Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nečas odmítl Kalouskův plán na snížení paušálů živnostníkům

Drobní podnikatelé a živnostníci se nemusejí bát vyšších daní. Premiér Petr Nečas odmítl plán ministra financí Miroslava Kalouska na snížení výdajových paušálů. Neslučuje se to prý s programem vládní koalice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

Nečas

už dělá, co může, aby se udržel ... nejslabší předseda vlády, pokud se tomu tak ještě může říkat, to má ale spočítané, jeho neschopnost řídit je neskutečná ...

0/0
12.8.2011 11:26

bitkar

oni

se proste neumi domluvit na nicem :D to je uz tragikomicky. Kritizovali VV, ze jim to kazi a ze maj blby napady a pritom se nedovedoe dohodnout ani OSD s TOP09.

0/0
11.8.2011 10:08

Rézina

Kéž by ODS byla též tak zásadová

v dodržování předvolebních slibů

0/0
10.8.2011 19:36

zivnostnik

fb skupina

připojte se...  http://www.facebook.com/pages/%C5%BDivnostn%C3%ADci-OSV%C4%8C-petice-proti-sn%C3%AD%C5%BEen%C3%AD-pau%C5%A1%C3%A1l%C5%AF-na-203040/210330745660720?sk=wall

0/0
10.8.2011 16:34

GEORGE MICHAEL

Teda kluci a holky...

...zde diskutující. To, že politici nás se*ou, to bych jim odpustil (je mi jasné, že kdokoliv se stane politikem, tak dřív nebo později někomu leze na nervy - to je jako v běžném životě. Ale co jim neodpostím jaké jsou to bábovky. Já nevím - představte si, že začne 3. světová války a bez ohlednu na to, že jsme v NATO bychom řekli - MY NEBUDEME VÁLČIT, MY TO NEMÁME VE VLÁDNÍM PROHLÁŠENÍ... Já bych se fakt podělal...

0/0
10.8.2011 15:39

Zingy

živnostníci si pomoc zaslouží

Zda jsou podmínky pro práci živnostníků rozumně nastavené odráží jejich množství ve společnosti. Po roce 1989 bylo vydáno nevím kolik, ale obecně velmi mnoho ŽL. Lidé si je drželi a využívali je z velké části na přivýdělek k jinému zaměstnání. Pak přišla povinnost, aby z registrované živnosti byla vždy odvedena jistá daň, tuším, že ve výši odpovídající polovině příjmu úřední minimální mzdy, takže hromada lidí tyto "bokovky" zlikvidovala, protože se to nevyplatilo. Znám osobně tři lidi, kteří přesunuli tyto aktivity do šedé ekonomiky, takže stát z nich nakonec má nic místo mála. Netuším nakolik má víc z těch, kdo v plném rozsahu "živnostní". Fakt je, že jsem se několik let živil z volné nohy, využíval paušální odečet nákladů a po zaplacení sociálního a zdravotního pojištění mi zůstala povinnost platit daň zhruba na úrovni 2/3 průměrné mzdy. Jsou jistě výrazně výnosnější obory a úspěšnější OSVČ nezaměstnávající jiné lidi, celkově bych však soudil, že (pokr.)

+1/0
10.8.2011 15:12

Zingy

Re: živnostníci si pomoc zaslouží

(pokr. vlastního příspěvku): živnostníci na růžích ustláno nemají. Asi je správné vidět, že si musejí svoje vydělat, stát jim moc nepomáhá, maximálně trochu málo v rozjezdu, jen ti šikovní mohou získat nějaké prostředky z podpůrných programů na konkrétní účely, což se dost kontroluje. Po

několika letech jsem zvolil raději cestu zaměstnaneckého poměru za zhruba průměrnou mzdu. Část nezaměstanosti je způsobena i tím, že podmínky pro práci OSVČ, zvláště rozjezd živností  nejsou moc dobré - a živnostníků je méně, než by bylo únosné. Pro společnost je určitě lepší živnostník, který neodvádí velké daně, než Pepík bez práce žijící z

podpory - nehledě na Pepíkovu frustraci z pocitu vyřazení ze společnosti. Takže v tomto případě souhlasím spíše s Nečasem.

