Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mýtné autobusovým dopravcům zlevní, jízdenky lidem ne

Autobusovým dopravcům v Česku od čtvrtka výrazně klesne účet za mýto placené na dálnicích a rychlostních silnicích. Cestující však úsporu nákladů na straně dopravce v ceně jízdného nepocítí. Dopravní společnosti je nechají na stejné úrovni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny47

Šéf svazu cestujících....

Nevíte někdo kolik nejrůznějších takovýhle "SVAZŮ" tady máme ? ??  To je po svazu pacientů svaz cestujících ve veřejné dopravě ..... 8-o 8-o 8-o

Kdo tu jejich činnost a jejich šéfy vlastně platí?

0/0
2.9.2011 7:05

liptoncz

Je to ten pan Ondrůj, který byl kdysi u ČD, a.s.?

Je to ten pan Ondrůj, který byl kdysi u ČD, a.s.? Inu, prachy vládnou světem....

+1/0
31.8.2011 16:29

slatin

Re: Je to ten pan Ondrůj, který byl kdysi u ČD, a.s.?

jo, je to on........A proč odešel z ČD ? Hledejte Googlem....

0/0
4.9.2011 14:15

GEORGE MICHAEL

Proboha...

...pokud někdo z řad zákazníků řeší, že musí platit o nějakou kačku víc za to, že jezdí autobem a on ten autobus delší dobu nezlevňuje, tak to je jen ubožák. Já nedávno jel takhle z Tanvaldu do Prahy - napřed jsem počítal, že mě to vyjde asi na kilo, nakonec jsem zaplatil asi 120 - 130 kaček a absolutně jsem to neřešil... Je pod mojí důstojnost řešit pseudoproblémy. Byl jsem naopak rád, že jsem se mohl krásně, pohodlně i celkem rychle svést, neboť jsem chodil částečně po Krkonoších a částečně po Jizerkách a přitom jsem ušel 25 kilometrů...

0/0
31.8.2011 15:00

m-karr

Tak nevím jestli je autobus takové terno.

Moje zkušenosti s veřejnou dopravou jsou spíš sporadické, ale každá další mě opět přivádí zpátky do auta.

Úroveň služeb českých drah, kdy nádraží znamená fronty, extrémě nepohodlné protihomelessové vandaluvzdorné lavičky, nedostatek klidu k čemukoli, v porovnání s autobusem drahé jízdné plus místenka pokud si člověk chce sednout. Následuje zpožděný vlak, který jede kvůli kolejím a spotřebě elektřiny výrazně pomaleji než by mohl. O službě jako elektrická zásuvka nebo WiFi si můžeme nechat jen zdát.

Autobusy obvykle jezdí na čas, (a to na rozdíl od vlaku jedou po veřejných komunikacích plných aut a kamionů) ale v případě že jedete po už zmiňované trase Praha Brno, tak si užijete dvě hodiny panelového drncání a málo místa pro nohy pokud máte víc jak 180cm.

Souhlasím se slevněním mýtného pro autobusy, protože na rozdíl od kamionů mají asi třetinovou hmotnost, takže nemají šanci dálnici rozbít, a ani poský autobus nejde na rozdíl od polského kamionu přeložit. Takže přecejen auto.

0/0
31.8.2011 14:32

namestii

přoč to někdo řeší

Roční úspora dopravce 15.000.000 Kč, to by znamenolo snížení ceny o 1 Kč/osobu... přoč to někdo řeší????

0/0
31.8.2011 11:27

nepetr

Re: přoč to někdo řeší

Proto že zde žije naprostá většina lidí která je degenerovaná rychlou změnou režimu.;-)

0/0
31.8.2011 14:03

narath

Proc

Autobus je o dost mene ekologictejsi dopravni prostredek nez osobni auto. Stejne jako kamion poskozuje silnice, je velice hlucny a v mnoztvi vyfukovych splodin je na tom stejne jako kamion . Nevidim duvod jakekoliv slevy, spise bych na ceskych silnicich nasel dost duvodu, proc zdrazit.

