Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet začal prodávat jízdenky na žluté vlaky. Propojí je s autobusy

Konkurence Českých drah, společnost RegioJet, začala na svém webu prodávat jízdenky na žluté vlaky. "Už jich je prodaných více než sto," řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj kolem desáté hodiny dopoledne. Žlutý vlak vyrazí s cestujícími na trati Ostrava - Praha poprvé 26. září.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kamaradka1

Prosím, nevíte někdo bude možné přijít na nádraží a rovnou

Prosím, nevíte někdo bude možné přijít na nádraží a rovnou koupit jízdenku do vlaku? Nebo nastoupit do vlaku bez jízdenky a dokoupit ji až v něm? Bude možné brát do jeho vlaků kolo? Kočárek? Psy? Nikde jsem na jeho stránkách o tom nic nenašla.

0/0
22.9.2011 17:27

salinka

Konkurence zatím nic moc

Pro mě zatím Jančura pasé. Praha - Brno nepoužitelné. Kdyby alespoň autobusy jezdily, ale ani to! Což nechápu, hlavní tah v Vých. Čech. Pardubice - Praha cena srovnatelná, zato spoje 3x denně, děkuji nechci.:-/

0/0
22.9.2011 11:13

djbeat

Zukfíra

Tady jde hlavně o to, že ČD vyrostla konkurence a nechávat nadále zadělané záchody a špinavá kupé by se už nemuselo vyplatit. Co kdyby lidé přešli k p.Jančurovi 8-o

0/0
13.9.2011 13:03

OLINKOLIN

hmm zadnej rozdíl

hmm teda ceny jizdenky zadnej rozdíl u čd s in kartou 329 kč nehlede na to že na jizdenku čd mohu koupit jakejkoli dalši přípoj treba az do plzne coz u SA budu muset nejen na hlavnim z vlaku vylést a přstoupit ale jeste koupit jizdenku dál coz u čd odbydu jedním nakupem

dále vraceni jizdneho za zpoždeni k smíchu přectete si smluvni podminky SA )))

0/0
12.9.2011 11:15

wena.cb

Re: hmm zadnej rozdíl

s kreditní jízdenkou SA je cena 230 (doufám, že i tak zůstane)... měl by jste si to přečíst znovu... u SA se jízdenky kupují přes internet nebo mobil... nemusíte nikam chodit a vše nakoupíte jednoduše a nemusíte čekat na hlavní nádraží... nekrmíte hromadu hladových krků jako ČD... to dělá ten hlavní rozdíl, že SA vydělávají... a jízdní komfort je nesrovnatelný

0/0
12.9.2011 13:33

turista-

Re: hmm zadnej rozdíl

Jízdenek za 230 bude omezený počet, přečtěte si tarif. Samozřejmě, jak velký ten počet bude, ještě neví ani sám Jančura.

0/0
12.9.2011 22:43

hujersehlasi

Re: hmm zadnej rozdíl

kecy, kreditka bude fungovat normalne jako na busech

0/0
13.9.2011 12:34

CART09

Re: hmm zadnej rozdíl

proč se pořád porovnává jízdné s nějakou IN kartou?? Normální jízdné je u ČD za úsek Pha-Ova nějakých 430, proti tomu mi přijde 295 dost rozdíl...

0/0
12.9.2011 20:18

turista-

Re: hmm zadnej rozdíl

Protože boj se povede především o lidi co už do Ostravy jezdí (s ČD). A ti tu InKartu už mají, protože se jim na této dlouhé trase rychle vyplatí.

Nebo pojedete do Ostravy jen tak, protože začal jezdit Jančura? Tak takových mnoho nebude.

0/0
12.9.2011 22:45

sobak

čas

možná 5 minut, ale pokud bude jezdit přípoj každé 2 hodiny, tak jsou to 2 autobusy na linku navíc, protože přerov, předmostí - olomouc bude při problémech v krčmani a kokorech min. 30 min, to zn. že náklady denně několik desítek tisíc vč. započtení platu personálu a opotřebení bus, zlín - přerov, pokud bude zastávka v otrokovicích a kroměříži pod 1:15 nepůjde, to zn. v součtu s přestupem v olomouci 2 hodiny, za tu dobu z olomouce stihnu pomalu zlín vlakem tam i zpátky i s přestupem v otrokovicích

0/0
8.9.2011 10:32

kotec

NJ, FM a KI z Olomouce??

