Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy pošlou Pendolino do Františkových lázní. Cestu zkrátí o hodinu

České dráhy nasadí od prosince své nejrychlejší vlaky Pendolino i na trať mezi Prahou a Františkovými Lázněmi. Každou sobotu budou vypravovat spojení do západočeských lázní, které na této trati nabídne podstatně rychlejší cestu. Vyplývá to z návrhu jízdního řádu, který má MF DNES k dispozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

schima

Pinďa

Jenom škoda, že nezastaví i ve větších městech. I když chápu, že toto je express a ne rychlík.  Moc rád se s ním svezu s Prahy do Plzně. Ve stříbře bych musel zatáhnout za záachranou brzdu, abych vystoupil ;-D

0/0
1.9.2011 8:48

turista-

Re: Pinďa

Můžes si objednat (a zaplatit) mimořádné zastavení vlaku.

0/0
2.9.2011 16:29

Theben

Pendolíno via Žilina ...

A to pendolíno do tej Žiliny nikto nijako neokomentuje? Len mi nehovorte že ste s tým všetci spokojní a že vás to teší. Čo ak sa to pendolíno v tej Žiline nejako ušpiní? :-)

0/0
30.8.2011 15:24

neverleft

Re: Pendolíno via Žilina ...

no kdyz komentar, tak komentar. Sam sis o to rek. Me je to sumafuk, hlavne aby to vydelavalo a nebylo to dotovane. Staci?

0/0
30.8.2011 16:38

Theben

Re: Pendolíno via Žilina ...

Aj to málo stačí! :-)

0/0
30.8.2011 19:47

ezra

šokující informace: Pendolino až do Plzně nebude stavět!!!

díky bohu, protože co to je za rychlík, který staví na 50 kilometrech 2x? i když chápu, že 5 občanů ze Zdic a okolí by mohli protestovat před ministerstvem dopravy

+1/0
30.8.2011 15:00

tarten

Re: šokující informace: Pendolino až do Plzně nebude stavět!!!

Rychlík by to byl v pohodě. Ale expres ne.

0/0
31.8.2011 20:03

wrah

Pendolino

Jediné co jsem na SC pendolino nepochopil je řídící logika toho naklápění. Proč je tak neskutečně tvrdá, cuk sem, cuk zpátky. To se to nedalo zařídit, aby naklápění probíhalo plynule? (třeba pomocí GPS nebo nahraných profilů tratě, naklápění začně vteřinu před zatáčkou, proběhne plynule a decentně a po zatáčce se vrátí do normálu) Konkrétně před Brnem jsem v těch zatáčkách viděl, jak pán chytil notebook až v letu, protože to naklápění funguje stylem hop sem, hop tam.. Ne si vzít příklad třeba ze závodních motorek, jak se tam krásně vlní a do zatáček pokládají stroje pěkne pomaloučku polehoučku. (a když ne, tak letí porychle popapule)

0/0
30.8.2011 12:53

Petricek

Re: Pendolino

No abych řekl pravdu, tak při posledních cestách Pendolínem Pha->Ova jsem si toho naklánění nevšiml. Přišlo mi to, jako by tuto fíčurinu vypli.

Právě jsme se o tom tento víkend bavili.

Navíc se mi zdá, že ty naše nové koridory jsou v zatáčkách klopené.

0/0
30.8.2011 14:48

neverleft

Re: Pendolino

no v polsku tez budou porizovat Pendolina, ale bez te naklapeci vymozenosti. takze mozna ze zrovna na te trase polaci testovali, jak to bude vypadat.;-D

0/0
30.8.2011 16:57

tarten

Re: Pendolino

Jsou klopené, a proto tam klasika může tak rychle jako jezdí. Ale klopidlo tam může ještě víc.

+1/0
31.8.2011 20:04

ElLoco

Re: Pendolino

Oblouky na tratích mají převýšení více než 100 let a to i na lokálkách. Opravdu to není výmysl, který přišel až s novými koridory.

Více si můžete nastudovat například zde:

http://kzs.fsv.cvut.cz/4/skg/oblouk_s_prevysenim_a_prechodnicemi.pdf

0/0
1.9.2011 18:37

TigerM

Re: Pendolino

...to nebude naklapenim, klopi pomerne plynule a urcite reaguje rychleji nez za 1s... to cukani mi prijde spis od pricneho vypruzeni, ...

jinak nechapu proc se vice nevuzije klopeni trati - tedy tam kde to jde - kolikrat je v EC v beznych vozech znat odstrediva sila, kdyz to jde v japonsku, proc by to neslo u nas...

