Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát vydá první dluhopisy pro lidi, chce vybrat čtyřicet miliard

Ministerstvo financí zřejmě ještě letos v listopadu vydá první státní dluhopisy. Koupit je mohou občané či neziskové organizace. Minimální částka bude tisíc korun, úroky by mohly být kolem dvou až tří procent. Materiál k připravovaným dluhopisům prošel ve středu vládou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rebbe

Investice raději mimo zadlužené země

takže třeba Kazachstán (nová ložiska zemního plynu) nebo Turecko.V

0/0
17.8.2011 21:01

antiodborář

Už při koupi

Už při koupi Tele,když okamžitě koupím,mám už v řijnu 8% zisk!Když koupím za 750 kč ČEZ,mám v srpnu příští rok 4,5% výnos na divi čistého a při 40 korun hrubé divi!:-P;-)!!

0/0
16.8.2011 22:57

hell365

Pro pravicové voliče by to měla být povinost!

A měsíc před výplatou dát na celou částku 50% daň (třeba povodňovou nebo rozpočtové odpovědnosti). To se zase zaplní prázdná korýtka, hehe.

+2/0
16.8.2011 13:17

hell365

Re: Pro pravicové voliče by to měla být povinost!

Celkem dobrej nápad! Když to šlo u stavebního spoření.

0/0
16.8.2011 13:18

PetrJng

státní dluhopisy

Investice do státních dluhopisů v dnešní době za těchto podmínek 2-3% je šílené  a celkem neuvážené k možné míře rizika. V dnešní době jsou na trhu produkty, které vám dokáží generovat 10% a více za rok. Jsou nezávislé na státu a nabízí i další varianty jak s těmito financemi během doby pracovat. Kdo něvěří at se zeptá.. Kdo investuje do dluhopisů...hmm každej strůjcem svého štěstí.

+1/0
11.8.2011 23:05

Ilhan

Re: státní dluhopisy

A co americké, nebo německé dluhopisy? Taky nevoní?

+1/0
12.8.2011 8:44

rebbe

Re: státní dluhopisy

NE!!!!!!Rv

0/0
17.8.2011 20:58

Ilhan

Konečně

Mít k dispozici nějaké peníze na investici, tak bych ve svém portfoliu na tyhle dluhopisy určitě nezapomněl

+1/0
11.8.2011 23:03

p_n_2

Re: Konečně

;-D Akorát že to, co máš na dluhopisu na úroku za rok, ušetříš třeba při nákupu za vteřinu a ještě máš co jíst nebo pít... Fakt se najde šílenec, který si takovou hloupost koupí? I když, voliči Topky by měli povinně odkoupit každý aspoň 100ks, za trest.

+1/0
11.8.2011 23:39

navstevak nakopne socana

Investice by to byla dobra

ale nejdriv by museli zakazat a rozpustit extremsitickou cSSd a pozavirat Sobotku, Paroubka a spol. Jinak hrozi, ze tito panove nakonec reknou "ze dluhy se prece neplati" a z dluhopisu cloveku zustane jen papirek k pouziti na WC.

0/0
11.8.2011 21:46

Rikitin

Re: Investice by to byla dobra

ale nejdřív by měli zakázat ODSS !! protože tato vláda neví, co bude zítra, natož za dva,tři roky. Na jedné straně lidi odírá na daních, kde se dá a ve finále mají tu drzost, prodávat těmto lidem dluhopisy??!! Na co ?? Tam ať zredukují své platy, odměny a zruší zbytečný senát !!!

+1/0
13.8.2011 16:57

dana33

Dluhopisy

V Nemecku jsou statni dluhopisy bezne. Je to vyhodna a velice jista investice. Uroky sly ale v poslednich letech hodne dolu.

0/0
11.8.2011 21:39

S.trochou.do.mlyna

Dluhopisy pro poslední věrné

Pane Kalousku, vy máte národ za úplné blbce. Dluhopisy 2-3% p.a. Peníze budete tisknout, abyste měli ve vládě na rozhazování, takže inflace vzroste během cca dvou let dejme tomu na 5%. Tudy cesta nevede. Ekonomika nejsou chemické pokusy.