Tak to je nonsense, za prvé to nemůže být ekonomické a za druhé to musí být časově mnohem náročnější, když už tak by ten bus měl jezdit z Hranic na Moravě, tam dojede vlak z Olomouce za necelou půlhodinu a autobus to zdaleka nedá, navíc bus z Olomouce do NJ stejně musí přes Hranice jet, takže jsou to zbytečné paralelní km navíc.

0/0
7.9.2011 21:38

sobak

Re: NJ, FM a KI z Olomouce??

tak nějak i do zlína je to nesmysl, kdyby radši zřídili zastávku přerov - předmostí, něco by to je i šždc stálo, ale časově i nákladově by se to zdaleka oplatilo

0/0
8.9.2011 9:10

CART09

Re: NJ, FM a KI z Olomouce??

Děláte si legraci?? Stavět novou zastávku?? To se bavíme o desítkách milionů, o stavebních povoleních, o několika letech tahanic, a to všechno kvůli úspoře pěti minut??

Ano, vozit autobusem lidi z Olomouce na Nový Jičín a Frýdek je na hraně, Karviná je mimo mísu (proč ji radši neobsloužit busem až z Ostravy, ale Olomouc-Zlín smysl rozhodně dává...

Ale evidentně chtěli mít jeden velký přestupní bod v Olmíku...

0/0
8.9.2011 9:47

Gróf

Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

Není tedy co řešit. Vedle toho Jančurovy osobáky nemají šanci.

+2/0
7.9.2011 21:21

Lucass

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

40 minut za příplatek 400 korun... Díky, nechci ;-)

0/0
7.9.2011 21:25

kotec

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

200 Kč s In kartou, 100 Kč bez In karty... Nevím, kde jste vzal 400 Kč.

0/0
7.9.2011 21:34

kotec

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

otočil jsem to, místenka stojí samozřejmě 200 Kč bez In karty a 100 Kč s kartou...

0/0
7.9.2011 21:57

donotcrosss

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

počkej počkej kde jsi vzal tu cenu mě vyšlo 417 kč s inkartou IN25

0/0
8.9.2011 13:59

turista-

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

kotec myslel jen cenu místenky. Ta stojí v oubou třídách 200 Kč bez Inkarty/RailPlus, 100 Kč s Inkartou/RailPlus. Přes eShop o 3% míň. V ceně místenky je určitý palubní servis, v 1. třídě větší, ve druhé menší.

0/0
8.9.2011 15:32

Bob-an

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

No tak predpokladam ze jancurova cena akcni bude jen docasna a teda standardni cena bude tech necelych 300,- bez nutnosti nakupu nejake slevove karty, pendolino bez inkarty Pha-Ova stoji 450,- + 200 mistenka tj 650 (vic nez dvakrat tolik), pri zakoupeni Inkarty (330 rocne) 450 (150 navic) - tj porad dost velky rozdil. Hodne ale bude zalezet na pripojnych vlacich - tu muze bud regiojetu casove nahrat nebo uskodit (malokdo konci primo v ostrave - mne treba vlak odjizdi 4 minuty pred prijezdem pendolina tzn tam skoro pulhodky cekam)

0/0
7.9.2011 22:37

turista-

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

Pendolínem jezdí tři typy lidí:

1) služební cesty - ty cena nezajímá. Je to levnější než auto a to šéfovi stačí.

2) pravidelní dojížděči - ty mají IN100 či IN50, časové upgrady do 1. třídy, apod. Ti mají cenu dobrou.

3) občas někdo mimořádně. Ale ti tm jedou protože je to to "slavné" pendolíno, tak ty dvě stovky daj.

+1/0
7.9.2011 22:43

Bob-an

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

No ale právě ti pravidelní dojížděči si možná rozmyslí jestli se jim nevyplatí jet pohodlnějším vlakem za nižší cenu (nebo srovnatelnou ale s ušetřenými pár tisíci za IN50) i když to bude trochu delší. Ono totiž pendolino nijak zvlášť pohodlné není a taky se v něm dost lidem dělá špatně (na druhou stranu ted je to jediny rozumny zpusob dopravy na trase praha-ostrava, clovek moc na vyber nema)

0/0
7.9.2011 22:49

turista-

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

Nezapoměňte, že Jančura svazuje jízdenku s rezervací. Pokud včas rezervaci nezrušíte, přijdete i o jízdenku. Taky to zatím nevypadá, že by jezdil častěji než ČD.

A s tím pohodlím je to relativní. Jančura nenabízí principiálně více než běžný EC vůz. Stevardka co furt chodí a ptá se jestli neco nepotřebuju? Tohle opravdu každý rád nemá. Internet? Kdo na cestách pracuje, už dávno má v notebooku vlastní.

