0/0
16.8.2011 11:20

Totedyne

blábol

Ono je to zcela obráceně. Kdyby byla na vině ohromná emise inflačních peněz, tak by každý se peněz zbavoval a kupoval cokoliv. Třeba akcie firem, jejichž výnos musí v inflaci nominálně růst. Místo toho investoři v panice se zbavují majetku a berou i s ohromnou ztrátou ty údajně znehodnocené peníze. 

Článek nelze hodnotit jinak, než že autor vidí problém, a snaží se ho naroubovat tak, aby odpovídal jeho ideologickému vidění.

0/0
10.8.2011 20:08

Totedyne

Re: blábol

http://hlavaty.blog.idnes.cz/c/204507/Panika-na-akciovych-trzich.html

0/0
10.8.2011 20:25

Blucher

USA následuje Rusko

Pád bývalého SSSR byl způsoben především tím, že stát neunesl náklady na zbrojení a udržování myšlenek socialismu po celém světě, což mělo dopad do sociální oblasti. Nyní US je následují, kdy náklady na zbrojení a vedení vojenských operací na udržování demokracie překračují jejich možnosti

+1/0
10.8.2011 16:04

kmotrs

lenost a nároky

Lenost a já mám nárok evropu jednou zahubí. Nejde do nekonečna  brát uvěry a levně vyrábět  v zahraničí.  Mužu sníst jen co si  vytvořím, případně ukradnu sousedovi. Až prožeru svoje a soused se vzboří mám prostě smůlu, ale to tu nikdo nechce uvědomit. :-)

0/0
10.8.2011 8:43

Totedyne

Re: lenost a nároky

To není podstata problému. Mnozí lidé by celkem rádi pracovali, ale nemají kde. Evropu nespasí, když všichni budou "pracovitě" obíhat sousedy, a přesvědčovat je, aby změnil telefonního operátora, nakoupi předražené hrnce apod. Někdo nemá na toto žaludek, a nelze ho obviňovat, že je líný, když toto nedělá a hlásí se o "nárok" na sociální síť.

Pravdu máte v tom, že nelze do nekonečna brát úvěry a levně vyrábět v zahraničí. Jenomže třeba ČR má obchodní přebytky, takže náš problém je jinde.

0/0
10.8.2011 20:41

cermakjanj

Hnus

Mladá Fronta je neskutečně tendenční a lživý plátek. Nečtu. nekupuju. Na internet ale občas kliknu.

Tento "komentář" je vrchol. Bolševici hadr.Pane autore mám několik otázek. V USA krize není a nebyla? V USA je nadbytečný sociální stát?V Japonsku vládne 20 let levice? Před rokem 1950 krize nebyly? Slyšel jste někdy jméno Schumpeter? Četl jste někdy nějakou knihu o ekonomii?Cui bono takovéto bláboly?

Skutečně jste tak vymytý? Nebo je zatím zadání? Nevím co je horší.

+1/0
10.8.2011 8:00

Lev--_z-_Rožmitálu

filipika na EU

poměrně směšné i když v mnohém pravdivé

0/0
9.8.2011 22:07

Wabo

Autor píše o Evropě, ne o USA. USA ale ten problém má také

Autor píše o Evropě, ne o USA - ale: Ano, USA už ten problém mají také (nedokáží dostatečně zredukovat deficit, aniž by sáhli na social security v současném , byť skromném, pojetí, případně i na medicare), natož takové Japonsko. Ano, jádro nástupu ekonomické kalvárie USA je trochu jinde (i když podstata - žít a užívat si na dluh, ne z vlastních úspor a toho, co aktuálně vydělám - je podobná), ale dnes už se dostaly i do tohoproblému, který popisuje autor.

