Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pracovníci drah mění zaměstnavatele, za tři dny obléknou uniformy SŽDC

Devět tisíc zaměstnanců Českých drah si v těchto dnech vyzvedává logo svého nového zaměstnavatele - státní firmy SŽDC, která se stará o koleje. Nadšeni příliš nejsou. Pracovat u Českých drah znamenalo pro řadu z nich prestiž a obávají se, že o ni nyní přijdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kolos.veliky

Co to je prestiž ČD?

;-D

+3/0
30.8.2011 7:11

hugomárapokutář

Re: Co to je prestiž ČD?

R^R^R^;-D;-D;-D

0/0
30.8.2011 7:29

Leinad

Re: Co to je prestiž ČD?

Manažeři beroucí plat bez ohledu na hospodářské výsledky. Krajské zakázky přiklepnuté bez konkurzu. Nepřehledný tarif - slevy a výhody, ve kterých se občas nevyznají ani sami pokladní. Občas nesmyslné vyčkávání spojů na zpožděné přípoje(pražské eSko s intervalem 15 minut vs ujetá lokálka, kde další jede za více, než hodinu) Občas nepravdivá hlášení.

0/0
30.8.2011 10:55

danny47

Re: Co to je prestiž ČD?

Taky si říkám, o čem to tam píšou.....

0/0
30.8.2011 12:20

SYETEY-KOTZOUR

Re: Co to je prestiž ČD?

to jako že fasujou Prestiže jako pracovní boty?;-) ..o jiné taky nevím. By jim k uniformě slušely. By vypadali jak rusáci v teplákách.;-D

0/0
30.8.2011 15:10

Gróf

Vcelku oprávněně se obávají, že to bude jako u ŘSD.

Praktiky, které vládnou v této instituci, mohou snadno infikovat.

0/0
29.8.2011 22:17

PALO1975

na Slovensku

to máme podobne..rozdelilo sa to na ŽSR a ZSSK (podobne ako u vás  ČD a SŽDC)...a je to ako z dažďa pod odkvap. Trocha choré, ke´d sa niečo rozdelí na dve štátne firmy a jedna bude musieť platiť druhej za nejaký výkon a potom sa po roku povie, že práve preto platenie navzájom sa osobná doprava stane ešte drahšia. Teda aspoň na Slovensku to takto dopadlo, ale možnože u vás v Česku to budete mať lepšie poriešené. Však nakoniec čas ukáže.

0/0
29.8.2011 18:46

zadluzenicz

Re: na Slovensku

Tím, jak na dráhy pomalinku přichází konkurence, je oddělení nutné. Prostě proto, že pro SŽDC budou ČD jeden zákazník, SA druhý, LEO třetí atd., přičemž podmínky by měli mít stejné.

V rámci holdingu by spíše docházelo ke křížovým dotacím a nepřehlednému financování. ČD by jako správce cesty nasadila vysokou cenu za km, čímž by konkurenty poškozovala. Jim samotným by to bylo jedno.

+1/0
29.8.2011 21:05

brta

není

Ono přejít z jedné firmy do druhé není to moc výhodné.Já jsem zažil něco podobmého,převedli nás z Texlenu Trutnov  do soukromé firmy bez odstupného.A za několik měsíců jsme se divili.A moc!!!!!!

0/0
29.8.2011 17:55

uplnej_debil

Re: není

Hodně se ušetří na odstupném. Teď kdo byl u ČD třeba 20 let má podle kolektivní smlouvy nárok na 10 platů, po transferu ho za rok vyhoděj a dostane tříměsíční. V globálním pohledu jde o dost peněz - řada menších šéfů má u ČD běžně 45k brutto a navíc byl nevyhoditelnej.

