Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České koleje zežloutly. Jančurův vlak poprvé vyjel

Česká železnice je o krok blíže zásadní revoluci. Na koleje dnes poprvé vyrazil soukromý nedotovaný vlak RegioJet, který bude od konce září vozit cestující mezi Prahou a Ostravou. Zatím bez lidí. Majitel Student Agency a RegioJetu Radim Jančura tak definitivně přesunul své sny o žlutých vlacích z papírů na koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JCage.

Uz dlouho jsem nevidel

neposprejovany vagon :-/

0/0
7.9.2011 11:38

tomtop

konečně

má ČD konkurenta a začne mizet se svou mizernou kvalitou

0/0
1.9.2011 12:19

repulsive

repulsive

pokud nebou v těchto vlacích cestující budit a obtěžovat je vnucováním nápojů a novin zdarma, tak by se to mohlo ujmout..

0/0
31.8.2011 15:49

Fmighta the Affaffin

Vyhlasuju demonstraci proti CD

Vyhlasuju demonstraci proti katastrofalni kvalite sluzeb u CD - bez ohledu na to, jak dopadnou Jancurovy vlaky, jima budeme vsichni jezdit misto CD a snad ty komunisty konecne z tech zeleznic vyzenem! Kdo souhlasi? :)

+1/0
31.8.2011 14:46

Premiant

Vagony...

to jsou ty vagony z rakouska? pokud ano,vsem cestujicim uprimnou soustrast,od pondeli do nedele jsem v rakousku najezdil pres 7 000 km,a vsechny v klimatizovanych vagonech,v lete kdyz je horko vubec nezvladaji...:-) a ta lokomotiva mne snad dostane vzdycky,prej čd maji stary vozovy park a on koupi komunistickou lokomotivu,to nema o nic nepsiho nez ČD ;-D;-D;-D

0/0
29.8.2011 16:15

tarten

Re: Vagony...

Zatím výhradně ty z Rakouska. Ty nové z Rumunska začnou přibírat prý až na přelomu roku.

0/0
29.8.2011 17:20

astabilak

?

No, jestli ty vlaky budoujezdit jako ty jejich žluté busy, tak asi opět nic pro mně. Přeci jen, z brna do ostravy, a dalšíš 40 kiláků abych šel pěšky :-D

+1/0
28.8.2011 10:41

tarten

Re: ?

Dojet můžete zase s ČD, i když přípoje nebudou nejlepší, a je otázka, jak se budou kupovat na celou tu trasu lístky.

0/0
29.8.2011 10:12

Bery

Re: ?

Predpokladam, ze to bud bude na 2 listky.

0/0
29.8.2011 11:13

Leinad

Re: ?

U některých soukromníků si můžu koupit i ve vlaku rovnou přestupní na jiného dopravce. :-)

Mimochodem, busy SA také spolupracují s AMS. Nevím, proč by to u vlaků Jančury mělo být jinak, ale dobře, třeba tady udělá naschvál s vlastními lístky, aby si pod sebou podřezal větev.

0/0
29.8.2011 11:50

Bery

Re: ?

Jiste i u CD lze koupit listky platne u jineho dopravce... vse zalezi na dohode. Bud mohou jeden pro druheho prodavat jejich doklady, nebo si mohou doklady vzajemne uznavat. Zatim jsem vsak o takove dohode neslysel, takze predpokladam 2 samostatne doklady a pak se uvidi.

0/0
29.8.2011 14:19

tarten

Re: ?

Nevím, těžko říct. A ještě se to může dost měnit. Jak to bude např. do konce roku ještě nic neznamená.

0/0
29.8.2011 17:21

Bery

Re: ?

Inu nechame se prekvapit. Jen doufam, ze to nebude prekvapeni neprijemne predevsim z pohledu cestujicich. ;-)

0/0
29.8.2011 19:02

jahus1

Tak Vančura korumpuje státní úředníky,

aby mu přiklepli ztrátové spoje.To je geniální byznys!