+1/0
31.8.2011 10:09

Bery

Re: Proc

Jenze u nas to nefunguje z pohledu logiky, ale z pohledu lobbingu. :-P

0/0
31.8.2011 10:23

vitus

Re: Proc

v přepočtu na osobu vyjde autobus samozřejmě ekologičtěji, o tom snad není pochyb. Co se týká poplatků za dopravu na našich placených komunikacích, tak platí-li, že máme jedny z nejvyšších poplatků a zároveň jeden z nejdražších benzínů, tak další zdražování odláká ještě vyšší počet dopravců od průjezdu a natankování na našem území... není to tak jednoduché, jak se zdá

+1/0
31.8.2011 10:31

109e

Re: Proc

Samozřejmě je ekologičtější vlak. Je to ve fyzice-konkrétně valivý odpor, o přírodních zákonech opravdu není pochyb.

0/0
31.8.2011 11:00

narath

Re: Proc

Váš výpočet staví na tom, že autobus je vždy plný - v realitě zdaleka ne každý autobus je plný. To samé platí i o vlacích.

+1/0
31.8.2011 11:07

109e

Re: Proc

A především o autech. Naprostá většina je obsazena jedním člověkem.

0/0
31.8.2011 11:09

narath

Re: Proc

Ano, ale auto obsazene z 20ti% generuje přiblizně stejně,(spíše méně) škodlivin na osobu než autobus naplněný z 20ti%.

0/0
31.8.2011 11:12

turista-

Re: Proc

Počítáte i škody na ŽP způsobené výrobou vozu? Kilometrický proběh za dobu životnosti auta je o hodně menší než u autobusu (a u vlaků je poměr ještě vyšší).

0/0
31.8.2011 11:17

narath

Re: Proc

Nevim proc by ekologie vyroby mela byt soucasti vypoctu mytneho - to primo souvisi s opotrebenim silnic a neprimo se do toho da zakombinovat i mnozstvi vypoustenych plynu. Jinak moderni auto by melo vydrzet cca 500 tis. kilometru. Osobne bych nechtel jet autobusem, ktery ma najeto vice jak 1mil. kilometru - autobus samozrejme spotrebuje tento limit rychleji nez prumerny ferda tech 500tis. s osobnim autem .

0/0
31.8.2011 12:03

nepetr

Re: Proc

Vy chodíte pěšky nebo využíváte pouze veřejných dopravních prostředků že se tady oháníte zatížením ŽP?

0/0
31.8.2011 13:59

109e

Re: Proc

Tady je chyba v životním stylu lidí.

0/0
31.8.2011 11:21

narath

Re: Proc

Take si myslim - nechapu proc je preferovana skupina masochistu dobrovolne se mackajicich v povetsinou velice starych a nebezpecnych vozidlech.

0/0
31.8.2011 11:58

109e

Re: Proc

Ano, je těch masochistů stále více a více, přestože jich ročně zahyne téměř tisícovka. Jak jsou ta vozidla bezpečná, je vidět denně ve zprávách. Proti té druhé dopravě docela nářez.

0/0
31.8.2011 12:27

m-karr

Re: Proc

Nevím kde jste přišel k tvrzení že autobus obsazený z 20% generuje na osobu více škodlivin než automobil pouze s řidičem, ale dejme tomu žer máte pravdu. Nepamatuju si že bych někdy v posledních letech viděl na trase Praha Brno autobus, který není obsazený téměř stoprocentně.

+1/0
31.8.2011 13:35

pandrysek

Re: Proc

jenže auto zaplněné na 20% (tzn. jeden ridič) ení to samé co autobus zaplněný na 20% (tzn. asi tak 10 lidí), pokud by si těchto 10 lidí sedlo do aut tak si myslím, že je to seriozní porovnání 10 aut s jedním ridičem vs. autobus zaplněný na 20% a tady si myslím, že už autobus dopadne líp ...

0/0
31.8.2011 14:05

macarát

Re: Proc

Autobus s deseti lidmi nejede na trase Praha-Brno, ten jeden na trase Horní Dolní - Městečko a sváží pár dětí do školy a pár babek do lékárny. A není tam ani tak kvůli tomu, že by to bylo levnější než poslat je každého autem, ale hlavně kvůli tomu, že nechceme desetileté ani osmdesátileté řidiče.