0/0
29.8.2011 18:37

hrcprcsalala2

Re: není

A za co bys chtěl dostat odstupné, když máš pořád svou práci? 8-o

0/0
29.8.2011 19:35

Ewerell64

Re: není

Bohajeho, jste to nepochopil. On nemyslel odstupné teď, při přechodu z ČSD k SŽDC. On myslel navýšení odstupného, na které ztratíte nárok, pokud vás po půlroce vyhodí už od nového zaměstnavatele. A to že jste stejnou práci dělal 20 let předtím u ČD, nebo dokonce ČSD tak na Vás udělají dlouhý nos.

Jinak obecně tohle rozkrájení firmy na x podčástí kde si potom vzájemně budou účtovat kdeco co předtím dělali režijně ještě ŽÁDNOU firmu neobohatilo.

0/0
29.8.2011 20:14

zadluzenicz

Re: není

Divil bych se, kdyby si toto odboráři nepohlídali.

0/0
29.8.2011 21:06

Leinad

Re: není

Možná neobohatilo, na druhou stranu, bylo by dobře, kdyby každý autodopravce měl svoje silnice a dálnice?

Nebo ještě lépe, jako současný model, kdyby autodopravce platil mýto ŘSD, aby následně dostával zpátky peníze na údržbu silnic, přičemž by autobusová nádraží patřila jednomu z dopravců, který by snadno mohl dělat podmínky(nedovolit pokladnu, nezobrazovat info o "cizích" spojích na displeji...)

0/0
30.8.2011 3:10

Frollik

Re: není

Jedná se o přechod (včetně práv a povinností). Je na odborech, aby v nové kolektivní smlouvě byla větička, že do odpracované doby pro účely bonusů a odstupného se započítává i doba odpracovaná u ČD. My jsme si to kdysi vymohli a to jsem nebyl u žádné státní české firmy, ale německého zaměstnavatele, který se naštěstí choval slušně.

0/0
30.8.2011 11:20

Mathe

Prestiž ČD

České dráhy o svoji prestiž přišli už dávno. Vlaky jsou spinavé a jezdí pozdě. Některé jsou přeplněné a jiné prázdné. Podnik je i přez vysoké dotace ve ztrátě a to i přez to, že nemá konkurenci. Na tom opravdu nic prestižního nevidím. Až ČD krachnou, tak budou ještě rádi, že změnili zaměstnavatele.

0/0
29.8.2011 17:29

aldik7

Re: Prestiž ČD

koukám, že si dlouho už nejel vlakem a jen blbě kecáš:-P kvůli takovým jako jsi ty, by měli diskuze zrušit:-)

+5/0
29.8.2011 17:52

Mathe

Re: Prestiž ČD

No asi před 5 lety jsem jel vlakem. To bylo naposledy. Měl jsem s tím špatné zkušenosti. Ty asi jezdíš tím předraženým italským vlakem. A proč chodíš na diskuzi, když ti vadí názory druhých?

0/0
29.8.2011 18:08

109e

Re: Prestiž ČD

Hodnotí-li něco člověk, který nemá o věci ani páru nemá názor!!! Je to pouhopouhý kecálek.

+3/0
29.8.2011 19:34

Ewerell64

Re: Prestiž ČD

R^R^R^

0/0
29.8.2011 20:15

1907 (FK Opava)

Re: Prestiž ČD

Tak ono se za těch 5 let, o kterých píše, zas tak moc nezměnilo. K lepšímu tedy...

Akorát některé vozy dostaly nový kabát, nové sedačky, jinak je to stejná tragédie. Hlavně v "péči" o cestujícího :-P

0/0
29.8.2011 20:37

109e

Re: Prestiž ČD

Jezdím vlakem denně. Tak pište, opravdu se rád poučím.

+1/0
29.8.2011 20:39

Generál Ugarte - inmortal

Re: Prestiž ČD

No jo, ale Vy jezdíte vlakem, protože je to Vaše zaměstnání. :-P

0/0
29.8.2011 20:44

109e

Re: Prestiž ČD

Jezdím také do zaměstnání, na výlety a pod.

0/0
29.8.2011 21:16

Generál Ugarte - inmortal

Re: Prestiž ČD

No jo, to se to jezdí, na režijku.