Když chtěl po hejtmanech regionální spoje. nenechali se uplatit a na deset let je dali ČD. Aspoň je vidět, že naši hejtmani se nenechali zkorumpovat!;-D;-D;-D

0/0
27.8.2011 18:16

Leinad

Re: Tak Vančura korumpuje státní úředníky,

;-DR^

0/0
29.8.2011 12:41

niko7

Re: Tak Vančura korumpuje státní úředníky,

Trať Praha - Ostrava není ztrátová, ale nejvýdělečnější v zemi. Je to díky tomu, že chybí do Ostravy či Olomouce dálnice (dnes už se dá jet přes Brno a pak po rychlostní, ale je to zajížďka).

Na to, aby někdo napsal to, co je v předchozím příspěvku, musí být hodně hloupý na zeměpis a nebo ze sebe hloupého nechává dělat, třeba za peníze.

0/0
29.8.2011 21:11

Bob-an

Re: Tak Vančura korumpuje státní úředníky,

Naopak..... CD dotuji trasu Praha-Ostrava z vydelku z regionalnich trati: pendolino je v takove ztrate ze se z ni nikdy nevyhrabe (kor kdyz nejake cestujici prebere konkurence) a na ostatni spoje berou CD dotace na kompenzaci ztraty (IC to ted zrusili, ale tech uz stejne moc nejezdi)

0/0
30.8.2011 1:07

Kubrt - admin mi pije nálev

Re: Tak Vančura korumpuje státní úředníky,

jak chybí do Ostravy dálnice ? vždyť se stihla ze třikrát už i zvlnit, díky strusce v podloží ........

0/0
31.8.2011 18:07

PZZP

163

Nevíte někdo jaká je max. rychlost lokomotiv 163, se kterými chce pan Jančura překonávat rychlostní rekordy?

0/0
27.8.2011 17:45

hawkeye91

Re: 163

120 km/h

0/0
27.8.2011 17:57

Gizmo.cz

Re: 163

140.

0/0
27.8.2011 19:58

1000101111001011

Re: 163

Vlastě všechno, co jsi tu dnes napsal jsou bláboly, pokud ne přímo lži. Kolik platí ČD?

0/0
27.8.2011 23:58

Bery

Re: 163

Ma je snad predelane na 140 km/h.

0/0
28.8.2011 19:29

tarten

Re: 163

Rychlost lokomotiv 163 je 120 km/h. ČD mnoho z nich rekonstruovaly na řadu 162 s rychlostí 140 km/h při stejném výkonu, a tedy při snížení tažné síly, šlo totiž hlavně o změnu převodového poměru. Když Jančura koupil těch devět 163 zatoulaných do Itálie, nechal na nich udělat (téměř) stejnou rekonstrukci.

0/0
29.8.2011 9:48

mudrlant

no jo České dráhy, ten úžasně "efektivní" státní gigant a

krajské či státní dotace nás daňových poplatníků do nich, o tom by se dalo napsat knihu;-(

0/0
27.8.2011 15:11

hawkeye91

Re: no jo České dráhy, ten úžasně

ČD nejsou státní podnik (ale akciová společnost)

+2/0
27.8.2011 17:56

Majkyho_pupik

Re: no jo České dráhy, ten úžasně

jejiz akcie vlastni stat;-)

+1/0
27.8.2011 17:59

tarten

Re: no jo České dráhy, ten úžasně

To je samozřejmě podstatný rozdíl v řízení. Politické tlaky a státní bordel tam může mít O NĚCO slabší vliv.

0/0
29.8.2011 10:14

Leinad

Re: no jo České dráhy, ten úžasně

Sice by mohl, ale pořád ČD nejsou v takovém stavu, jako třeba ČEZ nebo jako byl Český Telecom před prodejem. (Ne že by v Telecomu nebyl bordel, ale aspoň nesl, i když měl ke konci konkurenci.)

0/0
29.8.2011 11:54

tarten

Re: no jo České dráhy, ten úžasně

Nevím nevím, jestli bych chtěl ČD prodat, aby zisk šel někam za čáru. To už mi je milejší postupné přebírání části trhu soukromníky jako Jančura nebo Novotný.

