Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvyšování DPH je tu. A poslanci napodruhé škrtají u stavebního spoření

Před vládou je série hlasování o reformách, která ukážou, zda je přes četné spory schopna prosadit klíčové zákony. Už v pátek to bude hlasování o zvýšení DPH, což povede od příštího roku ke zdražení potravin, léků či dopravy. Napodruhé musí vláda prosazovat i omezení podpory stavebního spoření a sociální škrty, což zbrzdil Ústavní soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tichošlap

Reforma=zdražování.

Dokonce i komoušům bylo stydno nazývat zdražování reformou.Říkali tomu úprava cen a tradovalo se,že cenová hladina zůstane zachována,protože sice došlo ke zdražení rohlíků,ale snížila se cena kráčejících exkavátorů.To současná koalice se neštítí vůbec ničeho.Díky,Mádle s Issovou,přpouštíte si vůbec svůj podíl na marasmu,ve kterém žijeme ? Škoda,že to nečtete.

0/0
8.9.2011 16:01

Draggo

Jen zvysujte DPH,

od pristiho roku delam velke nakupy v Rakousku a klidne nakoupim i sousedum. :-P

0/0
5.9.2011 17:29

666999666

Kalousek před volbama říkal, že daně

by v této situaci zvedal jen idiot a Nečas sliboval, že přes zvyšování daní nejede vlak! Tedy jeden sám sebe usvědčil z idiocie a druhý ze lži ;-DRvRvRv

+4/0
5.9.2011 13:05

12mmmm12

Re: Kalousek před volbama říkal, že daně

R^;-)

0/0
5.9.2011 13:07

Šárka Š

Zkorumpovaná zlodějská vláda

by měla škrtat především u sebe a svých poslnaců.!!!!

0/0
3.9.2011 13:21

zmensvoubudoucnost

NEVOLTE UZ nikdy LHARE

!!http://www.youtube.com/profile?user=REFORMYcz&annotatio%20n_id=annotation_209913&feature=iv#p/u/0/CV2FxMYyrzw!!!!http://www.youtube.com/watch?v=CZa3OIPgpcc&NR=1 !!!!!! ZDE JE JASNE VIDET CO JSTE ZAC   fuuuuuuuuuuuuuuj

+1/0
2.9.2011 16:43

Šárka Š

Vláda by měla začít především u sebe

Škrtat by měla přešdevším u sebe. Zkorumpovaná vláda umí odírat pouze obyčejné lidi. Však v dalších volbách uvidíme! Kalousek skončí na propadlišti dějin a další ganerace ho budou proklínat. Je to největší zloděj ve státě.

+1/0
2.9.2011 13:37

Šárka Š

Re: Vláda by měla začít především u sebe

tato zlodějská vláda patří za mříže. Doufám, že se toho dočkáám, až Kalousek bude v modrých teplákách na Mírově psát svůj životopis.;-D

0/0
3.9.2011 13:22

naninka.kulich

Re: Vláda by měla začít především u sebe

Co, psát!?..Motyku do ruky a kopat ..to by se pro něj hodilo,..to by bylo pošušňáníčko.

0/0
4.9.2011 0:47

luke777

vlada

hmm takze vlada definitivne podrezala vetev rozjedu hospodarstvi- byrokracie korupce pojede vesele dal ale ja musim setrit. jak chcete nase vlado budu kupovat jen jidlo zadne vydaje navic

0/0
2.9.2011 12:15

Pšenda

Re: vlada

Jake vydaje navic? oni to maj preci dobre spoctene. Beres 20000 cisteho a z toho odvedes prumernou DPH rekneme 15% po zmene budes mit furt 20% ale odvedes prumernou DPH vetsi rekneme 17,5%. Takze stat dostane vic a ty si mene doneses domu.

0/0
2.9.2011 13:07

ligac

Re: vlada

jo , ale to jídlo musíš koupit za hranicema , nikoli u nás

0/0
3.9.2011 15:01

Dale Cooper

?????

Škrty, škrty, škrty, zvyšování daní... Kde jsou ty reformy???

Mám takový dojem, že někteří si žijou stále nad poměry - ale v "dolních" 90% bych je nehledal...

