Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rudolecký odchází z ÚOHS prý kvůli tlaku v kauze vlaků pro České dráhy

Místopředseda antimonopolního úřadu Kamil Rudolecký byl včera odvolán údajně kvůli tlaku, který doprovázel nákup nových vlaků pro České dráhy. Vyplývá to ze zdrojů MF DNES. Sám Rudolecký to nechtěl komentovat, listu nicméně potvrdil, že odchází, protože si nechtěl nechat zasahovat do rozhodování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

snoopy04

Něco do diskuze

Jak jsem si pročetl diskuzi, tak vcelku předpokládané dva tábory. Jedni proč ano, druzí proč ne. Taky mi tady na tom nákupu hodně věcí smrdí, taky nejsem pro hurá akce, ale pohlédnu-li do minulosti, výběrek, rekonstrukcí, modernizací, co ČD uzavřely, tak tohle ještě spadá někam do kategorie rozumný nákup za výhodnou cenu. A co se týče Škodovky, tak se divím, že zrovna ta si otvírá hubu, aby si tak trochu nenas.ala do vlastního hnízda. Zatím je živa z toho, co od ní odeberou především právě naše dráhy. A těch pár prodaných vlaštovek do zahraničí ještě jaro nedělá (Litva, Slovensko).

0/0
2.9.2011 11:22

Santa1

Re: Něco do diskuze

Taky Ukrajina, Rusko, USA, Polsko...

Ale jinak vyvážený názor.

0/0
2.9.2011 11:42

keepa

Re: Něco do diskuze

pletete si vlaky a tramvaje

0/0
2.9.2011 18:06

Santa1

Re: Něco do diskuze

Ale nepletu, snoopy nepsal výhradně o vlacích a škodovka nedělá jen vlaky a tramvaje. Do Ruska šly jak lokomotivy, tak elektrické výzbroje lokomotiv, které teď jdou také do Turecka/Jižní Koreje. Ukrajina, pokud vím, taky bere City Elefanty. Jde tedy o výrobek, který uspěl už ve třech zemích mimo ČR. Proto taky Rakušáci házejí klacky pod nohy 109E.

0/0
3.9.2011 0:10

a8nn

Re: Něco do diskuze

Jo, v Litvě uspěl proto, že jim ostatní odmítli dvoukusovou sérii dělat a Ukrajina, o které se jedná minimálně dva roky, a pak z toho vypadnou dvě dvousoupravy je sukces jak svi*a.

0/0
3.9.2011 0:46

Santa1

Re: Něco do diskuze

To mě vždycky pobaví, když někdo bezvýznamný hodnotí něčí úspěch. Přispět stovkami milionů ke kladnému saldu zahraničního obchodu ČR je úspěch. Zaměstnat stovky lidí po celé republice je úspěch.

0/0
4.9.2011 8:06

syn.temp

Re: Něco do diskuze

V pořádku, ale taky něškodí upozornit na to že z hlediska drážního se u těchto zakázek skutečně jedná o paběrkování a málem prototypovou výrobu... asi jako kdyby Škoda Auto oslavovala že prodala dvacetikusovou sérii Oktávek speciálně upravených pro Íránský trh...

Kromě toho mnohé z těch obchodů co tu zmiňujete (Ukrajina, Turecko) ještě neproběhly takže kdoví jestli budou...

Jinak to Snoopy napsal podle mého mínění nejlíp jak to jde (pokud někdo otevřeně nezkresluje v zájmu některé strany).

0/0
5.9.2011 10:11

lpokert

Škoda

Tohle je jasný přiklad fungování v Česku. Škoda - česka firma - vazby na někoho z ministerstev, a podobně. Siemens tam by se nenapakovalo tolik lidí proto se jim to snaží zatrhnout. Tento člověk byl asi proti Škodě tak šel. Normální fungování v Česku..., já bych nechal teda Škodu aby teda vyhrála tuto zakázku když,ale podmínky smlouvy by byli takový , že zpoždění dodání o 6 měsícu = polovina ceny zakázky no a myslím že by ČD měli vlaky zadarmo... A jěště by vydělali velké peníze... A když by na to Škoda pak už neměla peníze tak šup do insolvence a bankrot... Když o tu zakázku tak bojují tak ať ale když to nesplní tak ať je to totálně zničí...

0/0
2.9.2011 10:48

JBetak

Re: Škoda

Ale my nevíme, zda o ni bojují. Nikdo neví, za co bojují. Zatím vybojovali jen vlastní zesměšnění.

