Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Siemens zvažuje žalobu proti Škodě. Šíří prý lži o vlacích Railjet

Společnosti Siemens už došla trpělivost se snahou Škody Transportation překazit jejich obchod s Českými drahami za pět miliard korun. Podle Siemensu tuzemský konkurent, který dosud získal od drah většinu zakázek, šíří o jednotkách Railjet pro České dráhy nepravdivé informace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pravicovyruger

Škoda transportation zatím zvládla jediné "motivovat

politiky", to umí dobře, kam se na ně hrabe Siemens. ŠKODA TRANSPORTATION vyhraje, i hdyby byly vlaky sestavené z lega, rozdala na to  až příliš mnoho peněz všem politikům, ze VŠECH STRAN a tak můžeme jako občané jen čumět, jaké paskvily se za peníze z daní nakoupí.R^

0/0
17.8.2011 15:04

honzin73

RailJetBezKecu

Na netu je nová občanská iniciativa za nákup RailJetů:

http://www.bezkecu.cz/

R^

+2/0
15.8.2011 20:25

Gróf

Jsem rozhodně proti korupci.

A způsob, jakým dráhy prosazují Railjety, tj. bez výběrového řízení, rozhodně transparentní není. Můj názor je - vypsat transparentní výběrové řízení. Tečka.

0/0
14.8.2011 21:35

tarten

Re: Jsem rozhodně proti korupci.

Právě naopak. Výběrové řízení už proběhlo - pro rakouské dráhy. ČD se v tomhle případě chovají transparentně, dokonce nad rámec zákona. Uveřejňovaly to nejen v novinách, ale i úřední cestou, přesto že to nebyla jejich povinnost. Na rozdíl od praktik, kdy zadávaly své zakázky Škodovce, nebo na její míru šily výběrová řízení.

0/0
15.8.2011 9:36

Bery

Re: Jsem rozhodně proti korupci.

Presne... muzeme byt jedine radi, ze to VR delaly OBB a ne jako driv CD.

0/0
15.8.2011 10:44

ProMoDro

Trapná Škodovka

Ani bych se nedivil kdyby naši političtí korupčníci nakonec rozhodli ve prospěch této klientelistické firmy , která přežívá jen díky zakázkám od ČD a Pražského magistrátu

+1/0
13.8.2011 11:41

pravicový zloděj

vypsal bych nové výběrové řížení

Požadavky- rychlost  200, standart stejný jako u

Railjetů a do měsíce

.

0/0
13.8.2011 1:02

petr4770

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

Hele moc chytrej..oni RJ jsou na skladě?;-DNemelte o něčem co nevíte...ty jednotky nejsou vyrobené...

+2/0
13.8.2011 1:35

pravicový zloděj

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

Railjety vyrobené jsou;-)

0/0
13.8.2011 3:12

tarten

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

Zatímso spousta RailJetů pro ÖBB vyrobená je, ty pro (doufejme) ČD ještě vyrobené nejsou.

0/0
15.8.2011 11:15

piErcE

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

Zatímco ty railjety vyrobené jsou (a i kdyby nebyly, tak se jedná o typ, který je aktivně v provozu, takže ho vyrobí jak bata cvicky), tak skoda je ve fázi designu a nemá vůbec nic.

0/0
13.8.2011 3:37

chytrak20

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

představ si, že JSOu dokonce jde o to jen je ODkoupit od rakouských drah :-))) 16 souprav který jim jsou "nahouby" že je "koupili" schválně navíc s tím že je "priodaj tak aby na tom všichni netratili" do česka, je věc jiná :-)):-P8-o

0/0
13.8.2011 12:33

Běžný Franta Občan

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

RailJety vyrobené nejsou, část ano, ale ne těch 16 o které se jedná v opci...

0/0
13.8.2011 15:36

Běžný Franta Občan

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

Takže nejde o odkup od rakouských drah, ale o odkup či přesun opce na výrobu 16 jednotek. Tzn. nové Railjety, nebo spíše Siemens Viaggio Comfort (neboť railjet je obchodní název ÖBB) budou vyrobené na míru pro ČD. Na chytráka docela slabý...