0/0
2.9.2011 11:43

Hrustic

Re: ?????

A jak se da setrit bez skrtu ?

0/0
2.9.2011 11:51

pomocný učitel Václav Poustka

Re: ?????

Nijak. Ale škrtat se má na správných místech.

0/0
2.9.2011 11:55

Hrustic

Re: ?????

Souhlasim - presne na tech mistech by se melo skrtat R^

0/0
2.9.2011 12:01

Bery

Re: ?????

Ale to se bohuzel zjevne nedela... :-P

0/0
2.9.2011 12:28

MiroTR

Re: ?????

No a když se začalo, byl řev, nebo stížnost k ÚS. :-/  Poraďte, kde ušetřit.  A neříkejte o platech poslanců, mám na mysli úspory v desítkách mld.  I když ti poslanci by se měli svézt také.

0/0
2.9.2011 12:38

pomocný učitel Václav Poustka

Re: ?????

Kdo začal? A kde?

0/0
2.9.2011 12:43

MiroTR

Re: ?????

No, třeba platy soudců a státních zaměstnanců, rušení výjimek ve zdanění (režijky, stravenky), atd.  To Vám nic neříká ?

0/0
2.9.2011 13:00

Taisun

Re: ?????

A kde je praprůvod šetření?Zbytečné rozhazování a hrabání

0/0
2.9.2011 11:56

rebereb

Re: ?????

1 systémové změny

2.úspora i nákladů parlamentu, vlády, - možno o 1000%, přesto budou tito 5x nad st. průměrem

3. snížení délky dovolené státních úředníků (včera byla zvýšena na 6 týdnů)

(nebyla to těžká otázka)

0/0
2.9.2011 12:14

Hrustic

Re: ?????

Nebyly to ani tezke odpovedi ;-)

Za 10 let nepamatuju tolik "systemovych zmen a snizovani nakladu" jako ted ...

Dovolena uredniku prijde nastejno jako kdyz tam sedi a delaji prd ...

0/0
2.9.2011 12:30

pomocný učitel Václav Poustka

Re: ?????

Naprostá většina "systémových změn a snižování nákladů" předváděných panem Kalouskem, je naprostý ekonomický nesmysl, případně krok vedle. Řešit problémy metodou "pokus, omyl" je nemožné.

0/0
2.9.2011 12:34

Hrustic

Re: ?????

Ten "pokus omyl" delaji mozna tak ve smyslu - "zkusim co projde" ...

Ale urcite uz se taky tesim az prijdou ti pravi osviceni ekonomove (nebo filozofove?) a udelaji to spravne... Vetsinou nikdo neudela nic. A nebavime se tady o Kalouskovi - ten ma sice dlouhe prsty, ale nestoji to jen na nem - prestoze se tak snazi tvarit.

0/0
2.9.2011 12:49

ender

Konec přerozdělování.

Peníze patří tomu,kdo si je poctivou prací vydělal.Stačí omezit mandatorní výdaje a rozdávat jenom tolik,na co si vyděláme.Zabavit nakradené majetky a konta v zahraničních bankách.Jenže to je asi nereálné.!!

0/0
2.9.2011 11:31

Dale Cooper

Re: Konec přerozdělování.

Problém je, že za poctivou práci nic moc nedostanente a ještě vám to šeredně zdaní. A tento trend součásné tzv. reformy ještě více zvýrazní...

Peníze dělají peníze. Každý dle svých schopností, každému dle výše kapitálu (je jedno jak získaného).

0/0
2.9.2011 11:46

dlz25

Hloupí lidé

V diskuzích se objevují pojmy jako socky, či spojení neumí se o sebe postarat. Ti, kdo tyto pojmy užívají jsou bezpochyby voliči ODS a TOP 09, popř. VV. Jen snad socky nebo neumějící se o sebe postarat ti, kdo chodí do práce za minimální mzdu, kdo platí nájem, daně, kdo vychovává děti atd.? Nebo jsou to snad ti, kdo nechtějí platit zbytečně velké daně jenom proto, že nevěří chemikovi hrajícího si na ministra financí?