0/0
2.9.2011 11:41

Santa1

Re: Škoda

Popravdě, ještě jsem neslyšel věrohodné vysvětlení, za co bojují.

0/0
3.9.2011 0:12

JBetak

Re: Škoda

Já také ne. Především, opakuji, není jisté, zda by soutěž na daný objem EC vozů a peněz byla vůbec vypsána, nebýt té věci s RailJety. Čekal bych, že se Škoda bude spíše soustředit na to, co umí, v poslední době jsou to především elektrické výzbroje (viz úspěch v dodávkách pro Turecko, výzbroje pro trolejbusy, i zkušební provoz 109E probíhá z hlediska trakce bez problémů). S vozy nemají zkušenosti, klíčové komponenty by museli nakoupit, podvozek za 18 měsíců nevyvinou. Tvrzení, že se s cenou dostanou níže, nemohou věřit ani sami, a daňového poplatníka mají za blbce.

+1/0
3.9.2011 11:15

Santa1

Re: Škoda

To jsme si jen zopakovali důvody, proč se počínání škodovky jeví jako nesmyslné ba přímo sebevražedné.

0/0
4.9.2011 8:13

proost

Šetření ÚOHS

Vážení diskutující. Jak se na to tady koukám, tak 99% z vás stále nepochopilo o co jde. Celý slavný "objektivní" ÚOHS totiž nikdy neřekl a nikdy ani neřekne, že by na tom obchodu bylo něco špatně. To by totiž nebyla pravda a to si ani v té naší korupcí prolezlé zemičce nemůže, nebo nechce dovolit. Jde tady o jediné - termín pro nákup je velice napnutý a když ho ČD prošvihnou, tak utřou (a s nimi i všichni daňoví poplatníci). Takže ono opravdu stačí jenom příslušně dlouhou dobu "šetřit" (ne spořit, ale vyšetřovat), tím se celý možný kontrakt se SIemensem pohřbí a potom již přijdou na řadu vlaky ze Škodovky. Je pravda, že tedy zatím nic nemá, ani neví jak by vypadaly, vyrobeny budou (když pánbů dá) za deset let, deset dalších let to porucha za poruchou a nakonec to vyjde dražší jak od toho Siemense (stejně jako ty dnes tolik vychvalované Ešusy). Ale účel bude splněn - totiž škodit, škodit, škodit. Všechno zaplatí stát, potažmo daňoví poplatníci a kdo v tom neche jet, tak půjde...

+5/0
2.9.2011 10:36

Bery

Re: Šetření ÚOHS

R^

0/0
2.9.2011 10:47

Santa1

Re: Šetření ÚOHS

Myslím, že jste zbytečně hysterický. Siemens by ani za tyhle peníze jistě neprodělal, takže nikde není řečeno, že v otevřené soutěži se nedosáhne stejné nebo lepší ceny. Pro škodovku bude mít tahle aféra jediný důsledek, že už jim nebude procházet to co dosud, proto v podmínkách férové soutěže stejně neuspěje.

0/0
3.9.2011 0:19

a8nn

Re: Šetření ÚOHS

Toho bych se nebál, 5 giga neleží jen tak na chodníku, takže Siemens nebude mít s prodlužováním problém.

0/0
3.9.2011 0:48

syn.temp

Re: Šetření ÚOHS

Ale ono se na ulici neválí ani 5,5 Giga... a jelikož Schade svým chováním potvrzuje svou neschopnost (čehokoliv jiného než trapných PR kroků a druhořadého právního bububu) tak v současné době jediný výrobce vagonů "tahatelných" klasickou loko rychlostí 230kmh (což je na naše poměry - počítám do toho zajíždění do blízkého okolí - tak akorát s mírnou rezervou do budoucnosti) který má navíc vyřízené pro své soupravy všechny nutné "papíry" pro provoz v širokém dalekém okolí se úplně klidně může rozhodnou že pokud bude přinucen nastoupit do VŘ nanovo (zapomeňme na nějaké převzetí opce a podobně, to s výběrkem slučitelné nebude) tak mu nic nebrání nabídnout cenu i vyšší než za kterou je to šance koupit teď - a zpátky už se nevrátíte, ta opce už vyprší...

Takže naprosto nechápu kde berete tu jistotu že bude dosažena cena lepší? Ona může reálně být i horší...

Jasně, řeknete, pak od nich nic nekoupíme, fertig! Ale na tom pak budeme škodní my cestující, ČD samo o sobě se jen tak nerozhoupá...

