Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy mohou koupit vlaky od Siemensu, rozhodl antimonopolní úřad

Antimonopolní úřad v pondělí zastavil správní řízení v pětimiliardovém tendru na nákup vlaků pro České dráhy. Tuzemský dopravce tak může koupit vlaky od společnosti Siemens. Rozhodnutí však zatím není pravomocné. Škoda Transportation, která tendr napadla, se ještě může odvolat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny47

Škoda napadleTENDR...

Já měl dojem, že se rozeřvali kvůli "oznámení záměru nakoupit konkétní vozy" .... !!

0/0
5.9.2011 22:37

wolf80

Re: Škoda napadleTENDR...

Skodovce vubec neuskodi, kdyz se na cesky trh dostane konkurence. Aspon udelaji neco s vyvojem, aby mohli uspet i na zapadnich trzich.

0/0
6.9.2011 8:16

petronias1

co mlží

Co mlží, vždyť se stejně odvolají, a udělají to poslední den lhůty, jak je v jejich zvyku.

0/0
5.9.2011 18:39

danny47

Re: co mlží

Tentokrát to bude určitě mnohem dříve - v předposlední den lhůty.

0/0
5.9.2011 22:38

Bery

Re: co mlží

Kdepak, zase to bude na posledni chvili, protoze hraji o cas.

0/0
5.9.2011 23:42

falda

Kéž by to tu jezdilo a konečně se náš vozový park

aspoň trochu přiblížil světu, vždyť ty naše dráhy jsou doopravdy ostudný skanzen, z něhož těží pouze Jančura a jemu podobní "podnikatelé". Škoda Plzeň by to možná dokázala dodat levněji, ale nejdříve tak za 5 let!

+1/0
5.9.2011 17:02

hugomárapokutář

Re: Kéž by to tu jezdilo a konečně se náš vozový park

Za 5?8-o Minimálně za 15! Vždyť nové lokomotivy už mají zpoždění 3 roky!:-/

+5/0
5.9.2011 17:50

kladnyhrdina

Kluci z Lidového domu to nepustí

Téhle partičce, která pere peníze ze státních zakázek škodovky přes tajemné kyperské firmy už pomohl k majetku standa Gross. Oni umí být vděční, tak jim vyjděme vstříc, soudruzi...

Škodovka už chystá odvolání.

Kde je konec té staré poctivé plzeňské škodovce? Dnes jsou to MEGA Z Mr. DI kteří u nás přes Lidový dům dělají politiku.

0/0
5.9.2011 16:26

Národněfrontní kolaborant

Re: Kluci z Lidového domu to nepustí

8-o8-o8-o

+5/0
5.9.2011 16:42

109e

Re: Kluci z Lidového domu to nepustí

Bože.

0/0
5.9.2011 18:39

lucky_24

Bojuj ŠKODOVKO

přeci to jen tak nevzdáte a tomu nákupu nakonec zabráníte. Jako takové malé poděkování ČD za to jak u vás všechno nakupovali a jak se psaly výběrová řízení přímo vám na míru. ;-D

+3/0
5.9.2011 16:10

Rosomak

Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Jedná se o to, že prodejní cena je o mnoho vyšší než byla nákupní v roce 2006.

A že se tím pádem nejedná o tak jedinečnou zakázku jak tvrdí ČD, a mělo by být vypsáno normální výběrové řízení.

O nic jinému Škodě nejde - vypište normální výběrové řízení podle zákona.

A že mají jen 3D model? Proč ne, pokud soupravy nedodají včas a bez závad, tak na smluvních pokutách zaplatí celou hodnotu zakázky, stačí postavit rozumně smlouvu.

Ale to nikoho nezajímá, že se kupuje předraženě a bez výběrového řízení a všichni se tu naváží do škodovky, než aby si zjistili základní fakta, proč ten konflikt vznikl. To se týká i novinářů.

+1/0
5.9.2011 15:36

Santa1

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

To vypadá jako vážný argument. Zatímco ve všech ostatních oborech ceny v krizi padaly, tak v kolejových vozidlech šly nahoru.

+1/0
5.9.2011 15:40

Majkyho_pupik

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Pokud by se vypsalo normalni vyberove rizeni dle zakona tak by Siemens nabidl mnohem vyssi cenu za ty soupravy pouze pro CD. je to zcela logicke a jiste to vite i vy;-)

+3/0
5.9.2011 15:43

Santa1

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Tihle jasnovidci mě nepřestanou bavit.