0/0
13.8.2011 15:41

petr4770

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

A já tu znova z opakuji,že ty jednotky vyrobené NEJSOU!!!Těch 16 jednotek o kterých se tu žhavě "diskutuje" není vyrobeno!!!Zjistěte si fakta než tu něco píšete.Ano OBB je má,ale nejsou to ty o které se vede spor.Ty ještě neexistují.

+1/0
13.8.2011 15:43

tarten

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

Tak tak. "Existují" jen smluvně. Kdo si myslí, že někde stojí v depu, ať řekne ve kterém! :-)

0/0
15.8.2011 11:19

pravicový zloděj

zajímavý dokument

http://www.youtube.com/watch?v=auPMrVMTTBE&feature=related

0/0
13.8.2011 3:11

123fila

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

bavíme seo jednotkách, které jsou ušité na míru pro OBB a ne pro nás. o jednotkách  bez pohonu, které sami neodjedou, které mají řídící vůz, který my nevyužijeme pro dálkový provoz? takže vlastně o vagonech v ucelené jednotce pro naše koleje zatím nevyužitelné (200km/h) a v německu pouze na trať Berlín Hamburk?

0/0
13.8.2011 15:04

Bery

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

O zadnych jednotkach se nastesti nebavime. Kdyz uz, tak se jedna o soupravu vozu doplnenou o ridici vuz. Samozrejme, ze to je tedy souprava bez pohonu - to je naprosto v poradku. Proc by se ridici vuz nemel vyuzit ? CD na tento koncept pomalu prechazeji a dokonce ridici vozy rady 961 objednavaji i na vnitrostatni trasy. Jinak to, ze se to na nasich kolejich rychlostne zatim nevyuzije je zcela irelevantni, pokud se pocita i s nasazenim v zahranici, tak se logicky musime prizpusobit jejich pozadavkum a predpokladat i pozadavky do budoucna... 200km/h je tedy minimum a 230km/h je pro rozumny vyhled do budoucna celkem opodstatnenych. Jinak predpokladam, ze to Siemens ma schvalene i pro provoz v Nemecku, takze problem v tom nevidim.

Schvalne jestli Skoda muze rict, ze ten jejich "papirovy koncept" prosel testy a schvalenim na kolejich v Rakousku a Nemecku ? ;-D

0/0
14.8.2011 18:57

tarten

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

Upřesním, že to není pouhá souprava vozů, ale opravdu netrakční (= bez motorů) jednotka pevně spojených "vozů" jako článků. Z toho vyplývá několik dobrých vlastností, jako distribuovanost systémů, příznivá cena, lepší jízdní vlastnosti, vyřešení určitého problému se zabezpečením (ERTMS/ETCS Level 3).

0/0
15.8.2011 11:24

Bery

Re: vypsal bych nové výběrové řížení

Ano, souhlasim... a dekuji za upresneni.

0/0
15.8.2011 20:11

honza-v

to sem chce Siemens

prodávat takovouhle hrůzu???

0/0
12.8.2011 23:36

pravicový zloděj

Re: to sem chce Siemens

Kterou???

0/0
13.8.2011 8:42

adviser

koukám

samej detailní znalec škodováckýho portfolia výrobků. A Škodovku zná jen z fotek jejího webu ...

0/0
12.8.2011 19:19

vransen

Re: koukám

Ano, a z virtuálně zpracovaných fotek ji zná i Siemens. Bohužel, cestující se nechtějí koukat na fotky, jak by to jednou mohlo být, ale jezdit.

0/0
12.8.2011 22:57

tarten

Re: koukám

No, u některých jejich výrobků toho ani moc jiného než "fotky" není, že. ;-)

0/0
15.8.2011 11:27

pravicovyruger

A jak to dopadne, slavná ŠKODA TRANSPORTATION

je dokonalá v lobování= eufemismus pro úplatky, ta už koupila tolik  politiků ze všech partají, že by jí prošlo, kdyby dodali lokomotivu sesmolenou ze stavebnice MERKUR.

Škoda transportation ilustruje ohavný stav naší současné politiky a státních zakázek takřka dokonale, stačí vzpomenout na zpatlané projekty, ze kterých mají užitek jen ti, kdo je objednali za stát, či municipální struktury.