0/0
29.8.2011 21:29

1907 (FK Opava)

Re: Prestiž ČD

No, do práce a z práce, cestou tam chrápeš, cestou zpátky asi taky. A jsi rád, že tě dovezou.

Mně stačilo asi 5 excesů zaměstnanců ČD během dvou týdnů dovolené abych usoudil, že ČD není v žádném případě nutno rušit, ale naopak zachovat jako skanzen idiotismu.

1. Z Budějic do Krumlova vozí cizince prahnoucí po památce UNESCO motorákem (810) nevalné úpravy, kde exkrementy padají na koleje. Ani ty Regionovy nejsou schopni tam nasadit. Pak se má jeden divit, že si nás pletou s Čečnou. 2. Jak je možné, že po mnoha letech přepravy kol na trati na Nové Údolí přijede motorák s jedním přívěsem a průvodčí hlásí v Horní Plané cyklistům, že je nevezme, protože je plná? To si za ty roky ještě nevšimli, že když je státní svátek, tak mají větší zájem o přepravu? Podruhé si možná rozmyslí, jestli nevzít auto. 3. Domníváš se, že dotované jízdné 16 Kč na vzdálenost 7 km je v pořádku?

0/0
29.8.2011 20:52

nekran011

Re: Prestiž ČD

K bodu 1 a 2 - pláčeš na nesprávném hrobě, ČD provozují jen to co si KÚ JČ prostřednictvím své příspěvkovké oraganizaci JIKORD (Jihočeský koordinátor dopravy). A že JIKORD systematicky likviduje železniční dopravu na jihu Čech je taky známo. Takže buďme rádi že ta 810 alespoň na té Volarce jezdí.

+1/0
29.8.2011 21:48

1907 (FK Opava)

Re: Prestiž ČD

To samé tě bude stát benzín do auta (které v těch místních podmínkách stejně budeš mít, takže vícenáklady nepočítám) na tu samou vzdálenost. Takže při taktu 2 hodiny ti tam pojede vlakem akorát tůrista nebo blázen.

4. Je na pováženou, že zaměstnanec ČD se neumí do telefonu ohlásit svým jménem a organizační jednotkou. Dodnes nevím, jestli jsem se dovolal na žádané Ztráty a nálezy v Brně nebo na stavědlo 4 v Ústí nad Labem. Abych teda nepřeháněl, tou brněnskou oblastí vzhledem k číslu ústředny jsem si jistý, ale je snad jasné, co jsem tím chtěl říci. 5. Při výluce mezi Jihlavou a Třebíčí byli cestující do Brna voženi až do Náměště n. Oslavou. Což o to, akorát v té Náměšti se nějak neobtěžovali ohlásit něco jiného než že osobní vlak do Brna je přistaven... a odjede v ... Takže až když výpravčího skoro za flígr cestující z rychlíku vytáhli z DK, dozvěděli se naštvaným tónem, že rychlík je přece zrušený a mají jet osobákem (skoro dvakrát tak dlouhou dobu, mimo jiné).

0/0
29.8.2011 20:56

1907 (FK Opava)

Re: Prestiž ČD

Nebýt toho, asi by ten osobák nechal odjet a cestující rychlíkového spoje by nechal čekat na peróně. Jako by mu měla huba upadnout nahlásit do nádražního rozhlasu informaci o tom, že si mají nasednout do osobáku, když už to nemá předtočené.

0/0
29.8.2011 20:59

109e

Re: Prestiž ČD

Při tolika tisících zaměstnanců by bylo s podivem, kdyby jsme podobné případy nenašli.

