Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy nechtějí padesátníky, žádají o to i personalisty

Najít si práci je pro lidi nad padesát let velký problém, o to větší, pokud chtějí pracovat mimo Prahu. Situace na trhu práce je stejně beznadějná jako před třemi lety v době hospodářské krize. Firmy dávají přednost mladým kandidátům a jejich upřednostňování patří k nepsaným požadavkům na personalisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Diskuter001

Vždyť padesátníky už zrušili dávno, stejně jako dvacetníky a desetníky. ;-D

0/0
29.8.2011 12:48

roby

no ale jestlipak to tuší

mudrcové, kteří chtějí, aby lidé pracovali až do sedmdesátky?

0/0
29.8.2011 9:33

Wranow

No to je věc!

A co teprve takoví sedmdesátníci ;-D Ty budou chtít??

0/0
28.8.2011 18:48

certik_bertik

hmm

u nás je hranice 50 let, ale třeba v Číně a jinde v Asii je to asi 35 let, takže na tom tak zle zatím nejsme

0/0
26.8.2011 12:51

usnicka

50-tníci a výš

...a co jejich zkušenosti? Řekněme si na rovinu: v dnešní době poruch imunity - alergie apod. má kde jaký mladík-dice často horší kondičku než padesátníci. Vyselektovat - jako za války - a nechat scípnout hlady! Opočíme se po Západu.

POKUD NEZEMŘEME DŘÍV, TAK SI HODNĚ Z NÁS ZAŽIJE BÝT 50-TNÍK, POTOM TĚM, KTEŘÍ TEĎ PROTI NIM BROJÍ, BYCH PŘÁLA STEJNÉ PEKLO Z NEMOŽNOSTI PRACOVAT ZAŽÍT.

Jeden velký bordel je tento stát! ;-( Rv

+1/0
26.8.2011 12:30

2Mac7

Re: 50-tníci a výš

oni tu společnost dot rozeštvávají politici, ono jim to totiž vyhovuje a spousta lidí jim to žere

0/0
29.8.2011 10:45

certik_bertik

se těším co za perlu přinese "ještě asociálnější grupa";-D

0/0
26.8.2011 12:26

noboty666

Re: už

A coz teprve D.Brux, ktery ani nevi, v kterem oboru vlastne podnika ;-D;-D;-D

0/0
27.8.2011 0:45

jirka2701

mladá dynamická společnost

Společnost mladá dynamická s mladými nic neumějícími manageros. To se musí dodat, jistě ji řídí manageros s titulem MBA. To vše je záruka totálního neumětelství a neschopnosti.

+1/0
26.8.2011 11:14

vymrzovac2

Nejvíc se mi líbí příspěvky těch, .....

....které do třiceti živili,ubytovávali , a možná i šatili jejich rodiče, a teď se tady šíří o tom, jak lidem přes padesát klesá jejich výkonost....;-D  měli je rodiče vypráskat z baráku, parchanty;-).....a ať si v té Praze už zůstanouRv

0/0
26.8.2011 8:50

BezPrace com

Na TRHU chybí schopní lidé bez ohledu na věk

Je fakt, že schopné pracovníky lze velmi těžko najít a to i bez ohledu na věk. Kdo někde pracuje, tak si v dnešní době hlídá svou práci (jistotu), bojí se, aby o ni nepřišel, no a tak je na trhu míň schopných lidí, kteří by chtěli třeba najít něco lepšího a i za více peněz.

0/0
26.8.2011 8:46

BezPrace com

Re: Na TRHU chybí schopní lidé bez ohledu na věk

Třeba ta zmiňovaná úřednice z článku je podle mne nezaměstnatelná a to bez ohledu na věk, neboť kdo by chtěl v soukromé firmě nějakou bývalou státní úřednici? ;-D

0/0
26.8.2011 8:46

cokoo

Re: Na TRHU chybí schopní lidé bez ohledu na věk

Zase ty předsudky chjo. Jedna ředitelka oddělení v nejmenované pojišťovně, což rozhodně není státní správa dostala k zaučení mladou příbuznou náměstka ředitele a ta je dle jejích řádků větší lenoch, než  kdejaký zaměstnanec ve státním, navíc nic neudělá pořádně, chudák ta ředitelka je nadřízeným sekýrována za chyby té příbuzné a nemůže se jí zbavit. Takže závěr, lidé, kteří se zaměstnali přes známé v soukromém jsou líní zrovna tak.

