Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA ruší dalších šest linek, končí i Curych nebo Bělehrad

České aerolinie pokračují v zeštíhlování. Od konce října s příchodem zimního letového řádu zruší dalších šest linek. Firma už oznámila svým prodejcům konec linek do Curychu, Bělehradu a italské Bologne, všechny tři destinace už zmizely i z rezervačních systémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Narkotrafikante

Airbus 319,t

0/0
1.9.2011 19:44

Narkotrafikante

Re: Airbus 319,t

0/0
1.9.2011 19:45

captain cook

slibene dalkove spoje

"Podle Hejskové však České aerolinie naopak počítají s tím,

že "v nadcházejícím období svůj letový řád rozšíří o další novinky, mezi

nimi o další dálkové spoje".Jiste, napr rozsiri o linky typu Praha- Vladivostok, Brno- Celjabinsk, Ostrava - Buchara atd. Uz to vidim!;-D

0/0
30.8.2011 7:50

Storage

Už to dlouho trvat nebude ....

Svatá pravda:

ČSA se postupně zmenšují na čím dál menšího a méně významného dopravce.

Až jednoho krásného dne budou úplně bezvýznamní ....[>-]Rv

0/0
30.8.2011 1:30

Smelldor

Bělehradu žádná škoda,

ale ten Curych mi bude chybět.

0/0
29.8.2011 21:20

Damik

Re: Bělehradu žádná škoda,

zrovna dneska letělo do Curychu asi tak 5,5 člověka, se nedivím, že to chtěj stáhnout.

0/0
29.8.2011 21:41

veselabublinka

zavřít ten cirkus?

Brzo už tam zůstane jenom vedení, dozorčí rada a pár nanynek v kancelářích!!!;-D

0/0
29.8.2011 20:21

nesnašimlobisty

konečně

a tedka propustit ty řidiče a servírky kdy konečně je přestanu dotovat ze svého;-D

0/0
29.8.2011 18:31

Jonathan007 banán

:-)

Pokud se prodávají i nejvíce profitabilní a neustále vyprodané sloty JFK, Colombo, Tel Aviv, tak to je řízenej zánik. Kdo má parťáka v Travel ???Rv

+1/0
29.8.2011 15:32

nexus99

Jojo..

A nakonec, až zbudou jen baráky plné kancelářských, prodají se poslední letadla a roční uzávěrka poté vykáže mírný vzrůst příjmů společnosti.. ;-D;-D;-D

0/0
29.8.2011 15:03

Sharkee okraden cenz0ry

HAJ

Jak to bude s Hannoverem? Nedávno jsme si chtěl objednat letenky do HAJ a po 1.9.2011 nenabízel systém žádné lety?

To bdu muset pak pořád již jen přes Wiennu?

0/0
29.8.2011 14:35

Sharkee okraden cenz0ry

Re: HAJ

uff...bude;-)

0/0
29.8.2011 14:38

captain cook

kde na svete je WIENNA?

Ja znam Viden, nemecky Wien, anglicky Vienna, ale nejaka Wienna?

0/0
30.8.2011 7:43

Králík z klobouku

Operace

"Linky operovány nebudou" - koukám, že ČSA šetří i na mluvčích a nevyžaduje od nich znalost češtiny. A madam Hejsková vypadá děsně kůl a světácky, když cpe do češtiny nepřeložená anglická slova.

0/0
29.8.2011 14:21

Jozko

LEV Poprad

Ked niekde pridate, napr. poskytnete lietadlo na cely rok, niekde zas musite ubrat, to je logicke. Dakujeme ceskym danovym poplatnikom ze sa rohodli financovat existenciu klubu KHL na Slovensku. Rozum sice zastava nad tym, preco to ceska statna firma robi, ale ako sa u nas hovori - ked ti davaju ber, ked ta biju utekaj.