0/0
5.9.2011 15:49

TigerM

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

jenomze on ma pravdu, ty soupravy jsou vysoutezeny OBB a diky velke objednavce jsou za nizsi cenu nez kdyby si jich objednali mene,... a CD zrovna nechtej vypisovat vyberko na tolik souprav jako OBB, ... takze jak pro CD, tak pro OBB je to vyhodny obchod, ... OBB nebude doplacet diky nevyuzite opci a CD naopak ziskaj soupravy za mnozstevni slevu...

fy. Siemens je jedno jestli je vyrobi pro OBB, nebo pro CD, i pro nej je vyhodny, kdyz se opce vyuzije, nez kdyz jich vyrobi mene a jeste se pretahovat s OBB o doplaceni rozdilu...

Ke Skode, ja ji fandim, ale dost mi vadi, ze silne zacinaji zaostavat za konkurenci, kdyz se podivam jak na tom je polska PESA, ... nechapu,... kdyby radsi misto tech kamaradkseftu sitejch na miru se radsi venovali konstrukci a vyvoji... mohli zacit rekonstrukcemi tak zastaralych vagonu CD z NDR a jiste by se nemuseli se ted predvadet maluvkami v PPointu...

+3/0
5.9.2011 21:11

Santa1

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Jen opakujete doměnky, které naši novináři ochotně papouškují z PR materiálů firmy Siemens.

Prosím vás a jak je na tom polská PESA? V jakých konstrukcích a vývoji čeho tak předběhla Škodovku?

0/0
6.9.2011 8:34

TigerM

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Co se treba podivat na jejich stranky?

Jinak bych rekl, ze krom tramvaje 15T, lokomotivy 109e, zastarale jednotky 471 a jejich variant, toho moc skodovka zatim nepredvedla, PESA krom tramvaji, elektrickych a dieselovych zel. jednotek a nakl. vagonu venuje taky modernizacim osobnich vagonu, par let zpatky o PESA nikdo neslysel, dnes od nich zacinaji nakupovat i CD...

+1/0
6.9.2011 21:16

Santa1

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Takže jedna přibližně stejně zastaralá jednotka buď diesel nebo elektrika, a to má být vzor pro Škodu?

0/0
6.9.2011 22:19

TigerM

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

ja vam nerozumim, porad mi neco podsouvate, nejdriv, ze papouskuju PR siemensu a ze predbehla Skodu, ted zas je to ma byt vzor pro Skodu... nic takoveho jsem nerekl a netvrdim... rekl jsem, ze PESA udelala mnohem vetsi pokrok nez Skoda, ... dodavaji ci delaji rekonstrukce i pro DB v Nemecku a Italii, ... jinak ty el. jednopodlazni jednotky co ted Skoda opet diky hezkemu vyberovemu rizeni ziskala jsou novinkou, zatimco PESA je levnejsi a parametry jsou obdobne... vadi mi, hlavne na Skode ty vyberova rizeni sita na miru Skodovce...

0/0
7.9.2011 20:14

Santa1

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Nerozumíte, přitom opět překrucujete. Neřekl jsem že něco papouškujete, ale opakujete. Opakujete důvody pro nevypsání otevřeného tendru, papouškované tiskem z PR Siemensu. Já tyhle důvody zkrátka neberu a šance Škody v takovém tendru nehodnotím, jsem k nim spíše skeptický, i když nesouhlasím, že nemá šanci, nebo že by to nutně musela být havárka.

PESA má jediný vlastní výrobek a to jsou ty jednotky, které prozatím udala pouze v Polsku. Teď má objednáku z Itálie a od nás. O tom, jak úspěšně splní zadání a očekávání lze zatím jen spekulovat. Pokud Škodovka je firma na kamarádkšefty, jak jste napsal, pak PESA je totéž a v míře ještě vyšší. Prostě utrácet miliardy v zahraničí a vlastní lidi živit podporami v nezaměstnanosti, to moc států nedělá a Německo nebo Rakousko v první řadě ne.

0/0
8.9.2011 19:51

Rosomak

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

A proč by to musel nabízet Siemens a ne OBB, které se těch vlaků chce zbavit?

Ahá, provize...

Běžte k šípku, placení diskutéři.