+3/0
12.8.2011 18:12

janduben

trapna skoda

neni schopna ani vcas dodat objednane lokomotivy a ted tu bude placat neco o tom, ze je schopna do 18ti mesicu vyrobit nove soupravy, to muze rici kazdy a naslibovat libovolne nizkou cenu

+4/0
12.8.2011 17:44

vikýř

rozdíl

je v tom, že Siemens jezdí, Škoda je na počítači. Na druhé straně by se mělo připomenout, že první koupil největší výrobu tramvají v Evropě /Zličín/, aby nakonec prospouštěl a propouštěl až zavřel vrata této výroby tramvají. Za úvahu též stojí to, že české podniky /viz dálnice/ nikdy nedodrží termín, cenu už vůbec ne a technicky se vždy najdou "pozáruční překvapivé technické problémy". To ovšem sedí i na španělská letadla CASA. Pročež vytáhněmež z muzeí parní lokomotivy /to poslední, co je tu ještě ryze československé/, nakrmíme je polským černým uhlím, vodou z Čech v "majetku" Veolie, nalijeme do maznic olej - nejlépe ruský LUK, do jídelňáků dáme občerstvení z Mitropy a projedeme se po nám již neptřícím virtuálním Česku. Tož kdy se konečně probudí zdravá hrdost Čechů a Moravanů (Slezanů, Chebanů ad.) na to vyrábět vlastní, "zrať" vlastní, pít vlastní, chodit po vlastní zemi a být třebas chudší, ale maximálně doma!

+5/0
12.8.2011 17:32

tarten

Re: rozdíl

Zahoďte počítač i telefon, nebyl vyroben v ČR.

0/0
12.8.2011 18:48

FrantaKibyc

Re: rozdíl

model "vyrobíme si všechno sami doma" tu byl za komančů a nějak se neosvědčil. Asi že nás není miliarda, ale jen 10 milionů.

0/0
12.8.2011 18:55

chytrak20

Re: rozdíl

myslím že MOC dobře OSVĚDČIL :-))) Dokonce TOLIK?K? že Za Komanče to FUNGOVALO A MĚLO ODBYT a po revoluci se to mUSELO zlikvidovat, aby na jejich úkor ty trhy vzaly Firmy na západě, tkerý už měly odbyt NASyCENEJ :-)))

se púdoívejte na zemědělství a zemědělský družstva! Máte v každý díře pomník! a tehdy to fungovalo! ale muselo se to zrušit, velká konkurence! takový molochy :-))) ;-€;-O8-o8-o

+1/0
13.8.2011 12:37

znalecvina

Re: rozdíl

no nevim, jak to fungovalo, ale opravdu byl dobyt, ale pouze z duvodu nedostatku. a fakt me nebavilo stat ty fronty a mit jeste zname za pultem pro podpultove veci.... na auto cekat nekolik mesicu... a nerostne bohatstvi prodavat rusakum za rubl a oni je ho preprodavali na zapad za dolary...

0/0
14.8.2011 21:51

chytrak20

Re: rozdíl

problém byl, domnívám se, JINDE :-) a sice,že sme všechno vyváželi na východ, že sme živili ty ruský ochlasty a i ty Slovenský nemakačenka..... fakt se domnívám, že PROTO sme NIC neměli, všechno se vyvezlo na východ a ejště nám za to mnohdy ani nezaplatili :-))

Jenže... zatímco tehdy sme měli Kladný saldo rozpočtu - POHLEDÁVKY, tak dneska máme jen 1,5 bilionu dluhů :-))

na auto se čekalo jakna tkerý modely, na favority se už čekalo dost to je fakt.... domnívám se ovšem, že zatímco Fabii vám vyrobí do 3 týdnů, tak na remaulta, než Vám ho někde z tohoTurecka nebo kde to dělaj, dovezou, tak to trvá asi půl roku i dneska :-)) To jsme moc nepokročili :-)))8-o;-O

0/0
14.8.2011 23:12

tarten

Re: rozdíl

Fungovalo to "perfektně". Zaostávání zaručeno, ještě teď se s tím potýkáme.

