Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Část rychlíků příští rok nevyjede. Stát dá drahám o 200 milionů méně

Příští rok vyjede na koleje méně rychlíků, ohroženo je až 8 procent dálkových vlaků. Ministerstvo dopravy totiž Českým drahám pošle místo obvyklých čtyř miliard korun na dálkové spoje o 200 milionů méně. Jaké spoje to odnesou, ještě není jasné. Jízdní řád se teprve připravuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

všd

Co třeba vzít rychlíky ČD a dát je soukromníkům

Ušetřilo by se taky a nepoškodilo by to cestující.

Jinak je mi jasné, že stát má 10-letou smlouvu s ČD, ale tu poruší i pouhým zrušením spojů. Takže pokud už ji porušit, tak radši předáním provozu soukromníkovi.

https://www.facebook.com/pages/Nesouhlas-s-rušením-spojů/211511005572238?ref=ts

0/0
4.9.2011 5:43

Bery

Mno

Desitky miliard se odpousteji v dotacnich podvodech a pak se bude setrit na verejne doprave. Neco je na tom v principu spatne. Ja si treba vzdy myslel, ze dane platime, aby jsme jako obyvatelstvo meli od statu nejake sluzby... a ony se tyto sluzby budou stale vice osekavat, aby bylo na sponzorske dary. ;-O

To si fakt jako obcane nechame libit ? 8-o

0/0
17.8.2011 21:30

wolowizard

ČD stinks!

0/0
17.8.2011 0:21

djrhedy

Efektivita dopravy

Jsem příznivcem veřejné dopravy, ale pokud v současné době není dost prostředků, osekání se nevyhneme. Z vlastní zkušenosti často vidím, že někam zajížídí velké autobusy s max. 5 lidmi (a to v lepším případě) klidně každou půlhodinu či hodinu. To je asi příliš velký luxus. Hlavně by ale všemu měla předcházet důkladná analýza. Kde jezdí málo lidí, ty spoje by se měly osekat, případně zajistit dopravu levnějšími mikrobusy. Tím neříkám úplně zrušit, základní obslužnost by měla být zachována, ale třeba prodloužit intervaly, někam zajíždět jen občas apod.

0/0
16.8.2011 19:37

109e

Re: Efektivita dopravy

Na první pohled vypadá Váš názor logicky. Ale pouze na první pohled. Snižovat nabídku znamená dále zahrabávat regiony. Tipuji , že jste pražák.

0/0
16.8.2011 20:17

Hanf

Re: Efektivita dopravy

U nás v Mnichově Hradišti jezdí každou hodinu vlak do Mladé Boleslavi,kam souběžně zajíždí mnoho autobusů, ve špičce i tři nebo čtyři za hodinu. Jezdím tímto směrem na výlety s pejskem do Bělé pod Bezdězem, ty vlaky jsou většinou skoro prázdné, jen o víkendu je tam trochu více lidí, to ovšem nejezdí tolik autobusů. Na pivko a na kafíčko se stavujeme v Bítouchově, to je malá obec mezi Bakovem nad Jizerou a Bělou p. B., vídáme tam kolem třetí zajíždět velký autobus firmy Transcentrum, u hospody se otočí a jede zase zpět. Byli jsme tam letos se psem už 11x, ještě ani jednou jsme z toho autobusu neviděli vystupovat nebo do něj nastupovat aspoň jednoho člověka, přijíždí a odjíždí úplně prázdný...

0/0
16.8.2011 20:42

109e

Re: Efektivita dopravy

Asi jste nepochopil, že nepíšu o extémech, chce to opravdu dlouhodobé posouzení. Především ale změnit dopravní politiku, která přitáhne lidi k veřejné dopravě.

