Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nizozemsko chce zavést možnost vystoupení z eurozóny

Problematické země, které porušují rozpočtová pravidla, by měly dostat možnost odejít z eurozóny. V rámci Evropské unie to chce prosazovat nizozemská vláda, která tento bod navrhla. Země bude také prosazovat zpřísnění sankcí za porušování pravidel pro rozpočtové deficity a státní dluhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pupeg

eu

tak,tak.vstoupit,vystoupit,vstoupit,vystoupit.není prosté celé to rozpustit?

0/0
20.9.2011 19:40

certik_bertik

to

budou u Matějků dělat občanský happening;-D

0/0
9.9.2011 11:48

Vladimír Novotný

Ať ještě požádá o prašule

Itálie a Španělsko.A pak to zabalme a viníky šup do kriminálu.

0/0
9.9.2011 8:08

Divam se na Vas a zasnu

Svepomoc Nemcu, Francouzu atd...

Predchozi prispevek ma uplnou pravdu, ale pomoc nema s Eurem nic spolecneho. Zachranoval se i Island, Madarsko, Pobalti, Argentina atd. Jinak by doslo ke kolapsu zadluzene zeme, ktera by prestala splacet uplne a kolapsu bankovniho sektoru, ve kterem by se najednou stovky miliard premenily v bezcenne papirky. Zkuste odhadnout, ktera banka dala jake uvery a odectete tu castku od jejich aktiv. A pak se podivejte, co udela bilancni zisk. A mate odpoved. Nemecka nebo francouzska nebo holandska pomoc je pomoc jejich bankam, aby se toxicke pujcky nezmenily na sudden death.

0/0
8.9.2011 20:12

Si0 po 4. zákazu

Problém podle mě není v tom, že společnou měnu mají lidé,

kteří více pracují, a ti, kteří, řečeno s aforistou Václavem Klausem, raději sedí

pod cypřiši a pijí ouzo; vždyť v každém národě jsou lenoši i dříči – a společné národní měně to nevadí. Problém je v podle mého názoru přílišná

a falešná solidarita. Tak jako nešťastníkovi, který v žádném zaměstnání nevydrží, neposkytne žádný peněžní ústav spotřebitelský úvěr, tak ani

Řecku by velké banky takto dlouho nepůjčovaly, kdyby si nebyly jisté, že ať to dopadne jakkoli, spořádaní Němci, Holanďani či Finové za Řeky

nakonec zaplatí.

0/0
8.9.2011 14:26

Fidina

ANO

Možnost vystoupení z EU je skvělá myšlenka.V

0/0
8.9.2011 10:35

japapatramtara

Re: ANO

Máš to nějaké pomotané.. vystoupení z Eurozóny opravdu není to samé, jako vystoupení z EU;-)

0/0
8.9.2011 11:39

1000101111001100

Re: ANO

EU sama, bez další postupné integrace v té podobě, jakou si eurosociální inženýři vysnili, nepřežije. Takže jakmile se jim zboří ten nesmyslný domek z karet, nazvaný Euro, nezbude než zase začít směřovat někam do podoby jakou mělo EHS.

.

Začal spálením toho úchylného hnusu, zvaného Lisabonská smlouva.

0/0
8.9.2011 14:36

masoreti

Re: ANO

já myslím, že nizozemci kalí vodu. jakmile se to vystoupení procesně uzákoní, kdo říká, že to budou řekové, kdo půjde? klidně třeba půjdou nizozemci, a rádi... po zlatých se jím určitě stýská a nemusí pak hasit problémy eura, elegantně se jich zbaví. postupně z hnízda eurozóny vyletí všichni ptáčci a po nich zbyde jen spousta prázdných skořápek eurových dluhů. stejně to dělají i firmy před krachem. vyvedou zdravou část podniku a prázdnou firmu z dluhama pošlou do bankrotu.