0/0
16.8.2011 12:03

Wabo

Re: Autor píše o Evropě, ne o USA. USA ale ten problém má také

sáhly

0/0
16.8.2011 12:05

LPFxxx

NAPROSTÝ SOUHLAS

Jen doufám, že se vzpamatujem v čas a všichni pochopí, že nic není zadarmo, že důchod je almužna pro ty, kteří už nemohou pracovat (přesto, že by dělali rádi i za pár šupů), a že nic, co si neuděláš nemáš.

Stát tu prostě nemůže a nemá být od toho, aby se o nás staral - je to instituce, jejíž jedinou starostí by mělo být to, aby se jeho občané mohli v klidu starat sami o sebe a mít jistotu, že to co si svou prací vydělají jim nikdo podvodně nevezme.

+1/0
9.8.2011 22:02

ellukas

Re: NAPROSTÝ SOUHLAS

A jak se ta vaše zásada, že stát se má starat o to, aby se  občané v klidu mohli starat sami o sebe, vylučuje s tím, že se stát nemá starat o nás. Vždyť třeba ten důchod ti občani dostávají jenom proto, aby si mohli v klidu za něj něco koupit.

A mimochodem, problém není v nedostatečné nabídce, ale v nedostatečné poptávce.

0/0
10.8.2011 7:03

kipu

BLABOL

Tenhle příspěvek je typicky liberálně pravicový "mantra" blábol, který zpravidla drží jeho autory v pohodlných křeslech, protože odpovídá trendy světonázoru.

By mne zajímalo kdeže je ten liberální ráj nebo byl implementován tak, že se tam lidem bez jakýchkoliv podpor žije fajn - v USA, Japonsku, UK?

Zřejmě nejliberálnější země je Čína, alespoň z pohledu pravičáků, kteří chtějí jen ždímat a žít z cizí práce a úspor.

+2/0
9.8.2011 21:45

bbybonek

Re: BLABOL

To je ten zásadní omyl - každý nemá nárok mít se FAJN;-D

0/0
9.8.2011 21:48

Lev--_z-_Rožmitálu

Re: BLABOL

no to poznají velice brzy všichni dnešní tzv úspěšní a schopní:-)

0/0
9.8.2011 22:08

bbybonek

Re: BLABOL

schopní se budou mít vždycky fajn;-)

0/0
9.8.2011 22:10

Lev--_z-_Rožmitálu

Re: BLABOL

no to záleží na tom jestli dnešní schopní nejsou spéš tzv schopní

čímž mám na mysli určité změny podmínek způsobené kolapsem ekonomiky

0/0
9.8.2011 22:12

Carlos

Re: BLABOL

Neplýtvejte energií se Lvem, ten má svou pravdu a chystá se znárodňovat ;-D

0/0
9.8.2011 22:33

mudroch1

Re: BLABOL

Uvědom si, že všichni se fajn mít nemůžou.

0/0
9.8.2011 21:48

LPFxxx

Re: BLABOL

To si asi upadl ne?

Jedinej trendy světonázor západního světa je - Stát se o vás postará, ten ví všechno nejlíp. A aby ste neremcali, tady máte sociální dávky. A že na ně nejsou peníze - nevadí, můžem si přeci půjčit.

0/0
9.8.2011 22:05

Linde CZ

Re: BLABOL

Momentalne je nejliberalnejsi zemi spis Singapur. USA, Japonsko, UK - proti nam relativne dobry, ale trend bohuzel stejny...

BTW - tusis aspon, co znamena slovo mantra?

0/0
9.8.2011 23:49

jrozec

Re: BLABOL

Přirovnání k "mantře" v uvozovkách celkem sedí. Rádoby pravicoví přispšvatelé skutečně omýlají ta stejná slova aniž by se často snažili chápali jejich význam a berou to jako danou věc....