Každopádně těchto autobusů se mýtné netýká.

0/0
31.8.2011 14:32

Larrax

Re: Proc

Osobní auta neplatí mýtné. A do autobusu se vejde 50 lidí. Ty, které jezdí po dálnicích bývají většinou plné (na rozdíl od lokálních linek), takže je určitě šetrnější jak k ovduší, tak opotřebění dálnic, než 25-50 aut.

+1/0
31.8.2011 10:33

109e

Re: Proc

S tím ovzduším máte pravdu, s opotřebením silnice ne. Autobus opotřebuje silnici odhadem 10000x více než auto.

+1/0
31.8.2011 11:02

turista-

Re: Proc

Ano, to je známo. Kamióny a autobusy způsobují náklady tím, že silnici opotřebovávají (častější opravy). Osobní auta sice zdaleka tolik ne, ale zase je jich hodně, takže způsobují náklady tím, že vyčerpají kapacitu komunikací a je třeba rozšíření nebo stavba nových. Kromě toho osobní auta vytvářejí politickou potřebu rychlejších komunikací - tj. dálnic.

0/0
31.8.2011 11:15

109e

Re: Proc

S tím naprostý souhlas!!!

0/0
31.8.2011 11:23

nepetr

Re: Proc

Hoď te kamenem ti co jste nikdy nikam nejeli autem a tudíž jste nepřispěli k tomu co tady popisujete:-P

0/0
31.8.2011 14:02

109e

Re: Proc

Je to o míře používání aut. A ta bohužel překročila rozumnou mez.

0/0
31.8.2011 14:07

nepetr

Re: Proc

Tak že když budu chtít jet z Prahy do Rudný tak mám jet linkovým autobusem který mě vysadí někde v obci a pak se mám přesunout třeba 3 km pěšky? Jo to zní logicky a ještě za to můžu zaplatit třeba 90,- A to nemluvím o cestě se čtyřčlenou rodinou:-/. Jediné co překračuje rozumnou mez je otevírací doba v obchodech, kdy jsou lidé v práci ještě 23 prosince aby si pár trotlů nakoupilo. Nebo otevírací doba v neděli to saméRv. Ten kdo si koupí motorové vozidlo odvádí státu nemalé peníze již při koupi a další nehorázné výdaje za věci spojené z provozem, tak by se stát měl postarat o to aby cestování nebylo noční můrou, ale požitek.

0/0
31.8.2011 14:47

nepetr

Re: Proc

s sorry.

0/0
31.8.2011 14:49

109e

Re: Proc

Naprostá většina lidí má volbu. Dovedu také vyjmenovat případy, kde by to bylo složité, až nemožné. Veřejná doprava snižuje nabídky právě kvůli tomu, že lidi nevědí, že mají nohy. Nebavím se o lidech z Horní Dolní, o invalidech a pod. Bavím se o naprosté většině. Dnes jezdí soused kvůli poště autem 100m, zítra (obrazně) nebude nafta pro traktory. Ale kdo chce kam...

0/0
31.8.2011 15:02

nepetr

Re: Proc

?

0/0
31.8.2011 15:10

nepetr

Re: Proc

To jestli někdo ví že má nohy nebo né je každého věc. Pokud na provoz auta má a může si dovolit popojíždět 100 metrů a vy né neznamená že je to špatné nebo dokonce trestuhodné.

0/0
31.8.2011 15:23

109e

Re: Proc

Pokud jeho auto neprodukuje nic škodlivého, tak nepochybně ano. Ten, kdo chce někam jezdit má volbu, ten, kdo to musí dýchat a poslouchat - ne. Nejsem zelený extemista, ale to, co se děje nepovažuji za rozumné.

0/0
31.8.2011 15:47

109e

Re: Proc

?

0/0
31.8.2011 15:19

macarát

Re: Proc

Párkrát za život se smysluplně projet autem, na tom není nic špatného.

