Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jihu Čech má být nejdelší železniční tunel, peníze ale ještě nejsou

Nejspornější úsek stavby železničního koridoru ze Ševětína k českobudějovické čtvrti Nemanice po dlouhém rozhodování posvětilo ministerstvo životního prostředí. Součástí chystané dvacetikilometrové trati mají být dva tunely o celkové délce osm kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mr. Neutron

JAK CHTĚJÍ DĚLAT TUNEL, KDYŽ NEMAJÍ PENÍZE

8-o 8-o ?

0/0
31.8.2011 10:29

turista-

Re: JAK CHTĚJÍ DĚLAT TUNEL, KDYŽ NEMAJÍ PENÍZE

Na železniční stavby dá klidně přes 50% EU. Pak skoro vše, co dá náš stát, vybere zpět na DPH a jiných daních a dalších makroekonmických důsledcích (zaměstnanost).

0/0
31.8.2011 10:45

JAR-47

zase

jedna megalomanská investice která není nutná..............a na kterou nemáme

0/0
30.8.2011 22:58

turista-

Re: zase

Je to hodně nutné. Kompletně modernizovaná trať bude znamenat jízdní dobu Praha-ČB 2 hodiny pro zastávkový rychlík a 90 minut pro Pendolino. A právě tyhle tunely k tomu hodně příspějí, viz mapy na http://www.4-koridor.cz/ ).

Tím se trať může stát komerčně zajímavá (podobně jako Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava) a obejde se bez dotací.

0/0
31.8.2011 10:17

TigerM

nejdelsi?

Nejakej mistejk ne, nejdelsi zeleznicni tunel je v Praze na trati Hurka-Rajska zahrada, vicemene dva soubezne tunely i s podzemnima stanicema... dobrejch 20km...

0/0
30.8.2011 21:52

666999666

Tunel to bude,

ale na daňového poplatníka ;-DRvRvRv

+3/0
30.8.2011 13:44

Yesname

Tak to vidím zase

ne nějaký tunel. Dotované dráhy postaví za dotace tunel a ještě budou křičet o další prachy. Omezují se lokální spoje jako zbytečné a rozhodně na ně nejdou takové nehorázné náklady. Jak je to možné v době, kdy se šetří, kde se může?!?

0/0
30.8.2011 12:29

kladnyhrdina

Re: Tak to vidím zase

Dráhy žádné tunely nestaví. Staví snad tunely Jančura? To jsou provozovatelé dopravy. Tunely staví Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční dopravní cesty.

+2/0
30.8.2011 13:21

turista-

Re: Tak to vidím zase

Pleteš si dopravce a infrastrukturu. To je asi podobné, jako kdyby sis pletl silnici a autobus.

0/0
31.8.2011 10:18

jenickK

Snad díky této asi 130 km dlouhé rychlostní trati

zkrátí časovou náročnost mezi ČB a Prahou ze současných 4 hod na alespoň ty 2,5, které tenhle vlak jezdil v dobách své největší slávy. Jo, a taky doufám, že konečně na tuhle trať dají jídelní vůz, což je jediné místo, kde se cestování s ČD dá přežít humánním způsobem.

0/0
30.8.2011 12:08

HuLarus

Re: Snad díky této asi 130 km dlouhé rychlostní trati

Dva a půl hodiny to vlaky jezdily před zahájením oprav, předpokládám, že po dokončení to snad pomalejší nebude. Horší je, že to je práce k ničemu, protože vlak má jet 130 km míň než hodinu. Takhle tu trať definitivně zabili, po dokončení D3 Tábor-Veselí to bude autem z Prahy do ČB kratší než dvě hodiny a vlak v dohledné budoucnosti ani ty dvě hodiny nedá (autem po eventuálním dokončení D3 za hodinu).

0/0
30.8.2011 13:35

briza

Re: Snad díky této asi 130 km dlouhé rychlostní trati

Ja myslim, ze D3, na rozdil od toho koridoru, jeste dlouho nebude dostavena. :-( Nez se Prazaci mezi sebou "dohodnou" komu z nich do ve Stredoceskem kraji "zkazi" chatovou oblast, jeste uplyne hodne vody. :-/

0/0
30.8.2011 14:04

Mysel

Re: Snad díky této asi 130 km dlouhé rychlostní trati

Za tu dobu, co se jen hloupe hadaji, mohla byt R4 (+ pokracovani) dotazena do CB uz tak petkrat.

+3/0
30.8.2011 15:00

tyraelid

Neustupovat vyderacum

Vyhozene penize, tbytecnych 8 miliard. Vedte to po povrchu. Takhle nikdy nic nedotavime.

0/0
30.8.2011 11:43

Vodafonek

Re: Neustupovat vyderacum

Bydlim v Ševětíně a myslim, že po povrchu to nemá cenu. Je tam opravdu velké převýšení. Každopádně souhlasim, že jsou to vyhozené peníze. Vlaky tu jezdí prázdné.

0/0
30.8.2011 12:08

jenickK

Re: Neustupovat vyderacum

No aby nejezdily, když je tu mezi Krumlovem a Prahou skvělé a navíc levnější spojení od SA. Vlakem může po téhle trati jezdit snad jen opravdový fanoušek ČD.

0/0
30.8.2011 12:10

Vodafonek

Re: Neustupovat vyderacum

Souhlasim, tunel by možná pomohl nakladním drahám (nákladní vagony tu tahaji dvě lokomotivy).. Škoda jen, že to vaše žluté SA nestaví i v našem městysu. Spojení je tu naprosto katastrofální (po 18:30 nejede v sudý týden žádný autobus) a všichni (kromě těch co nemohou mít řidičák) tu jezdí autem, avšak to už je jiný problém. Byl by nesmysl aby SA stavěli v každé vesnici.

0/0
30.8.2011 12:20

ukasek

haha

to bude TUNEL! ;-D

0/0
30.8.2011 11:42

picky

Re: haha

Věřím tomu, že ten "budování" toho tunelu už začalo.

0/0
30.8.2011 11:55

jan.banos

Re: haha

R^

0/0
30.8.2011 11:59

ro16ck

Pak že nejsou "money"

Tak sebereme Žaludovi, Fejkovi a pár dalším a postavíme si 2 tunýlky. Dneska jezdí vlaky kudy? :-) Zase se ekologům něco nelíbí... to zas bude miliard....;-€

0/0
30.8.2011 11:37

černej oes

Re: Pak že nejsou

Nebo by Kalous mohl zavést tunelnou daň.

0/0
30.8.2011 11:39

briza

Re: Pak že nejsou

"Dneska jezdí vlaky kudy?" No tudy co jezdi. Ale na vyssi rychlost, a o tu v pripade koridoru jde, to neni.

0/0
30.8.2011 12:18







Najdete na iDNES.cz