Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boj o railjety: Škoda neukáže slibované vlaky ani úředníkům

Společnost Škoda Transportation ve středu znovu nepřímo potvrdila, že proti nákupu rychlíkových souprav Railjet Českými drahami bojuje pouze vlaky na papíře. Antimonopolnímu úřadu totiž nehodlá dodat informace o konkrétní nabídce vlaků pro České dráhy, jak to po ní úřad požaduje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavlik12

Vyberove rizeni

Pardon, momentální hlasová indispozice, ale pan Kukura

to zazpívá přinejmenším o 25 až 30 procent líp než tito pánové.

Nic nového :-)

0/0
30.8.2011 11:39

Gróf

Proč je protežována firma bez výběrového řízení?

To jsme tak bohatí, že můžeme nebetyčně utrácet?

0/0
18.8.2011 22:44

TigerM

Re: Proč je protežována firma bez výběrového řízení?

protoze jde o prevzeti nevyuzite opce, vozy jsou vysoutezeny OBB za velmi nizkou cenu, za kterou by je CD nikdy nesehnalo, leda by si objdenali stejne velke mnozstvi jako OBB a pak by se prebytecnych museli zbavit, stejne jako to ted dela OBB... zakon o verejnych zakazkach takovy vyhodny nakup umoznuje, Skoda se boji o to, ze prijde a postupne uz prichazi o domaci trh, ...

bohuzel Skoda, zije trochu v jinem svete, za poslednich 20 let se s cenou dostala na uroven jinych vyrobcu a dokonce je i drazsi, pritom se s vyvojem temer nikam nepohnula, pro srovnani si najdete treba polskeho vyr. PESA, ktery je vyvojem uz mnohem dal...

vezmete si treba tramvaje, kde je technologie vicemene prevzata od Inekonu Praha (dnes vyroba v Ostrave), Elefanty jsou projektem 80 let (kraken) a 90 let a lokomotivy 109e s nekolikaletym zpozdenim a hrozi i to, ze nestihnou homologaci ani do nakupu techto "RailJetu"...

0/0
20.8.2011 13:14

syn.temp

Re: Proč je protežována firma bez výběrového řízení?

Že? Taky si to říkám vždycky když se u Škodivky objednává bez VŘ další série Elefantů nebo Regonoh...

0/0
31.8.2011 12:30

certik_bertik

mezi

Škodou a Siemense je animozita už dlouhodobě

0/0
18.8.2011 13:40

Falconeyex

Re: mezi

chtěl jsi předvést, že umíš nové cizí slovo :-) ?

0/0
4.9.2011 21:40

certik_bertik

Re: mezi

ono to je tak, mezi škodou a siemensem je dlouhodobá rivalita

0/0
5.9.2011 9:10

Mik8

výsledek

Hádám, že to skončí nákupem railjetů, PR katastrofou pro Škodu a snad i do budoucna konečně pořádnými výběrovými řízeními, která nebudou automaticky vyhrávat [][][][][][][]CityElephanty.

+1/0
18.8.2011 13:31

Bery

Mno

Tak Skoda pred chvili na CT24 neprimo priznala o co v cele kauze jde a proc je Railjet na nasich kolejich proste nesmi objevit. CD pocitali k Railjetu s nasazenim novych lokomotiv Skoda 109E (u CD rada 380). CD predpokladali, ze tato lokomotiva jiz davno bude mit plnou homologaci a jelikoz byva komunikace normovana, tak nebude problem udelat upravu SW v lokomotive i pro Railjet. Jenze to se Skode vubec nehodi do kramu... plna homologace se nestihne ani letos, ale bude nejdrive na jare pristiho roku. Navic maji znacne obavy, ze lokomotiva nebude s Railjetem zcela kompatibilni, takze upravy budou narocnejsi a potrebna homologace se opet protahne. Hrozi pak, ze CD pro Railjet radeji nakoupi lokomotivy z Rakouska. To je cely duvod toho pretahovani, hazeni klacku pod nohy a mlzeni. Railjet je proste pro Skodu nepritel cislo 1. ;-)

0/0
17.8.2011 21:58

petr4770

Re: Mno

Asi Ti ale Sherlocku uniklo,že RJ tu taky hned po podpisu smlouvy...nejdříve jak příští rok tu taky nebudou...

