Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rejdaři na Labi: Chceme 53 milionů ročně, nebo zrušte vodní cesty

Českým nákladním dopravcům, kteří vozí zboží po Labi, dochází po dvaceti letech slibů o celoroční splavnosti Labe trpělivost. Po státu chtějí buď 53 milionů ročně korun jako kompenzaci ztrát a konečně celoroční splavnění Labe od německé hranice, nebo navrhují úplný konec nákladní lodní dopravy u nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petrib

Splavnost dříve a nyní

Před dvaceti lety, kdy provozovali rejdaři 1000 lodí, byla splavnost Labe u hranic s Německem lepší než dnes se 100 loďmi ?

Není to náhodou tak, že prostě není zájem o lodní dopravu s negarantovatelným termínem dodání a rejdaři se chytají toho, že by se mohla zvýšit poptávka celoročním zesplavněním na náklady státu. Aneb opět kapitalismus po česku : privatizace zisků a přerozdělování nákladů na státní kasu.

0/0
24.8.2011 11:12

petrib

Splavnost dříve a nyní

ještě mne napadá : Co se změnilo dalšího, že dříve vnitrostátní plavba uživila 1000 lodí a dnes se rejdaři se 100 loďmi dožadují celoročního zesplavnění do Hamburku? Hnědouhelné elektrárny jsou přeci stále v provozu. Nejsou náhodou rejdaři dražší jak železnice?

0/0
24.8.2011 11:39

insomniac

Re: Splavnost dříve a nyní

Tak to ani náhodou!Vrať se do školy...

0/0
25.8.2011 11:09

petrib

Re: Splavnost dříve a nyní

z jakého zdroje informací vycházíte? V mých školách tato informace nezazněla.

Proč tedy nejsou stejně masivně využívána lodní doprava pro vnitrostátní zakázky ve stejném rozsahu jako dříve? Odpověď může být jediná - není po ní poptávka.

0/0
25.8.2011 11:21

Zirkon

B. je správně

Jestliže  se  podnikatelům zdá   želůeznce  pomalá, málo operativní  a  nespolehlivá, tak nemá cenu  investovat miliardy do lodní přepravy,  která je  ve  všech ohledech hpodší neý  železnice.

Rejdaři mohou například  pronájímat  hausbóty  nemo pořádat vyhlídkové plavby  pro výletníky.

0/0
21.8.2011 18:57

kocy

Ono si neumí vydělat? A to neplatí mýtné...

0/0
18.8.2011 18:46

Jar_ek

njn

problém dát dohromady vlak asi nebude o moc vetší, než dát dohromady loď, nebo 80 kamionů...

0/0
18.8.2011 18:39

Anonym152

---

Stát už do Labské vodní cesty nasypal tolik peněz, že ustoupit od lodní dopravy je konina... To si měl rozmyslet dřív a nesypat tam peníze.

0/0
18.8.2011 18:16

jfb

Re: ---

Ehm a má tam sypat další miliardy, které se nikdy nevrátí (pokud si to Němci nerozmyslí)?

0/0
18.8.2011 18:20

Anonym152

Re: ---

To je čirá spekulace... Kamiony Němce donutí hledat jiná řešení...

0/0
18.8.2011 18:22

jfb

Re: ---

Tak až Němci změní názor a budou podepsané závazné smlouvy o společném díle, tak prosím. Ale do té doby to opravdu nemá cenu

0/0
18.8.2011 20:57

petrib

souhlas

aby byla zesplavněná jen část je nesmysl

0/0
24.8.2011 11:13

Zirkon

Re: ---

Podle  této logiky bychom měli  rozvíjet  oněspřežnou železnici, protože  už  se  do ní  kdysi  zainvestovalo ?

0/0
21.8.2011 18:59

666999666

Já proti zplavnění nemám nic,

ovšem vydírat bych se taky nenechal. Když se jim to nelíbí, tak ať jdou dělat něco jiného ;-D;-D;-D

+6/0
18.8.2011 16:12

Darik H

Re: Já proti zplavnění nemám nic,

Vzdyt to navrhuji - zrusit!

+3/0
18.8.2011 20:40

Trupman

Re: Já proti zplavnění nemám nic,

Ale vždyť na to upozorňují - že půjdou dělat něco jiného.

0/0
18.8.2011 22:20

loupeživý baron

Navrhuji zřídit Ministerstvo pro rybolov

[>-]

0/0
18.8.2011 16:06

petrib

Re:

to už máme a zastupuje docela silné loby rybářů.

Co ministerstvo pro námořní rybolov? ;)

0/0
24.8.2011 11:15

burcak vypity

A co za Děčínem?

Tomu nerozumím, chtějí postavit zdymadlo u Děčína, takže se budou moci vždy dopravit až tam. OK, a dál? Od Děčína zůstane Labe neregulované a Sasové jej nikdy regulovat nebudou, páč jim to nic nepřinese. Takže co dál rejdaři?