+1/0
10.8.2011 15:23

nesnašimlobisty

Re: živnostníci si pomoc zaslouží

no a zase dělník at dělá co dělá všechno zdaní a seberou takže systém není nastaven správně a už vůbec rovně celá demokracie se dělí na velké firmy a ty ostatní co to mají zaplatit;-D

0/0
10.8.2011 15:53

briza

Re: živnostníci si pomoc zaslouží

Sorry, ale jestlize ma nekdo prijem a danove po zapocteni pridavku na deti nejen, ze zadnou dan nezaplati, ale jeste od statu penize dostane tak je proste cerny pasazer.

0/0
10.8.2011 16:39

Ugly Slimer is back

Re: živnostníci si pomoc zaslouží

Není, protože platí sociální a zdravotní a nemocenskou z čistého výdělku. Tzn. zaplatí 41.000Kč ročně na čisto a v mém případě dalších zhruba 15.000Kč za dph z investic a drobného materiálu. A to bych nezaplatil, pokud bych pracoval na černo nebo se válel doma. V průměru ty daně dělají stejnou porci jako odvod dělníka co maká za cca 17.000 čistého.:-P

0/0
10.8.2011 17:37

Rézina

Re: živnostníci si pomoc zaslouží

to říkáš pěknou blbost

0/0
10.8.2011 19:32

Ugly Slimer is back

Re: živnostníci si pomoc zaslouží

Co se ti na tom Rezinko nezdá?

0/0
10.8.2011 20:00

bitkar

Re: živnostníci si pomoc zaslouží

zemestnanci jsou odirani, zivnostnici jsou na tom lip, ikdyz maj zas jiny nevyhody. Myslim, ze OSVC by mel byt na urovni zamestnance. Vyhoda podnikatelu, kterym by se vyrovnalo ono riziko podnikani, by mela byt pokud zamestnaji nekoho dalsiho. Melo by se min odvadet za zamestnance, motivovat zivnostniky k zamestnavani a ne tehle system, kdy pulka cr, vcetne delnasu budou OSVC, ale ve skutecnosti jen ve swarc systemu.

0/0
11.8.2011 10:12

Stíhací bombardér Karel 6

Nečasi

tohle tě po komedii s Bártou už nezahrání, jsi politická mrtvola

0/0
10.8.2011 15:07

Svědomí národa

Devianti

Cesi radi experimentuji a neradi premysleji. Proto obcas nejaky blazen neco nesmyslneho zavede a dalsi blazen to obhajuje, ze se to neda zrusit nebo upravit. V tomto pripade to znamena, ze kdyz Necas zamestna poradce na zivnostensky list, muze si tento odecit od prijmu 40% "nakladu" a zdani jenom zbyvajicich 60%, coz je ocividny nesmysl a nespravedlnost. Podobne vyhody u pojistnych odvodu. Tim se samozrejme zvysuje atraktivita "podnikani", ale predevsim podnikavcu. Pak to musi zaplatit normalni Svejk-zamestnanec. Typicky vychodoevropske devianstvi.

0/0
10.8.2011 14:51

tnarezub ej roznec

Re: Devianti

jj, sestřenice je tlumočnice, a taky má z těch 40% děsnou legraci...

0/0
10.8.2011 15:02

ptakPB

paušální daně se platí vždy,

leda že by bylo stanoveno že je paušál na 100%, Matematici.

0/0
10.8.2011 14:25

Svědomí národa

Re: paušální daně se platí vždy,

Co to porad blabolite? Nejde o pausalni dane, ale pausalni naklady. Bezte radeji obdivovat Klause a jeho sektu, musite byt jeho fanouskem, pri Vasich usudcich.

0/0
10.8.2011 15:06

odborářský papaláš na golfu

Takže jsem volil správně, když jsem tam hodil Nečase

a ne Kalouska. :-)R^V

0/0
10.8.2011 14:11

cod

Nečas

Nečas stále drží tradici ODsáků, že někteří vyvolení daně platit nemusí a ostaním je zvednem;-€Rv!!