0/0
17.8.2011 22:17

Lazar Mojsejevič Kaganovič

Re: Mno

RailJetu tu budou určitě dřív než plná homologace 190e. :-P

0/0
17.8.2011 22:33

Bery

Re: Mno

Ae to mi vubec neuniklo. On to i Blazek (CD) na CT24 rikal. A diky Skode se ten termin bohuzel stale posouva.

Vyjadreni zastupce Skody mne vsak vede k tomu zaveru, jaky jsem napsal. ;-)

0/0
17.8.2011 22:40

Bery

Re: Mno

Jeste to vyjadreni reditele Skody mohlo vyznit v duchu... kdyz Railjetum nezabranime, budeme delat obstrukce s upravou nasich lokomotiv, ale vzhledem k tomu, ze je ve hre teoreticka moznost, ze jim CD ty loko hodi na hlavu a koupi loko plne s Railjetem kompatibilni, tak mi z toho stale vychazi pravdepodobnejsi ta ma puvodni verze. ;-)

0/0
18.8.2011 18:17

syn.temp

Re: Mno

Tak toto je přiznám už celkem nejzazší scénář který bych neviděl moc pravděpodobně (s tím vracením). Ale úplně klidně se může stát že další sérii od Škodivky neobjednají, místo toho si i nadále můžou půjčovat Taurusy případně je i nakoupit. Těch 20 loko by i tak bylo bohatě využito na nší síti pro tahání vlaků rychlostí 160kmh, i takových je potřeba dost...

0/0
31.8.2011 12:35

Bery

Re: Mno

Tak jasne, pravdepodobnejsi bude, ze se nakonec zase "nejak" dohodnou. Jsem docela zvedav na pokracovani teto kauzy.

0/0
31.8.2011 16:27

Karboxyl

Přečtěte si toto.

Doproučuji všem zastáncům Škody si přečíst tento článek:

http://www.zelpage.cz/clanky/virtualni-soupravy-ultimata-a-tezkotonazni-pr-tyden-druhy#komentare

Je tam vše velice podrobně rozepsáno a také vysvětleno, proč jednání a argumenty Škody jsou naprosto neopodstatněné.

+4/0
17.8.2011 18:39

Bery

Re: Přečtěte si toto.

Dobry souhrn. ;-)

0/0
17.8.2011 23:19

villík

Emil Škoda se v hrobě obrací....

+3/0
17.8.2011 17:03

loleš

trapná škodovka

nic než trapas... a závist, že byznys spadnul do klína někomu jinýmu.

+1/0
17.8.2011 16:02

pteryx

tohle musí rozhodnout soudy

ne novináři v iDnesu. Může to být ze strany Škody obstrukce za to, že jim ve Vídni zabavili mašinu a poskytli ji konkurenci. Já se jim nedivím.

+1/0
17.8.2011 15:57

pettyo

Re: tohle musí rozhodnout soudy

Kdo jim tu lokomotivu zabavil Siemens? Asi ne co. Návrh podal Bombardier. A Rakušákům je úplně jedno jestli tu opci u Siemensu (německého výrobce) ČD využijí nebo ne.

+1/0
17.8.2011 16:00

;-)

Dost mi to připomíná pražský nákup Hummra

S velkou slevou proti běžným prodejním cenám a bez veřejné soutěže se pořídilo vozidlo, které ale policie vlastně vůbec nepotřebovala a mohla si pořídit jiné, které by jejich potřeby uspokojilo úplně stejně a stálo zlomek.