+2/0
11.8.2011 16:20

kuny

Re: Dluhopisy pro poslední věrné

Vždyť jsi hloupý. Buď si tyto peníze půjčí Kalousek na 2-3% od Tebe nebo si je za 3-4% půjčí od nějaké banky, kde máš třeba své peníze právě ty a ze kterých Ti banka dává 0,0prd%. Nejde o to, že by si takto stát půjčil více nebo méně peněz. Objem půjčených peněz bude +-stejný, pokud to pro stát bude znamenat nižší úrok, tím lépe pro daňového poplatníka a občana (tedy i Tebe) a pokud zároveň to zhodnotí Tvoje peníze více než banka, pak už není co řešit.

+1/0
11.8.2011 16:57

p_n_2

Re: Dluhopisy pro poslední věrné

Tak šup šup nakupovat, když je to takový zázrak? Opravdu ty žvásty myslíš vážně?

0/0
11.8.2011 23:40

kuny

Re: Dluhopisy pro poslední věrné

žvásty? co konkrétně je žvást, by mě zajímalo...

0/0
11.8.2011 23:43

Čojo Čagas

Re: Dluhopisy pro poslední věrné

Jak to tak čtu, tak žvásty jsou tu minimálně dva.

První je o tom nulovém úroku. Bez rizika a s možností kdykoliv vybrat se hladce přehoupnete přes dvě procenta. Není to žádná sláva, ale vklad je poijištěný.

A druhý žvást je o tom, že Kalousek nabídne 2 - 3% úrok. Možná jedno procento, při fixaci na více let tak maximálně dvě. Nikdo od Vás takové dluhopisy nekoupí. Záruku sice stát dává, ale Kalousek to klidně retroaktivně změní.

0/0
12.8.2011 1:07

kuny

Re: Dluhopisy pro poslední věrné

Nulový úrok je na běžném účtu. Je pravda, že jsou poměrně snadno přístupné peníze na účtech, kde je úročení 1 - 2 % (sám takový účet mám). Jestli Kalousek nenabídne 2 - 3 % (a to není žvást, to je prostě nějaký momentálně vstupní údaj), ale méně, tak pochopitelně žádný dluhopis neprodá. S fixací na horizont do tří let se dá riziko dluhopisu v ČR pokládat za zanedbatelné.

0/0
12.8.2011 10:01

S.trochou.do.mlyna

Re: Dluhopisy pro poslední věrné

Cetl jsem Váš příspěvek třikrát a musím přiznat, že jsem nepochopil, jestli jste takový srandista nebo to myslíte zcela vážně. Pokud jste to první, beru to jako snahu o rozpohybování jakési diskuze. Pokud to druhé (že myslíte to vážně), potom mi je Vás líto.

0/0
12.8.2011 0:48

m4!_luke

Pouze pro silence....

... kteri chteji dobrovolne sponzorovat statni utraceni a zvysovani statniho dluhu...

+2/0
11.8.2011 16:09

kuny

Re: Pouze pro silence....

Tohle je úplná pitomost - viz. můj příspěvek výše.

0/0
11.8.2011 16:58

m4!_luke

Re: Pouze pro silence....

Jenze ja chci vyrovnany nebo prebytkovy rozpocet a nulovy statni dluh. Tim, ze lide pujci statu pouze zvetsi moralni hazard uredniku a ve finale skoncime s jeste vetsim dluhem a dalsi pujcky na trhu budeme mit mnohem drazsi... Aneb nerikejte fetakovi, kde se prodava levnejsi zbozi, spise ho poslete na detox.

0/0
11.8.2011 17:58

kuny

Re: Pouze pro silence....