0/0
29.8.2011 17:25

Leinad

Re: no jo České dráhy, ten úžasně

Já bych je prodat nechtěl. Ale bylo by to se současným managementem a poměrem příjmů a výdajů aspoň teoreticky možné?

0/0
29.8.2011 23:42

Mathe

ČD

Jestli to České dráhy povedou tímto způsobem, tak je můžeme zrušit. A České koleje bohužel zežloutnou hodně rychle. Stejně jako se to stalo s autobusy.

0/0
27.8.2011 15:00

mudrlant

Re: ČD

8-o proč bohužel, že někdo umí jezdit slušně, pohodlně, na evropské úrovni služeb a za polovic než státní moloch ČD? zvláštní, neumím si představit kdo z toho nemůže mít radost, snad leda tak členové představenstva ČD8-o!!

0/0
27.8.2011 15:04

Mathe

Re: ČD

Protože, až se jim podaří ČD zrušit, tak nebudou tak levní. Už se to ukazuje i na některých linkách autobusů.

0/0
27.8.2011 15:12

yalma

Re: ČD

Můžete nějakou linku vyjmenovat ?

0/0
27.8.2011 16:03

zadluzenicz

Re: ČD

Praha-HK: začali na 50,- a nyní stojí 95,- Ale nestěžuji si, cena cca taková byla i předtím.

0/0
27.8.2011 16:20

jahus1

Re: ČD

Za kolik je to vlakem ČD?

0/0
27.8.2011 17:11

jahus1

Re: ČD

Našel jsem to na IDOSu:

Celkový čas 1 hod 51 min, vzdálenost 126 km, cena 162 Kč / IN50 81 Kč / IN25 122 Kč s pestupen v Pardubicích.

0/0
27.8.2011 17:13

1000101111001011

Re: ČD

Jenže bez něj by to tam dnes stálo dvojnásobek... o tom to celé je. Ony ty náklady holt rostly a rostou, že? ;-)

0/0
27.8.2011 23:56

samhowkins

Re: ČD

to co rikate je samozrejme do jiste miry pravda, ale trosku jste vedle. To ze CD jsou drahy protoze nemaji konkurenci to Vam nevadi?:-) Ze se da jezdit za polovicni ceny ale protoze tu nefunguje trh tak platime mnohem vic nez musime je spravne?Rv

0/0
27.8.2011 20:47

Mathe

Re: ČD

Ne, mně nevadí konkurence ČD. Samosdřejmě, že mi vadí, že neschopné vedení státního podniku nebude schopné zareagovat na příchod konkurence. Protože v době, kdy budou koleje z 80% žluté budeme tam, kde jsme teď.

0/0
29.8.2011 0:20

Bery

Re: ČD

Jasne, vse nove a luxusni, stevardku na kazdy vagon, takze 5x tolik zamestnancu a za polovic... ;-D

0/0
28.8.2011 19:36

tarten

Re: ČD

No, 5x víc zaměstnanců ne, to trochu přeháníte. Spíš cca 2x. ;-)

0/0
29.8.2011 10:17

tarten

Re: ČD

1) Regiojet ještě nevyjel. Nevíme, jak bude dlouhodobě vydělávat, a co s jízdným udělá, až pomine období pro zaváděcí ceny.

2) Menšinový dopravce může snadno mít nižší ceny, protože může spoléhat na vyšší % obsazenosti. Kdo se nevejde, toho snadno přenechá ČD, které jsou povinné mít dostatečnou (=drahou) rezervu v kapacitě. Kdyby měli "žlutí" celou tuto trať, tak levní by být nemohli. Jestli by mohli být přesto všechno levnější než dnešní ČD je otázka. Kdekdo si myslí, že ano, ale jisté to není.

3) ČD nejsou drahé, naopak jsou dost levné. Vlak dražší než autobus prostě bývá. Problém ČD není v jízdném, které je zlomkem toho co třeba v Rakousku nebo Německu, ale v mizerném vozovém parku. Který z toho jízdného i "dotací" může obnovovat jen relativně pomalu.