0/0
6.9.2011 9:59

Bery

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Jestli to nebude tim, ze OBB nejsou vyrobce, ze ? ;-)

+1/0
6.9.2011 14:37

Rosomak

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

V životě jsem neslyšel, že pokud má  podnik přebytečné zásoby, tak je musí odprodat nejdříve dodavateli...

0/0
6.9.2011 20:59

TigerM

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

O cem mluvite?

OBB jen nechce vyuzit opci...

0/0
6.9.2011 21:22

Bery

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Prosim ? Ty jednotky jeste nejsou vyrobeny, takze OBB zadne prebytecne zasoby nema. Pouze nevyuziji cast opce, coz je podstatny rozdil. ;-)

0/0
6.9.2011 22:35

Rosomak

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

A kdyby ji nevyužil, tak by musel zaplatit.

Pořád to ale není jasné, proč to musíme kupovat od Siemense za podstatně vyšší cenu, než má OBB.

0/0
7.9.2011 11:32

Bery

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

Kdyby nevyuzil, tak tam asi bude nejaka smluvni pokuta, ale jejich smlouvy fakt neznam.

Nevim o tom, ze by to od Siemense bylo za vyssi cenu nez ma OBB. Prave, ze by to melo byt za stejnou cenu. Nejaky rozdil tam samozrejme bude, protoze CD by napr. urcite pozadovaly jiny nater, nez ma OBB. ;-)

0/0
7.9.2011 19:53

Anonym152

Re: Copak neznáte hlavní důvod rozporu Škodovky?

A je ten vlak parametrově úplně stejný jako v roce 2006? A nebo už prošel nějakým facelitem? A není rozdíl v ceně způsoben množstvím? Že v roce 2006 se kupoval hromadně ve velkém množství? Myslíte že ČD si dokáží vysoutěžit lepší cenu, když kupují malé množství?

0/0
5.9.2011 15:48

fsp

Že by tu už snad rychlíky začaly vypadat jako v civilizaci?

Sice pomálu, ale stačí když kape

+2/0
5.9.2011 15:30

Neonym

Škoda by se raději měla starat o něco jiného

a to o to, aby ty Siemensy mohla tahat jejich 380tka. A to i do něměcka a rakouska. Místo toho raději budou dělat futuristické modely funkční ledatak v MSTS s tím, že až uznají za vhodné, tak je možná začnou vyrábět. A 380tka zatím nesmí nikam a u nás také funguje tak napůl:(

0/0
5.9.2011 15:28

Santa1

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Němci a Rakušáci by byli úplní blázni, pokud by teď se schvalováním škodovácké lokomotivy pospíchali. Nejspíš najdou nějaký "závažný" technický důvod, proč ji neschválí nikdy. A ČD si k Railjetům bude muset přikoupit ještě Taurusy, nebo jinou německou kvalitu.

0/0
5.9.2011 15:35

Anonym152

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

že nefunguje tak jak má za to opravdu mohou němci a rakušáci... Prosím nepleťte sem jedna babka povídala... Jsou daný přesně pravidla a zkoušky jaké musí absolvovat každá lokomotiva a myslím si že rakouským úřadům je u zadnice jestli se jedná o siemense nebo škodu... Splníš dostaneš povolení, nesplníš nedostaneš... To je jednoduché...

+2/0
5.9.2011 16:06

Santa1

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Tak o téhle nezaujatosti německých úřadů by vám mohli povyprávět někteří naši občané, kterým byla německými policicsty v civilu provedena prohlíka tělních dutin. Po takovém zážitku by vaše víra byla možná poněkud otřesena. Asi proto taky stojí jedna naše lokomotiva v rakouském depozitu.

0/0
5.9.2011 16:24

Anonym152

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Prosím tohle je úplně něco jiného... vy máte vůči němcům a rakušákům nějaký komplex...

+2/0
5.9.2011 16:28

Santa1

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Jen nevěřím tomu, že německé státní orgány nejednají nikdy ve prospěch německých firem. Špatná zkušenost se nazývá komplexem?

0/0
5.9.2011 16:34

Anonym152

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Věc která nesouvisí s danou věcí se dá nazvat komplexem... Hledáním důvodu za každou cenu...

Zadržená lokomotiva v Rakousku vůbec nesouvisí se siemensem a něměčtí policajti co mají společného s drážními úřady daných zemí... nono... klid...