0/0
5.9.2011 10:45

Frollik

Českým drahám by mělo být zakázáno kupovat cokoliv na dluh

a problém je vyřešen:-P

0/0
2.9.2011 9:43

Primitiv Varel Frištenský

Re: Českým drahám by mělo být zakázáno kupovat cokoliv na dluh

Problém v ČR by byl vyřešen, kdyby tobě a podobným byl odebrán občanský průkaz a s ním i pasivní volební právo.

+5/0
2.9.2011 9:50

Bery

Re: Českým drahám by mělo být zakázáno kupovat cokoliv na dluh

R^

0/0
2.9.2011 10:42

Santa1

Re: Českým drahám by mělo být zakázáno kupovat cokoliv na dluh

A jéje, komunisti taky zavírali lidi s nepohodlným názorem do blázinců a zbavovali je svéprávnosti. Jeden by řekl, že je to pryč, ale jak vidno, kádrové rezervy na tyhle činnosti tu pořád máme.

0/0
2.9.2011 11:00

Druhý jezdec apokalypsy

Re: Českým drahám by mělo být zakázáno kupovat cokoliv na dluh

Označení za komunistu pokládám za urážku.

Předpokládám, že administrátor tento urážlivý příspěvek smaže.

0/0
2.9.2011 11:20

fsp

UOHS musí být politicky zmanipulovaný

Námitky a argumenty škodovky jsou totiž naprosto absurdní. ČD a potažmo my všichni, jsme přišli o možnost získat kvalitní Railjety za exkluzivní cenu, které samotné ČD už nemohou nikdy vysoutěžit

0/0
2.9.2011 9:19

danny47

Re: UOHS musí být politicky zmanipulovaný

Přesně !! !!

0/0
2.9.2011 10:37

a8nn

Re: UOHS musí být politicky zmanipulovaný

Ty prezentované ano, ale největší trumf mají ještě stále v kapse.

0/0
3.9.2011 0:50

Bery

Re: UOHS musí být politicky zmanipulovaný

Opravdu ? A ze ten trumf nepredvedli treba na Czech Raildays v Ostrave. ;-)

0/0
3.9.2011 12:43

syn.temp

Re: UOHS musí být politicky zmanipulovaný

Týjo to je tajemný jak hrad v Karpatech...

Ale stejně tomu nevěřím. To muže napsat každej

hejhula, je to jak klobáska jakou svět neviděl...

0/0
5.9.2011 10:50

Santa1

Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Je to celé jako jít do Tesca a nakupovat jako zběsilý, jen protože maj zrovna akci. To je hospodárka naprd. Nejprve přesně definuji svoji potřebu a pak zjišťuji, kde a za kolik co dostanu. Tohle by snad mělo platit pro každého jedince, každou rodinu zrovna jako pro stát nebo státní firmu, jinak se budem pořád plácat v tomhle bahně.

Nevěřím, že by Siemens nebyl schopný nabídnout stejnou nebo lepší cenu, než dal Rakušákům, zejména pokud by ve hře byla i jiná konkurence. Tyhlety ad hoc přímé nákupy smrdí na sto honů, zejména když už teď se nechávají pánové slyšet, že v provedení pro ČD by byly určité odlišnosti, proti těm rakouským. Pandury, Dinga, Casy a nevím co ještě, Pendolina, co můžou leda do Ostravy, pořád stejný příběh.

+1/0
1.9.2011 23:16

PepaK

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Evidentně nevíte jak se to má. Původně ty soupravy soutěžily rakouské OBB a o soutěž mělo zájem 13 zájemců (!!! čili narozdíl od VŘ u nás to nebylo napsáno někomu na míru, ale skutečně otevřeně!) z toho VŘ vyšel nejlépe a nejlevněji právě Siemens. Zakázka měla být celkem na 67 souprav, ale OBB nakonec zjistily, že na posledních 16 nemají peníze. Proto se dohodly s ČD na odprodeji opce na těch posledních 16 kusů. To měla být výhodná cena, protože je jasné, že při výběrku na 67 kusů v roce 2005 bude cena nižší než při výběrku v roce 2011 na pouhých 11 kusů. (Inflace, velikost série...). ČD si nechaly potvrdit několika studiemi výhodnost ceny a to předložily ÚOHS jestli je to výhodný nákup.