Jenže tehdy novináři štvali proti tomuto nákupu, dnes za něj lobují. A stále se najde dost lidí, kteří mají potřebu mít nav vše jasný názor a když něčemu nerozumí, tak převezmou slepě názor z novin.

+1/0
17.8.2011 15:39

FrantaKibyc

Re: Dost mi to připomíná pražský nákup Hummra

Jo tak ČD vůbec nepotřebují nové rychlíkové vozy...

0/0
17.8.2011 16:35

Bob-an

Re: Dost mi to připomíná pražský nákup Hummra

Ale dají se koupit ryhclíkové vozy na 200km/h, ktere bohati splni veskere potreby i za mnohem nizsi cenu.... Jancura treba tvrdi ze ma objednane vygony na 200km/h za cca polovicni cenu oproti raijetu

+1/0
17.8.2011 17:26

PepaK

Re: Dost mi to připomíná pražský nákup Hummra

Jančura je v prvné řadě kecal. Má vozy s podvozky na 200 km/h (což mají třeba stařičké Bmee a Bdmtee ČD), ale NEJSOU tlakotěsné, takže v provozu můžou stejně jenom 160 km/h... ona ta "poloviční cena" není žádným geniálním obchodním tahem Jančury, jako spíš srovnávání naprosto odlišných produktů (tlakotěsný vs. netlakotěsný vůz.) Railjet je navíc tlakotěsný komplet, včetně přechodů mezi vozy. Komfort cestování co se týče hlučnosti, prašnosti a tlakovým rázům v tunelech a při míjení vlaků je oproti netlakotěsným vozům o dvě dimenze jinde...

+2/0
17.8.2011 18:41

Bery

Re: Dost mi to připomíná pražský nákup Hummra

Bobane prestan nesmyslne prudit a zalez... ;-D

Vis moc dobre, ze ta polovicni cena nebyla proti Railjetu, ale proti predchozimu nakupu vozu od Siemense. Zaroven vis moc dobre, ze Jancura uz davno nic takoveho netvrdi. Tech 25 mil. za vagon melo byt od vagonky z Rumunska, ktera byla pred krachem (pokud jiz nekrachla) a z toho obchodu zjevne seslo, protoze Jancura nakoupil ojete vozy od OBB.

Takze kdyz to shrnu: 25 mil. neni polovina ze 43 mil (cena za jeden vuz Railjetu). Rychlikovy vuz neni totez co vuz pro vyssi kategorii vlaku (EC). I pokud ma vuz podvozek na 200 km/h, tak to vubec nic nerika o zbytku jeho parametru. ;-)

0/0
17.8.2011 21:45

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín

Ať jde Škoda do háje.

Nic nemají, a díky nim tu zůstanou dobytčáky ještě dalších deset let.

Ono stačí že nedodržují závazky z už uzavřených smluv (minimálně co se doby dodání týká).

0/0
17.8.2011 15:09

;-)

Re: Ať jde Škoda do háje.

To na co nadáváte není vina Škody, ale ČD. A vedení ČD by se z toho mělo zodpovídat.

0/0
17.8.2011 15:28

a8nn

Re: Ať jde Škoda do háje.

Nedodržení termínu dodání 380 je jednoznačně vinou ŠT. Ono se nic přeprojektovávat nemuselo, ale to by Škodovka měla jinam neprodejný produkt (ne že by ten současný moc prodejný byl), takže se to za prachy ČD přeprojektovalo, byť to znamená několikaleté zdržení, však co, ČD to po nich vymáhat nebudou.

0/0
17.8.2011 22:15

Bery

Re: Ať jde Škoda do háje.

On to myslel tak, ze prave to "nevymahani" je vinou CD. Ale to se ted mozna zmeni.

0/0
17.8.2011 22:42

a8nn

Re: Ať jde Škoda do háje.

Oficiálně ano, ovšem víme jak to chodí. A nevěřím, že se Žaluda pustí do sebevražedné mise. To je jenom chrastění zbraněmi.

