Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Klaus se ukázal před zemědělci. Jste příliš závislí na státu, řekl jim

Prezident Václav Klaus vystoupil na výstavě Země živitelka. Zemědělci, kteří měli letos po letech dobrou úrodu, ale od něj neslyšeli zrovna slova chvály. V jeho očích jsou příliš závislí na dotacích, státu a politicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

roby

je skutečně až zarážející

jak náš prezident rozumí absolutně všemu. Myslím, že je nejvyšší čas, aby podobně jako Zeman šel někam objímat stromy a už si odpočinul. Problémů už nadělal dost

+1/0
27.8.2011 21:20

mfVčera

Re: je skutečně až zarážející

R^

0/0
28.8.2011 10:31

mfVčera

Ekonomická nelogika Klause.

Pokud jsou dotace v jiných zemí EU, musí být dotace i v ČR, jinak je to jasná likvidace českého zemědělství. Klaus je populista, který jenom škodí.;-€

0/0
27.8.2011 20:40

PLSFS

Re: Ekonomická nelogika Klause.

Klaus je i proti dotacim v EU.

0/0
29.8.2011 13:15

Ioio

Jinými slovy: Klaus by zemědělcům nedal ani korunu.

:-)

0/0
27.8.2011 7:36

vencac

No shrnul bych to asi tak od roku 1950 se zde vůbec nic

nezměnilo zemědělec je jen od toho aby se mu zakazobvalo nakazovalo a hlavně nadávalo. Pokud chce nějak pomoc tak je socka a zloděj. Pokud chcete rušit dotace na zemědělství Ok pak ale dejte Zemědělcům možost plně využívat své nemovitosti a dovolte jim je  oplotit a zacházet s nima tak jak sami uznají za vhodné. Jo to že prostě nebudete moci lezt na soukromé pozemky, to že všude bude řepka nebo solární panely  je přece to co tady všichni kvákáte plné právo na vlastní majetek a na zácházení sním podle svého přesně podle hesla Pravice tak jak Klaus káže. pokud toto nebude v zákonech pak prostě musíte pocoipit že každý utlačovatelský zákon musí být vykoupen dotací.

0/0
26.8.2011 18:32

certik_bertik

klauniáda

pokračuje;-D

0/0
26.8.2011 12:19

pandrysek

Dotace v zemědělství jsou největší blbost

Absolutně nechápu na co jsou potreba dotace v zemědělství, potraviny jsou produkt, který potrebuje absolutně každý člověk a musí ho kupovat, tzn. že poptávka je neustálá. NEvím proč zemědělství nemůže fungovat jako normální trh, tak jako každé jiné zboží. EU by měla plošně nakázat zrušení dotací zemědělcům, aby zemědělci z určitých států nebyli ve výhodě a pak už by mlě cenu potravin určovat pouze trh a umění zemedělců prodat své produkty. To, že zemědělci jsou skupina lidí, kteří jsou schopní své produkety prodávat i pod cenou je ukázka jejich špatného hospodaření a závislosti na dotacích. Všechna čest tomu, že pro nás výrabí potraviny, ale co se týče financování, tak jsou úplně mimo...

0/0
25.8.2011 22:55

radim36

Re: Dotace v zemědělství jsou největší blbost

Původně to začalo tím, aby domácí zemědělec přežil proti tomu světovému, který dělá potraviny levněji. Ovšem dneska jsou ty dotace právě tím, aby jedni v jedněch evropských zemích byli zvýhodněni nad těmi v jiných evropských zemích. Schválně , hádejte kterých?

0/0
25.8.2011 23:44

regina1

Re: Dotace v zemědělství jsou největší blbost

Vážený pane, pokud by se po sametu cíleně politicky neničily zemědělské podniky kvůli otevření trhu pro dotované potraviny (a tudíž levnější), kdyby proběhly restituce tak jak měly, nerozprodali se zpracovatelské podniky aby následně zkrachovaly nebo ukončily činnost na příkaz EU (cukrovary), dodnes jsme měli zdravé vlastní potraviny

i bez dotací. Když pan prezident rozhodl o volné ruce trhu, teď nemůže házet vinu na zemědělce, že chtějí dotace, když pro dotované otevřel dokořán.:-P

+1/0
26.8.2011 10:33

PLSFS

Re: Dotace v zemědělství jsou největší blbost

Ale blbost - resp mozna by to platilo v pripade, ze bychom nebyli v EU a narazili na import zmedelskych produktu dovozni clo. Coz by ale vyvolalo odvetu v podobe cla na nase vyrobky, coz by pro nasi exportne orientovanou ekonomiku byla jeste vetsi rana. Ale ani to nema smysl probirat - jsme cleny EU vcetne volneho pohybu zbozi a hotovo.