Koho Jančura určitě získá, jsou lidi z Hranic a Havířova. Pro ty je přímá cesta do Prahy velká výhoda.

+1/0
7.9.2011 23:09

Bob-an

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

no vsak on klasicky IC vuz je pohodlnejsi nez pendolino, navic jancura ma zda se dost velkoryse reseny prostor....

0/0
7.9.2011 23:17

Bery

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

Asi se poucil z autobusu, kde si na prostor pomerne dost lidi stezuje... ;-)

0/0
8.9.2011 10:59

Bob-an

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

Tjn, ale prave v pendolinu toho prostoru na nohy o moc vice neni, v klacickem IC mi to prijde lepsi, moc jich ale bohuzel na ostravu nejezdi a tak uz dva roky jsem jinam vlakem nez pendolinem na trase pha-ova nejel.....

0/0
8.9.2011 20:45

Bery

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

Jo, to souhlasim. Klasicke vozy jsou pohodlnejsi nez pendolino.

0/0
8.9.2011 23:01

cliff

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

jak kteří, určite ne ti co mají IN100, protože ve dvou vagonech 1. třídy je dohromady kolem 20-ti lidí, takže mít pro sebe 4 místa je dost pohodlné + občerstvení zadara.

0/0
8.9.2011 17:48

tarten

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

To máte tak, asi je na vás ten jančurův tarif moc složitý. Ceny RegioJetu se od těch u ČD zas tak moc neliší, akorát ta Kreditka a internetí sleva je u RegioJetu o mnoho přístupnější než In-karta a SporoTiket od ČD.

Prostě obyčejné jízdné u kasy: RegioJet 420 Kč, ČD 438 Kč. 

Po internetu je to o hodně levnější, RegioJet nemá takové rozfázované ceny, ale nejlevnější je u obou těch 230 s kartou. Mrkněte na cd.cz/eshop2g a také na regiojet.cz .

0/0
7.9.2011 21:59

tarten

Re: Pendolina jsou rychlejší o 40 minut.

+místenka na Pendolino jak píše kotec.

0/0
7.9.2011 22:00

Bery

LEO Expres

Kdo prehlednul na Technetu...

http://technet.idnes.cz/podivejte-se-na-prvni-dily-noveho-vlaku-pro-trasu-praha-ostrava-pwi-/tec_reportaze.aspx?c=A110731_154659_tec_reportaze_rja

0/0
7.9.2011 20:48

vransen

Takže naklápěcí skříně končí

Technika za stovky milionů, která sice - čistě na  papíře - projede oblouk o 20% rychleji, ale na celé trati je ten přínos minimálmí. Mnohem horší zkušenost udělal Siemens, který od Italů koupil tuhle technologii, na níž postavil naklápěcí ICE-T. Po problému s osami byly jednotky staženy z provozu, případně jezdí, ale bez naklápění. Prostě vyhozené prachy...

0/0
7.9.2011 19:40

TigerM

Re: Takže naklápěcí skříně končí

O cem to mluvite?

naklapeni se na trati Praha-Ostrava skutecne nijak moc nevyuzije, ale treba Praha-Brno je to uz docela znat... na druhou stranu, pendolina pro CD nejsou zrovna moc pohodlne a vybavenim zrovna nehyri, v tom je vetsi problem...

0/0
7.9.2011 19:50

vransen

Re: Takže naklápěcí skříně končí

Kdysi byl ten čas 2:23 oproti 2:44 u EC. Pak to ale ajznbóni srovnali (tuším 2009), protože jim to dělalo bordel v grafikonu, takže veškerý přínos NULA! Absolutně vyhozené peníze!

0/0
7.9.2011 21:17

tarten

Re: Takže naklápěcí skříně končí

Máte v tom trochu zmatek. To bylo loni, jeden jediný spoj na Brno, když se pak pokračovalo do Vídně. A časově srovnané to bylo proto, aby kdykoli mohla začít jezdit náhradní souprava, protože se na pendolinech dělaly velké opravy po milionu ujetých kilometrů. Žádné vyhozené peníze, naopak to bylo lepší, než kdyby jedna souprava musela hnít v depu jako zbytečná záloha.

0/0
7.9.2011 21:51

vransen

Re: Takže naklápěcí skříně končí

Máte v tom trochu zmatek. Současný jízdní řád mi žádné spoje pod 2:44 nenajde.