0/0
16.8.2011 20:59

Hanf

Re: Efektivita dopravy

To se lehko řekne, přitáhnout lidi k veřejné dopravě. Zkuste se podívat na IDOS a najít si tam spojení vlakem od nás z Mnichova Hradiště do Prahy. Nejkratší a nejlevnější trasa s jedním přestupem trvá hodinu a 40 minut za 116 Kč. Ovšem v některých denních hodinách jsou tam k dispozici také trasy se dvěma přestupy za 2 hodiny a 33 minut za 125 Kč. Po dálnici to máme na Černý most 60 km, čili i s naší kachničkou (máme 4 roky starý Citroen 3, vezme si 5,5 litru Naturalu 95 na 100 km) jsme tam bez problémů asi za půl hodiny, když jedem s manželkou a náklady na benzín se rozpočítají na dvě osoby, asi to nebude více než těch 250 Kč,které na takové trase od dvou osob inkasuje ČD.....

0/0
16.8.2011 21:44

djrhedy

Re: Efektivita dopravy

jsem přesně stejný případ, z důvodu časové úspory jsem přesedlal před lety z veřejné dopravy na stejnou kachničku tedy C3 :-) dojíždění VD vyšlo na 60 až 120 minut mezi dvěma okresními městy (2xMHD a jednou vlak nebo bus). Fakticky to většinou znamenalo vstávat ve 4 hodiny a vracet se ve 20 hodin z práce. To se nedá dlouhodobě třeba víc než 10 let. Autem trvá ta cesta 25-35 minut. Impulsem ke koupi auta bylo před lety zrušení jednoho ze spojů který navazoval z nočních služeb a nesmyslné zrušení návaznosti prvních ranních spojů mezi MHD a vlakem, později bylo opět zavedeno. A cenově? Cena za amortizaci auta je značná úspora času. Náklady na benzín se vyrovnají nákladům na VD i při koupi čtvrletních a podobně výhodných jízdenek. Dlužno ale podotknout, že od té doby méně čtu :-/

0/0
17.8.2011 0:15

Bery

Re: Efektivita dopravy

Ano, kouknul jsem na IDOS a je to skutecne 1h a 40 min. Ale to srovnani s Cernym mostem pokulhava, protoze vlak (88km) casove i cenove porovnavate s cestou na Cerny most (60km). Pokud ma byt srovnani korektni, tak pripoctete jeste cas na zaparkovani, prestup na metro, cas jizdy do centra a cenu za listek. ;-)

0/0
17.8.2011 8:53

djrhedy

Re: Efektivita dopravy

Sorry tipujete úplně špatně. Já váš postoj chápu, ale nezlobte se na mne, i v těch regionech má dneska kde kdo auto, i spousta lidí, kteří ho před lety neměli. V některých rodinách jsou i dvě. To dřív nebylo vůbec pravidlem. Naopak úbytek cestujících ve VD je značný. Navíc je dnes značná rozdrobenost zaměstnání, tudíž se hromadná doprava organizuje hůř než v minulosti, kdy bylo více velkých zaměstnavatelů. Tzn. taky stojí více peněz a zpětně se to navíc nevybere. A klidně vám najdu naprosto nesmyslné spoje, které se platí zbytečně jen proto, že je už před 20 nebo 30 lety někdo zavedl a od té doby se nikdo nezamyslel, že už je třeba teď není potřeba a nezrušil je. Třeba do stejného místa ze stejného města jedou dva spoje 10 či 15 minut po sobě párkrát denně a mezitím je klidně přes dvě hodiny mezera. To vám připadá efektivní? Pokud nestihnu ten druhý spoj, tak mám třeba dvě hodiny smůlu a pak se na to spousta lidí vykašle a radši jezdí autem ...

0/0
17.8.2011 0:02

Earnest Chytrolín

Re: Efektivita dopravy

to je pravda s tím zcela souhlasím. Mnohdy jsou okresní spoje plněny pouze studenty, kteří cestují mezi městy, ale o prázdninách nebo během poledních hodin, je to bída. ovšem samozřejmě je potřeba všechno řádně zvážit, rozpracovat plán, který bude podložen analýzami, studiemi atd.

0/0
16.8.2011 20:42

Bery

Re: Efektivita dopravy

Na prvni pohled to vypada rozumne, ale je potreba si uvedomit co predevsim dela cenu dopravy. Ano, velky autobus lze nahradit mikrobusem, ale nejvetsi podil na cene dela mzda ridice a predevsim porizovaci cena autobusu. Vzhledem k tomu, ze autobus (na rozdil od vlaku) neplati za dopravni cestu, tak je rozdil mezi velkym a malym autobusem ve spotrebe a to dela na celkove cene sluzby rozdil v radu jednotek procent. Navic velky autobus uz ma dopravce porizen a potrebuje s nim jezdit, aby se mu zaplatil. Tam tedy moc velka uspora nebude.

