Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakušané o Českých drahách: Do Prahy se zpotíte, zpoždění je pravidlem

Rakouský deník Die Presse zhodnotil kvalitu českých vlaků a České dráhy z testu nevyšly zrovna nejlépe. V zimě vlaky netopí, v létě naopak ano, zpoždění je pravidlem a vozový park je příliš starý, píše list.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gróf

Každá železnice obměňuje vozový park postupně.

Nejmodernější vozy nasazuje na páteřních mezinárodních tratích, starší pak na důležitých vnitrostátních. Vagóny jsou tak drahé, že se předpokládá jejich provoz po dobu několika desítek let, a také generální oprava uprostřed životnosti. Obnova také záleží na míře veřejné dotace. Takže ten článek je v podstatě o ničem. Nejspíše jen reklama pro RailJety.

0/0
2.9.2011 13:34

příspěvek obsahuje vulgarity

Re: Každá železnice obměňuje vozový park postupně.

ano, ono se dá vždy najít argument, jak chránit chudinky z černé díry, že?;-D

+1/0
2.9.2011 16:02

p_n_2

Re: Každá železnice obměňuje vozový park postupně.

R^

0/0
3.9.2011 17:13

slatin

Re: Každá železnice obměňuje vozový park postupně.

ČD- černá díra, ?

0/0
5.9.2011 8:53

příspěvek obsahuje vulgarity

Re: Každá železnice obměňuje vozový park postupně.

ano, přesně tak

0/0
5.9.2011 15:00

braka

Alespoň si rakušáci

připomenou období Rakouska-Uherska.

0/0
1.9.2011 13:41

plooton

tento způsob vlaku zdá se mi poněkud komfortní

http://www.youtube.com/watch?v=NSUwneyGXqc&feature=related

;-DR^

0/0
1.9.2011 11:09

Santa1

Mohli se vozit v Pendolinu,

kdyby to jejich státní organizace nezakázaly z naprosto vymyšlených příčin. Teď ještě vykládají, že jejich railjety mají být spásou pro úroveň našich železnic. Obchodní válka zuří na všech frontách.

0/0
31.8.2011 10:11

turista-

Re: Mohli se vozit v Pendolinu,

Pendolíno má pro provoz Wien-Praha-Berlín objektivní nedostatky. Malá kapacita (šlo by řešit spřažením 2 souprav, ale na to jich máme málo). A málo místa na zavazadla. Šlo by řešit rozšířením polic na krajích vozu, al tím ještě víc klesne ta kapacita.

Ideální by Pendolina ale byly např. na trasu Praha-ČB-Linz-Salzburg (až se dodělá modernizace).

0/0
31.8.2011 10:39

Santa1

Re: Mohli se vozit v Pendolinu,

To jsou právě ty vykonstruované důvody. Kapacitně naprosto odpovídá počtu mezinárodních pasažérů, nevím, proč by mělo Pendolino řešit německou vnitrostrátní dopravu. S těmi zavazadly je to taky vylhané, není důvod, proč by měly být ve vysokorychlostním, naklápěcím vlaku zavazadla na policích nad hlavami, tam prostě těžké kufry nemají co dělat.

0/0
31.8.2011 11:07

turista-

Re: Mohli se vozit v Pendolinu,

Když Pendolino jede po Německu, tak pochopitelně musí řešit i německou vnitrostátní dopravu. Lidi, co jezdí Praha-Berlín by ta EC nikdy nezaplnili a frekvence Děčín-Ústí-Praha a Dresden-Berlín je tak velmi významná. Vlak pouze pro mezinárodní cestující si můžete dovolit jen na pár rychlotratích v Evropě, např. Paříž-Londýn.

Zavazadla nad hlavami nikdo nechce, však jsou tam police na krajích vozu. Ale jsou malé.

0/0
1.9.2011 11:21

Santa1

Re: Mohli se vozit v Pendolinu,

Relace Vídeň - Berlín by byla krajně zajímavá a obsazená, zejména pokud by se jezdilo jednotkou na úrovni. Spousta lidí by tohle brala jako alternativu k letadlu. Úplně krásně by to šlo, ale od Němců prostě chybí dobrá vůle. Staví to do roviny, že buď se bude jezdit jejich křápy, nebo vůbec. Takže se vozí vzduch marketingově nezajímavými vagony od Siemensu a jediná možná alternativa jsou zase jen soupravy od Siemense. Tož to už tady rovnou mohl zůstat komunismus, to jsme museli být taky stále v předklonu před velkým vzorem.