0/0
29.8.2011 10:06

Leinad

Re: ČD

1) Nevíme, ale konkurence ceny nezvýší.

2) Proč by měli mít povinnost rezervy, na nedotované trati Praha - Ostrava? Chápal bych to, kdyby šlo o menší trať ze základní dopravní obslužností, kde musí být minimální kapacita(ale tam zase nevím, co by dělal soukromník bez dotací)

3) Neříkám, že to tak není po celé EU, ale stejně to není logické. Vlak má vyšší kapacitu(několik vagonů, povolené stání), nižší spotřebu energie(asfalt/beton vs koleje), jednoho strojvedoucího na hromadu vagonů,... prostě má nižší náklady na místokm.

0/0
29.8.2011 12:04

tarten

Re: ČD

1) Mohla by. Vzájemně se konkurující mohou přinutit k prudkému zvýšení kvality pomocí úvěru, který se ale bude muset také pak zaplatit.

2) Netvrdím, že by takovou povinnost měli mít. Ale až takovou rezervu nebude mít nikdo, doplatí na to cestující, kteří se pak nevejdou.

3) Nevím jak je to ve zbytku EU, ale u nás třeba budou autobusy platit mnohem nižší mýtné na svoji váhu než náklaďáky. takže svým způsobem budou skrytě dotované investicemi do silnic. Po železnici kdekdo chce, aby cílově byla soběstačná včetně stavby tratí. Bude tu ještě pár dalších zakopaných psů. Kdo platí stavbu ulic ve městech, údržbu značení a semaforů? Obce a stát. Želeniční zabezpečení včetně návěstidel se platí dopravci poplatkem za dopravní cestu, který má být cílově rentabilní. A je tu ještě několik zakopaných psů.

0/0
29.8.2011 17:35

tarten

Re: ČD

Vůbec financování silnice x železnice je nadlouho a je to dost nejasné. Už jen kam vlastně jde daň z benzínu a komu se vlastně kompenzuje a komu ne.

0/0
29.8.2011 17:37

Bery

Re: ČD

Spotrebni dane a DPH z benzinu a nafty jdou stejne jako spotrebni dane z alkoholu a tabaku do jednoho baliku v rozpoctu. Nejsou to ucelove dane, proto se na ne nepohlizi jako na dane ze kterych se plati silnice. Stat si tyto dane prerozdeluje dle sveho. Takze se da rict, ze na ucelovych danich urcenych pro pokryti silnicniho provozu se vybere cca 4% a zbytek se dotuje ze statniho rozpoctu a rozpoctu kraju, mest a obci. To, ze motoriste zaplati na spotrebnich danich a DPH vice je irelevantni.

0/0
29.8.2011 19:39

Leinad

Re: ČD

1) A neříkal jste v bodě 4, že konkurence prospěje?

2) Vlak má nějakou minimální rezervu, ještě jsem neviděl "místenku na stání" ani označené a očíslované kruhy na podlaze. Je tedy pravda, že jsem viděl vlak, do kterého nešlo nastoupit, ale ten byl "pronásledovaný" dalším vlakem ve stejném směru. Jinak ano, připadá mi špatné, že se na špičku(pátek+neděle večer) na trase Praha-Brno musí kupovat místenka na bus chvilku předem(nebo jít na nádraží na slepo a zkoušet, jestli někdo nepřijde/stornuje). Existuje řešení "nejezdit ve špičce." 

3) Souhlasím. R^ Jsem pro zvýšení mýta.

0/0
29.8.2011 22:06

Bery

Re: ČD

Existuje řešení "nejezdit ve špičce."

Fakt genialni... A zkousel jste to nekdy rict tem lidem ? ;-D

Jooo, v dnesni dobe kazdy specha, takze nikdo nebude chtit cekat az spicka odezni. Kdyby se dal pocet cestujicich rovnomerne rozlozit na cely den, tak by nadseni byli predevsim ti dopravci. ;-)

0/0
29.8.2011 22:45







Najdete na iDNES.cz