Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Regionovy mají vady, při nehodách zraní pasažéry uvolněné plechy a sklo

Drážní inspekce při vyšetřování nehod motorových vlaků Regionova našla skryté závady, které způsobily cestujícím několik zranění. Lidi zranilo vysypané sklo, sedačky i odletující plechy. Dráhy i firma dodávající vlaky už slíbily nápravu, ale jen u nových souprav. Potenciálně nebezpečné vlaky tak budou jezdit dál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlakobijec

hujdy z Parsu

proste dala Skodofka nejvetsi uplatek na ta spravna mista, tem teplousum (kde se ma ten vodborar strach ohnout pro tuzku), tag se teda vopravili (rikaji tomu modernazica) stare vyzile plecky za min. stejne prachy, jak opravdove nove vlaky vod Stadlera ze Svajcu.

Takove klasicke Pandury, Gripeny...akorat ze na to bylo (zezacatku) min videt. (zvracejici smajlik)

+1/0
31.8.2011 13:09

D11

Xindl Regionova

Od počátku to je pěkný šmejd. Vlastně jen vzali dva staré motoráčky, různě je rozřezali, sesvařovali k sobě a nacpali tam elektroniku. Takže to stejně hnusně skáče, dělá rambajs jako staré motoráky. Na nové prověřené jednotky z ciziny nebyly peníze, tak někdo dohodil levnější kšeft na předělávky, testované na lidech a na strojvedoucích.

0/0
31.8.2011 12:11

eBacil

Re: Xindl Regionova

Rambajs to, pokud vím, podle měření dělá ještě větší než staré motoráky :-)

0/0
31.8.2011 12:36

aldik7

chm

už aby skončila ta okurková sezona :-P i když někdy mi připadá, že ony už okurky rostou celoročně;-D

+2/0
31.8.2011 11:30

tarten

Poslední série

Podle mě se poslední 2 série Regionov už vůbec neměly objednávat a místo nich koupit něco nového a kvalitního za příznivější cenu.

0/0
31.8.2011 10:18

Bennu

Re: Poslední série

Od pocatku je to bastl. Prvni kusy byly znacne nespolehlive.

0/0
31.8.2011 10:43

tarten

Re: Poslední série

No jo, ale u těch prvních dvou sérií aspoň chápu, že se objednávaly. Tam to finančně vycházelo jinak.

0/0
31.8.2011 11:00

Alderan

podivná věc!

To je opravdu velice divné, že když se srazí vlaky, tak se rozbije sklo. To je skutečný skandál, blahopřeju novinářům k senzačnímu odhalení :-)

+3/0
31.8.2011 10:14

tarten

Re: podivná věc!

Modernější vlaky jsou dělané tak, že se těch skel rozbije méně, a když se rozbijí, hned tak se nevysypou, a když se vysypou, hned tak někoho nezraní. Nesmíte to srovnávat s žigulíkem nebo tak něčím.

+2/0
31.8.2011 10:21

Alderan

Re: podivná věc!

no nevím, mně to přijde jako typická mediální bublina - a to České dráhy nijak nemiluju, že jsou nespolehlivé a drahé, to je jasná věc

+3/0
31.8.2011 10:31

CART09

Re: podivná věc!

No je rozdíl mezi tím, když praskne sklo ve chvíli, kdy se nárazem zkroutí celá konstrukce, a tím, kdy do něj při mnohem menším nárazu vletí špatně naprojektovaný krycí panel ze stěny...

0/0
31.8.2011 10:22

vlastmá

Re: podivná věc!

Byl jsem také účatníkem jedné havárie. Jel jsem v prostředním voze a z vlaku se tu snad rozsypalo jen jedno sklo a to to za mnou. Nevím proč.Nepočítám sklo zničené přímým nárazem.

0/0
1.9.2011 6:04

Bennu

Re: podivná věc!

Rikaji ti neco crash testy a bezpecnostni testy? Asi jo, protoze je to u aut uplne bezna vec. Nevidim duvod, proc by vlaky mely byt vyjimkou?

+1/0
31.8.2011 10:44

hbf

Re: podivná věc!

Crash testy se dělají spotřebního zboží za pár drobných. U pořádných strojů (vlaky, lodě, letadla, těžní stroje) se nedělají a jsou nahrazeny počítačovým modelováním, pořádnou kontrolou a pod.

Zajímavé je, že i přes crash testy u moto zboží se rok co rok svolávají celé výrobní série na servis kvůli odstranění fatální chyby v projektu či výrobě. O skrytých závadách v SW, které se v tichosti řeší při garančkách výměnou/přeprogramováním ŘJ se ani nedovíme, počítám, že jejich počet bude násobně převyšovat počet urgentních svolávacích akcí.

0/0
31.8.2011 11:36

Frollik

Re: podivná věc!

Pokud je to sklo kalené je to v pořádku. Pokud ne pak to je problém.

0/0
31.8.2011 11:44

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Prosím

vraťte se ke 131 - červeným "Hurvínkům". Lepší, úspornější a spolehlivější motoráček na lokálky, už nikdo nevymyslí.

0/0
31.8.2011 10:14

Jsem v Ječný

Re: Prosím

Jsem všemi 10 pro. A chybí mi i staré M240 ;-(

0/0
31.8.2011 10:39

Viikate

Re: Prosím

Jo, ty byly fakt boží. R^

0/0
2.9.2011 12:20

bebíčko

Re: Prosím

Až na ten otřesný kravál a v zimě zimu.

0/0
31.8.2011 12:45

Mr. Neutron

VZHLEDEM K TOMU, ŽE ČESKÉ VLAKY NEHAVARUJÍ

jedná se o zbytečný planý poplach. Jo, kdyby šlo o nebezpečné a nevyzpytatelné švýcarské vlaky, byla by hysterie na místě. :-)

+1/0
31.8.2011 10:12

tarten

Re: VZHLEDEM K TOMU, ŽE ČESKÉ VLAKY NEHAVARUJÍ

I české vlaky havarují málokdy. Než umře na dráze nějaký cestující, umře jich na silnici snad tisíc, přestože na dráze je nezanedbatelné procentu přepravy.

0/0
31.8.2011 10:23

turista-

Re: VZHLEDEM K TOMU, ŽE ČESKÉ VLAKY NEHAVARUJÍ

Ano, to ve článku vůbec nezaznělo. Pravděpodobnost nehody u vlaku je řádově nižší. Proto tam např. ani nemusí být bezpečnostní pásy jako va autě nebo některých busech. Jestli se bojej, že se vysype sklo, ať tam daj to bezpečnostní, co se rozsype na neostré střepy.

+2/0
31.8.2011 10:27

tyraelid

Kvalta made by Skoda Plzen.

0/0
31.8.2011 9:40

CART09

Re: Kvalta made by Skoda Plzen.

jj, to bude řevu, jak si tohle podlé a nevlastenecké vyšetřování zaplatil Siemens v rámci aféry Railjet...;-D;-D

0/0
31.8.2011 9:44

Santa1

Re: Kvalta made by Skoda Plzen.

Píše se kvalita, pánové. Kromě toho byl projekt regionov schválen v době, kdy s ním neměla Škoda Plzeň nic společného.

+2/0
31.8.2011 9:48

beanator

Tak...

Tak na to přišli opravdu brzy.:-/

0/0
31.8.2011 9:38

CART09

Šetříme

Jojo, není nad to, když se "šetří" a "podporuje český průmysl"...

+1/0
31.8.2011 9:37







Najdete na iDNES.cz