Ale to já chci také - vyrovnané hospodaření, ale i při vyrovnaném hospodaření kolosu jako je stát se nějaké dluhopisy vydávají a jiné splácejí. To se děje i při vyrovnaném hospodaření. Cesta k vyrovnanému hospodaření je jednoduchá - pěkně seškrtat dávky, důchody, mzdy ve státním sektoru. Lze to udělat ze dne na den. Jenže naše rovnostářská a levicová společnost by to těžko kousala. Kroky současné vlády hodnotím slovy: "apoň, že tak". A to s vědomím toho, že alternativou jsou darmožroutští socani s komunisty. Ale abych se vrátil k jádru pudla - dluhopisy se vydávají, vydávali a vydávat budou. Pokud se najde občan, který je ochoten státu půjčit za méně než nějaká bankovní instituce a ještě na tom občan oprtoti úschově peněz v bankovním ústavu nepatřícím do ČR a odvádějícím zisky do zahraničí (ti, co prodali banky do ciziny by měli viset) vydělá a stát relativně také (platí menší úrok), pak si konečně pomáháme navzájem, a tak to má být.

0/0
11.8.2011 19:29

kuny

Re: Pouze pro silence....

... vydávaly ... dluhopisy.

0/0
11.8.2011 19:30

m4!_luke

Re: Pouze pro silence....

Sorry, ale se socialistickym nazorem typu "ti, co prodali banky do ciziny by měli viset" se nemuzu ztotoznit. Mozna kdybychom je nechali vest nekompetentnim ceskym managementem pod taktovkou statu (nikdo z CR tehda nemel penize na koupi banky) a vsechny banky by krachly, mluvil byste jinak. Pri vyrovnanem nebo prebytkovem rozpoctu a nulovem statnim dluhu se zadne dluhopisy vydavat nemusi. Za 2-3 procenta muze statu pujcit jedine hlupak. Nehlede na to, ze kazda takovato pujcka nenavratne poskodi nejen nasi ekonomiku, protoze se penize pouziji neefektivne, tudiz bohatstvi spolecnosti se na ukor nekolika malo jedincu snizi.

0/0
11.8.2011 20:24

kuny

Re: Pouze pro silence....

Je největší pitomost říct, že neprodat banky = socialistický názor. Stejně jako nikdo neprivatizuje například silnice. Prostě bankovní služby jsou poplatné určitému množství klientů v dané lokalitě (tedy rybník je jasný - ČR) a nebude jich ani víc ani méně. Tedy jakákoliv "konkurence" z ciziny tady nepomáhá, ale odvádí peníze. Když se jenom koukneš, kolik miliard Kč odvedly největší "české" banky v době krize svým zahraničním "majitelkám", tak by sis rval vlasy. Kdyby tyto peníze připadly státu, rozpočet by v podstatě nemusel být schodkový. Ale ani kdyby nepřipadly státu, tak zůstávají v ČR a nějakým (zřejmě efektivnějším) způsobem by se tak jak tak spotřebovaly povětšinou v ČR, eventuálně by mohly zůstat ušetřeny na straně klientů. ... POkračování:

0/0
11.8.2011 21:20

m4!_luke

Re: Pouze pro silence....

Prodej byla jedina moznost, jinak by v trznich podminkach zkrachovaly nebo byly vytunelovany. Ja nemam zajem na tom, aby stat dostaval jakekoliv penize. Cim mene penez bude stat mit, tim lepe se nam vsem bude zit. Nebude na zakladani zbytecnych uradu a naopak se jeste nejake zrusi. Pokud si sem chceme zatahovat onen pochybny pecovatelsky stat, jako maji napr. v konstantne upadajicim Svedsku nebo Anglii, tak to s nami skutecne nedopadne dobre...

0/0
11.8.2011 21:27

kuny

Re: Pouze pro silence....

Ale prdlajz, IPB měla majetek vyšší hodnoty než co byly špatné úvěry - tahle banka by nekrachla v té době ani omylem - pěkně Tě PR masáž zpracovala. V našich bankách jsou pořád čeští manažeři a pokud jsi se nevšiml, tak od doby prodeje do cizích rukou se z našich bank akorát vylévají dividendy do ciziny. Zejména v době bankovní krize náš zdravý bankovní sektor sanoval špatné úvěry domovských bank vedených Tebou vyzdvihovanými zahraničními manažery.