0/0
29.8.2011 14:15

Kimko

Re: LEV Poprad

Máte v tom trochu hokej :) Jednak teda LEV Poprad je "typický slovenský klub s dlouholetou historií" (ještě loni to měl být HC LEV Hradec Králové, ale tak to je jedno) a jednak rozhodně ČSA jej nedotuje :)

Ten Boeing je od jejich není od ČSA, ale od dceřinky Holiday Czech Airlines a LEV Poprad si ho PRONAJAL a tudíž za něj platí :)

http://hokej.idnes.cz/popradsky-lev-predci-i-nejbohatsi-kluby-v-khl-diky-boeingu-od-csa-pxi-/evropa.aspx?c=A110815_162628_evropa_cig

0/0
29.8.2011 14:37

piErcE

Re: LEV Poprad

HC Lev žádný letadlo na rok nedostalo. Celý ten humbuk je jen kolem toho, že letadlo ČSA pro ně před zápasem přiletí, odveze je do ruska, pak je odveze zpátky, a pak se vrátí do Prahy.

0/0
29.8.2011 15:43

mimi-fati

CURYCH

Curych prosim ne!!!!!!Rv

0/0
29.8.2011 14:13

martanecek

Re: CURYCH

litej se Swiss

0/0
29.8.2011 14:19

mimi-fati

Re: CURYCH

DO Ostravy asi tezko...!!

0/0
29.8.2011 14:21

martanecek

Re: CURYCH

tak to jo...:-/

0/0
29.8.2011 14:41

Petrasek

Re: CURYCH

Nam do Curychu z Brna osekali navazne spoje tak, ze se letani s CSA z Brna do Curychu stalo stejne nepouzitelne. Takze uz nejakou dobu letam jen se swissem. Z Prahy by pak s CSA do Curychu letel jen blazen, nebo nekdo na koho uz nezbylo misto u Swissu.

0/0
29.8.2011 15:05

AP1

Re: CURYCH

zkus bus od studentu ;-D

0/0
29.8.2011 17:24

Damik

Tvrdík

lidi si myslí, že jeden manažer nedokáže zničit firmu ve které už řadu let nepůsobí. Ale byl to právě megaloman Tvrdík co skupoval letadla kde se dalo (a bůhví za jaké provize) v době největšího růstu leteckého průmyslu, tudíž i nejvyšších cen. Těhto letadel co nakoupil ten šílenec se teď ČSA pomalu zbavují a dostávají se na před Tvrdíkovskou úroveň. 69 destinací co lítaj je prostě moc pro společnost se základnou v čechách. ČSA mají pořád ještě 34 letadel, Malév má 22, Austrian 42. LOT 36.    LOT působí ve větším Polsku, Austrian živí velké Vídeňské letiště a o dost vyšší koupěschopnost Rakušanů.  Malev je porovnatelný velmi dobře Budapešť vs. Praha, stejně velké země. přesto má letadel méně a to jenom B737 a Q400.

0/0
29.8.2011 13:36

dan1

Pomalá ale systematická likvidace

Tak se koukáme na pomalý ale systematický zánik kdysi slavných a populární aerolinii ČSA. Tak to vidím já. Spolu se super vedením super managery dosazenými vládnoucími stranami se podařilo kdysi úspěšnou firmu totálně zlikvidovat a na její místo rychle a odhodlaně nastoupí low-costy od Ryannu až po EasyJet. Je to smutné koukání, ale není se čemu divit, když takovou firmu ovládají státem dosazení budižkničemové, nemůže to jinak dopadnout /viz Tvrdík - supermanager et al./ Rv

0/0
29.8.2011 13:34

Damik

Re: Pomalá ale systematická likvidace

nevíte o čem píšete. "kdysi slavné a populární ČSA" nikdy neměly tolik letadel jako teď. je to naddimenzová firma s příliš mnoho destinacemi.

0/0
29.8.2011 13:40

Fikus 1

A kam teda ČSA dneska lítají

Do Uzbekistánu? :-/

0/0
29.8.2011 13:16

Damik

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

pořád mají okolo 60 destinací. A hlavně se dohodli s etihadem a za měsíc začnou lítat do AbuDhabi, které je vedle dubaje hlavní přestupní stanicí do celé asie a austrálie.