0/0
1.9.2011 23:05

Winston77

Cestování vlakem

Procestoval jsem vlakem např.  Polsko, Německo, Rakousko, Itálii, Švýcarsko a musím říct, že České dráhy na tom zase tak špatně nejsou. Samozřejmě úplně jinde je Švýcarsko, lépe je na tom také Rakousko, ale tím to končí. Němci mají sice modernější vlaky, ale viděl jsem tam také nejvíc špinavých záchodů. Řekl bych, že je to tím, že tam žije hodně cizinců z Turecka apod. Také mě tam nemile překvapila častá zpoždění. Itálie je na tom na severu podobně jako v Německu , ale na jihu je to mnohem horší. Polské dráhy musím pochválit, že jezdí celkem na čas, ale i v porovnání s námi je většina vlaků hodně zastaralá. Možná máte někdo zkušenosti jiné, ale já jsem zažil tohle.

0/0
30.8.2011 21:17

Jablkon

Re: Cestování vlakem

...v mnoha nemeckych vlacich (specialne v primestske S-Bahn) tak projistotu zachody nejsou vubec. No fakt, cesta novym peknym vlakem z centra Mnixhova na letiste trva skoro hodinu ale na zachod si nedojdete.

v Rakousku je taky spousta balkancu kteri si s cistotou moc hlavu nelamou. ale vsichni jsou nalezli v par videnskych obvodech a vlakem asi vubec nejezdi :-)

0/0
30.8.2011 22:43

dehtak

Re: Cestování vlakem

S-bahn je neco jako u nas metro . Mate snad v metru zachody ?

0/0
1.9.2011 9:49

turista-

Re: Cestování vlakem

Ne tak docela, linky S-bahnu mívají jízdní dobu i hodinu dvacet minut a intervaly třebas půl hodiny. To je spíš jako naše "Esko". A na takové výkony u nás nasazujeme CityElefanty, které záchody mají.

Samozřejmě, můžete vystoupit, jít na záchod ves stanici. Ale 30 minut si počkáte na další vlak.

0/0
1.9.2011 11:24

Bery

Re: Cestování vlakem

Ja mel dnes moznost jet v EC 77 a v Praze pristoupily 2 starsi anglicanky. Pry miluji vlaky, vcera prijely z Nemecka a dnes jedou do Vidne. Tak jsem se ptal co rikaji na nase vlaky a neni to pry spatne. Jinak pruvodci obstal na vybornou. Trochu problem mel stevard spolecnosti JLV, ktery sice spravne pochopil, ze chtely caj s dvojitym mlekem, ale uz nepochopil, kdyz se ptaly, zda je caj sypany, nebo v sacku. Zrejme ma jen naucene bezne fraze, ale to byla jen drobnost.

Jinak souhlasim, super je na cestovani vlakem Svycarsko. Je tam cisto a vse funguje. Na nase pomery je tam na zeleznici docela prezamestnanost. Na malem nadrazi je nejmene 3x tolik personalu. Mam i zkusenost ze Slovenska a ackoliv personal na Slovensku byl vzdy ochotny, tak uroven vlaku je horsi. Kolegyne ma zkusenost z Rumunska, kde vlak byl sice horsi kvality, ale cisty... zato na nadrazi tragedie. Divila se proc lide nechodi podchodem, ale pak zjistila, ze podchod slouzi jako WC. Myslim, ze CD jsou takovy lepsi prumer.

0/0
30.8.2011 22:58

pavel.n

jen poznámku

české dráhy dostávají v poměru stejně peněz jako rakouské - kde je tedy problém ???

0/0
30.8.2011 21:15

TigerM

Re: jen poznámku

no prave v pomeru, ale vlaky musi nakupovat za normalni, ale i vyssi ceny, pac kupuji mensi mnozstvi...