0/0
10.8.2011 1:02

nesnašimlobisty

jak vidím

všichni jsou tady ekonomové ale jen tak aby to vyhovovalo jedné skupině, tak se teda ptám milí pravičáci proč jsou bezejmené akcie, proč s peněz vybraných za dálnice tvoří polovina za dálniční známky, proč uředníci mají velké platy, proč ekonomové nevytvářejí hodnoty a berou nezasloužené peníze, odpovím si sám umožnují vznik a život politických stran a za odměnu dostavají výhody v systému kterému potom říkají liberární. Takže nakonec zase kážou vodu a pijí víno.;-D

0/0
9.8.2011 21:30

velky bratr

Re: jak vidím

Soucasny system najdete v politologicke literature podheslem fasimsus. Jedna se tedy o levicovy sytem, jistou formu socialismu. Narozdil od komunismu privatizaci zisku zene vyvoj kupredu, takze prevazil jako efektivnejsi.

Bezejmenne akcie nejsou problem, problem je, ze stat podporuje firmy s bezejmnennymi akciemi - stat by nemel davat zakazky firmam bez jasne vlastnicke struktury a na zaklade toho pak musi mit kazdej moznost vedet, ze vlastnite par akcii CEZu a lidska zavist zapracuje. Cili opet hledate po socansku problem nekde jinde a pro jeho reseni zadate omezeni prav, ktere vubec neni potreba. Soucasna socialisticka vlada vam patrne i vyhovi.

0/0
9.8.2011 21:34

mudroch1

S tímto článkem

zcela souhlasím. Rovnostářství je nesmysl. Projíst můžu jen to co vytvořím. V případě některých zde přítomných je to ale jen vlastní stolice a nebo stární podpora.

+1/0
9.8.2011 21:30

nesnašimlobisty

Re: S tímto článkem

mluvíš o sobě jak chváli hodné;-D

0/0
9.8.2011 21:31

mudroch1

Re: S tímto článkem

Já se o sebe postarám, neměj péči. Dokonce ani nepotřebuju žádnou almužnu od státu.

0/0
9.8.2011 21:33

velky bratr

Re: S tímto článkem

Clanek ignoruje pricinu a z dela ji z dusledku. Problem je v papirkovych penezich, ne socialnim statu jako takovem. ten je jen dusledkem toho, ze si staty mohou neomezene pujcovat a nemusi splacet - protoze se ceka, az budou cele nekomu patrit, tedy veritelum.

0/0
9.8.2011 21:31

mudroch1

Re: S tímto článkem

Zformuluj myšlenku ještě jednou.

0/0
9.8.2011 21:35

MUDr. madqwert

Re: S tímto článkem

souhlasim, akorat nechapu, proc si kohout nebere za priklad svedsko s jeho prebytkovymi rozpocty ;-D

0/0
9.8.2011 21:40

Rascher

Re: S tímto článkem

speciálně pro tebe doporučuju pročíst tyto články - http://www.mises.cz/clanky/skandinavsky-model/skandinavsky-model-1.aspx. Udělat přebytkový rozpočet je snadné. Udělat přebytkový rozpočet tak, aby země nechudla je snadné taky, ale to není případ Švédska.

0/0
9.8.2011 21:43

navstevak nakopne socana

Nevazeni bolsevici

pokud je moje produktivita prace (10x) vyssi nez pred 50 roky, znamena to ze muj zistk musi byt (10x) vyssi nez pred 50 roky. Nikoliv jak hlasate vy, ze muj zisk ma zustat jako pred 50. lety a nadhodnota se rozdeli mezu rozrustajici se skupinu ekonomicky neaktivnich. Na to se vam samozrejme kazdy muze pekne vy... Kdo hodnoty nevytvari, resp. neni schopen vytvorit hodnoty ani pro svou vlastni spotrebu, ma pojit hlady.

0/0
9.8.2011 21:13

MUDr. madqwert

Re: Nevazeni bolsevici

nikdo nerika, ze tvuj zisk nema byt 10x vetsi... ale vyrobis 10x vice vyrobku, takze neni nutne, aby kazdy mel 10 deti, ale staci 1 ;-D

0/0
9.8.2011 21:23

navstevak nakopne socana

Re: Nevazeni bolsevici

Pokud vyrobim 10x vic veci, tak je potreba 10x vic konzumentu, jinak to nemam komu prodat.