0/0
29.8.2011 13:23

piErcE

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

No, šest destinací , do kterých se lítalo i víckrát, než jednou denně, zrušíme, a místo toho zavedeme jednu linku , byť pseudo dálkovku, která bude lítat 4x týdně.... No, to je opravdu kauf :)

0/0
29.8.2011 13:29

Kimko

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

Je otázka, za jakou cenu se tam lítalo...ostatně jak už tady psal Damik níže - jde i o síťování tras v rámci SkyTeamu. Takže pokud si zadáte trasu Praha - Curych, vyskočí vám v systémech Swiss i ČSA, ale pokud si zadáte např. Praha - Bangkok, tak vám už přes Curych ČSA určitě nevyskočí, nebo za nesmyslnou cenu. A takhle je to podobné u dalších dálkovek přes Curych.

Takže se z trasy PRG-ZRH stává spoj z bodu A do bodu B, který nemá žádnou další "feedovací" návaznost...

0/0
29.8.2011 13:39

hujersehlasi

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

Jenze Swiss neni ve SkyTeamu.. A ZRH je dost zadana destinace, vedeni CSA chapu cim dal min..

0/0
29.8.2011 14:00

Kimko

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

Právě proto, že Swiss není ve Sky Teamu, tak se z toho stala prakticky cílová destinace bez dalších návazných spojů...a výnosná ta linka evidentně není, když ji ČSA ruší...ono totiž vyšší obsazenost letů nerovná se automaticky ziskovost...

0/0
29.8.2011 14:10

hujersehlasi

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

cimz jsem myslel ze PRG - ZRH se dobre zivila i jako O/D linka pro obchodaky.. ono spolecnosti co by meli jako feeder OK je cim dal min, snad jen KL a AF to v ramci SkyTeamu drzi.. Oni by potrebovali konecne linku, kde jim bude vydelavat kazda sedacka, nebo aspon nebudou prodelecny a ne nejakej Poprad...

0/0
29.8.2011 14:09

Kimko

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

Tam si myslím, že by bylo fajn, kdyby postupně do Abú Dhabí navýšili počet spojů na 7 týdně, protože ta škála destinací směrem do Asie a Austrálie je obrovská. A pokud časem pořídí i větší letadlo (třeba Airbus A330), tak v kombinaci se super přestupy v Abú Dhabí to bude silná konkurence vůči třeba Emirates...

0/0
29.8.2011 13:31

vovák

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

Emirates používají na dálkové lety Boeingy, Etihad Airbusy. Pro mě se tím značně zjednodušila volba spojů...

Adios CSA :-P

0/0
29.8.2011 13:35

Kimko

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

Tak Emirates z Prahy lítají zatím s Airbusem A330 ;-D...je ale pravda, že od ledna nasadí B777.

0/0
29.8.2011 13:44

Cocik

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

Coz bude hlavne pro cestujici v Y obrovska vyhra .... at si kazdej to sezeni 3-4-3 v 777 uzije :-(

+1/0
29.8.2011 14:22

myskamiki

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

;-D;-D pan pojedl vtipneho pyre... vite co se s tou linkou do AbuDhabi stane? Az arabaci zjisti, ze se to oplati, tak poslou CSA do ..... a budou si to cele litat sami

0/0
29.8.2011 13:55

Kimko

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

To je možné, ale teď se k tomu evidentně nechystají a mohli ten krok udělat ještě přeed Emirates...ostatně řekl bych, že flexibilita při změně letových tras je v dnešní době to hlavní - prostě když to nenese, tak to rychle co nejlevněji zavřít a otevřít trasu, která bude vydělávat více...

0/0
29.8.2011 14:21

myskamiki

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

me je to jako cestujicimu jedno, jestli poletim CSA a pak Ethiad (co to kecam, to se neda srovnat ;-D), jestli se udrzi jak Emirates tak i Ethiad, tim lepe pro nas, ale pokladat spojeni CSA a Ethiad jako neco, cim se CSA dostali spravnym smer, tak to ani omylem. Jestli to nepujde, ztraty si vyzere CSA, jestli to pujde, tak se Ethiad na CSA vyprdnou a budou si to nalitavat sami, nejsou charita.