0/0
30.8.2011 21:37

ElLoco

Re: Pendolino

Uvědomte si, že po našich tratích nejezdí pouze rychlíky, ale i třeba nákladní vlaky, které jsou pomalejší. Je to mnohem složitější problematika než se zdá. Zadejte si do Google "Převýšení koleje" a podívejte se na některé z pdf, které o převýšení pojednávají. Clověk by si řekl "Co je na nějaké zatáčce na trati složitého?", ale 95% zde diskutujících by tu matematiku a fyziku, která kolem toho je vůbec nepochopilo ...

0/0
1.9.2011 18:47

TigerM

Re: Pendolino

ja vim, samozrejme mate pravdu, ... vim, ze koridory jsou pro smiseny provoz, ...

spis me v ty souvislosti take napadlo, ze pokud se u nas budou nekdy stavet VRT, byl by pro CR vhodnejsi model japonsky (sklony trati, polomery oblouku, soupravy s rovnomerne rozlozenou hmotnosti a rychlou akceleraci) nez nemecky, hlavne diky terenu, ale samozrejme uzpusobeny evropskym podminkam zejmena napojenim na evropskou sit...

0/0
7.9.2011 20:32

piErcE

Re: Pendolino

Pendolína mají profil tratě a klopí podle něj.

0/0
2.9.2011 16:11

jan.banos

nejrychlejší vlaky Pendolino

ano, v ČR je opravdu hodně vysokorychlostních tratí.

Pendolino je spíš o tom, že má vyšší prioritu a zastavuje v menším počtu stanic.

0/0
30.8.2011 12:01

aldik7

chm

proč mám z diskuzí stále pocit, že cokoliv udělají ČD tak je to špatně, udělat to někdo jiný tak je to najednou super krok a všichni tleskají:-P

+7/0
30.8.2011 11:33

hawell

Re: chm

kdyby se psalo o Jančurovi, tak je diskuze podobná..

zde diskutujícím je většinou jedno o čem je řeč..hlavně na všechno nadávat..:-/

+1/0
30.8.2011 13:26

bebíčko

Re: chm

R^

0/0
30.8.2011 13:45

Petricek

Re: chm

No třeba je to tím, že mají všichni v podvědomí fakt, že se ty soupravy nakoupily předraženě a nákup byl víceméně z peněz daňových poplatníků. A navíc si asi každý pamatuje, jak tehdy tyto předražené soupravy běžně stály se SW poruchami.

Takže asi tak. Ale hlavně že zůstalo pár milionků v kasách nějaké politické strany. Jestli o tom někdo pochybuje, tak je to jeho věc. Pokud někdo věří tomu, že to byl čistý obchod, je to obrovský optimista a potom před ním klobouk dolů :-)

0/0
30.8.2011 14:51

TigerM

Re: chm

me je spis zahadou, proc ty vlaky kolabovali az po zavedeni pravidelneho provozu, kdyz predtim jezdili bez poruch...

0/0
30.8.2011 21:41

tarten

Re: chm

Méně diskutujích už ví, že provoz pendolin už dotovaný není a nikdy nebyl.

0/0
31.8.2011 20:07

Brundi

A jsou v sobotu potreba?

Pokud vim, tak nastupni ani propousteci dny o vikendu nejsou. A kdyz jedou samoplatci na vikendovy relaxacni lazensky pobyt, tak jedou uz va patek...

0/0
30.8.2011 11:26

Yesname

Ježiš tady je

expertů!

+2/0
30.8.2011 10:28

bebíčko

Re: Ježiš tady je

Také žasnu!!;-D;-D;-D;-D

0/0
30.8.2011 11:25

xdriver1

Nenechte se mýlit,

od ČD je to jenom vychcanost! Pendolino si na sebe vydělá, jelikož přetáhne všechny cestující z dotovaného rychlíku, který jede těsně po něm. Ztrátu z rychlíku, ale ČD dostanou kompenzovanou od státu, takže vydělají.