0/0
15.8.2011 11:28

chytrak20

Re: rozdíl

to byste měl přestat, modrýsoudruhu,svádět po22eltechna komanče, ale začít to svádět na ty vaše modrý soudruhy, tkeříse nšštítilitady rozbít i TOco FUNGOVALO:-))) a pěkně se na tomnamastit a vytvořit dluhy jak kráva :-)) a poslat ospodářství do úplný černý díry na konci zad :-)))8-o;-O8-o

0/0
15.8.2011 12:29

piErcE

Re: rozdíl

Jdete s tim nacionalismem nekam. Je uplne jedno, kde a kdo to vyrábí. Klidně budu jezdit ve vlacích z uzbekistánu na naftu z tatarstánu, pokud to bude fungovat a jezdit.

0/0
13.8.2011 3:39

Marty32

Skoda Transportation

RvRv

0/0
12.8.2011 16:58

vhelsing2

Jediný co beru jako fakt...

že tyhle Railjety nemusí vyhovovat bezpečnostním nárokům...ono se i Pendolino muselo kvůli našim směrnicím upravovat...

0/0
12.8.2011 16:44

piErcE

Re: Jediný co beru jako fakt...

No, Pendolino se upravovalo kvuli necemu kapku jinemu.

0/0
12.8.2011 16:51

vhelsing2

Re: Jediný co beru jako fakt...

Bylo tam toho víc...alespoň co jsem slyšel...jelikož nejsem v oboru a rozumím tomu jako koza petrželi,tak nevim co přesně....:-)

0/0
12.8.2011 16:54

tarten

Re: Jediný co beru jako fakt...

RailJety musí vyhovovat bezpečnostním nárokům a také jim vyhovují. Těm z doby svého nedávného vzniku.

0/0
12.8.2011 18:50

Adalbert Kolínský

Re: Jediný co beru jako fakt...

Railjety jsou schváleny na provoz po českých tratích.

Druhý den po dodání mohou vyjet.

0/0
12.8.2011 18:59

drevak_patlak

Re: Jediný co beru jako fakt...

Railjet je souprava nemotorová, tj. vlastně jen vagóny, které se musí zapřáhnout za lokomotivu. A na rozdíl od lokomotiv jsou normy pro vagóny vcelku unifikované. Pokud vím, tak Railjety jsou pro ČR schválené.

0/0
12.8.2011 20:44

pravicový zloděj

Re: Jediný co beru jako fakt...

Tomu moc nevěřím, dyť i tramvaje pro USA se musely vyrábět s novým  bezpečnostním rámem, protože ty české nevyhověly americkým normám.;-)

0/0
13.8.2011 0:42

chytrak20

Re: Jediný co beru jako fakt...

jsme v EU, stejný normy v rakousku i u nás co????? takže ODPOVÍDAJÍ schváleným normáma Mohou vyjet! zatímco nový stroj by se msuel HOMOLOGOVAT a dostat povolení :-))8-o8-o;-O8-o8-o

0/0
13.8.2011 12:39

chytrak20

Re: Jediný co beru jako fakt...

jsme v EU, stejný normy v rakousku i u nás co????? takže ODPOVÍDAJÍ

schváleným normáma Mohou vyjet! zatímco nový stroj by se msuel

HOMOLOGOVAT a dostat povolení :-))8-o8-o;-O8-o8-o

0/0
13.8.2011 12:39

BajnyPhoenixI

Škoda

Do Skody jsem zavital jako manažer kvality a mohu rict,ze ta  je plna lidi s komunistickym myslenim. Ti jsou pevne zahackovani,ziji z podstaty predku a nepripusti zadnou zmenu a jsou dost silni odstrelovat nove prichozi . Ja byl ctvrty v rade, za mnou je ted odstrelen uz paty. Tem se samozrejme nebude libit ustrihnout penezovod

0/0
12.8.2011 16:29

vransen

Re: Škoda

Podle stylu, jakým píšete, vám nevěřím ani slovo.

0/0
12.8.2011 16:31

vhelsing2

Re: Škoda

Bohužel mam kamarada co ma co dočinění se škodou..a je to víceméně pravda...

0/0
12.8.2011 16:32







Najdete na iDNES.cz