0/0
31.8.2011 14:42

jajajajajajajajajajajajajajajaja

Re: Proc

1 bus= - 35 až 40 osobních aut které váží a tím i víc ničí silnice než bus a vyprodukují mnohem více splodin než bus a v neposlední řadě uleví přetíženým silnicím.Chce to jen používat hlavu správným způsobem ;-)

0/0
2.9.2011 8:47

fikusak

Cena za výběr

Nebylo by lepší jim neúčtovat nic a kamionům to zvýšit třeba o 5 halířů (příklad)? Cenově aby se to vyrovnalo, a odpadla fakturace a vyúčtování a vůbec "řešení" celého slavného mýta pro autobusy...

Silně by mě zajímaly náklady na výběr těch 80 halířů na kilometr...

0/0
31.8.2011 9:51

Bery

Re: Cena za výběr

To by ale prepravci s kamiony dotovali prepravce s autobusy.

0/0
31.8.2011 10:24

Larrax

Re: Cena za výběr

On je ale velký rozdíl mezi autobusem, který převážně vozí lidi do/z práce nebo převáží turisty (tedy ekonomicky žádoucí činnost) a tranzitní dopravou, když přes ČR jede kamion, který veze zboží ze země X do země Y a v ČR jen poškodí silnice a znečistí vzduch. Já bych mýtné zrušil pro autobusy a tuzemské dopravce úplně. Platí přece silniční daň a daně z příjmu na rozdíl od tranzitu.

0/0
31.8.2011 10:37

Bery

Re: Cena za výběr

Jasne, jenze rozlisovat tuzemske a tranzitni dopravce by mohl byt docela problem...

0/0
31.8.2011 16:29

turista-

Re: Cena za výběr

Trasy likových busů jsou předem nahlášené v licenci, stačilo by to pronásobit a vybrat. To není tak hrozné. Výběr mýta od kamiónů je horší, viz kauza Kapsch.

0/0
31.8.2011 10:32

lopee

Mýtné autobusovým dopravcům zlevní, jízdenky lidem ne

A čekal někdo něco jiného?

0/0
31.8.2011 9:48

V.Poustka

šéf Svazu cestujících ve veřejné dopravě

;-D;-D;-D;-D;-D;-D8-o

+4/0
31.8.2011 9:45

rubiq

Re: šéf Svazu cestujících ve veřejné dopravě

hihi, taky me to zaujalo ;-D To by me zajimalo, zda jsou tam nejake placene funkce a kdo dostal tenm uzasny napad tenhle svaz zalozit ;-D;-D;-D;-D

0/0
31.8.2011 10:31

Achnatonek

Vůbec mě to něpřekvapuje

Žijeme ve "specifickém" tržním prostředí! Když se mají ceny zvýšit(kulantně řečeno sjednotit), tak se to vždy nějak dá zdůvodnit. Ale pokud by se měli ceny snižovat, tak se k tomu skoro nikdo nemá. Tento případ je úplně stejný např. jako s čerpacími stanicemi nebo našimi mobilními operátory. Když se zvedalo DPH, tak to všichni operátoři odůvodnitelně promítli do koncových cen. Když ale DPH nepatrně kleslo, nebo výrazně klesaly propojovací poplatky, tak to žádný z mobilních operátorů nepromítl do cen!

0/0
31.8.2011 8:53

Linde CZ

Re: Vůbec mě to něpřekvapuje

Motas dohromady trh a oligopolni prostredi. Jinak ti nemuzu nez doporucit, aby ses vrhnul na podnikani a poradne jim to natrel ;-)

0/0
31.8.2011 9:14

lopee

Re: Vůbec mě to něpřekvapuje

Kde je ten oligopol? Tedy pokud oligopolem oba rozumíme takovou situaci, kdy několik firmem v daném segmentu diktuje ceny.

0/0
31.8.2011 9:51

Larrax

Re: Vůbec mě to něpřekvapuje

Tady není problém s oligopolem, trh je v tomto případě otevřený a konkurence je veliká. Problém je v dotacích. ČSAD dostávají dotace na provoz a jsou často dražší, než soukromí dopravci.

0/0
31.8.2011 10:40







Najdete na iDNES.cz