0/0
17.8.2011 22:50

Bery

Re: Ať jde Škoda do háje.

Pravda, take to tak vidim. ;-)

0/0
17.8.2011 23:00

papazian

Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

která ztrácí kredit každým dnem. Jeji trapné kroky jen mne znechudují k další spolupráci s ní.

0/0
17.8.2011 14:50

bez_tolerance_hlouposti

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

stejne je to s kazdou firmou rizenou manazery vyskolenymi bolsevikem Rv

0/0
17.8.2011 14:53

celim

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

No za 1. republiky patřila Škoda Francouzům. Po válce 40let všemu lidu;-D no a pak Soudkovi(starej kádr) a tak to s ní šlo s kopce!Rv

0/0
17.8.2011 15:00

petr4770

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

Vás nenapadlo proč je tu tolik článků proti Škodě?On holt Siemens dobře platí pány "novináře".A hlavně tu ted nepište o svátosti Siemens....

0/0
17.8.2011 15:33

Karboxyl

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

Víš, na to není třeba být novinář,  ani být podplácený Siemensem, aby člověk, který se železnicí dlouhodobě zabývá, viděl, že chování Škody v celé téhle kauze je značně úsměvné.

Mimochodem, o nákupu RailJetů se diskutuje už aspoň rok. roč za celou tu dobu škoda neodala jediný návrh ČD? Proč začala dělat  roblmy až v momentě, když se ČD na tom s ÖBB dohodla?

0/0
17.8.2011 16:02

petr4770

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

Škoda postupuje tak jak jí zákon umožnuje,ne každý je s RJ hotovej....Měli ČD vypsat výběrko a problém by nebyl...Ono Vám fakt není divné,že se tu rojí články proti Škodě...novináři a media všeobecně ovlivnují náladu ve společnosti...Do těch kšeftů nevidím ani já ani Vy...a ani Idnes myslím....Rv

0/0
17.8.2011 16:17

Karboxyl

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

Ne, divné mi to není, protože Škoda prostě není v právu. Žádný srovnatelný produkt nemá, ani dodnes nevyvíjela. Takže není pak divu, že se mnoho lidí nad jejím chováním pozastavuje. A navíc kdo má zkušenosti se samotnými vlaky od škody, tak ví, že kvalita není moc valná.

Do těch kšeftů docela vidím, protože se železnicí dost dlouho zabývám a dost odrobně, Navíc znám lidi přímo z oboru,kré věci rozumí  a jsou stejnho názoru jako já.

0/0
17.8.2011 16:41

petr4770

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

A pán vidí či snad smlouvy podepisuje...;-DVíte,on tu stížnost mohl podat každý...třeba i já nebo Vy....Tady nejde o to jestli je nebo není v právu...Nezlobte se na mě,ale kšeft za 5 miliard je dobrej kšeft,tak bojuje.Když nic nemá,tak to přeci nemůže vyhrát a nebojte,on ten Siemens rád počká....

0/0
17.8.2011 16:56

petr4770

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

Jak jsem psal,měli vypsat výběrové řízení ne nepodobné na RJ a nebylo co řešit...

0/0
17.8.2011 17:01

Karboxyl

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

Ne, pán smlouvu nepodepisuje ani ji neviděl, ale pán zná fakta o celé zakázce a pán vidí, že oproti jiným i vysoutěženým zakázkám je tato výhodná. Jasně,  chápu, že bojuje, ale holt musí počítat s tím, že když bojuje a přitom nemá co nabídnout, to je dost oprávněno se na její chování dívat jako na neseriózní.

A mimochodem, jistě víte, že ČD už jednou objednaly něco, co měla Škoda jen na papíře a dnodnes na to čeká i když to už mělo dávno jezdit, aneb lokomotivy řady 380. Opravdu je morální právo Škody i v souvisloti s tímto podávat nějaké námitky? Jistě, na morální právo se nehraje, a cháu, e to Škda zkouší. Ale opět opakuji, za všech těchto okolností je její chování opravdu úsměvné.

