Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy z Karosy se dostávají do pozadí, jedničkou jsou ty z Libchav

Na náměstí v Chrudimi stálo v pondělí šest nových autobusů, které budou vozit lidi po městě. Ještě před pár lety by byly nejspíš z Karosy, Mercedesu nebo jiných proslulých firem. Výběrové řízení však vyhrála automobilka SOR Libchavy, jejíž autobusy se objevují čím dál častěji. Poráží i bývalou Karosu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

Jsem rád že se jim daří

Není tak jednoduché udělat aspoň trochu konkurence-schopný výrobek. Jedna z cest, je zaměření na specifické požadavky našeho trhu, což se firmě SOR očividně daří. Místní společnosti prostě zákazníkům udělají "co jim na očích vidí", pokud je to v jejich možnostech. Možná to není takový "hi-tech", ale to není to nejdůležitější. Vývoj blízko zákazníka je obrovská výhoda.

0/0
2.9.2011 12:29

Qesospi Cobigan

Re: Jsem rád že se jim daří

Hm, bohužel argumentace "trhem" nemá vůbec žádnou souvislost s kvalitou. Daří se i prodejcům šmejdů, taková je doba. A znovu opakuji že SOR - je na úrovni třeba indických TATA Motors, a nemá to ve střední Evropě co dělat.

0/0
2.9.2011 17:32

workos

Re: Jsem rád že se jim daří

nezbývá mi než souhlasit, sice je pravda, že SOR se snaží vyhovět, ale stylem jakým to dělá nestojí za nic! Mají pravda autobusy levné a lehké to jest pravda, ale toto vše je na úkor kvality vozu, která absolutně neodpovídá úrovni Iveca (i když ti taky nejsou 100%). Sory NB12 (klasická městská verze, ve vlastnictví DP hl. m. Prahy) sice ještě jde design je nový a řešení dveří netradiční, ale Sory NB18 (kloubová verze) stojí za nic úplně.

Co se jim nepovedlo je málo místa pro nohy a hlavně sedačky jsou vyvýšeny oproti podlaze což činní mnohým potíže.

Někteří namítnou, že jezdí dobře ,ale nezapoměňte, že motory jsou od Iveca (tector). Jedině tedy může zaujmout design (který ovšem záleží na jednotlivci), ale rozhodně ne kvalita.

0/0
2.9.2011 22:35

plukovnikoneill

Ani se nedivím

Srovnání v Pražské MHD - Stará Karosa - dobré větrání, otevřou se okna a střešní dvířka a jde to. Irisbus - hrůza , i když seotevřou ta malá okýnka,tak tam člověk stejně kolabuje, no a SOR - opět to co u staré Karosy - otevřou se okna i ty střešní poklopy a dáse tam být. Takže jsem jednoznačně pro SOR.[>-][>-]

0/0
1.9.2011 7:23

J i ř í

Větrání

Jsou ty autobusy aspoň lépe větratelné, než ty hrůzy z Karosy? Jezdit v létě v MHD v novějších autobusech z Karosy je opravdu za trest.

0/0
31.8.2011 13:13

njuska

Hezké čtení... až na...

Hezké čtení. Obdivuju, když se nějaká česká firma dokáže takhle solidně vypracovat od "píky" - bez zlodějen, okrádání a korupcí. Zamrzela mě jenom zmínka o majiteli J&T :-/

0/0
31.8.2011 9:09

kenx

Re: Hezké čtení... až na...

U nás a vypracovat od "píky"? To urkitě.

0/0
31.8.2011 14:05

bongo

Další hloupé PR

Jedna firma dobrá, druhá špatná, po lokomotivách další ze série hloupých jednostranných článků :-(

0/0
31.8.2011 4:49

kenx

postřehy z terénu

Jezdím skoro každý den NB18 v pražského DP. Jízdní komfort dobrý, pokud s busem nejede hlupák. Jízdu brzda plyn bus zvládá překvapivě dobře, motor je silný, pro cestující je ale jízda utrpením. Designově z venčí velmi pěkný bus. Chválím i troje dveře před kloubem, dobrá věc do Prahy. Ovšem interiér, to je otřes. Obecně, nízkopodlažnost za každou cenu si vybírá svou daň, důchodci nezvládají sedačky v patře, v zastávkách jsou pak zbytečně dlouhé prostoje. Nesnesitelná pro delší jízdu je pro lidi s delšími nohami většina sedaček, ať už je před nimi jiná sedačka nebo bariéra z plexi - navíc z podlahy trčí cca. 5 cm vysoké kryty asi nějakých megašroubů (opět nízkopodlažnost za každou cenu) a aby toho nebylo málo, ani chodidla nemůže člověk dát rovně. Důchodci si poradili po svém, i když se vejdou, kvůli pohyblivosti zásadně sedí do uličky a místo u okna je prázdné. Dostáváme se k tragedii největší, v buse není kam si stoupnout...