Já žádný spcialistický stát nechci. Jsem pro štíhlý stát, nicméně jsou sféry zájmu, které prostě musí stát držet ve svých rukou, nebo minimálně na "svých" občanech.

0/0
11.8.2011 23:51

kuny

Re: Pouze pro silence....

K další tezi o nepůjčování při vyrovnaném rozpočtu dodám, že tenhle názor vyplývá z Tvé nulové znalosti podstaty fungování státu (je to taková velká firma, i ty mají své peníze různě vázané a čerpají různé úvěry, protože často je to tak "výhodnější" a navíc tyto operace krásně "vyhlazují" nárazovost přitékání a odtékání financí ze státní správy. Za 2-3% na 1-2 roky státu může půjčit jenom hlupák? A tyto prostředky si potom za 0 - 0,0prd% po desetiletí nechává na běžném účtu podle Tebe kdo? Idioti?????

Ta poslední věta o poškození ekonomiky je už úplně ujetá. Nahoře jsem totiž psal, že pokud ty prachy necháš v bance, tak ta z nich odvede dividendu do ciziny a stát si ty samé!!! peníze půjčí za dráž někde jinde (často i v cizině = další únik peněz ven z ekonomiky ČR). Jestli tuhle primitivní rovnici nedovedeš pochopit, tak už ně mě, prosím, nereaguj.

0/0
11.8.2011 21:25

m4!_luke

Re: Pouze pro silence....

Stat neni firma, nepotrebuje reagovat na situaci na trhu, nikam neexpanduje atd., takze pro stat neni problem si vydaje naplanovat podle ocekavaneho cashflow, aniz by si cokoliv pujcoval. Z duvodu moralniho hazardu by to melo byt ustavnim zakonem zakazano (jak je v nekterych lepsich statech zvykem). 2-3 procenta, i vic, nabizi kdejaky terminovany vklad a to, ze si nekdo nechava penize na uctu (nebo je ma pod matraci) je jeho volba. Prinasi mu to nejvetsi uzitek. Kdyby tomu tak nebylo, nedelal by to. K poskozeni ekonomiky dochazi pri kazdem transferu penez ke statu, protoze stat s temi penezi nikdy nenalozi tak efektivne, jako soukromy vlastnik. Pokud se skutecne najde dost hlupaku, kteri statu pujci, tak dojde ke zvetseni moralniho hazardu (analogie s fetakem a levnejsim zbozim je zrejma). Jedine trh dokaze zhodnotit riziko a podle toho nabidnout adekvatni urokovou miru (a pokud ne, bude na tom tratit).

0/0
11.8.2011 21:37

kuny

Re: Pouze pro silence....

Ale co to plácáš, o Vánocích se utrácí a nepracuje, mzdy úředníků, učitelů, lékařů, důchodců a sociálů se platí s železnou pravidelností někdy v druhém týdnu každého měsíce, daně z příjmu firem, atd. pak jednou ročně. Průběžně přitéká DPH. Prostě meleš z cesty, stát se svými finančními operacemi je velmi složitá stuktura a ta má svá aktiva i pasiva (nemovitosti, akcie, dluhopisy, cash, atd.) Tak to je, bylo a bude bez ohledu na hospodaření schodkové nebo vyrovnané. Pak je tu ještě jedna ekonomická pravda, která říká, že když si půjčím na 3% a peníze investuju se ziskem třeba 3%, přičemž inflace byla > 0%, tak jsem vydělal. Přesně o hodnotu inflace. S jedním souhlasím, efektivita státem vynaložených peněz bývá mizerná. Nic to nemění na tom, že tyhle peníze, co si chce Kalous půjčit od občanů, si stejně půjčí! Když ne od občanů za 3%, tak třeba od bank za 4%. A na tom my, občané, co tvoříme stát, oproti vlastnímu nákupu dluhopisů, proděláme. A to i Ty se svými přitroublými názory.

