Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šlesvicko-Holštýnsko zakázalo firmám používat odkaz na Facebook

Pokud budou mít firmy ve spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko na svých internetových stránkách tlačítko "Líbí se mi" ze sociální sítě Facebook, mohou zaplatit pokutu až 50 tisíc eur. Rozhodl o tom místní Úřad pro ochranu osobních údajů. Důvod? Facebook tak může sledovat pohyb lidí a využívat to k marketingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mukr

No rekl bych

ze na to tlacitko si klikne ten dany uzivatel, kterych chce firmu doporucit. Firmy zcela jiste uradum podekuji za vyrobeni konkurencni nevyhody.

0/0
23.8.2011 8:26

bitkar

noscript

a zakazat scripty techto serveru + zakazat cookies a je to v suchu.

0/0
22.8.2011 9:45

Jana11

Ukazují přece i řešení

V článku je přece jasně napsáno, že firmy můžou dávat odkazy na facebook - ale dají tam obrázek a z něj odkaz na stránku, kterou sleduje fb. Tzn. fb nebude sledovat ty, kteří si třeba zřídili účet na fb jen proto, aby se mohli podívat na fotky známých. Taky jsem zpočátku ono "líbí se mi" považovala za něco typu karma na idnesu a sem-tam klikla (účet na fb mám a nepoužívám).

0/0
21.8.2011 9:21

Jerry1984

je

mě to úplně jedno :-P

0/0
21.8.2011 8:41

Tajné

Tohle mi vadí už delší dobu

Kamkoliv přijdu vidim svij ksicht, rovnou by to mohlo psát "velký bratr tě sleduje". Opravdu nechápu, proč to všichni všude cpou, i tam, kde to absolutně nemá význam.

0/0
20.8.2011 23:26

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Tohle mi vadí už delší dobu

Jaký nemá význam? Proč si myslíte, že má xichtokniha hodnotu v miliardách dolarů?? Proto, aby se mohli lidi "přátelit"???

Samozřejmě jde v první a poslední řadě o cílení reklamy.

A hlupáčci, kteří celýmu světu vykládají, jaké měli včera kakání, tomu na 199% nahrávají ;-D

+1/0
21.8.2011 23:42

Tajné

Re: Tohle mi vadí už delší dobu

Opravdu netuším, co je tak nepochopitelného na výrazu "i tam, kde to absolutně nemá význam".

0/0
22.8.2011 10:02

jyyyj

Nevím už v kterém roce mi chodily pozvánky od někoho někam..

Protože, GDYŠ něčemu nerozumím, tak se zeptám dětí, co mám nebo nemám dělat a děti mi Gsicht zakázaly. ! 

A najednou taky Šlesvicko-Holštýnsko zakázalo (o několik let později, než moje děti mě) firmám Gsicht. !

0/0
20.8.2011 22:47

Ondrej_

a zakažte i googlu

jeho analytic! to je nemlich to samý, ještě teď když už i google má sociální síť... (ironie)

0/0
20.8.2011 15:31

pk203@klikni.cz

Ještě zbývá

zakázat kravám prdět ;-D;-D;-D

0/0
20.8.2011 13:29

GLUM-II

Informace sbírají státy v rozsahu 100% dávno.

Tak vcelku v pořádku, nemám nic proti tomu opatření. Jen bych ale podotknul že pohyb lidí na internetu je v plném rozsahu zaznamenáván a ukládán k pozdějšímu případnému využití (samozřejmě hlavně zneužití státem) u poskytovatelů připojení (stejně jako obsahy všech e-mailů, SMS a  telefonátů) a to přímo ze zákona. Rozdíl je tedy jen v tom že u fb by dílčí (vcelku zanedbatelné) údaje měla v rukou i soukromá firma.A to  asi státům vadí že by jim mohl někdo lézt do zelí v oblasti sbírání informací na občany.

0/0
20.8.2011 13:05

Antonín, topič

Re: Informace sbírají státy v rozsahu 100% dávno.