+1/0
30.8.2011 20:56

kenx

Re: postřehy z terénu

Ve starých harmonikách bylo místo za kloubem, tady prostor pro 4 lidi blokují dvě sedačky. Navíc je před dvojsedačkou tato sedačka opět v patře, kvůli kterému opět není kam z dvojsedačky dát nohy. Zmatení jsou pejskaři, nemají se jde usídlit a blokují uličku. Velmi úzkou uličku, ve které stát ... je opět za trest a to opět především kvůli umístění sedaček do pater. Prostor pro stojící cestující chybí v přední části, tam kde byl dřív prostor pro kočárky jsou nyní výklopné sedačky, které po objevení principu sklápění důchodci prostor znepoužitelnili. Ambice v těchto místech stát už nemám, ale ozvu se, aby aspoň uvolnili místo kočárkům - což je často heroický výkon. Nemám nic proti důchodcům, tady to nezvládl dopravní podnik. Bus není vhodný na jak říká sám DP dopravu s nižším komfortem jízdy - jinými slovy, tento bus není vhodný pro roli dobytčáku. Výsledkem budou dlouhé prostoje v zastávkách, rozlobení cestující a naštvaní řidiči nestíhající přestávky.

0/0
30.8.2011 21:03

Kaciirek

Re: postřehy z terénu

Ještě jste zapomněl na ne moc dobře řešený interier kolem dveří. Když ke dveřím přijdete dřív než se otevřou a chytnete se trubky podél sedaček tak vám dveře zaseknou do ruky. Už jsem jednu takovou zkušenost měl. Nic příjemného to nebylo. A to nejsem důchodce který by se připravoval pět minut před výstupem. Mam dojem že na hraně dveří není ani guma která by náraz do ruky tlumila.

0/0
31.8.2011 19:06

njuska

Re: postřehy z terénu

Svatá pravda. Pokud člověk neměří kolem 160cm, jízda tímto autobusem je velmi nepohodlná, při delších jízdách až útrpná. Ovšem, i nové Karosy na tom nejsou o moc lépe. Stejně tak i některé nové tramvaje a metro, které nemá (z nepochopitelných důvodů - žádné místo se tím totiž neušetří) podélné sezení. Bohužel.

0/0
31.8.2011 9:19

mirek73

Re: postřehy z terénu

JJ pravda. Tyhle nízkopodlažní srágory jsou utrpení pro všechyn krom vozíčkářů a mamin s kořárkem. Když vidim jak se babka s hůkou nemůže vyšplhat na zvýýšené sedadlo nebo kdokolik větší než 165 cm si nemá kam dát nohy. Nástup a výstup je tak mnohem delší. Už se m zažil že se "stařeček" nedostal ven protože nestih "sesednout".

Někteří  "hůlkaři" si radši ani nesedaj a stojej u dveří a tím ja blokujou..

0/0
31.8.2011 11:04

jerymaker

Tak ještě aby ne...

Lobisti z JaT to tenkrát tak skvěle domluvili na Polu v Tatrách, tam byl položen začátek úspěchu SOR.

0/0
30.8.2011 20:29

wolf80

Re: Tak ještě aby ne...

Myslis si, ze Iveco nebo Mercedes lobbisty nemaji? :o) Budiz Ivecu utechou, ze do SORu dodava sve motory ...zatim... :) Osobne jsem rad, Iveco/Karosa ma ceskou konkurenci. Jeste, aby se SORu zacalo darit na ostatnich trzich SK, PL, HU...

0/0
30.8.2011 22:09

zab5

Re: Tak ještě aby ne...

Iveco nějaká konkurence ze SORu v kvalitě neovlivní. Nevyrábí speciální typy pro český trh. Iveco se pere s konkurencí evropskou, při myšlení našich dopravců SORu stačí vyrábět levný autobus bez výbavy a komfortu na úrovní konce minulého století...