0/0
10.8.2011 13:35

jardahorak

Re: Nečas

Mate pravdu. Nechapu proc jsou nekteri privilegovani. Jen proto, ze jsou oznaceni za nizkoprijmove, dan z prijmu neplati vubec. Zlodeji tak okradaji statni kasu o to co ji pravem patri.

Tak nejak jste to myslel? ;-)

+2/0
10.8.2011 14:00

odborářský papaláš na golfu

Re: Nečas

Ach ti vyvolení, co neplatí dph .... ;-D

0/0
10.8.2011 14:11

jardahorak

Re: Nečas

To jeste jde. Ale povazte, ze se stava, ze stat DPH vraci 8-o

Mnozi uz maji DPH plne skrine i sklepy, nemaji ho kam davat, ale porad jim ho stat vraci. To je smetanka ;-)

0/0
10.8.2011 14:14

odborářský papaláš na golfu

Re: Nečas

To je pravda - jsou i tací, kterým stát DPH vnucuje aby podpořil jejich spotřebu a tím zachránil růst ekonomiky, protože z investic a úspor se roste daleko pomaleji... :-)

0/0
10.8.2011 14:15

ptakPB

Re: Nečas

myslíš uhlí že

0/0
10.8.2011 14:22

GEORGE MICHAEL

Re: Nečas

No jasně - pokud já budu podnikat a budu plátcem DPH a budu dělat, že jsem právě přijal fingované zboží, tak od státu krásně vyinkasuju DPH... Jojo, česká vynalézavost nezná mezí.

0/0
10.8.2011 16:53

ptakPB

Re: Nečas

ten kdo uplatňuje náklady paušálem neplatí daně? Prosím natematicky doložit (vynechte odčitatelné položky ty mají všichni). Děkuji

0/0
10.8.2011 14:29

verkas

Re: Nečas

Ale samozřejmě, většinou, tady jde o to, nakolik paušální náklady odpovídají těm skutečným. Samozřejmě je všichni upaltňují proto, že je to výhodnější a o to Kalouskovi jde.

0/0
10.8.2011 15:31

krllo1

Naprostý souhlas s Kalouskem.

!!

0/0
10.8.2011 13:17

ptakPB

Re: Naprostý souhlas s Kalouskem.

s Kalouskem může souhlasi každý, kdo pije víc jak on, protože musí mít ještě více zatemnělý mozek.

0/0
10.8.2011 14:27

vyvoraný vorvaň

Jediní, u koho stát umí daně vybrat, jsou zaměstnanci,

proto jim plánuje zvýšit pojistné a osvč nechá dál v klidu daně neplatit:-/ Podle toho vypadá nejen státní rozpočet, ale i hlavně financování zdravotnictví a důchodů:-(

0/0
10.8.2011 12:55

cod

Re: Jediní, u koho stát umí daně vybrat, jsou zaměstnanci,

R^ osvč co znám nic neplatí a ještě dostávají;-€

0/0
10.8.2011 13:32

Opruz12

Re: Jediní, u koho stát umí daně vybrat, jsou zaměstnanci,

Tak to je znáš špatně. Kždý OSVČ musí platit minimální zdravotní (1670 Kč) a sociální (1730 Kč) i kdyby byl ve ztrátě. To by musel mít celou horu dětí aby celkově na daních odvedl méně, než dostal zpět na dani z příjmu.

0/0
10.8.2011 14:18

RCG

Re: Jediní, u koho stát umí daně vybrat, jsou zaměstnanci,

podle me je absurdni, aby proti sobe stali osvc a zamestnanci.. primarne by se mela zdanovat ekonomicka aktivita co nejmene. Prace je absurdne zdanena, zatimco vyhry sazky nikoliv? neni to na hlavu?  rozhodne je lepsi zvednout dph (zdaneni spotreby) a snizit zdaneni zamestnancu a pripadne i osvc a maximalne lidi motivovat k praci / firmy k vytvareni pracovnich mist. DPH ma dal tu vyhodu, ze ji zaplati vsichni vcetne tech, teri maji cerne penize.. at uz jde o zamestnani na cerno, uplatky apod..