A druha moznost je prodlouzeni intervalu... jiste, ale krajni mez je tak na hranici jedne hodiny a tam uz jsme ted. Lide, kteri dojizdi do skol a za praci prodlouzenim intervalu na 2 hodiny budou prakticky odriznuti... staci pak jeden prestup, kvuli kteremu budou muset jet o spoj driv a z5 o spoj dele a cesta se jim prodlouzi o 4 hodiny. (pokracovani)

0/0
17.8.2011 8:26

Bery

Re: Efektivita dopravy

Logicky pak s klesajici nabidkou bude jezdit stale mene lidi, takze se bude narhovat dalsi redukce, az to dojde tam, kde je ted spousta obci...autobus v lepsim pripade 4x denne (o vikendu 2x). Lide pak jsou prakticky odriznuti a bez auta nemaji sanci. Tim konci dojizdeni na nakup, dojizdeni studentu do skoly, duchodcu k lekari, lidem bez auta do zamestnani... a z fungujici obce se stava mrtva zona. Nakonec i zamestnavatele se budou stehovat jinam, protoze ani k nim nebudou mit zamestnanci jak dojizdet a ti, kteri chteji nekde zacit vytvaret nova pracovni mista, tak take koukaji po fungujici verejne doprave. Tam kde chcipnul pes se proto nikdo nehrne. Rediony s vysokou nezamestnanosti si tak pomahame vytvorit i redukci verejne dopravy.

0/0
17.8.2011 8:35

Linde CZ

To bude mit Jancura radost

:-)

+3/0
16.8.2011 18:20

loleeek

Nevadí

Budou si dávat o trochu nižší odměny, navíc jsou teď bez Fejka....

0/0
16.8.2011 18:02

Si0 po 4. zákazu

Kdyby udělali poctivou soutěž na dopravce,

tak by s penězi vyšli.

0/0
16.8.2011 18:00

Bery

Re: Kdyby udělali poctivou soutěž na dopravce,

Ale kdepak... To tvrdil akorat Jancura a to jeste v dobe, nez byla zverejnena cena od CD. Po zverejneni ceny s tim vykrikovanim prestal, protoze cena za km od CD je dokonce o par haleru nizsi nez se chystal nabidnout on. ;-)

0/0
17.8.2011 9:03

wolowizard

Tak to by měly ČD zdražit jízdné alespoň o 100%,

tak se to přece dělá, ne? Aby se vyrovnal propad příjmů... Až bude cena za dopravu s dobytčáky 3x vyšší než za auto, tak nevím, kdo s nimi bude ještě jezdit...

0/0
16.8.2011 17:41

Anonym152

Re: Tak to by měly ČD zdražit jízdné alespoň o 100%,

:-) Tak všici nasednou na auta a Praha se z toho... Už teďka je průjezdná jak... A to tisice využivají dotovanou veřejnou dopravu...

0/0
16.8.2011 17:47

Bery

Re: Tak to by měly ČD zdražit jízdné alespoň o 100%,

Ono bude stacit kdyz se 2x po sobe zvysi DPH... a CD v tom pritom budou nevinne. ;-)

0/0
17.8.2011 8:38

stanlisko

Kalousek

je genitální,  no což zrušíme veřejnou dopravu téměř  všechnu lidi budou muset jezdit auty takže spotřební daň necháme na pohonné hmoty tak vysokou jaká je, ikdyž je jedna z nejvyšších v Evropě, nějak přece rozpočet na jejich krádeže doplnit musí. akorát Ti co nemohou mít řidičák holt mají smůlu musí si pořídit kolo a i nějakej model kola na zimu a nebo holt aby měli tkový plat aby si moihli platit řidičře. Kalousku ty si hlava bohužel asi .....