+2/0
5.9.2011 16:37

Santa1

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Odkopali se nejpozději v okamžiku, kdy požadovali písečníky na Pendolino. Říkejte si co chcete.

0/0
5.9.2011 16:44

Anonym152

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

To slyším poprvé...

Kdyby ho požadovali, tak by jejich polovina souprav OBB nesměla vyjet...

Prosím nějaký důkaz... Tohle je fakt jedna babka povídala a pouze drby...

Ale stát se to může pokud se někde na úřadě objeví někdo s podobnou averzí vůči Čechům jak máte Vy proti Němcům a Rakušákům...Rv

0/0
5.9.2011 16:48

Santa1

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Nemohu za vaši neinformovanost. Z mé strany nejde o žádné komplexy ani averzi, jak se mi snažíte podsouvat. Německo si prostě komplexně hlídá svoje obchodní zájmy. Tvrdě, bez skrupulí, ale také bez trapné ideologie. Vlastně připouštím, že mám komplex. Komplex z toho, že u nás to takto nefunguje. Vždycky si někoho koupí, nebo někdo začne uplatňovat ideologická hlediska (nebo obojí).

0/0
5.9.2011 17:06

Anonym152

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

ale Německo má co chránit... Co má Škoda v nabídce? Soupravu z 90let a to ještě na papíře....

Taky bych byl radši kdyby to byl český výrobce, ale Škodě prostě ujel vlak...

0/0
5.9.2011 17:12

Santa1

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Snažil jsem se poukázat na to, že možná byla od počátku ve hře jen ta lokomotiva.

0/0
5.9.2011 17:31

Anonym152

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Ta lokomotiva není ztracená... Ale brzdí to patentové spory... Bezesporu je nejlepší dílo ŠKODY a toto může prorazit i na západ. Ale evidentně škoda k tomu přišla taky nějakým nekalým způsobem :-))

0/0
5.9.2011 17:33

Santa1

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Myslel jsem si naivně, že tento argument může uspět jedině u rakouského soudu...

0/0
5.9.2011 17:38

Anonym152

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Do toho pozadí nevidíme;-) Ale kdyby tam vše bylo ok, tak se neděje co se děje...

Ale Škodovka zavádí vše nějak dlouho proti konkurenci... I v ČR ji trvá roky testování a projití zkouškami... Mnohem dýl jak Taurusu... To taky něco ukazuje...

0/0
5.9.2011 17:41

general_Pinochet

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

...pokud se ten divnej zez Plzně podnik rozhádá s každou velkou firmou v oboru, tak nemá šanci...nemá...Siemens má fabriku v Rakousku a Bombardier v Německu...

0/0
5.9.2011 18:25

Santa1

Re: Škoda by se raději měla starat o něco jiného

Já myslím, že skutečný spor má Škoda jedině s Bombardierem, se Siemensem ve skutečnosti vesele obchodují a spolupracují. Například do lokomotiv řady 363, které aktuálně předělává Škoda pro ČD Cargo montuje trakční transformátory Siemens, přestože tyto se tradičně vyráběly ve firmě ETD, která se kdysi od Škodovky oddělila. Pokud by mezi těmito firmami hořel nesmiřitelný konkurenční boj, nikdy by jim nedali vydělat, když nemusí. Ten transformátor je přitom jedna z nejdražších komponent celé přestavby.

0/0
5.9.2011 20:06

Česká pravice je k smíchu!

Nákup RailJetů odrovná žlutého kašpara Jančuru.

0/0
5.9.2011 15:21

Anonym152

:-/

Pokud se ŠKODA odvolá, tak bych být managementem ČD, pokud by Antimonopolní úřad zase rozhodnul ve prospěch ČD, tak bych koupil od Siemense vlaky přímo bez té opce a ten rozdíl bych soudil po ŠKODĚ jako způsobenou škodu...

Není možné, aby jedna firma tak to poškozovala jinou firmu... Neřeknul bych ještě kdyby měla reálný srovnatelný produkt a to Škoda nemá... Za obdobnou cenu nabídnou vlak 90 let...

0/0
5.9.2011 15:20

Neonym

Re: :-/

Ale Škoda nás přece chrání před zastaralým šrotem z roku 2006(nebo jinak?);-D;-D Co na tom že Elefant je z 90. let. Dostane nový nátěr, nová sedadla, a bude to supermoderní jednotka z roku 2012;-D

0/0
5.9.2011 15:26







Najdete na iDNES.cz