0/0
30.8.2011 9:32

donotcrosss

Re: Nenechte se mýlit,

myslím, že se to článek snažil naznačit.. :-)

0/0
30.8.2011 9:33

aldik7

Re: Nenechte se mýlit,

no jasně, cokoliv udělají ČD, tak je špatně, že?:-P jděte se už všichni vycpat...

+1/0
30.8.2011 11:30

Králík z klobouku

Re: Nenechte se mýlit,

Kdyby býval chtěl ve stejnou dobu provozovat vlak někdo jiný než ČD, tak by mu SŽDC nedala kapacitu dopravní cesty a neprošel by ani souběh s dotovanou dopravou. Tímhle způsobem v divokých 90. letech autobusový dopravce Hoffmann. likvidoval konkurenční autobusové dopravce. České dráhy zdánlivě likvidují samy sebe - ve skutečnosti jen parazitují na státu a krajích.

0/0
30.8.2011 15:12

tarten

Re: Nenechte se mýlit,

Blbost, SŽDC dá kapacitu každému, kdo splní podmínky, pokud nějaká kapacita je. Důkazem je to, co je napsané v  jízdním řádu už od prosince 2010 pro trať na Ostravu.

0/0
31.8.2011 20:11

han2

Re: Nenechte se mýlit,

Na žádném rychlíku, zahrnutém do dopravní obslužnosti nemůžou vydělat, ať pojede pendolino v kteroukoliv dobu.

0/0
30.8.2011 20:18

tarten

Re: Nenechte se mýlit,

Vydělávají na něm kolem 5%. Tedy loni, letos je to možná méně.

0/0
31.8.2011 20:12

drevak_patlak

Re: Nenechte se mýlit,

Pokud se nemýlím, tak alespoň podle současné smlouvy je ta kompenzace limitovaná. Naopak, čistě teoreticky, kdyby všechny vlaky jezdily narvané, utrží ČD více než by dostaly od státu a tudíž by od něj nedostaly nic.

0/0
30.8.2011 21:26

zadluzenicz

Re: Nenechte se mýlit,

Berte to z té lepší stránky: za rok na tuto trasu stát rychlíky objednávat nemusí, když jí pokryjí komerční spoje a lokální spoje. A jako návod pro soukromé dopravce je to dobré.

Já to vítám. Dokonce i když zrychlení je dáno nejspíš vynecháváním zastávek a nikoliv rychlostí spoje.

0/0
31.8.2011 9:08

Shabby

Pár detailů...

No, mezi Plzní a Chebem skoro polovinu trati určitě naklápěcí skříně nevyužije, by si to tam odřeli o skály (myslím, že i normální vlak tam má omezení na 80)...a trať je málo využívaná, protože mezinárodní vlaky jsou kvůli rekonstrukci tratě (nejdřív Cheb-Plzeň, teď Plzeň-Praha) odkloněný přes Vary...až to dodělají, tak věřím, že to bude zase hodně vytížená trať. Nehledě na to, že podle mě budou to Pendolino posílat častěji a až do Norimberka (teď jim tam jezdí z Prahy bus).

0/0
30.8.2011 9:06

Reetu

Re: Pár detailů...

Tak usek Cheb-Plzen je hotovej, takze se tam naklapeni vyuzit da a to je zmineno i v clanku, ze nejvetsi cas nazene prave na nove zrekonstruovanem useku.

0/0
30.8.2011 9:32

Shabby

Re: Pár detailů...

Jenže na úseku Pňovany-Mariánské Lázně nemůže jezdit na plno ani normální rychlík, a úsek Stříbro-Planá vede vyloženě mezi skálama, kde nejde z vlaku ani vystrčit hlava.

Jinými slovy, z Plzně má na maximální rychlost cca 30km, a tam i normální rychlík může jet až 140km/h a než SC dosáhne maxima (jen o 20km/h vyšší), tak už bude zase brzdit. A potom může na maximum jet až zase nějakých 30 před Chebem. Takže jediný, čím bude nabírat náskok, je fakt, že nebude stavět ve Stříbře a v Planý. Opravdový zrychlení to bude až se dokončí úsek Plzeň-Praha, protože tam to není tak členitá trať a bude to bez zastávky...

0/0
30.8.2011 9:56

marzena

Re: Pár detailů...