0/0
18.8.2011 15:49

insomniac

Re: A co za Děčínem?

V Sasku už Labe regulované je...stejně jako pod Střekovem,jen na mírnějším spádu řeky!!

0/0
25.8.2011 11:13

denydeny

Vyhruzky rejdaru a pseudoargumentace

Co je to za podivny natlak, vyhruzky zdrazeni a falesnou argumentaci: "Dopravci, kteří museli kvůli nesplavnosti Labe za posledních dvacet let zeštíhlit flotilu lodí o téměř devadesát procent". Jakoze za komunistu bylo vody hodne a po jejich padu Labe vysycha, to se opravdu povedlo.

0/0
18.8.2011 15:30

matysek-k

Re: Vyhruzky rejdaru a pseudoargumentace

no to nebylo, ale dotovalo se to

+1/0
18.8.2011 15:34

xBaHnO

Re: Vyhruzky rejdaru a pseudoargumentace

Za komunistu se po labi, vcelku nesmyslne, jezdilo ve vnitrozemi a cesta do hamburku nebyla uplne prioritni. Ted naopak vnitrostatni doprava ma minimalni vyznam, ale do hamburku by se hodilo jezdit. A kdyz stat tvrdi, ze to je dopravni cesta nejakejch parametru a ona neni, tak at plati. Nebo at to dopravni cestu zrusi. A nebo nejlip, at ji uvede do stavu ve ktreym ma bejt.

0/0
18.8.2011 15:38

Thymalus

Re: Vyhruzky rejdaru a pseudoargumentace

Do Hamburku se stejně nedostanou, bo na německý straně je poměrně silný odpor k regulaci Labe a jeho zplavnění.

0/0
18.8.2011 16:10

xBaHnO

Re: Vyhruzky rejdaru a pseudoargumentace

Tak to taky neni tak jednoduchy.

1) i nemecko se zavazalo tu vodni cestu udrzovat, nejaky paky by i byli.

2) Oni tam toho zas tolik nepotrebujou. 160cm hloubky je tam tech 355 dni v roce a obvykle i vic. Podle parametru vodni cesty by tam sice melo bejt 2.5m, a bylo by to idealni, ale tech 160 neni zly. Navic u nich neni takovej sklon dna, takze resenim jsou dost casto jenom prohrabky. Umoznuje to prinejhorsim ject kdykoliv s prazdnou lodi - ted se u nas obcas stava, ze sem nemecka lod dojede, voda klesne a uz ji nikdo nedostane zpet, aby mohla vozit neco jinyho nekde jinde.

0/0
18.8.2011 23:36

kunta_kinte - protistatni zivel

Zadam

sesplavnit sazavu, nebo chci 83,4251753 milionu !;-O

+2/0
18.8.2011 15:24

insomniac

Re: Zadam

se Ti nějak posunula čárka ne?:-P

0/0
25.8.2011 11:16

(gbd)

Nechápu

Proč by mě stát platit za to, že je v létě málo vody? Vždyť to tu je už nejmíň nějakých dese tisíc let - to už by s tím ti rejdaři mohli počítat...!

0/0
18.8.2011 15:15

Istus

Re: Nechápu

Možná proto, že stát slibuje zesplavnění Labe už řadu let a kašle na to, což finančně likviduje naše rejdaře, na výšku hladiny má ale podle mého vliv také Vltavská kaskáda. A pokud je některé z rejdařství státní podnik, tak kdo jiný by jim měl kompenzovat ztráty zaviněné státem než stát, když podnik patří státu. Kdyby se naši hlavouni více zasadili o prosazování užitečných a potřebných zákonů, začli ignorovat rádoby ekologické aktivisty, kteří o ekologii vědí asi to co moje prababička (dej jí pánbůh lehkou zem) a nedebatovali nad héovadinama jako to dělají nyní, možná by všechno šlo o něco lépe.

0/0
18.8.2011 15:35

jfb

Re: Nechápu

Podnik, který není veřejnou službou a nedokáže se zaplatit má být zrušen.

+2/0
18.8.2011 18:09

petrib

Re:

za obojím jmenovaným hledejte příslušné loby a ne nějaké blokující aktivisty : za "nepovedeným" zákonem o FVE hledejte miliardové investory (nyní příjemce dotací) a spekulanty v energetice; za parametry vodní cesty rejdařské loby - kdysi si něco prosadili potichu do zákona a nyní se hlasitě dožadují kompenzací - další způsob jak podojit státní kasu

0/0
24.8.2011 11:20

insomniac

Re: Re:

Zapomněl jsi na Lobby autodopravců :-P

0/0
25.8.2011 11:19

petrib

Re:

Lodní vnitrozemská doprava není většinou schopna konkurovat pružnosti a rychlosti automobilové dopravě. Doménou lodní dopravy mohou být nadrozměrné náklady a velké objemy, kde zase musí soutěžit se železniční dopravou.

