Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firma už podruhé opravuje zvlněnou dálnici, na vině je opět struska

První úsek ostravské dálnice D1, otevřený teprve před čtyřmi lety, opět obsadili stavbaři. Opět narovnávají zvlněný povrch autostrády. Vědí, že problém způsobila bobtnající struska v podloží. Ostatně kvůli tomuto materiálu se už vede řada soudních pří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

semelik

Takže to je v podstatě už TŘETÍ DÁLNICE, žejo?

Řekl bych teda, že by se měla odpovídajícím způsobhem navýšit cena dálničních známek.

Uráááááááááááááááááá!!!

0/0
25.8.2011 17:35

nesnašimlobisty

pro odborníky

vysvětlím rozdíl mezi vysokopecní a ocelárenskou struskou vysokepecní je dobrá lehká nenasákavá a může být pod dálnicema ale ocelářská je těžká plná legurí a ostatních příměsí které způsobují nasákavost materiálu a tudíž i zvětšení objemu takže problém nebyl v zadaní ani v haldě která obsahuje jak piskovec, hlušinu tak i ocelářskou strusku ale v tom že materiál měl vyhovovat danému projektu tudíž neměl obsahovat materiál způsobujicí jakoukoliv roztažnost. Tato věc je v každém zadaní projektu už několik let tady jenom někteří se tváří že je špatně smlouva a podobně. Firma která materiál dodala už není a ta která ručí za dílo musí tedka honem vymýšlet jak z toho ven nebot sama ví že stát si udělal rozbor ložisek a zjistil že je tam materiál který tam nemá být a to je ocelářská struska.;-D

0/0
25.8.2011 16:34

mamsrb

Je to snad problém odborného dodavatele.

Je jeho věcí jaký materiál použije. Od toho je odborný dodavatel. Ovšem u firmy Eurovia, která se vyznamenala "kvalitním" přesunem mostu (ještě pod jiným názvem) se nedivím ničemu. To, že existuje od ŘSD nějaký seznam doporučených materiálů je zase přežitek socialismu. Proč se státní firma vnucuje svými moudry. Teď bude svoji neodbornost dodavatel omlouvat tímto seznamem a jako vždy to zaplatíme v daních.;-€

0/0
25.8.2011 9:53

biggpete

Re: Je to snad problém odborného dodavatele.

povídáš hlouposti odborníku. V každém projektu je předepsaný materiál, potažmo jeho vlastnosti. Navíc u téhle dálnice bylo přímo předepsáno procento odpadového materiálu. který se tam měl zabudovat. Takže pokud měl dodavatel materiálu  certifikát, že materiál je vhodný a dodal vysokopecní strusku s šamotem, tak je něco špatně. Na výsledek tohoto soudního procesu jsem opravdu zvědav. Jinak materiály vhodné pro výstavbu jsou dané normama, které předepisují vlastnosti těchto materálů, včetně objemové stálosti a nasákavosti.

0/0
25.8.2011 13:01

nesnašimlobisty

Re: Je to snad problém odborného dodavatele.

něco si zjisti než něco napíšeš od samého začátku tady šlo cenu materiálu ocelářská struska je odpad a je za zlomek ceny vysokopecní takže se někdo šábnul o rozdíl ceny a honem skrachoval aby nikdo nemohl nic vymáhat;-D

0/0
25.8.2011 16:36

Opilá veverka

struska

Co jsem já slyšel od různých stavařů, problém není v dodavateli strusky, že by ji dodal nekvalitní. Problém je (údajně) v tom, že stavební firma do ní něco přidávala, čímž změnila vlastnosti a proto teď bobtná. KDyby byla "čistá" tak se to nestane. OStatně, tahle struska je jako podklad pod spoustou silnic a baráků (i rodinných, Harsco to prodávalo i fyzickým osobám). A nikdo s tím nemá problém, jen D1 a fakultní nemocnice.

0/0
25.8.2011 9:53

cassul

Re: struska

To ale není věc státu, tedy zákazníka, nebo dokonce uživatelů. Když si koupím hnusný rohlík nebo chleba, je to věc prodejce, jemu to otluču o hlavu. Že to udělala špatná mouka, mě nezajímá, to ať si vyřeší mezi sebou, prodejce, pekař a dodavatel mouky... Proč by to u silnice mělo být jinak? Někdo si objednal silnici v nějaké kvalitě. Ale nedostal jí, tudíž stavebník má problém.

0/0
25.8.2011 10:20

Opilá veverka

Re: struska

O tom není sporu a tím výše uvedeným jsem to nezpochybnil...bylo to jen o tom, že žalující stavitel si za to možná může jen a jen sám, pokud ten materiál opravdu nějak upravoval či s ním nakládal nějak "nevhodně". Což se u soudu jistě prokáže.