Možná by si voliči vládních stran měli uvědomit, že 2/3 lidí nedosahuje na průměrný plat. Pokud někomu nevadí platit vyšší (velké) daně, tak mu doporučuji poskytnout vládě dar, případě můžete Kalouskovi zaplatit ty složenky, které nám poslal. Mimochodem státní dluh pod vedením Kalouska opět vzrostl!

Jejda jak je to možné, když tam máme tak skvělého odborníka na finance?8-o

+5/0
2.9.2011 11:30

vItava

Re: Hloupí lidé

Vysoké daně máme právě kvůli sockám a těm, co se neumí o sebe postarat a žádají služby státu.

Vysoké daně jsou problém.

Vláda pak rozhoduje pouze o minimu státního rozpočtu, velkou většinu tvoří mandatorní výdaje, na vládě nezávislé.

0/0
2.9.2011 11:38

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Hloupí lidé

A na kom závisí mandatorní výdaje?

0/0
2.9.2011 11:39

vItava

Re: Hloupí lidé

Na vůli lidu vyjádřené volenými zástupci sedícími v Poslanecké sněmovně parlamentu ČR.

Jo, všeobecné volební právo je prevít.

0/0
2.9.2011 11:45

Hrustic

Re: Hloupí lidé

Na volicich... Bohuzel :-/

0/0
2.9.2011 11:53

dlz25

Re: Hloupí lidé

Jsem rád, že se ozval volič vládní koalice. Bohužel reagoval tak, že by z něho měl Kalousek určitě radost. Slušný občan radost z takového hloupého příspěvku mít nemůže.

Mimochodem mandatorní výdaje vláda ovlivnit může a taky to dělá právě tehdy, když chce třeba zdanit stavební spoření, snížit či zrušit mateřskou atd.

Bohužel většina voličů vládní koalice neví, jak funguje stát, tak tady plácají takové nesmysly. Takovým voličům stačí, že se Kalousek opjie či mluví sprostě.

+1/0
2.9.2011 11:51

vItava

Re: Hloupí lidé

Á, pán je jasnovidec. Ale zcela mimo.  Vzhledem k tomu že jsem zastáncem nízkých daní (což je snad z mého příspěvku jasné i nedovtipovi) tak samozřejmě nejsem voličem vládní koalice. To opravdu ne.

Jinak nesmysly píšete sám. Vláda s mandatorními výdaji opravdu nic neudělá, leda může dát do sněmovny návrh na změnu zákona, což se přesně stalo u zdanění staveb. spoření. Je pak jenom na vůli poslanců - volených zástupců lidu - jestli takový zákon přijmou nebo ne.

0/0
2.9.2011 12:34

MiroTR

Re: Hloupí lidé

1. Nikdy se nemůže stát, aby aspoň polovina, nebo více lidí měla průměrný plat.

2. Zkuste si najít, čím jsou dány výdaje státní kasy.  Většina mandatorních výdajů je dána zákonem, takže i při nejlepší vůli nelze změnu provést dříve, než za 3-4 roky.  A navíc je problém v tom, že s navýšením souhlasí kdekdo, ale kvůli škrtům je řev.

0/0
2.9.2011 11:41

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Hloupí lidé

Většina mandatorních výdajů je dána zákonem, jehož platnost je možné změnit počínaje zítřkem.

0/0
2.9.2011 11:58

MiroTR

Re: Hloupí lidé

Nikoliv.  Máte poněkud naivní představy o lhůtách.  A většinu změn musíte načasovat od 1.1. a projeví se o rok později.

0/0
2.9.2011 12:40

Hrustic

Re: Hloupí lidé

Reci o sockach jsou samozrejme pitomost, ale ty ses taky moc nepredvedl ve svem pokusu o pokarani "tech hloupych" !! Kdyz se podivujes nad tim, ze po zneme vlady neprestal statni dluh okamzite rust, tak zjevne nema cenu ani predstirat snahu o diskuzi :-P

0/0
2.9.2011 11:45

dlz25

Re: Hloupí lidé

Kalousek je u kormidla delší dobu než 1,5 roku, tak předpokládám, že se mohla jeho ekonomická schopnost nějak projevit, nebo ne?