0/0
26.8.2011 15:53

jirka2701

Re: Na TRHU chybí schopní lidé bez ohledu na věk

Kdyby jen na trhu!!!!!

0/0
26.8.2011 11:24

parlost18

...

A nejlepší na tom je, že vláda v rámci "reforem" zvýší odchody do důchodu (což je svým způsobem nutné) a zároveň "stigmatizuje" lidi, nažene je na podřadné práce pod hrozbou ztráty sociálních dávek, na které si v době zaměstnání přispívali. Na tomto případě je vidět, že posunutí věkové hranice nic neřeší, pokud firmy nebudou chtít tyto lidi zaměstnat. Co mají lidé dělat když mají chuť pracovat, zdravotně jsou ok, mají potřebnou kvalifikaci a přesto je nikdo nechce? Vlády a nejen ta současná by si tyto otázky měli pokládat než budou paušálně voloviny. Oni si vezmou kalkulačku a spočítají si, že když prodlouží odchody do důchodů, že by to nějak mělo vyjít. A ekonomika státu se jim mezitím "vysmívá". Ta si bude vždy žít vlastním životem. Tyto věci se nedají nastavovat shora, ale zdola. Mě je 30 a vyhlídka, že mám už jen zhruba 15 až 20 let vydělat si na celý zbytek života pro mě není moc vábná. Už je to s námi jak s profi sportovci s tím rozdílem, že naše platy jsou o pár řádů níž.

0/0
26.8.2011 7:51

roby

Re: ...

naprosto nezbytná je změna stávajícího systému. Ten kapitalismus, který u nás máme se již přežil a je předurčen k zániku

0/0
29.8.2011 9:36

Templ

V Lídlu

Rozhovor:

Vedoucí: Bež do skladu a zameť podlahu.

Odpověď: No dovolte, já mám vysokou školu.

Vedoucí: Aha....promiň....tak já ti to půjdu ukázat.;-)

0/0
26.8.2011 7:46

vymrzovac2

Re: V Lídlu

Odpověď:   Ale já mám gymnázium, tři roky nástavby v oboru cestovní ruch a třicet let praxe ve státní správě ! ......!?!

Aha.   Tak mi zavolejte někoho jinýho, kdo bude schopnej to tady zamést.......;-)

0/0
26.8.2011 8:23

Karel321

Z pohledu zaměstnavatele

Většina příspěvků je zde od zaměstnanců, tak já přidám jeden příspěvek z pohledu zaměstnavatele.

Přestože mám prestižní vysokou školu, nikdy jsem nebyl zaměstnán. Už od školy podnikám.

Každý má šanci vydělat si do 50ti let tolik peněz, aby nemusel dále pracovat. V 50ti letech již není člověk tak výkonný fyzicky i psychicky, aby se mohl ucházet o práce, o které mají zájem mladší lidé. Pokud chce v takovém věku pracovat, zbývá možnost podnikat na vlastní triko, nebo se nechat zaměstnat za méně peněz a na podřadnější práci.

Já sám protože scháním zaměstnance na maximální výkon v technickém oboru, nikdy nevezmu člověka staršího 25ti let. Pro mé potřeby je 25ti letý uchazeč již starý, se špatnými pracovními návyky a se sníženou schopností učit se novým věcem. 

Tak hurá do mě,vždyť diskriminuji skoro všechny. Nevezmu totiž ani kuřáka ani feťáka ani potetovance, ani člověka bez maturity atd. ;-D

0/0
25.8.2011 19:58

ilna

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Vy jste fakt docela magor.