0/0
25.8.2011 10:41

biggpete

Re: struska

tak klidně ti vyjmenuju pár dalších staveb, například bývalá Hypernova v Českém Těšíně , kterou museli zavřít a další. Struska je prostě podivný materál a spousta lidem se vlnily zámkové dlažby apod.

0/0
25.8.2011 12:56

nesnašimlobisty

Re: struska

rozdíl je v ceně vysokopecní a ocelářské a možná i v tom že někdo ani neví co tam patří znám lidí co nasypou bordel ze stavby do chodníku pak nato nasypou jemnou strusku a dlažbu. Za rok za dva se to zvlní a ehjle může zato struska jo lidi strašně rádi dělaj pěkný b.bosti

0/0
25.8.2011 16:39

nepetr

8,5 km

za 7 miliard. To asi vypovídá o všem ne;-D;-(

0/0
25.8.2011 9:29

mamsrb

Re: 8,5 km

A dalších 7 zaplatíme za opravu tohoto kvalitního díla. Škoda, že na MD není Bárta aby jim postavil děkovné tabule. Skanska a Eurovia symbol kvality a láce. Kolik asi dávají sponzorských darů ODS a ČSSD?

0/0
25.8.2011 9:55

bopicek

No ale..

No ale nejdůležitější je, že nikoho nenapdlo vyjmout tento úsek ze zpoplatnění. Inu hrabat se musí dál, ikdyž to v žádném případě nemá úroveň placené dálnice. Je to hrůza a to nejenom v tom úseku. Jezdím tam každý den do práce a lítám na té "dálnici" nahoru dolů a nejenom v tomto úseku, ale i ve směru Bohumín-Ostrava ;-O.

0/0
25.8.2011 9:27

Pablo82

Oprava

No, půlka dálnice je zavřená od minulého týdne, ale nějak mi nepřipadá, že by byla "obsazená stavbaři"... :-P Zatím jsem tam neviděl ani nohu.

0/0
25.8.2011 8:37

nepetr

Re: Oprava

to bude tím že tam jezdíte ve špatnou dobu:-P Buď to už tam nejsou nebo teprve příjdou. Obrázku jako např ve Francii kde se pře vámi večer najednou objeví záře světel živená z naftových generátorů a na dálnici se maká a maká se tady nikdy nedočkámeRv

0/0
25.8.2011 9:37

Lucass

Re: Oprava

Při stavbě Pražského okruhu se v některých úsecích pracovalo i večer, bohužel hlukové limity to umožňují jen na pár místech...

0/0
25.8.2011 9:52

nepetr

Re: Oprava

;-D kapka v atlantikuR^ Pražský okruh je mi u zadele a to jsem Pražák.

0/0
25.8.2011 9:55

Damik

Re: Oprava

no tuhle jsem jel v jednu ráno přes nuselák a tam se makalo o 106.  Věc se má prostě tak, že je sice práce rychlejší ale taky o třetinu dražší, což při opravách za desítky milionů jsou slušný prachy.

0/0
25.8.2011 9:53

nepetr

Re: Oprava

proč by to mělo být dražší8-o Není jedno jestli pojedu na tří směný provoz 5 dní nebo 8 hod. prac dobu tři týdny

0/0
25.8.2011 9:57

blix

Re: Oprava

jenže ve Francii se platí pouze mýto a ne dálniční známky a 100 km vychází na 180,- Kč.......

0/0
25.8.2011 9:54

nepetr

Re: Oprava

ano ale taky to tam podle toho vypadá.

0/0
25.8.2011 9:56

nepetr

Re: Oprava

a co se platí v německu a funguje to tam stejně;-)

0/0
25.8.2011 10:02

myskamiki

Re: Oprava

nedavno jsem v okoli Mnichova smerem na Rakousko videl, jak se spravuje povrch dalnice v cca 2km useku za JEDEN den. Prijizdim k zuzeni a tam uz byl finiser a tak jsem postupne minul vsechny stroje k tomu potrebne a na konci zuzeni uz nakladali frezu na nakladak a davaj v kyty. Druhy den se tam normalne jezdilo. Pouzili stejny pocet lidi i stroju jako u nas, akorat to meli zorganizovane a ne, ze jeden den se frezuje, pak se to dalsi den pocisti atd.

0/0
25.8.2011 10:31

semelik

a copak by ty naše firmy asi tak dělaly zbytek roku?

0/0
25.8.2011 17:33

medved_cz

Re: Oprava

Třeba v Japonsku jsem cestáře na silnici taky neviděl. Ale tam to bylo tím, že výkopy přes den zakryjí ocelovýmy pláty a normálně se přes ně jezdí. A kutají jen v noci.

0/0
25.8.2011 13:04







Najdete na iDNES.cz