0/0
29.8.2011 21:18

JK75

Re: Prestiž ČD

nevím kde jezdíte,ale tady dneska vlaky načas. Stačí občas kouknout na on-line mapu ČD a je tam jen pár vlaků se žlutou nebo oranžovou barvou,jinak zelené barvy což je do pěti minut zpoždění. Pokud vím tak za letošní půlrok byly dráhy v plusu a přibylo cestujících. Pokud je ve vlaku špína tak tu dělají jen a jen CESTUJÍCÍ,ne zaměstnanci. A pomáhá i tomu nečinnost cestujících, kteří vidí jak druhý tam dělá nepořádek  a nic neudělá. Zaměstanci nemohou být stále všude a pořád dohlížet. No a přeplněnost a prázdnost je těžko hodnotitelná,vlak musí jet případně jedním směrem prázdný,když jezdí lidé z práce/školy jen opačným směrem. Nejde vozit lidi všemi směry naplno. Ale to je o inteligenci jedince,která u Vás není a jen opisuejte věci,které tady někdo začal a bez znalosti věcí Rv

+5/0
29.8.2011 18:06

1907 (FK Opava)

Re: Prestiž ČD

Hm, mi pověz, kde přepravují cestující tak, že ti nic nezašpiní. Nemám teda na mysli vandalismus. Mám na mysli hlavně tu věkovitou špínu, kterou rychlé přetření mokrou zemovkou na smetáku neřeší. Nemluvě o tom, že odpovědní (jsou-li jací) zaměstnanci ČD práci po firmách zajišťujících úklid očividně ani nejsou schopni předanou práci zkontrolovat a vymáhat úroveň jejího provedení.

0/0
29.8.2011 20:41

Toranoko

Re: Prestiž ČD

Tohle je blbost, ja jezdim vlakem casto a spis mi prijde, ze jsou lidi cim dal vic ofrneni. To, co brali driv jako normal, jim najednou nevoni...

Nepamatuju si, kdy jsem videla nejaky tak moc spinavy vagon, a zpozdeni je max. 10 minut (to ma bus na dalkove trase kolikrat taky). A nemluvim o nejakych tech modernich pindolinech, ale o standartnich rychlicich.

+1/0
29.8.2011 18:07

jfb

Re: Prestiž ČD

To je snad jasné, že když momentálně je vlak, kromě letadla, většinou nejdražší možná hromadná doprava, někdy dražší, než individuální automobilová, tak jsou lidé náročnější.

0/0
30.8.2011 9:02

Toranoko

Re: Prestiž ČD

No jasne, at si kazdy jezdi, cim chce - ale vlaky nejsou o tolik spinavsi nez autobusy.

Kdyz jedu busem na nejake ne zrovna dalkove lince, je to rozhodne neprijemnejsi, v drtive vetsine budu praska, ridici jezdi, jak kdyby cestujici ukradli, za psa se plati polovicni jizdenka misto dvacky ve vlaku, nikdy nevite, jestli si sednete, pokud si za to nechcete predem priplatit, a kdyz mam treba KMB, zas o tolik ten bus na stejnou vzdalenost nevyjde, spis vubec, kc za km je uz celkem standartni cena.

Samozrejme zalezi na trase, pokud je trasa vlakem vyrazne delsi, je samozrejme cesta drazsi. 

Kazdeho volba ;-)

+1/0
30.8.2011 9:13

neverleft

to je des

tak ty statni zamestnanci neprestanou brblat. Tisice lidi ztraci denne praci a ono jim je proti srsti zmenit i to pouhe jmeno zamestnavatele. Ty jsou pekne naockovany odborama. :-/

0/0
29.8.2011 16:52

JaJaMilan

Re: to je des

Vy jste ještě toho moc nezažil v životě. Co?

+2/0
29.8.2011 19:57

duchodkyne

ještě nádražní budovy

Zásadní chybou bylo, že se kdysi SŽDC nepřikleply nádražní budovy. Dokonce se tehdy nepřikleply pozemky pod staničními kolejišti - SŽDC je od ČD získala za úhradu 12GKč, které měly být údajně použity na nákup nových vozidel. Ta se koupila, ale asi za 4GKč. Kde je zbytek...

Nyní ČD vlastní nádražní budovy. Takže může zcela libovolně perzekuovat potenciální sokromé dopravce, kteří by na nějaké trati chtěli jezdit. protože často je uspořádání takové, že se na peron (který patří SŽDC) prochází prostorem nádražní budovy.