0/0
16.8.2011 17:38

Anonym152

Re: Kalousek

spotřební daň v rozpočtu činila pouze cca 81 miliard a to je cca 10% všech daňových přijmů... DPH činilo 38% daňových přijmů 270 mld., daň z právnických osoby 124 mld. ... Myslím že je evidentní čím se dají zalepit díry v rozpočtu lépe než se spotřební daní...

0/0
16.8.2011 17:43

Anonym152

Re: Kalousek

samozřejmě spotřební daň za palivo... jinak celkově to bylo 138 mld. za vše...

0/0
16.8.2011 17:44

kosobecny

Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

rozumnou dopravu, vždyť vlak nikdy nebyl koncipován na krátké tratě ne?

+1/0
16.8.2011 17:29

Anonym152

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

co je rozumná doprava?

0/0
16.8.2011 17:30

h@luzak

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

Jakákoliv, která se uplatní na svobodném trhu. Bez dotací.

0/0
16.8.2011 17:31

Anonym152

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

takže žádná... Majitele aut si na trhu nepostaví vlastní silnici a nedokáži si ji spravovat... ;-))

+4/0
16.8.2011 17:33

Anonym152

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

doprava není obor kde by se trh o to postaral v tom rozsahu kde to je teďka a na co jsme uměle zvyklí... Kdyby stavba infrastruktury zbyla na firmách, tak silnice jsou tam kde se to vyplatí a do plno míst místo asfaltky vede polní cesta...

+4/0
16.8.2011 17:38

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

Rozhodne to neni temer prazdna lokalka do nejvetsich der nekolikrat denne.

0/0
16.8.2011 17:42

Anonym152

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

ideální řešení bohužel ke spokojenosti všech neexistuje...

0/0
16.8.2011 17:45

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

idealni tezko, proto je potreba to kombinovat.

Ale zjevne plytvani by se melo omezit jako prvni. A zoufale nevyuzivana zeleznice dle meho plytvani je.

0/0
16.8.2011 17:50

Anonym152

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

Otázka je proč je nevyužívana...

V Rakousku problém nemají a nemají problém na železnici nacpat i kamiony...

0/0
16.8.2011 17:51

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

protoze existuji pro ty lidi mnohem vyhodnejsi zpusoby dopravy. Ja mam zeleznici rad, ale pokud doprava do jedne stredoceske vesnice trva z domu do chaty autem hodinu, autobusem hodinu a trictvrte a vlakem dve a pul hodiny, tak je jasny, co si vyberu.

Ano, system ROLA je mi znam.. kolik % kamionu se tak prepravi ? Jedna se o okrajovou cast.

0/0
16.8.2011 17:54

Anonym152

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

Ale to není celá železnice. Ano jsou úseky kde to stojí za... Ale to už je problém toho že se to nechalo schátrat a neinvestuje se do toho... Jak se to onehda postavilo před x lety tak to +- v plno vesnicich je obdobné dodnes... Tak je jasné že autum to konkurovat nemůže...

0/0
16.8.2011 17:58

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

No jedna se o trasu do cercan a pak smerem na sazavu. Pokud je mi znamo, usek do cercan byl temer komplet rekonstruovan, ale na jizdni dobe se to neprojevilo. Nakonec jsem na tom jeste prodelal, nebot v cercanech drive stavel rychlik z prahy do budejek a zpet, ktery mel navaznost primo na lokalku a zkratil dobu o pul hodiny, ted uz tomu tak neni. Vlastne me nepada, krom dalkovych spoju, kde by se dalo na jizde vlakem, natoz pak lokalkou, nejak vyrazne casove vydelat, nebo alespon neztratit. A do toho se jeste omezi provoz prave tech rychliku, ktere aspon k necemu jsou...:-/

0/0
16.8.2011 18:06

Bery

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

Ano, dalsi omezeni rychliku je prave podrazem na dalsi cestujici. :-/

0/0
17.8.2011 11:38

Bery

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

System ROLA, tedy kdyz uz jsme u tech kamionu... ono spise zalezi na tom co chce stat a co kamionova lobby. Kolik procent kamionu se prepravi po zeleznici ve Svycarsku ? ;-)

0/0
17.8.2011 11:36

kosobecny

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

Myslel jsem třeba autobus.. kde provozování nerantabilních autobusů je určitě pořád levnější než vlaky..