Jste poněkud pozadu, telefonáty a SMS se již pěknou chvíli nearchivují.

0/0
20.8.2011 14:52

Krak

Re: Informace sbírají státy v rozsahu 100% dávno.

Možná bys byl překvapen... ;-D

0/0
20.8.2011 16:31

everlast1

Re: Informace sbírají státy v rozsahu 100% dávno.

Archivují se pořád jen policajti ztratili moznost se do nich koukat bez soudního povolení.

0/0
21.8.2011 0:34

saimons

Re: Informace sbírají státy v rozsahu 100% dávno.

A jeste je take vtipne to, ze mobilni operatiri zaznamenavaji vsechen vas pohyb a z toho pak uz vubec neni slozite udelat psychologicky profil, ktery bude sedet takrka 100%. FB je proti tomu jen takovej malej odvar :)

0/0
21.8.2011 21:12

Didier Sachs

Moc to nechapu

Asi sem uplne blbej ale nechapu to. Myslel sem si, ze kdyz uz nekdo klikne na "libi se mi", tak tim padem tu stranku zalinkuje na svuj profil. A to zcela dobrovolne a se svym umyslem. A ze facebook zije z cilene reklamy, to snad musi vedet kazdej.. Tak proc to zakazujou?

0/0
20.8.2011 12:13

o.kostal

Re: Moc to nechapu

No tak co rict na tohle?

V clanku to je jasne popsano.

Ty jsi dukazem toho, ze to co delaji, delaji opravnene.

+3/0
20.8.2011 12:40

My.WinCleaner

Re: Moc to nechapu

Co přesně myslíš tím "tohle" ve svém příspěvku? Nějak nechápu, co chceš vlastně říct.

0/0
20.8.2011 13:08

pk203@klikni.cz

Re: Moc to nechapu

Ono je to tak, že když jsi stále přihlášený na Facebooku a navštívíš stránku s tímhle tlačítkem (i když na něj neklikneš), tak už tohle stačí k tomu aby Facebook mohl zaznamenat to že jsi danou stránku navštívil. (Zda to dooravdy dělá, ale netuším - nezjišťoval jsem si to). V každém případě je to možné. Pokud Ti to vadí, stačí se z Facebooku odhlašovat, nebo prostě ten účet na něm nemít.

No a socialistické Šlesvicko-Holštýnsko to hezky po fašisticku vyřešilo tímto plošným zákazem.  Pořádek muší bejt !

Jak píšu výše....ještě chybí zakázat kravám prdět ;-D

+1/0
20.8.2011 13:36

mirek103

peňauze

nechci bejt hnidopich ale už asi 20 let funguje taková rovnice. technologie + marketing = peníze přeloženo do češtiny internet + facebook = peníze na této rovnici si chtějí namastit kapsu samozřejmě i firmy, je to pochopitelné FB je defakto takový další internet v internetu, komunita lidí, zákazníků, přátel. Takže toho další lidé využívají viz akce hledám dívku z tramvaje 22 a prosím přepošli dál, to se pak líbí 50 000 lidem a těm se pak pošle reklama super osloví se naráz 50 000 zákazníků to nevadí že to osloví každého 100 je to 500 zákazníků a to jde. je to čistě obchod. Marketing se více zaměřuje na konkrétní uživatele a lidi, dřív to bylo jak kobercový nálet a snad se někdo chytne, dnes je marketing přesnější a to díky technologiím internetu, FB a dalších vymožensotí.

0/0
20.8.2011 11:48

loleš

FB

Facebook je mrtvej. jen o tom ještě neví... :-)

0/0
20.8.2011 11:29

pavel-m

Re: FB

Z dlouhodobého hlediska je ve mrtvé, až se jednou ze Slunce stane červený trpaslík..

0/0
20.8.2011 14:43

Marpes

Němci

si nechají libit snad všechno 8-o. A kolik z nich to dokonce iniciuje! 8-o Rv

0/0
20.8.2011 11:04

kladivar2

Facebook, co to je? k cemu to je dobry?