0/0
29.8.2011 16:13

aldik7

Re: ještě nádražní budovy

helee, třeba Regiojet se s ČD v pohodě dohodl na užívání jejich budov kde si umístí pokladny, a LEO Express s tím určitě taky nebude mít problém, nevídím důvod proč by budovy nemohli zůstat u ČD, zvlášt když ČD do části budov už investovala miliardy korun na jejich opravu;-)

0/0
29.8.2011 16:17

Leinad

Re: ještě nádražní budovy

A proč měli být nádražní budovy ČD, když existuje SŽDC?

Dobře, ať jsou nádražní budovy toho, kdo do nich investoval (obce, kraje, ČD...)

+1/0
30.8.2011 3:00

Glock Mark XVIII

Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

Oddělení ČD od kolejí (SŽDC) je proto, aby na železnici vzniklo normální tržní prostředí - byl umožněn vstup jiným dopravcům, což v praxi vždy znamená zvyšování kvality a snižování cen (zejména relativních).

tož tak, pane Palečku - vy si kopejte za odbory, já si budu kopat za sebe - za zákazníka. Ale nakonec JÁ zvítězím a VY na to budete koukat.

+2/0
29.8.2011 15:45

SYETEY-KOTZOUR

Re: Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

...tenhle model mají ve Finsku, správa drah a provozovatel dopravy jsou dvě nezávislé organizace a funguje to OK.R^

0/0
29.8.2011 15:53

hasil.lokotka

Re: Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

V Německu taky měli koleje jedna organizace a vlaky organizace druhá a teď to chtějí, resp. už to asi sloučili zpátky a soukromý dopravci v Německu fungují, byť soukromých dopravců na železnici je v celé západní Evropě poskromnu.

0/0
29.8.2011 20:27

SYETEY-KOTZOUR

Re: Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

no a k té prestiži....;-D;-D;-D;-D (úplně mě došly slova);-)

0/0
29.8.2011 15:54

aldik7

Re: Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

pracovat u ČD je rozhodně prestiž, nevím proč by být neměla;-)

ale stejně lidem je šumafuk, že papírově se změní zaměstnavatel určité části drážních zaměstnanců, pořád se bude mluvit o Českých drahách, a na SŽDC si málokdo vzpomene :D.. asi jako málokdo říká jdu do AlbertHypermarketu, ale všichni říkají Jdu do Hypernovy

0/0
29.8.2011 16:21

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

Jdu TamJakPlesnivéSalámyOmývaliOctem.

0/0
29.8.2011 17:41

aldik7

Re: Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

jak v které prodejně;-)

0/0
29.8.2011 17:51

aldik7

Re: Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

chm, třeba v Německu je pod národním dopravcem DB i správa kolejí (holding- tak jak to má být u nás) a funguje to

nejlepší by bylo, kdyby se zbytečně vůbec to nerozdělovalo, akorát by přibyli přísné tresty v případě, že by někdo blokoval vstupu konkurence na železnici

rozdělování je zbytečné, akorát peníze vyhozené oknem

+3/0
29.8.2011 16:19

SYETEY-KOTZOUR

Re: Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

není, je nutné oddělit je především účetně. Je totiž relativně snadné vykázat náklad v té části společnosti, kde se vám to zrovna hodí. Je rozdím mezi efektivním spravováním trati a efektivním provozováním dopravních služeb. Pokud můžete přelévat náklady tam a zpět, nemůže to dělat dobrotu.

0/0
29.8.2011 17:32

KOLDAK

Re: Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné

Nejsou to peníze vyhozené oknem, ale do kapes několika málo osob. Je to celkem průhledný trik - při prvním dělení zůstali na ČD zaměstnanci i s majetkem, který obhospodařovali (staniční budovy, pozemky atd.) teď se už po několikáté vracejí, ovšem bez majetku, a když, tak draze zaplaceného. Zisk jako noha pár škrty pera.

0/0
29.8.2011 18:20







Najdete na iDNES.cz