+2/0
31.8.2011 6:32

Hondoušek

Tak si ty SORy užijte,

ale v zadních sedačkách tohohle autobusu, pokud to neni odlišné od těch pražských, se člověk s nohama nemá šanci posadit

+2/0
30.8.2011 20:29

sempervivum

Re: Tak si ty SORy užijte,

Přesně!R^

0/0
30.8.2011 20:37

KarelV

Re: Tak si ty SORy užijte,

Vy byste taky těm bez nohou vůbec nic nepřáli !!! ;-O ... Že? ;-D

0/0
30.8.2011 20:48

Santa1

Re: Tak si ty SORy užijte,

Mohu srovnávat s novými Karosami(Ivecy) a Solarisy a je to všude stejně špatné. Nízkopodlažní vozidla mají přínos snad jen pro vozíčkáře a pro kočárky, pro ostatní je to jen utrpení.

+2/0
30.8.2011 23:15

Li Tin O Wevidle

Re: Tak si ty SORy užijte,

R^

0/0
30.8.2011 23:51

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

Karosa je drahá,

ale zas vydrží 20 let vzápřahu.

0/0
30.8.2011 20:06

Ardan

PR

Tak kolikpak zacálovalo SOR za tuhle reklamu ?

+1/0
30.8.2011 19:32

rados100

Re: PR

Hlupáku! Právě by tu mělo být více takových článcích o českých společnostech a podnikatelích! Vždyť to jsou lidi, kteří něco dokázali a jsou naší společnosti užiteční. Na rozdíl od tebe.

0/0
30.8.2011 19:50

fanda357

Re: PR

v čechách úspěšný podnikatel? jen tak sám od sebe? a český podnikatel začínající od nuly (s výrobou autobusů) je za několik málo let ve veřejných zakázkách úspěšnější, než (mnoho let) zavedená zahraniční společnost? s mnoha(desítkami)letými zkušenostmi ve vývoji a výrobě?

0/0
30.8.2011 20:00

dodo125

Re: PR

Já si na ně náhodou vzpomínám.... Opravdu začínali od píky, tenkrát slavili každý prodaný kus, žádné podezřelé zakázky od veřejného sektoru, ale cestovkám a malým soukromníkům. A taky jim k dobru připsat, že nikdy neprodávali nic na papíře, jak škodovka, ale vždy na své náklady postavili nejdřív prototyp....

+1/0
30.8.2011 21:35

zab5

Re: PR

Těch pár lidí byli bývalý ředitel Karosy, náměstek a konstrukteři...

0/0
31.8.2011 6:36

dzejdzej

Re: PR

Taky se v Mejtě kdysi říkávalo (a asi na tom něco bude) že se konstruktéři z Karosy  do této firmy odebrali s prakticky hotovým MIDI busem který začali prodávat poměrně záhy..Zvláštní jak se dá rychle udělat kopmpletně celý autobus..

0/0
31.8.2011 8:41

zab5

Re: PR

Je to tak.Autobus byl nakreslený ale Karosa ho odložila. V SORu ho začali vyrábět.

0/0
31.8.2011 8:51

hrcprcsalala2

Re: PR

Rád bych viděl statistiku úspěšnosti SORu ve výběrových řízeních na dodávky do veřejného sektoru před a po majetkovém vstupu J&T.... :-/

0/0
30.8.2011 20:37

fanda357

Re: PR

"viditelně" tam J a T nastoupilo v srpnu 2007 jako investiční fond, jako vlastník pak v únoru 2010; v srpnu 2008 pak představili prvních 20 autobusů pro DP hl. m. Prahy a do konce roku 2009 měli dodat 60 autobusoů a 30 kloubových; v lednu 2010 a v dubnu 2011 dostali od ministerstva průmyslu a obchodu dotace ... jen narychlo veřejně dostupné zdroje ...

0/0
30.8.2011 20:57

zab5

Re: PR

JaT tam bylo podstatně dříve, než vloni. Nevím, odkud čerpáte

0/0
31.8.2011 6:37

Ardan

Re: PR

O tvé úrovni vypovídá již použité oslovení. Jsi opravdu tak primitivní nebo neskutečně naivní, že věříš tomu, že články tohodle typu se píšou pro  něčí modré oči ? Na to mám jen citát z bible: Blahoslavení chudí duchem.