0/0
29.8.2011 13:19

huh

Stabilní poptávka po produktech

:-/, jako třeba okurky...

0/0
25.8.2011 20:33

Wabo

Od muže, který byl celý život závislý na státu, to sedí

Taková kritika skutečně sedí z úst  někoho, koho celý, ale opravdu celý profesionální život živí stát (i jeho soukromé příjmy z přednášek, držení akcií apod.vyplývaly z toho,že je a v posledních více než 21 letech vždy byl vysoký ústavní činitel).

+5/0
25.8.2011 20:14

Ne čech

Re: Od muže, který byl celý život závislý na státu, to sedí

Neni to nahodou tim, ze je statnim zamestnancem? U neho to je prave v poradku. Kdyby si vydelaval bokem , tak byste tu rvali, ze je tunelar a tak dal. Proste podle nekterych komentatoru prezident CR nemuze byt dobry at dela cokoliv. Hnus Rv

+1/0
26.8.2011 9:59

xnude

Re: Od muže, který byl celý život závislý na státu, to sedí

Neblazni, teoretici prece nikdy nebudou pracovat. Ti budou vzdycky jenom rozumovat na prednaskach a psat do novin.

0/0
28.8.2011 12:24

evzens

zemědělství

Je třeba, aby se všichni zamysleli, co potřebuje  v samotné podstatě člověk (či jiný živočich) k životu : voda, vzduch a jídlo - to jídlo nám dává různými formami zemědělství - logicky by měli být zemědělci nejbohatší vrstvou obyvatelstva.

Pokud by rolníci a zemědělci vytvořili kartel a obilí a jiné komodity zdražili např. o 10000%, tak by ostatním nezbylo za účelem přežití za uvedenou cenu kupovat.!!Práce v zemědělství není jako sedět v kanceláři či jiných na přírodě nezávislých pracovištích.!!

0/0
25.8.2011 20:13

jeste asocialnejsi grupa

Re: zemědělství

vite, on takovy kartel ma jednu docela zasadni nevyhodu - k tomu, aby nejakym rozumnym zpusobem fungoval potrebujete ucast VSECH subjektu na trhu, protoze jinak zjistite, ze sice vy, franta a mana nabizite napriklad obili za stovku kilo, ale tamhle za kopcem je jeste lojza, ktery ho nabizi za pade, a co hur, za rekou jsou jeste leszek, hans a voloda, kteri to same obili nabizi za deset korun ... a stejne tak zjistite, ze vase obili za stovku je v takovem prostredi proste neprodejne, a pokud neslevnite na uroven volodi, tak si to vase obili muzete treba napchat.

0/0
26.8.2011 7:21

PLSFS

Re: zemědělství

Presne tak. Sice muzete nasadit proti Volodovi dovozni clo (ale ne uz proti Hansovi, se kterym jste v jedne unii ), ale pak hrozi, ze Voloda nasadi clo na vase vyrobky a protoze 90% fabrik si s lokalnim trhem nevystaci a potrebuje vyvazet, budete mit sice vysmate zemedelce, ale 90% lidi bude bez prace (a ve vysledku si to predrazene obili nebude tak jako tak moci nikdo dovolit ;-)