+1/0
25.8.2011 20:08

JAR-47

Re: Z pohledu zaměstnavatele

JAKO zaměstnavatel na to máš morální právo, jako jiný takyzaměstanavtel s tebou nesouhlasím-lidé s praxi jsou nenahraditelní=to ale velmi individuelní,  mimochodem že by pro mne bylo pusové že paní uvadí 30 let praxe vedoucí na městském úřadu tak to teda není-spíše naopak

0/0
25.8.2011 20:15

tmf

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Karel je borec, prestižní škola, vydělává balíky peněz, vyhazuje šestadvacetileté ze své firmy a ještě stíhá celé dny diskutovat,

0/0
25.8.2011 21:39

parlost18

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Ale on nenapsal, že šestadvacetileté vyhazuje z firmy, ale jen uchazeče. Posouzení, zda je jeho přístup pro jeho firmu dobrý či chybou se nedá říci z toho, co napsal. Hodně také záleží na oboru podnikání. Je předpoklad, že lidé kolem padesátky nebudou tolik zvládat progresivní technologie či IT - samozřejmě za předpokladu, že v tom celý život nežili. Je však nutné si uvědomit, že i starší zaměstnanec, jehož výkonnost klesá, může být pro firmu obrovským přínosem. Typický příklad jsou sportovci. Třeba hokejové týmy jsou nejvýkonnější tehdy, mají-li zkušené (i když ne tak výkonné) hráče i progresivní a někdy trochu poblázněné mladíky.

0/0
26.8.2011 7:59

vymrzovac2

Re: Z pohledu zaměstnavatele

tak pokud jste oba ajťáci, tak to jediné ty Vaše názory omlouvá....;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
26.8.2011 8:36

parlost18

Re: Z pohledu zaměstnavatele

nejsem "ajťák" :-), a nevím, co je na mém názoru tak špatné

0/0
26.8.2011 8:45

vymrzovac2

Re: Z pohledu zaměstnavatele

....."nebudou zvládat progresivní technologie..."    on mluví o technických oborech....u IT to beru, tam je mladej kluk z vejšky nabušenej ze školy. Já ale např. dělám v investiční výstavbě, a nezlobte se na mne , ty pětadvacetiletý trdla, byť s VŠ, opravdu bez praxe nic nezvládají, a teprve se rozhlíží po stavbě nebo v projekci a začínají sbírat nějakou praxi, kterou jim škola nikdy nedá ani pro projektování ani pro provádění staveb. Proto také autorizaci v oboru můžete získat až po několikaleté praxi v oboru a po prokázání znalostí...........takže sorry, ve strojařině to je ještě citelnější

0/0
26.8.2011 9:00

parlost18

Re: Z pohledu zaměstnavatele

S tím souhlasím. Já to opravdu myslel hlavně na ten obor IT. Ale jinak souhlasím, že v mnoha oborech je zkušenost důležitá. Mimoto mladí lidé mají vyšší fluktuaci jak starší. I z toho pohledu je pro společnosti někdy výhodnější zaměstnat zkušeného pracovníka. Ale vysvětlujte to některým trdlům. Idelní pracovník je: vysokoškolák prestižní školy jazykově vybavený nejlépe více jenže dvěma světovými jazyky, věk do pětadvaceti let, rozsáhlá praxe minimálně 5 let. ;-D Škoda, že takoví pracovnící neexistují, popř. jich je strašně málo.

0/0
26.8.2011 10:10

noboty666

Re: Z pohledu zaměstnavatele

V tom popisu jeste chybi "ochotny pracovat zdarma nebo za minimalni plat"

0/0
27.8.2011 0:40

2Mac7

Re: Z pohledu zaměstnavatele

dovolím si za obor IT , mladý kluk nabušený ze školy nemá ŽÁDNOU praxi, musí absolvovat x školení , nějaku dobu nemůže pracovat sám  ( samozřejmě záleží na náplni práce) , nevyplatí se ;-)

0/0
29.8.2011 11:00

velkyblanik

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Hele, a na doučování z češtiny teď nikoho nesháníš? Ale s mladými buď opatrný ...

0/0
25.8.2011 22:22

+M+

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Neblázni, on má prestižní vysokou školu. ;-D

0/0
26.8.2011 6:21

niko7

Re: Z pohledu zaměstnavatele

No a ještě nevezmeš žádnou ženu, protože by mohla otěhodnět a pokud již dítě má, mohla být, až onemocní, s dítětem doma. Také žádného normálního chlapa, protože má, nebo bude mít přítelkyni a mohl by u ní bydlet (nebyl by 100% vytížen neb by nebyl 100% času v práci).

A hlavně, HLAVNĚ, nebereš nikoho inteligentního, protože v práci, kde nejsou starší není perspektiva na trvalou práci a inteligentní člověk si dobře placenou práci najde u konkurence, kde starší učí nové a noví s praxí obohacují o Now How od jinud a bude se učit i po 25 a dokonce i 50.