0/0
20.8.2011 10:01

Walther P99

Re: Facebook, co to je? k cemu to je dobry?

by mě také zajímalo, pravděpodobně jde o systém na dobrovolné ovládání tupého stáda.  Slepice si tam sdělují jaké zrní právě zobají a v jakém stádiu je jejich vejce.

+4/0
20.8.2011 11:46

Niky79

Re: Facebook, co to je? k cemu to je dobry?

Pokud nevite, co je to facebook, to je jako nevedet, co je to pocitac.

jinak receno, jste za hlupaka

0/0
20.8.2011 12:19

loleš

Re: Facebook, co to je? k cemu to je dobry?

pocitac? a to je co?? 8-o

0/0
20.8.2011 12:42

pavel-m

Re: Facebook, co to je? k cemu to je dobry?

Ne každý kdo má počítač (a zná jej) tak musí mít účet na fb (a znát jej). Já pracuji v IT, počítače si troufám říct že znám, ale přesto (nebo spíše právě proto) účet na fb nemám a nechcí mít.

0/0
20.8.2011 14:45

loleš

Re: Facebook, co to je? k cemu to je dobry?

heh, asi tak. ona Niky79 bude osoba, která si bez FB evidentně nedovede představit život a platí u ní jednoduchá rovnice PC=FB ;-D chůdě malý...

jsem hrdej na to, že jsem jinej. nepoužívám tuhle virtuální sociální berličku.

0/0
20.8.2011 15:23

kladivar2

Re: Facebook, co to je? k cemu to je dobry?

no spis bych rek podle toho co jste napsal ze hlupak jste vy a to poradnej.

0/0
21.8.2011 0:15

bohatýr

souhlas

Naši socialističtí cenzoři by to udělali taky, kdyby v jejich době facebook existoval. Myslím ale, že v pozadí je konkurenční boj.;-€

0/0
20.8.2011 9:35

J.K. 4

Facebook je sice zrůdnost

ale tohle opatření je na úrovni KLDR ;-€EURv

+4/0
20.8.2011 8:47

bohatýr

Re: Facebook je sice zrůdnost

Souhlasím, že je to zrůdnost. Ale zákaz taky není řešení. Lidé by se měli naučit, co se na něj dá dát a co ne. Ale lidská společnost se sice stále vyvíjí, ale rozumější se nestává.!!

0/0
20.8.2011 9:39

o.kostal

Re: Facebook je sice zrůdnost

to je jako chtit po lidech aby se naucili ridit auta bezpecne a odpovedne. To je proste nemozny a proto se snizuji rychlosti.

+1/0
20.8.2011 12:41

bez_tolerance_hlouposti

knizku xichtu nemusim mit

ale zakazovat ji? to uz je trosku sila Rv

0/0
20.8.2011 8:42

Titan no.1

Re: knizku xichtu nemusim mit

Hloupí lidé nepoznají, že jsou hloupí právě proto že hloupí jsou. Tímto opatřením je rozumná společnost chrání ;-), i když rozumné rozhodnutí politiků a úředníků aby člověk pohledal. Nicméně toto jím je...

0/0
20.8.2011 10:57

Reg

Re: knizku xichtu nemusim mit

No to rozhodně není, protože hloupí lidé tím nabydou dojmu, že chytří nad nimi drží ochrannou ruku. A to nemůže fungovat z principu, protože by muselo být nekonečné množství chytrých lidí, kteří dobře znají nekonečné možnosti internetu.

0/0
20.8.2011 14:32

Titan no.1

Re: knizku xichtu nemusim mit

Ne, ne, hloupý člověk si myslí, že je chytrý a že ho nikdo neovládá. To je přece kouzlo hlouposti a světové ekonomiky i politiky...