0/0
30.8.2011 21:29

Jablkon

Re: jen poznámku

v pomeru k cemu? k platu? k cene jizdenky? no tak prave v tom: dostavaji 3nasobek penez pri zlomkove delce zeleznicni site.

v Rakousku se velmi investuje do koleji: na zeleznice + dalnice jde zhruba stejnych 100 mld Kc jako v CR ale jejich rozdeleni mezi vlaky a auta je opacne. takze se misto cisteni prikopu v zatackach stavi nove 20kilometrove tunely...

+2/0
30.8.2011 22:49

roman15

"PíáR" AKCE SIEMENSu

ANI BYCH SE NEDIVIL KDYBY RAKOUSKÉ DRÁHY TY SOUPRAVY SIEMENSU MUSELY ZAPLATIT, PŘESTO ŽE JE POTŘEBOVAT NEBUDOU. PROTO TA SNAHA.

ŽE JSOU NĚMECKÉ OSOBÁKY LEPŠÍ NEŽ NAŠE RYCHLÍKY JE EVIDENTNÍ. KDYBY PATTON DOSTAL DOST BENZINU NEBO KDYBY RAKUŠÁCI PŘESTALI BLOKOVAT ŠKODOVCE LOKOMOTIVU, TAK BY TO MOHLO BÝT JINAK.

+2/0
30.8.2011 20:17

Jablkon

Re:

OEBB nic platit nemusi, tem je to putna. Jde totiz o OPCI!! Putna to neni Siemensu, kteremu se vyroba tech jednotek vyplati i tak levne: vlak je vyvinuty, homologovany, vyroba jede - pokracovat v ni vyjde levne. Putna to neni ani rakouske vlade, protoze vlaky se (pokud vim) montuji ve Vidni

0/0
30.8.2011 20:35

roman15

Re: AHA :-)

Takže jsem se moc nemýlil. Rakušáci nám chtějí dodat u nich vyrobené vlaky, které přinesou užitek rakouským výrobcům, vládě Rakouska (daně), německým výrobcům a vládě Německa (daně). Bude to zaplaceno z tržeb od českých cestujících a českých daňových poplatníků. Naše výrobní kapacity zůstanou opět nevyužity. Nepřipomíná vám to něco ?? Kdyby to mělo být naopak, tak se jejich odbory z*ičnou pane.

0/0
30.8.2011 20:50

Jablkon

Re: AHA :-)

v podstate mate pravdu. je ovsem otazka, zda pro ceskeho danoveho poplatnika neni i tak levnejsi nakoupit v zahranici, nez zivit vzdusne zamky skodovky...

pastika dobre vi, proc si objednala radeji u drahych Svycaru. btw. vyhrala skodovka vubec u CD regulerni tendr? v posledni dobe vyhravali Svycari, Polaci...

+1/0
30.8.2011 22:55

roman15

Re: AHA :-)

Dokud se Škodovka nepředvede, tak jsou to jen spekulace. Jako český patriot jsem pro Škodovku. Evropský národ je prázdný pojem. Národní entita má obsah a ekonomický dopad.

0/0
30.8.2011 23:36

Bery

Re: AHA :-)

Jo, kdyby Skodovka mela neco alespon ve fazi prototypu pred schvalovacim rizenim... :-/

0/0
31.8.2011 8:33

kuttna

Trochu mne pobavila

síť autobusů, jsou i v nejmenších obcích 365 dní v roce Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rakusane-o-ceskych-drahach-do-prahy-se-zpotite-zpozdeni-je-pravidlem-1i1-/eko-doprava.aspx?c=A110830_084644_ekonomika_taj

síť autobusů, jsou i v nejmenších obcích 365 dní v roce Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rakusane-o-ceskych-drahach-do-prahy-se-zpotite-zpozdeni-je-pravidlem-1i1-/eko-doprava.aspx?c=A110830_084644_ekonomika_taj

paní s tvrzením, že autobusy u nás jezdí 365 dní v roce i do zapadlých vsí.

0/0
30.8.2011 19:47

Jablkon

Re: Trochu mne pobavila

jo, dost by me zajimalo jaka exotka to psala. v rakousku je doprava rozhodne na lepsi urovni nez v CR - zeleznic je sice vyrazne min, ale jezdi 'furt' a hlavne rychle a kulturne a par busu ktere by cloveka na nadrazi dovezli se najde i o vikendu na venkove

+2/0
30.8.2011 20:01

Huhlovec

Bohužel musím souhlasit...