0/0
7.9.2011 22:58

turista-

Re: Takže naklápěcí skříně končí

SC Slovenská strela. Z Brna 7:16. Z Prahy v 18:13. Čas jízdy 2:26 resp. 2:23.

0/0
7.9.2011 23:10

vransen

Re: Takže naklápěcí skříně končí

Dík za odkaz, tenhle jsem přehlédl. Rozumím tomu správně, že mezi Prahou a Brnem jede jedno Pendolíno denně?

0/0
8.9.2011 18:19

TigerM

Re: Takže naklápěcí skříně končí

ano...

a s cenou je to taky lepsi do Brna, pac mistenka je s in-kartou zadarmo a jizdenka je 170,- sporotiket, ktera se da koupit i v den odjezdu v automatu nebo na internetu...

0/0
8.9.2011 18:38

vransen

Re: Takže naklápěcí skříně končí

Máte v tom trochu zmatek. EC378, EC174... z Brna. Prakticky každý druhý. Zdroj cd.cz. V čem máte problém?

0/0
8.9.2011 18:17

tarten

Re: Takže naklápěcí skříně končí

Ta technologie Siemensu, co byla "stažená z provozu" nebyla koupená od Italů, jak jste na to přišel? To byla jiná  technologie - na stabilizaci kanónů.

A ani pendolino nijak nekončí, ani zdání. Jančura je pořád o 40 minut pomalejší, a i příští rok to po vylepšení kolem půlhodiny bude. To víte, fyziku postarších lokomotiv neošulíte...

0/0
7.9.2011 20:48

vransen

Re: Takže naklápěcí skříně končí

Fiat Ferroviaria? Že by?

0/0
7.9.2011 21:04

tarten

Re: Takže naklápěcí skříně končí

Ne, Siemens.

0/0
7.9.2011 22:49

vransen

Re: Takže naklápěcí skříně končí

Máte v tom trochu zmatek.

http://en.wikipedia.org/wiki/ICE_T

0/0
7.9.2011 22:54

kniga_sitara

Bojkotuju RegioJet a StudentAgency

Pevnwe doufam, ze nebudou tak uspesni a ze jeste jim CD vydrzi nejakou dobu konkurovat...

+1/0
7.9.2011 19:30

vransen

Re: Bojkotuju RegioJet a StudentAgency

No tak ČSAD s jejich Karosami už asi podporovat nemůžeš, ale jezdit dobytčákem v režii ČD není problém. Doufám, že si to užíváš. Až budeš jako poslední vystupovat, nezapomeň za jejich vlakem zhasnout světlo...

0/0
7.9.2011 19:43

kniga_sitara

Re: Bojkotuju RegioJet a StudentAgency

Dobytcakem? Asi jsi vlakem nejel hodne dlouho, ano sem tam lze jete potkat hnusne vlaky (treba kdyz jsme jela do Stare Paky), ale ustupuji a EC jsou uplne na pohodu a nove regionalni motoraky jake jsou treba v okoli Ceskeho brodu  atd. jsou pekne...

0/0
7.9.2011 20:50

vransen

Re: Bojkotuju RegioJet a StudentAgency

Jezdím vlakem poměrně často, do železnice jsem fanda. Můj zážitek Brno-Vídeň: Na nádru se potulují socky, za patnáct minut po mě chtěli asi dva drobák. Nejsem ženská, takže mi to tak nevadí, ale přece. Pak přijede odrbaný vlak z Prahy. Vagony z mého dětství "modernizované" variopaintem, načučený personál, jídelňák katastrofa. Po cestě se člověk nestačí divit, co všechno si nechají ČD posprejovat. Být sprejer, jsem zoufalý, protože už není kam čmárat. V Břeclavi nastoupí konečně normální personál. Po přejetí hranice mám dokonce dojem, že v Rakousku se snad nesmí prodávat spreje. Vlaky v SRN jsou úplně jiná kapitola.

0/0
7.9.2011 21:24

masinfira

Re: Bojkotuju RegioJet a StudentAgency

Njn, jiný kraj, jiný mrav...

0/0
7.9.2011 21:54

turista-

Re: Bojkotuju RegioJet a StudentAgency

Tak na EC Praha - Wien určitě nebyly "vagóny z dětství". Ty by si k sobě Rakušáci nepustili.

A jak to vypadá na nádraží v Brně, to si řešte s vaším magistrátem. Kdybyste pořad neblbli s odsouváním nádraží z města (zatímco všude v Evropě dělají opak), tak už jste mohli mít nádraží opravené.

0/0
7.9.2011 22:48







Najdete na iDNES.cz