0/0
29.8.2011 13:26

rozhořčený představitel lenochům

český zemědělec=nejnižší IQ na světě

Nahnal bych na ně Japonskou výrobu a produktivitu na línou chátru:-/ socialistickou!Dopoledne čumí celá vesnice na helikoptéru na náměstí,když Novák přijde o nohu...(očitý svědek-projížděl jsem kolem)Neumějí vyrobit NIC,VŮBEC NIC!Nikde jejich udajně kvalitní produkty neseženete jen drze onanují jak u nich na vesnici je všechno super,ale kde to tedy je?Uvedu příklad sehnal jsem jakostní klobásy(nic pro Čechy)a chtěl jich objednat tuny a výsledek?..nelze dodat.Z nějakého pak vypadlo,že se to musí udit na švestkovém dřevě a je to náročné,takže místo Německé pracovitosti nebudou vyrábět ta holota vesnická raději NIC!Jen at pomřou hlady i s rodina,když nevyráběj at táhnou a žádné dotace.Líná neochotná,nepracovitá socialistická chátra je to tam

Naprostá shoda

JEDNA Z POSLEDNÍCH BAŠT SOCIALISMU: ČESKÝ ZEMĚDĚLEC

+2/0
25.8.2011 20:10

greifer3

Re: český zemědělec=nejnižší IQ na světě

Prášeček už jsi měl?;-D;-D

0/0
25.8.2011 20:51

roby

Re: český zemědělec=nejnižší IQ na světě

žasnu nad tím, jakým může být člověk volem. Ano, mám na mysli vás "rozhořčený představitel lenochům"

0/0
29.8.2011 9:19

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

inteligent zase promluvil

každá země v Evropě dává svým zemědělcům dotace, ale zas ČR, podle pana presidenta, by měla být jediná která nedotuje. Jak by to asi pro naše zemědělství skončilo:-/

0/0
25.8.2011 19:20

(-_-)

Re: inteligent zase promluvil

Článek jsem si četl asi 3x, ale ať se snažím sebevíc, tak nemůžu nikde najít, že by pan prezident říkal něco o rušení dotací. Pouze řekl: ,,Doufám, že to s dotacemi nebudeme přehánět."

Jinak si myslím, že by se měla diskuse vés k tématu "Závislost českého zemědělsví na státu" a ne k osobě Václava Klause.

+2/0
25.8.2011 21:02

Chytry.Levicak

klausovi bych přál

rok bez pečiva,pak by si možná zemědělcům cenil více.zemědělství je v určité míře důležité,ale dá kus práce v něm něco vydělat

0/0
25.8.2011 19:09

quaz

Re: klausovi bych přál

Myslis to gumove pecivo bez chute, co se neda jist? Kde je asi normalnim rohlikum konec.. Prave pri tlaku na cenu je zrovna pecivo odporne, z chemickych kvasnic, o mouce toho moc nevim, pece se v pare misto horkym vzduchem. K cemu pak vubec ty dotace jsou?

0/0
26.8.2011 11:28

roby

Re: klausovi bych přál

není to spíš záležitostí pekařů?

0/0
29.8.2011 9:21

Oerteplur

Stát nepotřebuje strategické zásoby surovin ?

Není to tak dlouho, co se obilí kvůli nadúrodě pálilo v elektrárnách a potom se dováželo z Polska....Turecké hospodářství hadra Rv

0/0
25.8.2011 18:51

syn.temp

dotace

Z téhle diskuze mám dojem jako kdyby si někteří lidé mysleli že nevadí když zemědělství jako takové u nás masově zkrachuje. Tak co, tak ty stejný poníze co do toho strkáme přece dáme na dotace lidem aby byly levnější potraviny (nebo aby si je mohli dovolit i když budou dražší) a basta ne?

No ono by to i nějak fungovalo, ale považte že ta fráze "zemědělství má také roli krajinoúdržnou" má přecejen kus pravdy. Vezměte si takový park, máte ho ve městě rádi? Ano? A nevadí vám že na něj vydáte (nejspíš z obecního rozpočtu) řádově desetkrát tolik ročně jako dostává zemědělec příspěvek na pole? A to z toho parku nic není (žádná produkce), jen a pouze okrasa...

0/0
25.8.2011 18:11

syn.temp

Re: dotace

Takže ty pole okolo kterých nejen projíždíte autem, ale vedle kterých spousta z vás bydlí, tak ty můžou vypadat rozumně obdělávaně, ale můžou taky vypadat jako hnusná divočina... nevím nevím komu se to bude líbit. A když s tím zkusíte "něco" udělat ve stylu "pošleme tam obecního slouhu aby to aspoň párkrát za rok požnul" tak za to najednou dáte víc než kolik jste původně dávali těm zemědělcům...