0/0
16.8.2011 18:04

Anonym152

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

Autobus? Ten se taky dotuje...

0/0
16.8.2011 17:31

Lukki680

Re: Zrušit většinu regionálních tratí a místo nich zavést

vlak nebyl nikdy určen na krátké tratě? rozumná doprava? co to plácáte......

vlaky se dělí do různých kategorií (podobně jako autobusy) jsou dálkové a REGIONÁLNÍ (to jsou ty vlaky určené POUZE NA KRÁTKÉ TRATĚ!)......a rozumná doprava, nejrozumnější je, když se dopravní prostředky doplňují...nejlepší je když máte možnost volby a ne toto se mi nelíbí já to nevyužívám, tak by se to mělo zrušit...to byste nevěřil, kolik lidí tyto vlaky na krátké vzdálenosti využívá a jsou za ně rádi.....

nemontujte se do věcí, kterým nerozumíte ;-) (doprava je zřejmě jedna z nich)

+4/0
16.8.2011 19:05

ČSLA

200 mliónů?

to je 200 měsíčních platů PANA ŘEDITELE ČD

tenhle stání moloch dávno zprivatizovat, předat do soukromých rukou. ť se ukáží, co umí. A pak ať klidně pohádkově bohatnou, to mi je jedno..hlavně když budou služby pro lidi! Efektivní hospodaření! Nezávislost na státu! A ne že vedu moloch, neefektivní a ještě si ukrajuju milion měsíčně na svůj plat.

+1/0
16.8.2011 17:15

aldik7

Re: 200 mliónů?

ale ČD umí hospodařit, lépe řečeno až od dob kdy tam nastoupil Žaluda a jeho tým..

už jsou minimálně podruhé v zisku;-)

+2/0
16.8.2011 17:17

aldik7

chm

očekávám že do 24hodin tady bude další článek a Jančurovo (či od někoho jného) prohlášení, že když kraje a MD vypoví smlouvu Českým drahám, tak že oni to budou provozovat levněji a se supermoderními vlaky;-D

+2/0
16.8.2011 17:01

ČSLA

Re: chm

a?

0/0
16.8.2011 17:15

aldik7

Re: chm

B!!

0/0
16.8.2011 17:16

Raduzak

Re: chm

Jančura v září 2011 vyjíždí a UŽ připravuje www stránky ;-D to jsou služby 8-o

0/0
17.8.2011 13:06

kotec

třeba jiný zdroj příjmů pro MD

Zvýšit mýtné pro nákladní auta na reálné náklady na údržbu silnic by také mohlo pomoci. Vlaky si to totiž  musí platit samy, čímž pak vzniká takový paradox, že motoráček na regionální trati do Horní Dolní platí víc než naložený kamion na dálnici, ačkoliv reálné náklady na údržbu jsou v opačném poměru. Jinak v Německu je mýtné asi dvojnásobné než u nás a v Rakousku také.

+2/0
16.8.2011 16:16

kotec

Re: třeba jiný zdroj příjmů pro MD

Tady jsou 2 jasné důkazy ničení infrastruktury nákladní dopravou... http://liberec.idnes.cz/kvuli-znicenemu-mostu-objizdka-25-kilometru-lide-jezdi-po-polni-ceste-1jk-/liberec-zpravy.aspx?c=A110816_133617_liberec-zpravy_oks

http://zpravy.idnes.cz/v-rumburku-se-propadl-most-pod-tezkym-kamionem-kolos-visel-nad-rekou-1jj-/krimi.aspx?c=A110816_111254_usti-zpravy_alh

Jen za dnešek...

0/0
16.8.2011 16:22

Anonym152

Re: třeba jiný zdroj příjmů pro MD

každopádně bych to viděl tak, že kdyby kamion vjel na silnici druhé nebo první třídy tak by platil více jak kdyby jel po dálnici(ta je na to stavěná) - to by je motivovalo neničit silnice 1 třídy které vedou souběžně s dálnicemi...

0/0
16.8.2011 16:33







Najdete na iDNES.cz