Nemyslím, že zrychlení z 140 na 160 trvá pendolinu až tak dlouho. Vzhledem k tomu, že ty soupravy jsou kupované na 200 a v testovacím provozu u Břeclavy jely cca 240 kmh, tak 160 přes všechnu možnou kritiku není pro pendolinu maximálka..

0/0
30.8.2011 10:03

tx999

Re: Pár detailů...

Ono by melo navrat naskok i v tech mistech, kde normalni rychlik jede treba 100, protoze diky naklapeni muze jet i v techto mistech rychleji. Ale jinak samozrejme nahani celkem dost casu i tim, ze stavi v min stanicich.

0/0
30.8.2011 20:57

TigerM

Re: Pár detailů...

na trati do Brna ma stejne zastavek, a 20 min. nabere v pohode, jenze jezdi na trati do Ostravy, kde se tolik naklapeni nevyplati, ...

0/0
30.8.2011 21:39

pa4vel

Re: Pár detailů...

Pár detailů uplně špatně... Právě proto, že trať vede mezi skálama a je po rekonstrukci tak oproti klasickým vozům bude pendolino výrazně rychlejší, bude náklapět i mezi skálama a díky tomu projede zmiňovaný úsek o dost rychleji.

Mezinárodní vlaky zde jezdily naposledy někdy v roce 2004, poté došlo k odklonům dálovách vlaků přes Domažlice což časově mnohem výhodnější a již se u této trasy zůstalo. Na Německé straně navíc dál na západ směr Cheb je naprosto nevyhovující trať pro nějaký mezinárodní provoz, v podstatě lokálka a rekonstrukci Němci nechtějí, preferují právě Domažlickou větev. Jediný mezinárodní vlak co do Chebu jezdil před rekonstrukcí byly přímo vozy od Exelsioru a jeden grafikon EN Galileo Galilei, kterému stejně mezinárodní část končila v Plzni.

0/0
30.8.2011 10:09

pa4vel

Re: Pár detailů...

Mimochodem přes Vary taky nejezdí žádný mezinárodní spoj kromě Exelsioru a přímejch vozů  z Moskvy na rychlíky Ohře. Vše ale končí v Chebu...

0/0
30.8.2011 10:10

Shabby

Re: Pár detailů...

Ať bude naklápět jak chce, je tam omezení na 80km/h...na Domažlice není elektrifikovaná trať a je zastaralá...co dodat...já jsem svůj názor přidal, projeďte si to, promluvte si s průvodčíma a pak napište...

0/0
30.8.2011 10:14

pilsener

Re: Pár detailů...

... a ještě je jednokolejná...

0/0
30.8.2011 10:22

PepaK

Re: Pár detailů...

80 km/h je pro klasické soupravy bez naklápění, pro vozidla s naklápěcí skříní (pendolino) tam je víc...

0/0
30.8.2011 10:53

Králík z klobouku

Re: Pár detailů...

Určitě? Já myslím, že třeba rozhledové poměry na přejezdech nemají s naklápěním vlaku nic společného.

0/0
30.8.2011 15:15

pa4vel

Re: Pár detailů...

O stavu trati na Domažlice jsem psal níže, paradoxní je, že ačkoliv jednokolejka bez elektrifikace, je ta trať celkově rychlejší než 170 z Plzně do Chebu. Poslední mezinárodní vlak vedený Plzeň - Cheb a dále do Německa jezdily v prosinci 2004. Pak přišel odklno této mezinárodní relace právě na Domažlickou a mezinárodní spojení přes Cheb se již nikdy nevrátilo a jen tak jistě nevrátí. Přes Domažlice je to časově rychlejší.  Mimochodem, obě zmiňované tratě mám dokonale naježděné...

0/0
30.8.2011 11:27

Yesname

Re: Pár detailů...

Z Chebu do Plzně přes Domažlice časové mnohem výhodnější? Něco mi uniklo?

0/0
30.8.2011 10:25

pa4vel

Re: Pár detailů...

Ne z Chebu npřes Domažlice na Plzeň, ale mezinárodní spoje Praha-Plzeň-Domažlice-Němec je časově výhodnější než Plzeň - Cheb-Němec. Trať na Domažlice je sice jednokolejná ale po kompletní rekonstrukci a relativně rová, od Furth im waldu až po Schwandorf je to v podstatě rovná placka a mezinárodní vlaky zde jezdí i 120km/h.

0/0
30.8.2011 11:24







Najdete na iDNES.cz