Takže to bude ještě dražší než předtím a navíc jaksi bude chybět ta výroba potravy, což sice pravda můžete nahradit 100%ním exportem ale dost si zhoršíte obchodní bilanci plus dostáváte se do nebezpečné závisloti v základní lidské potřebě - potravě. Takže kdyby nedajbože došlo k nějaké vážné krizi tak ti kdo k vám dodávali ve chvíli kdy by neměli sami dost urychleně přestanou a těžko je přesvědčí že budete ochotní platit třeba i dvojnásobek - sorry sami máme málo...

0/0
25.8.2011 18:14

syn.temp

Re: dotace

pro jistotu dodám - nejsem zemědělec ale ajťák, nesnažím se hájit svoje bydlo, jen nemám rád rádoby jednoduchá řešení...

0/0
25.8.2011 18:16

pan vomáčka

Re: dotace

hustý moudro. vona by ta příroda byla hnusná, kdybysme ji nezorali, že? ;-D

0/0
25.8.2011 18:15

Sanjuro

Re: dotace

tak je pravdou že ta malebná česká krajina je z velké části výsledkem zemědělství :-) ..i když samozřejmě jako vedlejší produkt...ale pro mě osobně (jinak odpůrce dotací jako takových) je zachování možnosti alespoň částečné potravinové soběstačnosti státu dosti zásadní

0/0
25.8.2011 18:18

syn.temp

Re: dotace

Přesně tak - výsledek staletí probíhajícího zemědělství (a lesnictví). Ale bacha - kdyby náhodou někoho napadlo říct "a proč to tehdá šlo bez dotací" tak prosím věnujte pozornost tomu že doprava zemědělských výrobků na větší vzdálenosti byla dřív relativně pomalá a drahá, proto měli výhodu místní producenti... to není jako dneska když vám po dálnici odveze cokoliv kamkoliv (chlazený) kamion skoro za pakatel, to dřív moc nešlo...

Ale ono by to i dneska jakžtakž šlo bez dotací, jen by to nesmělo bejt tak že u nás by nebyly a ve Francii (například) by byly, to se pak normálně nedá...

0/0
25.8.2011 18:27

syn.temp

Re: dotace

No ty pole teda jo, a dost dlouho - jestli myslíte že "pěknej trávník" nebo "lesejček" za dnešních podmínek na poli vyroste sám tak to se dost pletete... tak možná za 50 let (ten jakžtakž normální les, pokud už poblíž nějakej roste).

0/0
25.8.2011 18:20

pan vomáčka

Re: dotace

né máš pravdu. divočina?? hnus! fujtajbl! vykácet, obdělat, parky a golfový hřiště vystavět! ;-D

0/0
25.8.2011 18:23

syn.temp

Re: dotace

My si tykáme? Hm, to jsem nevěděl... taky ukázka úrovně.

0/0
25.8.2011 18:29

pan vomáčka

Re: dotace

;-D vítej na internetu R^

0/0
25.8.2011 18:31

zootechnik

Jsou zemědělci a "zemědělci"

Nedá mě to taky taky nepřispět.

Někteří zde píší o tom, jak jsou zemědělci lakotové, natahují jenom ruce, nic nedělají, neumí zpracovávat apod.

O transformaci se nebudeme asi moc bavit, proběhla často v duchu rozkrádání jako u ostatních odvětví hospodářství.

Pokud pan Klaus vykřikuje něco o dotacích, tak sám moc dobře musí vědět, že za jeho éry již začalo přibližování k EU , tedy vlastně novodobé RVHP. Jak politici neměli zájem o zemědělství se ukázalo v době, kdy byla přistupová jednání k EU. Naše republika, v čele s panem Teličkou, jaksi zapomněla na kapitolu zemědělství, kterou ostatní státy vyjednaly většinou mezi prvními. Nám to bylo jedno, proto kvóty máme vyjednány menší než sousedé z Rakouska (ti mají o cca 20 % méně obyvatel).