I když nemám "rakušáky" rád, tak s tímto musím souhlasit. Kdyby nic jiného, tak alespoň ať jezdí VČAS!

0/0
30.8.2011 19:23

Jablkon

Re: Bohužel musím souhlasit...

ja uplne ne. specialne EC mezi Prahou a Vidni jsou super, obzvlast kdyz ho tahne Taurus pujceny od OEBB :-) zpozdeni jsem na teto trase zazil snad jen jednou - v Pendolinu...

0/0
30.8.2011 19:55

Qesospi Cobigan

Á, "Jižní Sudeťáci" se ozývají...

nejdřív zabaví naše lokomotivy, a pak nám chtějí prodat Siemnes :-)

+2/0
30.8.2011 19:06

after

kecy

kdo ty komentáře překládal ? 8-o http://diepresse.com/home/wirtschaft/eastconomist/688874/Tschechische-Bahn_Schwitzen-auf-dem-Weg-nach-Prag?from=suche.intern.portal

0/0
30.8.2011 19:02

lrkfa1

V nových pantografech je výborné svezení.

A bude do té doby než je nadržení mladíci zničí.:-(

+4/0
30.8.2011 17:52

SSLEEP

moje zkušenosti

docela často jezdím trasu Břeclav - Pardubice a moje zkušenosti jsou takové, že vlaky z Rakouska mají spoždění obvykle max. 5 min a nestává se, že by do Pardubic spoždění nabraly (loni se mi stalo, že se pokazil vlak, ale výjimka potvrzuje pravidlo) ALE vlaky, který jezdí ze Slovenska resp. z Maďarska to je teprv hnus spoždění 20-60 min skoro pokaždé, přeplněno a často i opilý Slováci, takže se snažím vybírat vlaky, který jezdí z Rakouska než se nervovat, že bude obrovský spoždení

+1/0
30.8.2011 15:44

Theben

Re: moje zkušenosti

Vlaky z Rakúska? Možno jeden - Vindobona! :-) Množné číslo v tomto prípade nebude mať asi opodstatnenie. Z Bratislavy vychádza do Prahy len Pendolíno! Nikdy som tam nevidel opitého Slováka! Ostatné vlaky vychádzajú z Budapešti, Belehradu a pod., rozhodne nie z Bratislavy. Meškanie si prinesú už so sebou, málokedy ho nadobudnú na Slovensku! Drvivá väčšina cestujúcich v týchto vlakoch sú cudzinci vracajúci sa domov z dovoleniek, rozprávajúci všetkými možnými rečami, len nie slovenčinou, Množstvo Maďarov, Bulharov, Rumunov cestujúcich za prácou do Nemecka a pod., značná časť Poliakov, prestupujúcich v Břeclavi na vlaky do Poľska. Preto sú tie vlaky preplnené! Opitých Slovákov v nich cestuje minimum, z Bratislavy do Břeclavy sa nestihnú totiž opiť, úsek je časovo krátky. :-) Opitých Čechov plno ...

0/0
30.8.2011 16:37

kuttna

Re: moje zkušenosti

A co když v té Bratislavě už nastupují opilí?

0/0
30.8.2011 19:41

Theben

A moje skúsenosti?

Vlaky z Rakúska? Možno jeden - Vindobona! :-) Množné číslo v tomto prípade nebude mať asi opodstatnenie. Z Bratislavy vychádza do Prahy len Pendolíno! Nikdy som tam nevidel opitého Slováka! Ostatné vlaky vychádzajú z Budapešti, Belehradu a pod., rozhodne nie z Bratislavy. Meškanie si prinesú už so sebou, málokedy ho nadobudnú na Slovensku! Drvivá väčšina cestujúcich v týchto vlakoch sú cudzinci vracajúci sa domov z dovoleniek, rozprávajúci všetkými možnými rečami, len nie slovenčinou, Množstvo Maďarov, Bulharov, Rumunov cestujúcich za prácou do Nemecka a pod., značná časť Poliakov, prestupujúcich v Břeclavi na vlaky do Poľska. Preto sú tie vlaky preplnené! Opitých Slovákov v nich cestuje minimum, z Bratislavy do Břeclavy sa nestihnú totiž opiť, úsek je časovo krátky. :-) Opitých Čechov plno ...

0/0
30.8.2011 16:38

TigerM

Re: A moje skúsenosti?