0/0
2.9.2011 11:54

Hrustic

Re: Hloupí lidé

Deficit statniho rozpoctu klesl!! A to i pres ekonomickou stagnaci/recesi!! To je RELATIVNE slusny vysledek, nemyslis?

Zlocit je naopak o mnoho rychlejsi zadluzovani v dobe, kdy ekomonika rostla skoro 5x vice. Nekde jsem zachytil, ze 1% znamena pro statni kasu +17mld, takze to je rocne cca 100 mld!!!! A v takove dome se nas dluh/vydaje raketove zvysoval!! Za to bych zaviral ;-€

0/0
2.9.2011 11:59

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Hloupí lidé

Deficit klesl? Jak?

0/0
2.9.2011 12:22

Hrustic

Re: Hloupí lidé

http://www.euroekonom.cz/grafy-data.php?type=cesko-rozpocet-rok

Ale dulezitejsi je ta druha cast komentare!!

0/0
2.9.2011 12:45

pete123

Re: Hloupí lidé

Příspěvek dlz25 je úžasný. 2/3 lidí nedosáhne na průměrný plat. To procento bude v každém státě podobné bez ohledu, zda bude průměrný výdělek činit 23, 40 či 100 tis. Kč. Je to zákonitost výpočtu.

Jako "hloupý člověk" si umím spočítat vliv daní na čisté příjmy. Pokud zaměstnavatel na mne vydá 35 tis. Kč, tak už na začátku si stát sebere 9 tis. Kč a mně zůstane tzv. hrubá mzda ve výši 26 tis. Kč. Pak příjde další zdaňovací kolečko - 3 tis. na tzv. soc. a zdrav. pojištění a cca 4 tis. na daň. Z čistých 19 tis. pak kupuji zboží zatěžované daněmi hlavně DPH a daněmi spotřebními, což může dělat cca 3-4 tis. Kč. Za těch cca 16 tis. Kč pak kupujeme zboží, v jehož ceně jsou zakalkulovány další poplatky státu, soc. a zdrav. pojištěním počínaje, a různými poplatky (mýtné různá povolení) konče. Může to v kalkulaci dělat cca 30 % ceny. Takže z původních 35 tis. kč si kupuji čistou hodnotu zboží na úrovni cca 10 tis.Kč.

Takže cestou je méně státu, méně regulace, méně úředníků a menší daně

0/0
7.9.2011 18:57

PrezdivkaJizExistuje

Jj, pravice

Neni nad pravici, snizeni dani, podpora podnikani, firmy neutikaji do danovych raju, snizeni byrokracie....

0/0
2.9.2011 11:17

ja nic

Re: Jj, pravice

a hlavně boj s korupcííííííí.!!

0/0
2.9.2011 11:25

Hrustic

Re: Jj, pravice

To mela jako prioritu kazda vlada za poslednich 15 let :-)

0/0
2.9.2011 11:41

EddieCz

Tak ja soudruzi, uz jste

neco vymysleli ? ;-D  Jinak i v Rakousku jsou rano kramy plny duchodcu ..

0/0
2.9.2011 11:12

anfrene

Re: Tak ja soudruzi, uz jste

a kteri soudruzi?;-D

0/0
2.9.2011 11:28

vymrzovac2

STAVEBNÍ spoření je k ničemu! ZRUŠIT !!!

Po letech se prokázalo, že se zcela minulo účinkem, protože jeho vliv na růst počtu nových bytových jednotek je zcela zanedbatelný. Nový byt pod mega nepořídíte, a státní podpora ve výši 22,5tis., resp 10tis. je jak plivnutí do moře. Celé stavební spoření je dobré akorát tak k tomu, že se pakují stavební spořitelny........A neznalým připomínám, že za sociku se dal RD postavit za 250tis. a státní podpora na vznik nové bytové jednotky byla 40tisíc......R^   A teď argumentujte, modroptáci !;-D

0/0
2.9.2011 11:07

HaPe

Re: STAVEBNÍ spoření je k ničemu! ZRUŠIT !!!

souhlas. R^

0/0
2.9.2011 11:08







Najdete na iDNES.cz