0/0
11.8.2011 23:42

Praotec

Re: Pouze pro silence....

Vzdyt ty dluhy jsou pro vase rodiny a kazdeho individualistu zijici v NESCHOPAKOVE.;-D

0/0
11.8.2011 17:33

pepe1212

no ja neviem. podla tohto je vynos ceskeho dlhopisu 3,5 %.

http://ekonomika.sme.sk/c/6011420/vlada-musi-znizovat-deficit-inak-nam-hrozi-nizsi-rating.html

a ludom ponuka 2-3%.

0/0
11.8.2011 16:06

kuny

Re: no ja neviem. podla tohto je vynos ceskeho dlhopisu 3,5 %.

Teďkon stát prodal dluhopisy s výnosem tuším cca 2,8%... Takže situace je různá a vyvíjí se různě.

+1/0
11.8.2011 16:59

Big-Dog

to chce tvrdou pěst

komunisti by udělali po vzoru roku 1953 měnovou reformu a měly bychom vymalováno všichni,

0/0
11.8.2011 16:02

bezdukátů

Kalousku

zkus se občas podívat na diskuse na servrech, a zjištíš že máš "obrovskou podporu" ve svým výmyslech;-D

+1/0
11.8.2011 14:07

Vins

Re: Kalousku

Na diskusích je lůza, tu netřeba poslouchat, stačí před volbami obalamutit, protože ta tomu rozumí jako koza petrželi ;-)

0/0
11.8.2011 14:57

vyvoraný vorvaň

Re: Kalousku

Pravda, stačí pak nastrčit jednoho Mádla s Issovou a i chemik to má zase doma:-/

0/0
11.8.2011 15:15

Vins

Re: Kalousku

Pochybuju, že ví kdo jsou, i když má ústa správně prořízlá ;-D

0/0
11.8.2011 15:16

navstevak nakopne socana

Re: Kalousku

je to smula kdyz je madl s issovou chytrejsi nez cely PR team extremisticke cSSd v cele s Tvrdikem... managerem desetileti.

0/0
11.8.2011 21:47

HrubesaMares

Kalousek neuspel se slozenkami

tak zkousi dluhopisy ;-D

0/0
11.8.2011 13:38

nexus99

Re: Kalousek neuspel se slozenkami

Za chvíli vyšle armádu školáků prodávat magnetky se znakem ČR. 100 Kč za kus..;-D

+1/0
11.8.2011 13:43

antiodborář

Re: Kalousek neuspel se slozenkami

Složenky byly super!Dluhopis si určitě koupím!V:-P!!

+1/0
11.8.2011 15:21

zlatoústý

tůůůůůdlééééé

tůůůůůdléééééééééé

0/0
11.8.2011 13:38

Olda70

No konečně to někoho napadlo

Nevím jak ostatní, ale státní dluh mě docela trápí a konečně budu mít možnost si "svojí" část odkoupit. Beru to něco jako půjčka státu a docela mě tato možnost chyběla.

+1/0
11.8.2011 13:32

nikas123

Re: No konečně to někoho napadlo

Hehe tak tys me rozesmal tak, ze jsem skoro netrefil klavesy ;-D;-D;-DR^R^

+2/0
11.8.2011 13:39

antiodborář

Re: No konečně to někoho napadlo

spíše si od zlosti zaťal zuby,div ti nevyletěly z pantů!:-P

+1/0
11.8.2011 15:27

Pavel Brno po smazání

Re: No konečně to někoho napadlo

Nevratná půjčka.

0/0
11.8.2011 13:40

phi

Re: No konečně to někoho napadlo

vzdyt to utratej za nejake blbosti :/

0/0
11.8.2011 13:42

Pavel Brno po smazání

Re: No konečně to někoho napadlo

Za platy zbytečných úředníků.

0/0
11.8.2011 13:43







Najdete na iDNES.cz