Jinak musíš být pořádně dutá palice. Rodiče tě živili tak dlouho a platili ti školu a dokonce i podnikání (jako studentu), abys nemusel pracovat a ty si myslíš že je to proto, protože jsi tak dobrý ;-D;-D

0/0
25.8.2011 23:50

Karel321

Re: Z pohledu zaměstnavatele

U mě že nejsou starší a perspektiva na trvalou práci?  Právě že lidi, které jsem vzal v 19ti letech teď mají 30 a pracují skvěle. Protože jsem si je vychoval od maturity. Pevně doufám, že u mě zůstanou i nadále. Za dobrou práci jim také platím mnohem více peněz, než by si vydělali jinde.

K té poslední poznámce: Já jsem své rodiče živil už na vysoké škole, protože podnikání je práce a také vydělávání peněz. (Tvoje reakce je typicky česká :-) 

Jinak pokud jste se někdy zajímali o to, koho berou velké poradenské firmy, tak je to tam pomalu ještě horší než u mě. Berou absolventy do 3 let od promoce a hotovo. Aby si je vychovali a naučili je pracovat tak, jak potřebují. Kromě toho berou pár starších špičkových výjimek a jinak nikoho...

0/0
26.8.2011 7:58

cajdex

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Trošku si protiřečíte, absolvent do 3 let od promoce bude jenom těžko mladší 25 let. V kolik jste vyšel vy z té "prestižní" školy?

0/0
26.8.2011 8:11

vymrzovac2

Re: Z pohledu zaměstnavatele

;-D;-D;-D;-D..prestižní vysoká škola........pětadvacetiletý borec v technickém oboru......tak to bych chtěl vidět tu prestižku , ten obor a ty znalosti toho borce!(možná kreslit v ACAD, ale co bez znalosti oboru  Jinak je mi 52, a v pohodě si to s tebou,borče, rozdám na kole na nějaké náročnější trase. Co třeba kopec z Deštné na Šerlich?  Zajímalo by mne, v kterým úseku zkolabuješ, když seš tak výkonej. Já tam odjíždím s kolem za půl hoďky udržovat kondičku!  ......no nic, aspoň jsem se o dovolený zasmál;-D

0/0
26.8.2011 8:33

Karel321

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Zdravím Vás jako staršího borce :-) Mě teda není 25 ale 35 a technickým oborem jsem myslel spíše IT.

Nikde jsem nepsal, že jsem výkonný, ale díky že mě za výkonného považujete :-) Výzvu bych velice rád přijal. Nevím kde bych zkolaboval, já se místo kola věnuji docela tvrdě posilování a fitness a fyzičku určitě mám. Takže já mířím do posilovny a přeji pěknou vyjížďku na kole :-)

0/0
26.8.2011 10:45

jirka2701

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Jste MBA? Pak by bylo vše jasné.

0/0
26.8.2011 11:18

usnicka

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Pojem lidská hodnota jsou Ti, Kájo na hony vzdálené. Ani s 2-mi prestižními VŠ nemusíš mít patent na rozum.:-P

0/0
26.8.2011 12:42

cokoo

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Každý nemá. Takoví učitelé a zdravotníci jsou podhodnoceni. Sice se nemusí bát, že je kvůli věku vykopnou, ale nemají šanci si vydělat tolik, aby nemuseli dále pracovat. Lidé, kteří mají maximálně učnák a pracují jako prodavači v super hyper a nebo dokonce jako uklízeči, metaři či popeláři jakbysmet.

0/0
26.8.2011 15:49

2Mac7

Re: Z pohledu zaměstnavatele

Píšete, že máte prestižní vysokou školu a přitom napíšete " KAŽDÝ má šanci vydělat si do 50 let .....". Nu, jak vidno, absolvování prestižní vysoké školy nic moc neznamená. Tohle " Já sám protože scháním zaměstnance na maximální výkon v technickém oboru, nikdy nevezmu člověka staršího 25ti let. Pro mé potřeby je 25ti letý uchazeč již starý, se špatnými pracovními návyky a se sníženou schopností učit se novým věcem''", to ani nekomentuji, snad jen , k té prestižní VŠ si zaplaťte ještě doučování češtiny pro ZŠ. Na rovinu, takhle hloupého člověka bych já nezaměstnala nikdy,  ale kuřáky také neberu, tetování nekontroluji, to nemá vliv na práci v IT a praxe si cením.