+2/0
1.9.2011 23:35

PepaK

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Ten něměl námitky, tak ČD mohly provést obchod se Siemensem, ale nad své zákonné povinnosti vyhlásily oznámení o dobrovolné průhlednosti (ex ante) kde mohl kdokoliv vznést námitky...no a poslední den kdy ji šlo vznést (30.6.2011) ji podala Škoda (a ne nikdo ze zbývajících 12 uchazečů v tom rakouském VŘ!), ačkoliv o tom, že ČD soupravy tohoto typu plánují ČD koupit se ví už od 16.3.2011. O to víc úsměvně pak vyznívají slova ředitele Škody, že kdyby to věděli dřív, tak mají dávno hotový prototyp...

+2/0
1.9.2011 23:35

žepré

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Jojo, máš recht... Jediný, čím by tak mohla v TOMTO případě Škoda argumentovat bez ztráty ksichtu, by bylo, jako že už ti rakušáci věděli, že jim to bude přebévat a že tím pádem to dodajó semka... Ale to už je na hranici spikleneckéch teorií... Rakušáci to prostě objednávali před krizó, a tohle jim - za dobró cenu - zbylo.

0/0
2.9.2011 2:09

danny47

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

R^ !!

0/0
2.9.2011 6:52

Santa1

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Směji se vašim rétorickým cvičením. Jen opakujete pohádky, co na nás média chrlí posledního půl roku. Neuvedli jste jediný skutečný argument.

0/0
2.9.2011 8:47

Primitiv Varel Frištenský

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Už i Škoda Plzeň má internetovou gerilu?

Proti Škodě mluví jeden nevyvratitelný fakt. A to je zpožděná (ne)dodávka 109e.

Bohužel. Žijeme v českém banánistánu. Takže Škoda může donekonečna zdržovat a hledat právní kličky proti nákupu RailJetů.

Mám hlavně pocit, že útok vede Škoda společně se žlutým komikem Jančurou. Protože jen ten má zájem na tom, aby ČD razantně nemodernizovaly.

V každé normální společnosti by antimonopolní úřad smetl námitky Škody ze stole a šel se zabývat obligopolem 6ti největších bank nebo oligopolem mobilních operátorů.

0/0
2.9.2011 9:26

Bery

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Zjevne ano... pritom sam neuvadi jediny rozumny argument, ale od druhych to chce... ;-D

0/0
2.9.2011 10:46

Santa1

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Internetová gerila... argumenty jak na svazácké schůzi v padesátých letechRv

Svůj názor jsem řekl: Nevidím jediný důvod, proč by si ČD neměly definovat co a na co potřebují, z čeho to zaplatí a pak to otevřeně vysoutěžit. Vy pořád jen opakujete, že akce v Tescu končí už v pátek, proto se musí honem, honem spěchat.

0/0
2.9.2011 10:58

Druhý jezdec apokalypsy

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

ČD jasně definovaly, že potřebují vlaky jedoucí 200 km/h s odpovídajícím standardem kvality a kapacitou na trasu Hamburk - Berlín - Praha - Brno - Vídeň.

0/0
2.9.2011 11:04

JBetak

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Fakta jsou taková, že akce v Tescu končí už v pátek. Proto se musí spěchat. Váš názor jsme si přečetli, ne jednou, a vzali jsme ho na vědomí. Nemusíte ho už opakovat. ČD si paralelně v řadě jiných VŘ definují, co a na co potřebují a otevřeně to vysoutěží.

0/0
2.9.2011 11:35

Santa1

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Nikdo vás nenutil na můj názor reagovat.

0/0
2.9.2011 11:56

JBetak

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Jistěže ne, a nenutí mě ani teď. ;-D

0/0
2.9.2011 12:02

syn.temp

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Jo, tak vy když jdete do Tesca nakupovat tak si sestavujete naprosto přesný seznam toho co potřebujete, a kdyby náhodou měli pivo za poloviční cenu (schválně volím něco s delší trvanlivostí, co lze nakoupit s tím že to budu spotřebovávat příštího půl roku třeba) tak vy si řeknete "né, mám napsaný jedno tak koupím jedno" zatímco kdekdo jinej si koupí dva kastle a bude je pít postupně jak bude mít chuť klidně až do Vánoc...

Kdo aspoň trošičku zná situaci na dráze tak ví že ČD potřebují jak sůl lepší materiál (skoro vše - od lokomotiv přes vagóny a jednotky až po motoráky pro regionálku), ale mají málo peněz. Proto raději záplatujou staré vagóny nekonečnými rekonstrukcemi, což je ekonomicky zhovadilost (za cenu řádově poloviční jako nový mají vagóny jakžtakž spravené ale pořád horších parametrů než nové, a rozhodně tak dlouho nevydrží) a číhají jak na smilování na každý "náhodný kauf" za dobrou cenu, ať už nových věcí nebo starých.