0/0
10.8.2011 13:34

briza

Re: Jediní, u koho stát umí daně vybrat, jsou zaměstnanci,

Ano, je absurdni aby proti sobe stali lide, kteri se zivi praci. Ovsem neni absurdni pozadovat aby se obe skupiny podilely podobnou merou na placeni dani vzhledem ke svym skutecnym primum.

0/0
10.8.2011 16:45

Ugly Slimer is back

Re: Jediní, u koho stát umí daně vybrat, jsou zaměstnanci,

Nemůžete srovnávat obě skupiny podle jednoho kritéria. Rozdíly pro obě skupiny jsou v nemocenské, dovolené, v ochraně zákoníkem práce, investicích do práce a pracovních prostředků a daních. Pokud chcete porovnávat tak musíte vyvážit tyto proměnné a spočítat to všechno dohromady. Rozhodně ne stylem chcípla mě koza, sousedovi musí taky, ale vy tu sousedovu kozu nevidíte a nevíte, že má ovci.:-P

0/0
10.8.2011 17:52

Tyranosaurus Rex

Re: Jediní, u koho stát umí daně vybrat, jsou zaměstnanci,

Bože bože, kolik daní odvede zaměstnanec a kolik OSVČ? Daň není jen z příjmů. Ale taky spotřební, DPH, poplatky, atd.

0/0
10.8.2011 17:11

Jáosobně

politici končíme

Já bych daně zrušil ouplně a byl by klid a na furt.!

0/0
10.8.2011 12:51

vyvoraný vorvaň

Re: politici končíme

Asi stejná utopie jako zrušení politiků ouplně a na furt;-)

0/0
10.8.2011 13:01

Čojo Čagas

Podporu živnostníků

ODS potřebuje. Proto tato reakce.

Potřebují udržet alespoň 5% hranici na vstup do PSP;-D

+2/0
10.8.2011 12:49

vyvoraný vorvaň

Re: Podporu živnostníků

Ale zaměstnanců je víc, tak nevím, jestli to je správné uvažování;-)

+1/0
10.8.2011 12:52

(š)moula

Re: Podporu živnostníků

Obávám se, že se žádná vstřícnost k zaměstnancům konat nebude.

V tuto chvíli by jim to asi volební preference stejně nezvedlo.

0/0
10.8.2011 13:57

en Suisse

Utopie..

Bylo by krásné vymyslet systém který by motivoval podnikatele platit daně,samozřemě v případě že vůbec něco vydělají..Všíchni podnikatelé a úředníci na ministerstvu financí by pak mohli mít skvělý pocit z dobře vykonané práce a ještě k tomu čisté svědomí.

0/0
10.8.2011 12:34

vyvoraný vorvaň

Takže státní rozpočet, ale i zdravotnictví a důchody

nadále budou plnit hlavně zaměstnanci:-/ Pak se nedivme, že ty rozpočty podle toho vypadají....

0/0
10.8.2011 12:27

mijala

Nečas to je řada ???????????

Tak Kalouska moc nemusím,ale v tomto případě má pravdu.

Nečas???? to je řada otazníků  a jeho sliby volební ??? haha,jen to co se mu hodí do krámu..stejně mu nikdo nevěří..

0/0
10.8.2011 12:18

prima.p

Pohoda

To je v pohodě.Kalousek chybějící peníze vezme rodinám s dětmi,invalidům a nemocným.;-ORv!!

+7/0
10.8.2011 10:58

chemba

Re: Pohoda

A to se vyplatí.

0/0
10.8.2011 11:14

Lukas1000

Re: Pohoda

A vis panacku co by se stalo jinak? Mili OSVC by se na to vybodli, sli na pracak a na deti, invalidy a nemocne by nezbylo VUBEC nic ... chapes? Nechapes ...

+1/0
10.8.2011 11:38

vseznalek_z_hradu

Re: Pohoda

Žádná škoda ;-D;-D;-D

0/0
10.8.2011 12:06

kladivar2

Re: Pohoda

jen at mazou na ten pracak, ono to je defakto pesky jako za vozem to jejich placeni/neplaceni dani. Akorat bych poradne pritvrdil tresty za praci na cerno. Zadny pokuty ci podminky, rovnou na tvrdo.

0/0
10.8.2011 12:10







Najdete na iDNES.cz