+1/0
17.8.2011 17:05

a8nn

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

>Víte,on tu stížnost mohl podat každý...třeba i já nebo Vy

Pokud jste jako dodavatel schopen dodat toto "Předmětem zakázky je dodávka 16 kusů ucelených netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu na tratích evropského konvenčního i vysokorychlostního železničního systému, provedení jednotek tlakotěsné, s maximální provozní rychlostí 230 km/h." a máte zbytečných 100 000 Kč, tak ano.

A jen tak mimochodem, Škodovka svým vystupováním potvrzuje, že není právně legitimována tu stížnost podat, když podle §110 odst. 1) ZoVZ "Při zadávání nadlimitních a podlimitních veřejných zakázek či v soutěži o návrh může >>kterýkoliv dodavatel, který má nebo měl zájem na získání určité veřejné zakázky<< a kterému v důsledku domnělého porušení zákona úkonem zadavatele hrozí nebo vznikla újma na jeho právech (dále jen „stěžovatel“), zadavateli podat zdůvodněné námitky.", ovšem Škodovka opakovaně tvrdí, že takový produkt nemá (i když je možné, že už k němu jejich LžiR dospělo).

+2/0
17.8.2011 22:26

Bery

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

Mno, tak v tomto pripade mam jasno ikdyby tu nebyl jediny clanek. Ono staci porovnat srovnatelne produkty na trhu, okouknout to v realu a mit alespon trochu prehled. ;-)

0/0
17.8.2011 22:50

bez_tolerance_hlouposti

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

Vazne pochybuji, ze Siemens je zodpovedny i za zpozdene dodavky uz objednanych lokomotiv. Za sve renome si muze Skoda sama.

+1/0
17.8.2011 16:05

Jan Sůra

Re: Škoda, že Škoda už není českou firmou, ale slupkou,

Vážený pane, asi posuzuje ze svých standardů chování, že je zvykem v ČR někoho uplácet. Od Siemensu jsem obdržel za celou dobu psaní tohoto sporu dvě tužky. Nedomnívám se, že by mě to nějak při psaní textů o tomto sporu ovlivnilo.

+1/0
17.8.2011 17:52

bez_tolerance_hlouposti

pomineme-li pravni stranku veci

neverim ze je Skoda schopna uspet ani ve vyberovem rizeni, protoze to proste nemuzou stihnout vyrobit ani do 10ti let.

Co se tyce prace pro ceske delniky a inzenyry, rekl bych ze tech ma Siemens vice nez dost.

0/0
17.8.2011 14:49

jural

Re: pomineme-li pravni stranku veci

No, jasne, ale otazkou je, kde za ne plati socialni a zdravotni pojisteni a dani jejich mzdu.....

Coz me, jako danoveho poplatnika docela dost zajima. Nehlede k tomu, ze na urcity pocet zamestnanych inzenyru je potreba zamestnat nekvalifikovane pomocne sily.

0/0
17.8.2011 17:47

bez_tolerance_hlouposti

Re: pomineme-li pravni stranku veci

plati zrejme tam, kde jim nabidnou lepsi pracovni a platove podminky.

je s podivem, kolik lidi pozaduje socialni a procovni jistoty v kombinaci s kapitalistickymi zisky.

0/0
17.8.2011 21:25

jachym2

No... Škoda a ČD si nemají asi moc co vyčítat

co se týče nějaké transparentnosti. Myslím že odborníkům ze Škody nejde rozhodně o daňového poplatníka, jak se tady někteří snaží srdceryvně tvrdit. Ale jde jim o to, aby si namastili kapsy oni sami a proto tak vehementně bojují. Že jsou narychlo schopni smontovat nějakou plečku, která jede 190 - tak tomu celkem i věřím... Ještě aby toho nebyli schopni, když se tomu věnují takovou dobu že....

0/0
17.8.2011 14:44







Najdete na iDNES.cz