0/0
5.9.2011 11:04

syn.temp

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

To je fakt jako říct člověku co chce koupit auto v akci prodece s výraznou slevou, když mají zrovna skoro přesně to co by chtěl, že to je moc uspěchané a neprůhledné a pod časovým tlakem a že se na to má raději vykašlat a pořádně se zamyslet nad cenníkem, že to nebude problém že výrobce přece stojí o to prodat co nejvíc aut a že mu jistě "udělá" podobně dobrou cenu i příští měsíc...

Jenže ono to tak obvykle nefunguje - tomu výrobci to nestojí zato aby zrovna kvůli vám měnil svoje praktiky, a koneckonců je reálná šance že pokud to auto skutečně chcete tak si ho potom koupíte i za "neakční" cenu...

0/0
5.9.2011 11:11

PepaK

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Opravuji, o nákupu se neví od 16.3.2011, ale 16.3.2010, kdy o záměru jít cestou netrakčních jednotek poprvé ČD informovaly na své tiskové konferenci. Viz: http://www.zelpage.cz/zpravy/7609

0/0
2.9.2011 13:10

Bery

Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.

Potreba je definovana... I laik celkem snadno pochopi, ze se ma jednat o vozy pro rychlost 200km/h, nebo vyssi kategorie EC s planovanym nasazenim pro mezinarodni provoz, tedy s nutnou homologaci nejen u nas, ale i v Nemecku, Rakousku... atd. Takze ta potreba se prakticky nijak nelisi od potreby OBB, ze ? ;-)

Cena je dana i mnozstvim, takze rici, ze by nam Siemens, ktery tyto vozy vyrabi v Rakousku dal cenu stejnou, nebo jeste lepsi nez dal v soutezi (kde byla ve hre velka konkurence) Rakusakum muze rict jedine clovek ducha mdleho... ;-D

0/0
2.9.2011 10:59

danny47

Nechápu...

ŠKODA si na ÚHOS stěžuje, že je vlaky schopna dodat levněji..

Když se jí ÚHOS zeptá na konkrétní údaje, tak mu je nedaj...

Jakto že ÚHOS už tu stížnost dávno nezamít?

0/0
1.9.2011 19:49

Gróf

Re: Nechápu...

Protože pak by jakákoliv nová soutěž zcela postrádala smysl.  Co by pak předkládala v zavřené obálce s nápisem "neotevírat". Proto také zákon předkládání takových podkladů nevyžaduje, a Škoda velmi správně trvá na tom, že nic ÚHOSu nedodá.

0/0
1.9.2011 20:06

danny47

Re: Nechápu...

Až na to, že ŠKODA si nestěžovala na soutěž, ale na "přímý" nákup...

0/0
1.9.2011 20:55

JBetak

Re: Nechápu...

Pro základní orientaci v problému: Zaprvé, žádná nová soutěž nebude. Zadruhé, Škoda nikdy nevyrobila vozidlo poptávané kategorie, ÚOHS tudíž žádnou jinou možnost získat podklady pro rozhodování nemá. Logické řešení je tedy podnět Škody zamítnout ihned a žádost o doplnění podkladů je krok ke Škodě vstřícný. Škoda nemá osobní podvozek na rychlost 200 km/h a nikdy nevyrobila ani jednu tlakotěsnou skříň, která je v této kategorii povinná. Věcně je to stejné, jakoby podnět podaly Odkolkovy pekárny. Reference: čistá nula. Kdyby se uspořádala skutečná soutěž, Škoda nepostoupí do užšího kola.

0/0
2.9.2011 7:19

Santa1

Re: Nechápu...

Tak podvozek na 200km/h vyvinula vagónka Studénka již v 80.letech a tlakotěsná skříň taky není žádná kosmická technologie, kterou by ve Škodě nemohli zvládnout, když první vagony Siemens dodávané k ČD se vyráběly ve Studénce.

0/0
2.9.2011 9:21

JBetak

Re: Nechápu...

;-DO žádném podvozku ze Studénky na 200 nevím (víte, profesně se tím zabývám). Pokud myslíte GP200, ten je dnes nepoužitelný a ani jeden vyrobený kus nemá a neměl povolenou rychlost 200. A ty tlakotěsné skříně vyráběla Studénka podle dokumentace Siemens (byla to kooperace, aby práce zůstala doma). Tedy: reference nula. Jen blázen by takovou firmu nechal postoupit do druhého kola soutěže.

0/0
2.9.2011 9:54







Najdete na iDNES.cz