0/0
25.8.2011 11:47

andy_warhol

zadam stat o doplaceni mych ztrat

porad nechapu, proc muze nejake natlakove zdruzeni pozadovat, aby mu nekdo kompenzoval ztraty v podnikani. to je nejaka socialisticka logika asi.

0/0
18.8.2011 15:04

piErcE

Re: zadam stat o doplaceni mych ztrat

Ono je to prehnane, coz o to...

.. ale pokud ti stat X let slibuje, ze zesplavní labe, a ty na tom postavíš svuj podnikatelský plán, tak se nediv, ze prskají ... Jim je jasný, ze je nikdo neodskodni, ale o to jim vubec nejde. Pro ne dulezite, ze svuj pripad zmedializujou.

0/0
18.8.2011 16:58

jfb

Re: zadam stat o doplaceni mych ztrat

Pokud někdo postaví business plán na SLIBU, tak je dement. Navíc problém není až tak u nás jako v Německu, pokud Němci neudělají to samé a, a oni nechtějí, tak je se splavnění Labe vyhazování peněz

0/0
18.8.2011 18:12

neuman

Re: zadam stat o doplaceni mych ztrat

Tento plán nikdy nebyl postaven na slibu, ale na platném zákonu. Rejdaři obdrželi koncese pro vodní dopravu za zákonných podmínek. Těmi podmínkami je míněn zákon 114/1995 o vnitrozemských vodních cestách.Tento zákon a následná vyhláška a přiložené tabulky jasné říkají, že Labe je vodní cesta mezinárondího významu třídy 5a, to znamená, že je v něm ponor 2,5 mteru. Takto je to prosím napsáno v českém zákoně. I když - oni postavili byznys plán na tom, že stát dodrží svůj vlastní zákon. A toto si myslet v této hnusné zemi, kde stát se čím dál tím více podobá nějaké fašistické korporátní organizaci, je opravdu bláznovství. Prostě jim nedocvaklo, že žijí ve fašizmu.

0/0
18.8.2011 20:52

petronias1

hmm

Studoval jsem kdysi jakousi studii, a tam vycházela sice lodní doprava podstatně výhodnější než silniční doprava (na potřebu fosilních paliv na tunokilometr), ale elektrifikovaná nákladní železnice byla naopak podstatně výhodnější.

0/0
18.8.2011 14:34

matysek-k

Re: hmm

no o tom co je a co není ekologické se přou všichni, ale určitě je to ekologičtější než kamion. U nás je problém v tom, že lodě málokdy mohou jet plně vytížené, proto to tak asi vychází.

0/0
18.8.2011 15:09

SUPERpolární liška

Re: hmm

Zkrátka by měl stát vytvořit podmínky pro to, aby mohly republikou projíždět supertankery....

0/0
18.8.2011 15:29

matysek-k

Re: hmm

no ještě toho tak trochu

0/0
18.8.2011 15:35

Martin Soušek

kterým dalších podnikatelům se nedaří?

Doporučuji zavést kompenzace i dalším podnikatelům. Svítí moc sluníčko? Kompenzace! Je moc zima? Kompenzace! Pracovníci se flákají? Kompenzace!

.

Zavedeme minimální zisk podnikatele a kdo vydělá míň, dostane kompenzace!

.

Kapitalismus přece není o tom, že schopný vyhraje a neschopný zkrachuje. Chceme výhru pro všechny bez rozdílu!

+2/0
18.8.2011 14:25

petr____22

Re: kterým dalších podnikatelům se nedaří?

Takhle uz funguje zemedelstvi. Pestovat cokoliv kdekoliv, stat to zaplati.

+2/0
18.8.2011 14:57

Thymalus

Re: kterým dalších podnikatelům se nedaří?

Plně s Vámi souhlasím, jen to v konečném důsledku neplatí stát, ale každý občan EU.

0/0
18.8.2011 16:16

Darask

Doporučuji

rejdařům přejít na karavany velbloudů

0/0
18.8.2011 14:06

ptiger

Re: Doporučuji

karavany otroků...

0/0
18.8.2011 14:53

denydeny

Re: Doporučuji

Velbloudi nepotrebuji moc vody R^

0/0
18.8.2011 15:32

Jar_ek

A proč

to nepřepočítají na vlaky? Že by se zjistlilo, že to vyjde lépe?

0/0
18.8.2011 14:00

matysek-k

Re: A proč

na to ale nejsou vagony, víme? Já v tomhle oboru pracoval dlouho a tak vím, jaký je problém dát dohromady vlak

0/0
18.8.2011 14:20

tudykudy

Re: A proč

nezlobte se, ale to své "víme?" si strčte někam..

0/0
18.8.2011 14:40







Najdete na iDNES.cz