Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autobusy z Karosy se dostávají do pozadí, jedničkou jsou ty z Libchav

Na náměstí v Chrudimi stálo v pondělí šest nových autobusů, které budou vozit lidi po městě. Ještě před pár lety by byly nejspíš z Karosy, Mercedesu nebo jiných proslulých firem. Výběrové řízení však vyhrála automobilka SOR Libchavy, jejíž autobusy se objevují čím dál častěji. Poráží i bývalou Karosu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

pteryx

2. 9. 2011 12:29
Jsem rád že se jim daří

Není tak jednoduché udělat aspoň trochu konkurence-schopný výrobek. Jedna z cest, je zaměření na specifické požadavky našeho trhu, což se firmě SOR očividně daří. Místní společnosti prostě zákazníkům udělají "co jim na očích vidí", pokud je to v jejich možnostech. Možná to není takový "hi-tech", ale to není to nejdůležitější. Vývoj blízko zákazníka je obrovská výhoda.

0 0
možnosti
QC

Qesospi Cobigan

2. 9. 2011 17:32
Re: Jsem rád že se jim daří

Hm, bohužel argumentace "trhem" nemá vůbec žádnou souvislost s kvalitou. Daří se i prodejcům šmejdů, taková je doba. A znovu opakuji že SOR - je na úrovni třeba indických TATA Motors, a nemá to ve střední Evropě co dělat.

0 0
možnosti
AM

plukovnikoneill

1. 9. 2011 7:23
Ani se nedivím

Srovnání v Pražské MHD - Stará Karosa - dobré větrání, otevřou se okna a střešní dvířka a jde to. Irisbus - hrůza , i když seotevřou ta malá okýnka,tak tam člověk stejně kolabuje, no a SOR - opět to co u staré Karosy - otevřou se okna i ty střešní poklopy a dáse tam být. Takže jsem jednoznačně pro SOR.[>-][>-]

0 0
možnosti
JM

J i ř í

31. 8. 2011 13:13
Větrání

Jsou ty autobusy aspoň lépe větratelné, než ty hrůzy z Karosy? Jezdit v létě v MHD v novějších autobusech z Karosy je opravdu za trest.

0 0
možnosti
PH

njuska

31. 8. 2011 9:09
Hezké čtení... až na...

Hezké čtení. Obdivuju, když se nějaká česká firma dokáže takhle solidně vypracovat od "píky" - bez zlodějen, okrádání a korupcí. Zamrzela mě jenom zmínka o majiteli J&T :-/

0 0
možnosti
MF

kenx

31. 8. 2011 14:05
Re: Hezké čtení... až na...

U nás a vypracovat od "píky"? To urkitě.

0 0
možnosti
JN

bongo

31. 8. 2011 4:49
Další hloupé PR

Jedna firma dobrá, druhá špatná, po lokomotivách další ze série hloupých jednostranných článků :-(

0 0
možnosti
MF

kenx

30. 8. 2011 20:56
postřehy z terénu

Jezdím skoro každý den NB18 v pražského DP. Jízdní komfort dobrý, pokud s busem nejede hlupák. Jízdu brzda plyn bus zvládá překvapivě dobře, motor je silný, pro cestující je ale jízda utrpením. Designově z venčí velmi pěkný bus. Chválím i troje dveře před kloubem, dobrá věc do Prahy. Ovšem interiér, to je otřes. Obecně, nízkopodlažnost za každou cenu si vybírá svou daň, důchodci nezvládají sedačky v patře, v zastávkách jsou pak zbytečně dlouhé prostoje. Nesnesitelná pro delší jízdu je pro lidi s delšími nohami většina sedaček, ať už je před nimi jiná sedačka nebo bariéra z plexi - navíc z podlahy trčí cca. 5 cm vysoké kryty asi nějakých megašroubů (opět nízkopodlažnost za každou cenu) a aby toho nebylo málo, ani chodidla nemůže člověk dát rovně. Důchodci si poradili po svém, i když se vejdou, kvůli pohyblivosti zásadně sedí do uličky a místo u okna je prázdné. Dostáváme se k tragedii největší, v buse není kam si stoupnout...

1 0
možnosti
MF

kenx

30. 8. 2011 21:03
Re: postřehy z terénu

Ve starých harmonikách bylo místo za kloubem, tady prostor pro 4 lidi blokují dvě sedačky. Navíc je před dvojsedačkou tato sedačka opět v patře, kvůli kterému opět není kam z dvojsedačky dát nohy. Zmatení jsou pejskaři, nemají se jde usídlit a blokují uličku. Velmi úzkou uličku, ve které stát ... je opět za trest a to opět především kvůli umístění sedaček do pater. Prostor pro stojící cestující chybí v přední části, tam kde byl dřív prostor pro kočárky jsou nyní výklopné sedačky, které po objevení principu sklápění důchodci prostor znepoužitelnili. Ambice v těchto místech stát už nemám, ale ozvu se, aby aspoň uvolnili místo kočárkům - což je často heroický výkon. Nemám nic proti důchodcům, tady to nezvládl dopravní podnik. Bus není vhodný na jak říká sám DP dopravu s nižším komfortem jízdy - jinými slovy, tento bus není vhodný pro roli dobytčáku. Výsledkem budou dlouhé prostoje v zastávkách, rozlobení cestující a naštvaní řidiči nestíhající přestávky.

0 0
možnosti
J

jerymaker

30. 8. 2011 20:29
Tak ještě aby ne...

Lobisti z JaT to tenkrát tak skvěle domluvili na Polu v Tatrách, tam byl položen začátek úspěchu SOR.

0 0
možnosti
AW

wolf80

30. 8. 2011 22:09
Re: Tak ještě aby ne...

Myslis si, ze Iveco nebo Mercedes lobbisty nemaji? :o) Budiz Ivecu utechou, ze do SORu dodava sve motory ...zatim... :) Osobne jsem rad, Iveco/Karosa ma ceskou konkurenci. Jeste, aby se SORu zacalo darit na ostatnich trzich SK, PL, HU...

0 0
možnosti
JO

Hondoušek

30. 8. 2011 20:29
Tak si ty SORy užijte,

ale v zadních sedačkách tohohle autobusu, pokud to neni odlišné od těch pražských, se člověk s nohama nemá šanci posadit

2 0
možnosti
OD

sempervivum

30. 8. 2011 20:37
Re: Tak si ty SORy užijte,

Přesně!R^

0 0
možnosti
D

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

30. 8. 2011 20:06
Karosa je drahá,

ale zas vydrží 20 let vzápřahu.

0 0
možnosti
A

Ardan

30. 8. 2011 19:32
PR

Tak kolikpak zacálovalo SOR za tuhle reklamu ?

1 0
možnosti
RM

rados100

30. 8. 2011 19:50
Re: PR

Hlupáku! Právě by tu mělo být více takových článcích o českých společnostech a podnikatelích! Vždyť to jsou lidi, kteří něco dokázali a jsou naší společnosti užiteční. Na rozdíl od tebe.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami

26. dubna 2024  13:38

Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...

Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice

26. dubna 2024  12:17

Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...

Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině

26. dubna 2024  9:57,  aktualizováno  10:57

Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!