0/0
9.8.2011 21:34

MUDr. madqwert

Re: Nevazeni bolsevici

a jak to souvisi s tim, kolik je aktivnich a neaktivnich? ;-D

0/0
9.8.2011 21:40

Rascher

Re: Nevazeni bolsevici

tak, že pokud jeho 10násobnou produktivitu přerozdělíš mezi jeho + 5 neaktivních, ani jeden z neaktivních si nebude moci dovolit zakoupit jeho služby a vzhledem k nižšímu poměru aktivních se celkový výkon ekonomiky začne záporně růst.

0/0
9.8.2011 21:46

nesnašimlobisty

modry ptáku

přesně tak at pojdou hlady, nechápu proč mám živit politiky, státni zaměstnance, socky a proč mám dotovat velké firmy , proč mám dotovat kamiony které ničí cesty, proč mám dotovat herní automaty , proč my stát určuje kolik mám zaplatit proč nějaký uředník rozhoduje o nás až tohle nebude pak se rozčiluj na levici a pokud pravice káže vodu a sama pije víno tak at raději mlčí;-D

0/0
9.8.2011 21:24

velky bratr

Re: modry ptáku

Pravice tu zemrela s Rasinem, od te doby je to tady jeden socialistickej experiment za druhym.

+1/0
9.8.2011 21:27

Lev--_z-_Rožmitálu

Re: modry ptáku

rašín je obět tajných služeb

0/0
9.8.2011 22:13

Lev--_z-_Rožmitálu

Re: Nevazeni bolsevici

samnozřejmě

produktivita se rozdělí mezi ekonomicky aktivní

a ne že na tom budou azměstnanci hůř takový systém nneí udržitelný

0/0
9.8.2011 22:09

Jean-Luc Picard

Vy se ptáte "Kde udělali soudruzi z EU chybu"? che che che

Většina krizí začíná a vždy zatínala v USA.

Zkuste podobný rozboz pro USA, jak je vidět, že rozumíte všemu, takže sis  tím poradíte v příštím komentáři.

Jen nevím jak to zapadne do vašich teorií. Ale vy určitě něco zvládnete.

0/0
9.8.2011 21:01

velky bratr

Re: Vy se ptáte

Ta krize ale zacala v evrope - zalozenim Bank of England. Od te doby uz se to jen vezlo a systematicke sizeni meny vedlo k tomu, ze dnensi libra ma k libre sterling stribra nedohlednutelne daleko.

Pricinou je papirkova mena a nadvlada bank nad staty prostrednictvim zadluzeni.

0/0
9.8.2011 21:11

jrozec

Re: Vy se ptáte

Hm, ale papirove penize vymysleli v cine :0)

0/0
10.8.2011 1:05

Krabat77

Re: Vy se ptáte

R^!

Přesně tak. Kde asi udělal soudruch komentátor chybu, když v tom je namočený celý svět? USA je takovým tahounem krize. Nechápu jak může mít tak výborný rating. Tuším, že snad Japonsko je nejzadluženější temě na světě.

0/0
9.8.2011 21:16

navstevak nakopne socana

Re: Vy se ptáte

;-D je usmevne jak se soudruzi stale nemuzou vyrovnat s faktem ze socialismus zbankrotoval a konci. Porad hledaji viniky nekde za rohem, idealne nekde v zamori.

0/0
9.8.2011 21:16

MUDr. madqwert

Re: Vy se ptáte

svedsko ani cina nebankrotuji ;-D

0/0
9.8.2011 21:24

mudroch1

Re: Vy se ptáte

Socane, ty jsi negramot.

0/0
9.8.2011 21:28







Najdete na iDNES.cz