Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Pracovníci drah mění zaměstnavatele, za tři dny obléknou uniformy SŽDC

Devět tisíc zaměstnanců Českých drah si v těchto dnech vyzvedává logo svého nového zaměstnavatele - státní firmy SŽDC, která se stará o koleje. Nadšeni příliš nejsou. Pracovat u Českých drah znamenalo pro řadu z nich prestiž a obávají se, že o ni nyní přijdou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kolos.veliky

30. 8. 2011 7:11
Co to je prestiž ČD?

;-D

3 0
možnosti

hugomárapokutář

30. 8. 2011 7:29
Re: Co to je prestiž ČD?

R^R^R^;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Gróf

29. 8. 2011 22:17
Vcelku oprávněně se obávají, že to bude jako u ŘSD.

Praktiky, které vládnou v této instituci, mohou snadno infikovat.

0 0
možnosti

PALO1975

29. 8. 2011 18:46
na Slovensku

to máme podobne..rozdelilo sa to na ŽSR a ZSSK (podobne ako u vás  ČD a SŽDC)...a je to ako z dažďa pod odkvap. Trocha choré, ke´d sa niečo rozdelí na dve štátne firmy a jedna bude musieť platiť druhej za nejaký výkon a potom sa po roku povie, že práve preto platenie navzájom sa osobná doprava stane ešte drahšia. Teda aspoň na Slovensku to takto dopadlo, ale možnože u vás v Česku to budete mať lepšie poriešené. Však nakoniec čas ukáže.

0 0
možnosti

zadluzenicz

29. 8. 2011 21:05
Re: na Slovensku

Tím, jak na dráhy pomalinku přichází konkurence, je oddělení nutné. Prostě proto, že pro SŽDC budou ČD jeden zákazník, SA druhý, LEO třetí atd., přičemž podmínky by měli mít stejné.

V rámci holdingu by spíše docházelo ke křížovým dotacím a nepřehlednému financování. ČD by jako správce cesty nasadila vysokou cenu za km, čímž by konkurenty poškozovala. Jim samotným by to bylo jedno.

1 0
možnosti

brta

29. 8. 2011 17:55
není

Ono přejít z jedné firmy do druhé není to moc výhodné.Já jsem zažil něco podobmého,převedli nás z Texlenu Trutnov  do soukromé firmy bez odstupného.A za několik měsíců jsme se divili.A moc!!!!!!

0 0
možnosti

uplnej_debil

29. 8. 2011 18:37
Re: není

Hodně se ušetří na odstupném. Teď kdo byl u ČD třeba 20 let má podle kolektivní smlouvy nárok na 10 platů, po transferu ho za rok vyhoděj a dostane tříměsíční. V globálním pohledu jde o dost peněz - řada menších šéfů má u ČD běžně 45k brutto a navíc byl nevyhoditelnej.

0 0
možnosti

Mathe

29. 8. 2011 17:29
Prestiž ČD

České dráhy o svoji prestiž přišli už dávno. Vlaky jsou spinavé a jezdí pozdě. Některé jsou přeplněné a jiné prázdné. Podnik je i přez vysoké dotace ve ztrátě a to i přez to, že nemá konkurenci. Na tom opravdu nic prestižního nevidím. Až ČD krachnou, tak budou ještě rádi, že změnili zaměstnavatele.

0 0
možnosti

aldik7

29. 8. 2011 17:52
Re: Prestiž ČD

koukám, že si dlouho už nejel vlakem a jen blbě kecáš:-P kvůli takovým jako jsi ty, by měli diskuze zrušit:-)

5 0
možnosti

neverleft

29. 8. 2011 16:52
to je des

tak ty statni zamestnanci neprestanou brblat. Tisice lidi ztraci denne praci a ono jim je proti srsti zmenit i to pouhe jmeno zamestnavatele. Ty jsou pekne naockovany odborama. :-/

0 0
možnosti

JaJaMilan

29. 8. 2011 19:57
Re: to je des

Vy jste ještě toho moc nezažil v životě. Co?

2 0
možnosti

duchodkyne

29. 8. 2011 16:13
ještě nádražní budovy

Zásadní chybou bylo, že se kdysi SŽDC nepřikleply nádražní budovy. Dokonce se tehdy nepřikleply pozemky pod staničními kolejišti - SŽDC je od ČD získala za úhradu 12GKč, které měly být údajně použity na nákup nových vozidel. Ta se koupila, ale asi za 4GKč. Kde je zbytek...

Nyní ČD vlastní nádražní budovy. Takže může zcela libovolně perzekuovat potenciální sokromé dopravce, kteří by na nějaké trati chtěli jezdit. protože často je uspořádání takové, že se na peron (který patří SŽDC) prochází prostorem nádražní budovy.

0 0
možnosti

aldik7

29. 8. 2011 16:17
Re: ještě nádražní budovy

helee, třeba Regiojet se s ČD v pohodě dohodl na užívání jejich budov kde si umístí pokladny, a LEO Express s tím určitě taky nebude mít problém, nevídím důvod proč by budovy nemohli zůstat u ČD, zvlášt když ČD do části budov už investovala miliardy korun na jejich opravu;-)

0 0
možnosti

Glock Mark XVIII

29. 8. 2011 15:45
Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

Oddělení ČD od kolejí (SŽDC) je proto, aby na železnici vzniklo normální tržní prostředí - byl umožněn vstup jiným dopravcům, což v praxi vždy znamená zvyšování kvality a snižování cen (zejména relativních).

tož tak, pane Palečku - vy si kopejte za odbory, já si budu kopat za sebe - za zákazníka. Ale nakonec JÁ zvítězím a VY na to budete koukat.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

USA zavedou cla na dovoz elektromobilů, baterií a solárů z Číny

10. května 2024  6:26

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena připravuje zavedení cel na dovoz elektromobilů z...

Stovky miliard do jádra by se Česku měly vyplatit, jde o investici na 60 let

10. května 2024

Premium Evropská komise povolila státní podporu při financování stavby pátého bloku Jaderné elektrárny...

Natěšené hotely i hospody. Šampionát má ekonomice přinést dvě miliardy

10. května 2024

Do Česka se po devíti letech vrací hokejový šampionát, který v roce 2015 přinesl české ekonomice...

Chybějící byty, příliš vysoké nájmy. Krize bydlení zasáhla celou Evropu

9. května 2024

Dlouhodobá evropská krize bydlení zasahuje všechny země napříč kontinentem: od Nizozemska přes...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!