Jenže češi dostávají stále podstatně méně, stát nic nedorovnává. Jak pak má konkurovat chovatel dojnic v mléce, pokud on jej i s dotací vyrobí za 8 Kč, francouz za 7,4? Jaké mléko češi koupí? To které bude v akci. Hlavně po kartonech ;)

+2/0
25.8.2011 17:57

zootechnik

Re: Jsou zemědělci a

protože vím, že budou někteří psát, že jsem pro dotace, tak píšu že NEJSEM ;) zrušil bych je, to by byl pak nářez a některé země na západ by nestačily. Jenže na druhou stranu mají výhodu. Mají moderní technologie, více peněz investovali do ustájení, výživy.. což u nás sice jde, ale pomaleji..

0/0
25.8.2011 18:00

behounekpetr

CO VÁM ČSSD VYJEDNALA TO MÁTE

nechápu co jezedákům nelíbí a proč demonstrují proti této vládě, demonstrujte proti pánům jako Sobotka, Telička, Paroubek, Ráth !!!!!!!!!!!!!!!!

+3/0
25.8.2011 17:49

epow

Souhlas

A já s tím souhlasím a vadí mi, jak se to překrucuje proti němu. Je zkrátka pravda, že nemalá část zemědělců svou úrodu neumí prodat. Vidím to na sousedech v dědině. Jo, není to lehký, občas se neurodí, když se ale člověk snaž, tak to nese

+1/0
25.8.2011 17:40

Cannibal Corpse :)

To-prngrr ZASE LŽEŠ

Česko tak zůstalo stejně jako v předchozích letech čistým příjemcem

peněz z EU. Na politiku soudržnosti Česko celkově za první pololetí

letošního roku obdrželo 13,4 miliardy korun a příjmy ze Společné

zemědělské politiky činily 23,5 miliardy korun, z toho přímé platby byly

15,8 miliardy korun. :-P

0/0
25.8.2011 17:38

Cannibal Corpse :)

Re: To-prngrr ZASE LŽEŠ

Celkově od vstupu do EU zaplatila Česká republika do rozpočtu EU 239 miliard korun a získala 401,2 miliardy korun. ;-)  Tak copak řekneš teď?? :-P

0/0
25.8.2011 17:39

prngrr

Re: To-prngrr ZASE LŽEŠ

Za posledních 10 let neodvedl Gejza Lakatoš na daních ani korunu. Ale dostal 3 miliony (vymýšlím si).

Přesto je dobré chovat se jako Gejza Lakatoš.

Přesto jsou "sociální dávky" v ČR nastaveny dobře.

Takhle to myslíš?

0/0
25.8.2011 17:43

prngrr

Re: To-prngrr ZASE LŽEŠ

Nelžu a ty nechápeš psaný text.

Nikde jsem nepsal, že jsme z hlediska EU čistými plátci nebo příjemci.

Tvrdím jen, že EU si ty peníze nevyčaruje, vybere je na daních a proto je hloupé ty peníze vyhazovat za jakékoliv nesmysly.

Včetně dotace zemědělství.

+1/0
25.8.2011 17:40

Cannibal Corpse :)

Re: To-prngrr ZASE LŽEŠ

Nic ty nepochopíš,že každý nežije z dotací...;-) Jdu musím dát býkum a prasatům měj se...:-)

0/0
25.8.2011 17:43

prngrr

Re: To-prngrr ZASE LŽEŠ

Ano, každý ne.

Kdo je nepotřebuje, ten je o.k.

0/0
25.8.2011 17:44

myskamiki

Re: To-prngrr ZASE LŽEŠ

leda rybicky. Nechapate vubec o co se jedna. Ten SYSTEM je spatne

0/0
25.8.2011 17:46

syn.temp

Re: To-prngrr ZASE LŽEŠ

Až na tu poslední větu souhlas...

0/0
25.8.2011 17:56

mars777

On je ekonóm????

V jednej krajine dostane poľnohospodár dotácie, v druhej nedostane .... a má byť konkurencie schopný:-/

0/0
25.8.2011 17:37







Najdete na iDNES.cz