0/0
31.8.2011 8:54

Qesospi Cobigan

Podle mě jsou bakelitové skříně od SOR hazard

Všechny ostatní díly v autobuse nemá smysl řešit. Prostě ty busy odpovídají tak Indii, Číně, Tata Motors = SOR. Ale sorry, tohle nemá ve střední Evropě co dělat.

+1/0
30.8.2011 19:03

Reakce73

Umeni SOR

"Umeni" dobre odhadnout nabidkovou cenu do vyberoveho rizeni zni od byvaleho obchodnika Iveca trochu usmevne.

0/0
30.8.2011 19:00

miro_22

svezení

Nevypadá špatně, až do té doby, když vněm musíte cestovat. Kde jsou ty staré dobré Karosy.

0/0
30.8.2011 18:56

AAA2

Re: svezení

No, ze by nove Mercedesy mezimestske tridy byly nejaka extaze, to se taky rict neda...

Zvlast kdyz je dopravce nasadi na 2.5 hodiny dlouhou linku.

0/0
30.8.2011 19:47

TigerM

Re: svezení

no na druhou stranu, kdyz jedete Mercedesem Citaro a pak SOR NB, tak Citaro je nesrovnatelne komfortnejsi...

0/0
30.8.2011 21:03

diskuter99

vlastníkem je J a T,

víc už nemusí ani dodávat .... pak je jasné, proč jsou u nás úspěšnější a proč se nezaměřují na zahraniční trh - ještě na slovensku by uspěli ....

0/0
30.8.2011 18:05

AP1

Re: vlastníkem je J a T,

kazdej obcas placne pitomost ...

0/0
30.8.2011 18:08

diskuter99

Re: vlastníkem je J a T,

vy asi neutšíte, že J a T patří půlka Blavy včetně okolí hradu, že skoupili skoro celé Vysoké Tatry a zčista jasna se na Štrbské pleso po 40 (?) letech vrátili lodičky a zčista jasna se zvedli ceny za ubytování ....

0/0
30.8.2011 18:25

mikunited

Re: vlastníkem je J a T,

A to se nesmí?8-o

0/0
31.8.2011 12:44

Theben

Re: vlastníkem je J a T,

Na Slovensku v minulosti aj uspeli, no časté požiare týchto autobusov (SOR) im dali meno horľavé autobusy a dnes premáva po slovenských mestách už množstvo klimatizovaných Mercedesov!!!

0/0
30.8.2011 18:10

hrcprcsalala2

Re: vlastníkem je J a T,

Ony i ty SOR autobusy, co se teď dodávají do Prahy, jsou něco neuvěřitelného. K technice se neumím vyjádřit, ale tupost vnitřního uspořádání je skutečně do nebe volající. Hlavně že to má 4 dveře. :-/

0/0
30.8.2011 18:55

hrcprcsalala2

Re: vlastníkem je J a T,

Mám na mysli třeba tyhle super sedačky mezi dveřmi, jejichž které mi prostě rozum nebere:

http://cs.wikipedia.org/wiki/SOR_NB_12

Tím spíš za situace, kdy naprosti nim sedí lidi na sklápěcích sedačkách o 0,5 metrů níže. Někdo to někde nazval uspořádání "jeviště a hlediště", což je velice trefné. :-/

0/0
30.8.2011 18:59

Stepni-Vlk

Re: vlastníkem je J a T,

Vidíte a mně se na nich zrovna tohle líbí.

0/0
30.8.2011 21:27

diskuter99

Re: vlastníkem je J a T,

a kdo zprostředkoval jejich koupi? jen tak pro zajímavost ...

0/0
30.8.2011 18:56

hrcprcsalala2

Re: vlastníkem je J a T,

To je něco podobného jako úspěchy plzeňské Škodovky s dodávkami tramvají, lokomotiv atd. Není se pak čemu divit, že třeba Siemens se tady na to úplně vykašlal a radši Zličín zavřel. :-/ I když ona je to vlastně věc národní hrdosti a podpory domácích výrobců, že... ;-D

0/0
30.8.2011 18:50

Josef II

Re: vlastníkem je J a T,

Karosa je domaci, ty chytraku !

0/0
30.8.2011 19:22

bk89322

Re: vlastníkem je J a T,

Karosa je tak domaci, ze uz ani sve autobusy touto znackou neoznacuje.

0/0
30.8.2011 19:28







Najdete na iDNES.cz