0/0
29.8.2011 18:27

myskamiki

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

Etihad, jeste to pisu jak mongol :-/

0/0
29.8.2011 18:28

Kimko

Re: A kam teda ČSA dneska lítají

CSA kupodivu take nejsou charita...

0/0
29.8.2011 19:53

Hanyz01Reloaded

jak s tím Tel Avivem?

Jaká přepravní práva autor myslí? Nešlo spíš o to, že ČSA pustili slot a hned po něm někdo skočil (tzn. to samé, jako u "neperpektivních" slotů v USA?

0/0
29.8.2011 12:56

Kimko

Re: jak s tím Tel Avivem?

U Tel Avivu se vyhlásila soutěž obdobně jako např. u destinací v Rusku a Tel Aviv vyhrál Travel Service, a to především díky tomu, že sliboval 2 lety denně...a stejně létá jenom jednou denně...naproti tomu ČSA získaly přepravní práva některé nové trasy do Ruska a "obnovily" si i povolení na již létané trasy (např. Moskva, Petrohrad)...Ta povolení se vydávají tuším na 10 let, ale nejsem si jistý.

0/0
29.8.2011 13:05

Hanyz01Reloaded

Re: jak s tím Tel Avivem?

Aha, díky moc za vysvětlení. Porážka od Travel Service i tak o něčem svědčí - o tom, že dle image jsou ČSA brány ve světě jako jeden z mnoha low costů typu TS:-( což mne jako leteckého fandu zarmucuje, ale už nepřekvapuje.

0/0
29.8.2011 13:10

piErcE

Re: jak s tím Tel Avivem?

Ty jsi taky lowcost. ČSA ve světě nemají image low-costu ani zdaleka.

Důvod byl ten, že travel service nabízel podstatně víc spojení týdně, než čsa. Vyhrál, a už je začal rušit. Je to kšeft.

0/0
29.8.2011 13:22

Damik

Re: jak s tím Tel Avivem?

Jak píšu dole, Travel service vyhledává lety na nepřestupní letiště. Tam pak nabidne víc než ČSA které o nepřestupní letiště zas tak moc nestojí.

0/0
29.8.2011 13:24

piErcE

Re: jak s tím Tel Avivem?

To není přesné, vlastně - tvrdíte úplnou blbost. ČSA lítá na spoustu letišt, kde nemá partnera pro letý "dál". Tel aviv je i pro čsa atraktivní destinací, protože zde lítá celkem movitá klientela a velkou část kapacity kupují cestovní kanceláře.  Navíc, ono nejde jen o přestup v cílovem letišti, ale i opačný efekt - získání cestujících z tel avivu , letících dál do evropy či do světa. O ty teď čsa přijdou.

Nicméně pro travel servis je to vcelku logický zájem, lítat do TLV. To už tam teď pravidelně létá charterove - a nyní získá možnost na tu linku prodávat letenky i veřejně.

0/0
29.8.2011 13:28

Damik

Re: jak s tím Tel Avivem?

dobře "zas tak moc nestojí" je trochu přehnané, ale pravdou je že pro Travel service je to daleko důležitější destinace než pro ČSA (je střednědálková je nepřestupní je po ní poptávka), tak prostě nabídl víc. Pro ČSA by byl průšvih kdyby přišel třeba o Moskvu.

0/0
29.8.2011 13:44

myskamiki

Re: jak s tím Tel Avivem?

vseho do casu, jestli se to CCA a ruskym spolecnostem podari a udelaji z Brna hub pro lety z Ruska, tak i ta linka z Prahy do Moskvy pujde pomalu k sipku resp. uz nebude tak vynosna, spis sul nul.

0/0
29.8.2011 13:59







Najdete na iDNES.cz