0/0
20.8.2011 14:42

Morgiana

Uspěch

Proč když je něco uspěšné ma hafo lidí potřebu to tady shazovat a pomlouvat? Ja jsem si nevsimla, že by zalozeni profilu na FB byla povinnost. Tak proc ten rev tady? Kdo chce at si zalozi, kdo ne , nikdo mu nedrzi pistoli u hlavy. No a němci je kapitola sama pro sebe viz spory s google.

0/0
20.8.2011 8:36

MayaMoya..

Re: Uspěch

Já osobně neřvu...já se směju...těm truhlíkům, co tam ten profil maj a vykecaj na sebe i to, co sami nevědí...;-D

0/0
20.8.2011 12:46

KarelV

Konečně se blýská na časy... ?!

propagace FB na televizních obrazovkách našich tv-stanic už mi také dávno leze pořádně krkem !!! ;-) R^

+3/0
20.8.2011 8:13

KarelV

Re: Konečně ?!

Beztak je to jen ze strachu, co všechno v blízké budoucnosti přinese ta znovunastupující KRIZE ... :-/

0/0
20.8.2011 8:18

KOLDAK

Re: Konečně se blýská na časy... ?!

A nejsmutnější je masivní nábor nových uživatelů FB (a tím pádem nově šmírovatelných obětí) na stránkách iDNES (například průhledná akce "Podpoř svůj klub")

0/0
20.8.2011 8:29

Walther P99

Tahle ksichto kniha

je zhouba a upřímě se divím českým sdělovacím prostředkům, že se na ní odkazují, jednak pro fakt samotný, ale i protože ve vysílání dělají zadarmo reklamu nějaké pofiderní US firmě. Ve zprávách celkem běžně zazní, že na ksichto knize říkají nebo píší. přitom se nikdy nedozvíte, že řidiči automobilů škoda mají na věc tento názor či na zdi prodejen TESCO se píše xyz. Dementi z NOHY dokonce u projíždějící skody zakryjí logo , ale ksichti knihu uvedou.

+3/0
20.8.2011 7:56

Viikate

Re: Tahle ksichto kniha

Souhlas. Nejvíc mě FB vadí u České televize. FB nenávidím, profil bych si tam nikdy nedal ale TV kterou platit musím dělá FB stále reklamu. A vůbec nejvíc mi vadí diskuze ke článkům kde je to dělaný ne jejich vlastním diskuzním systémem, ale vnořeným FB systémem.

+1/0
20.8.2011 8:17

Clar

Re: Tahle ksichto kniha

Už se to nesmí používat. Místo toho se říká na soviání síti...

0/0
20.8.2011 8:57

dehtak

JA TU BYDLIM ALE O TOM NIC NEVIM

A TO SE ZIVIM DELANIM WEBOVYCH STRANEK. Ale tlacitko tam opravdu nikomu nedavam. :-) Nebudu kazit stranky takovym nesmyslem.

0/0
19.8.2011 23:55

o.kostal

Re: JA TU BYDLIM ALE O TOM NIC NEVIM

neznalost zakonu neomlouva....

0/0
20.8.2011 0:04

honza_457

Re: JA TU BYDLIM ALE O TOM NIC NEVIM

Však to taky nijak nesouvisí s děláním webových stránek, ale s marketingem. Inu, ne všichni tvůrci stránek chápou, že onanie na kódem a grafikou zadavatele neuživí - a ty jsi jedním z nich.

0/0
20.8.2011 7:18

naxalite

Re: JA TU BYDLIM ALE O TOM NIC NEVIM

takovy webmastery znam. Zakaznik nestastny, stranky slusne receno "divny", navstevnici zhnuseni a webmaster si mne ruce. Nesmysl nebo smysl - 500 milionu uzivatelu to pouziva. Nedokazu si predstavit, ze marketak rekne "a tuhle pulmiliardu pontencialnich zakazniku neoslovime, protoze pouzivaji platformu, ktera se mi nelibi".

+2/0
20.8.2011 7:36







Najdete na iDNES.cz