Vlaky jezdi v drtive vetsine z Vidne, ze Slovenska akorat Sl.str. + zaroven z Madarska jeden Hungaria, jeden z Belehradu...

0/0
30.8.2011 21:12

Durika

Re: moje zkušenosti

No, ja mam zas opakovanu skusenost s mladymi Cechmi, ktori pri ceste z Nemecka vo vlaku zobru peniaze. Naposledy cesta z Drazdan - najprv skemral od spolucestujucich nieco na pitie, potom drobaky na nieco z jedalenskeho vozna a po prekroceni hranice uspesne predstieral, ze prespal prvu stanicu, lebo listok mal len po nu.

Zaklincoval to tym, ze ked sa ma spytal, ze odkial som a ja som mu povedal, ze z Blavy, pozeral na mna ako puk, ze kde to je. (Tlmocil som mu, lebo po anglicky ani po nemecky poriadne nic nevedel).

0/0
30.8.2011 19:08

Theben

Re: moje zkušenosti

Tak s týmto s tebou súhlasím, niečo podobné som v júli vo vlaku z Drážďan zažil i ja. Myslel som si že je to ojedinelé, preto som to tu ani neuvádzal, no vidím že nie je to až také ojedinelé. 8-o

0/0
30.8.2011 19:14

Durika

Re: moje zkušenosti

Vyzera to asi takto - zoberie sa ucen a nejak sa dostane napr. do Berlina. Po tyzdni pride na to ze uz nema peniaze a ze za ten cas nejak zahadne nezohnal robotu. Potom nastupuje vitazny navrat domov a po staniciach ako Drazdany sa to zbiera.

0/0
30.8.2011 19:24

Tobinka2.0

ceny

Zajímalo by mě, jestli by tu všichni stěžovatelé chtěli mít raKOUSKÉ CENY JÍZDNÉHO ;-D

+1/0
30.8.2011 15:43

FandaVV

Re: ceny

Ale ČD je pro "nahodilé" cestující mají už dávno....Rv

+1/0
30.8.2011 15:50

xaouen

Re: ceny

pokud bych mel za svou praci stejny plat jako muj rakousky kolega, tak mi to vubec nevadi. cena jizdneho v rakousku je vyjadreno jako procentu cisteho mesicniho platu urcite nizsi nez ceska jizdenka vyjadrena procentem ceskeho platu.

+1/0
30.8.2011 16:00

stranis1

Re: ceny

to však nic nemění na tom, že nové vlaky stojí v Rakousku i tady obdobně, takže jiný standard je pochopitelný ...

0/0
30.8.2011 16:09

Tobinka2.0

Re: ceny

tak tak

0/0
30.8.2011 16:09

Tobinka2.0

Re: ceny

možná ano, každopádně i s našimi ¨"malými" platy nedokážeme vyrobit a provozovat novou lokomotivu tak, aby zůstaly ceny jízdného stejné

0/0
30.8.2011 16:09

kuttna

Re: ceny

Hlavně se současným vedením Českých drah a spol. to nejde.

0/0
30.8.2011 19:44

pteryx

hm

Taky jde o to za kolik jezdí Rakouské dráhy a za kolik naše. Nic proti kvalitním vlakům, ale je hloupost se zadlužit jen proto, abychom ukazovali světu jak pěkné máme vláčky.

Co se týče těch vagónů, připadá mi že pro veřejné cestování jsou lepší vozy kde jde otevřít okno a kde je koženka (dá se umýt a člověk vidí do čeho si sedá). Co se týče zpoždění, podle mých zkušeností k nim většinou na mezinár. tratích nedocházelo z technických důvodů, ale kvůli kontrolám při přejezdu hranic - možná už je to teď jinak?

+1/0
30.8.2011 15:37

FandaVV

Re: hm

Pokud se mění mašina (což už není na hranici nutně pravidlo), případně po určitém km proběhu (a raději v přechodové stanici než jinde ve vnitrozemí) se musí technická prohlídka, resp. zkouška brzdy vlaku. To jsou ti koloťuci s baterkou, resp. syčení vzduchu, a vlak přitom stojí a stojí... Zjednodušuji pro PT cestující;-)

0/0
30.8.2011 15:54







Najdete na iDNES.cz