0/0
29.8.2011 10:55

halaker

cenzore neblbni, tys musel být hodně zneužívané dítě, když

nemáš pochopení pro ironii .. Za chvíli si kvůli tobě bude zase zakládat nový profil a to jsem nikdy nepoužil sprosté slovo ... R^EU[>-]EUV

0/0
25.8.2011 18:24

morae

Re: kdo nema vydelano do 50, nezaslouzi si slitovani ...

a u koho jste celý život kupoval housky potřebuje po padesátce rovnou zastřelit, co? 

stejně jako všichni řidiči, uklízečky, prodavačky, řezníci a zemědělci, učitelé i nižší zdravotníci....

a jen tak mezi námi - čím se živili vaši rodiče a prarodiče? nechodíte si pro jejich důchod do LDN?

0/0
25.8.2011 18:08

morae

Re: kdo nema vydelano do 50, nezaslouzi si slitovani ...

předřečník napsal jen to, co je v nadpise

0/0
25.8.2011 18:10

halaker

Re: kdo nema vydelano do 50, nezaslouzi si slitovani ...

ano, ano. Rodičů si nevážím, protože za mnou chodí říkat si o peníze, prarodiče umřeli bez zájmu vnoučat i svých dětí. Pro mne jsou vzorem lidé, jako je pan doktor Bém, pan inženýr Řebíček, pan inženýr Toman, pan Johanes a další, kteří v tom prostě umí chodit. Z lidí, jako jste Vy a moji rodiče je mi nanic .... RvRvRv

0/0
25.8.2011 18:21

ilna

Re: kdo nema vydelano do 50, nezaslouzi si slitovani ...

No - a nad vámi zase blijí slušní lidé.

0/0
25.8.2011 20:10

noboty666

Re: kdo nema vydelano do 50, nezaslouzi si slitovani ...

Vynechal jste Saudka, Kozeneho, Pitra, Mrazka, Stehlika, ... i kdyz je pravda, ze ti uz v to nechodi, ale plavou (pripadne lezi). Jen doufejte, ze Mrazkuv osud neceka i Vas.

0/0
26.8.2011 3:39

Lubos237

az bude starsi a zkusenejsi management

situace ve firmach pro zkusenejsi, kvalitnejsi a zpravidla starsi pracovniky se zlepsi, pokud i u nas bude jako v rakousku nebo nemcku prumerny vek managmentu kolem 50 roku. ti uz jsou trochu rozumnejsi a zkusenejsi v hodnoceni pracovniku. Samozrejme, ze i tam existuji nove inovativni firmy s mladymi vudci, ale tech je mensina.

+3/0
25.8.2011 16:51

druhý největší vůl na planetě

cože ?????

to mi neříkejte, že firma, která si nehraje jenom na ego mladého dynamického kolektivu, přijme raději na pozici ekonoma v kumulaci s hlavním účetním raději mladé čerstvě vylíhlé dynamické ucho s červeným diplomem

.

než ostříleného zkušeného skutečně odborně zdatného padesátníka s pětadvacetiletou praxí v ekońomice, účetnictví a financování, který ovládá z praxe všechny účetní procesy, posuzování a optimalizace výdajů "prospěšnou" pro firmu, výkazy, přílohy, vztahy a přiznání vůči FÚ, metodiku, komplet finanční účetnictví a jednání s bankami, úvěrování, plánování, všechny problémy a zanlosti kolem dotací a jejich účtování a další a další 8-o

0/0
25.8.2011 16:25

D.Brux

Re: cože ?????

no jistě. Ale takový tu s ostatními dlouhodobě nezaměstnanými  skuhrači jakéhokoli věku dlouhodobě neskuhrá, nýbrž, když přijde o práci, KONÁ.

+2/0
25.8.2011 16:40

BezPrace com

Re: cože ?????

Napiště tady konečně svoji profesi, ať je jasné, kdo to tady chytračí! ;-D

+2/0
25.8.2011 16:44







Najdete na iDNES.cz