0/0
8.9.2011 12:34

Svědomí národa

Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

Cechy nikdo nikdy nepodeziral z nadmerne inteligence, ale ani je nikdo nepokladal za spodinu inteligence. Otazkou je, zda neni na case, stara meritka revidovat. Cech se raduje z konce EU. Protoze ale nema zadny vlastni prumysl, ani bankovnictvi, pouze vyrobnu a servis pro vyspele EU zeme a pobira subvence EU, tak je otazkou, zda nejaka kolecka neztratila navaznost s ostatnimi kolecky. Nastesti o konci EU ale nemuze byt rec, to jsou pouze mentalni prujmy Hradu. Cech si i rad hoji komplexy menecenosti na Recku a fabuluje ve smyslu sveho nejvyssiho vudce o recke krizi v dusledku Eura. I zde ale vudce i sekta ignoruji realitu. S prehledem nejzadluzenejsi zeme je Japonsko, nasledovana Reckem a potom smesici zemi Island, Italie, Irland, Portugal a USA. Takze empiricky dukaz, ze Euro je pricinou za recke krizi je dost nejasny. Z teoretickeho hlediska je to jeste horsi, mimo Cechu z (pomocnych) vysokych skol ekonomie asi nikdo nedokaze vysvetlit souvislost mezi reckym dluhem a Euro.

+6/0
8.9.2011 1:36

nevimcotampsat@seznam.cz

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

To je neuveritelny, v zivote by me nenapadlo, ze se na iDnes prectu tak chytrej komentar...

+2/0
8.9.2011 4:14

Pepan A2

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

Voni sou hlava, pane vachmajstr.

0/0
8.9.2011 7:31

wolf80

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

Neni nad to se po ranu od srdce zasmat, patrne absolvent Pivni Univerzity. ;-D

0/0
8.9.2011 8:07

ppoli

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

To je zase blábol. Myslíte si, že kdyby Němci měli svoji marku, tak Češi (jejich subdodavatelé) by se měli hůř, než nyní? Ale máte pravdu, je třeba "stará měřítka" revidovat. Inteligence národa je dána inteligencí jednotlivých lidí. Díky vám a vám podobným "inteligentům" nám bohužel rychle klesá.

+2/0
8.9.2011 8:29

Wabo

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

Ano, kdyby Němci měli svou marku, tak by se v posledním desetiletí měl německý export hůře, a tudíž čeští subdodavatelé by se téměř s jistotou měli také hůře. Važte slova, když kritizujete inteligenci jiných. Možná sse vám jiní zdají jako blbci jen proto, že sám nemáte rozhled.

0/0
8.9.2011 9:47

Zirkon

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

Kde berete  jistotu, že by  si s Markou  Německý export  pohoršil ?  To je tvrzení proti tvrzení.

Ekonomický pokles (  zpomalení růstu) Eurozóny  od  zavedení  Eura by se dal  směle  vykládat jako vliv Eura  a vy by jste  naopak mohl  tvrdit,  že  by  byl  pokes  bez  Eura ještě větší. Tvrzení proti  tvrzení.

0/0
8.9.2011 10:06

Lev----z_Rožmitálu

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

ale zase dodavatelé hotových výrobků do německa by se měli líp:-P

0/0
8.9.2011 10:32

Wabo

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

R^R^R^

0/0
8.9.2011 9:35

Zirkon

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

Vám to teda  opravdu nikdo nevysvětlí a  stou klesající inteligencí Čechů, jestli tedy jste Čech i Vy, to máte taky pravdu.

Jen tak na okraj k ekonomickýcm znalostem.  Věřitelé Japonského státu jsou  v drtivé většině  Japonští  důchodci.

To je zásdaně  jiný případ  než Řecko.

+1/0
8.9.2011 10:02

Lev----z_Rožmitálu

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

přesně tak

například japonci půjčili státu a on jim postavil supermoderní železniční infrastrukturu

výsledek japonci dluží státu ale něco mají takže i kdyby stát zkrachoval tak pořád na tom budou dobře

+1/0
8.9.2011 10:34

masoreti

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

souvislost mezi eurem a řeckým dluhem je nepopiratelná. stačí si uvědomit logický sled událostí, který by nastal, kdyby euro nebylo a zůstala by drachma. za prvé, řecko by nyní nemělo takový dluh, protože by mu nikdo nepůjčil a bankrot by ho postihl už dávno. odhaduji, že za nějakých deset let co jsou v euru, navýšili řekové své zadlužení o minimálně o 30%. přesná data nevím, ale vzhledem k tomu, že maa. kritéria zřejmě neplnili vůbec, myslím, že 30% je střízlívý odhad. i kdyby to řekové přežili, což pochybuji, výrazně by devalvovala jejich měna. tedy drahý import - museli by více spotřebovávat vlastní produkci - zvýšená poptávka po vlastní výrobě, zvýšení zaměstnanosti, levný export, levná pracovní síla, možná by přitáhli investory, byl by to turistický ráj s cenama za dovolenou jako v bulharsku. to vše díky euru není možné.

srovnávat míru zadlužení japonska a řecka je směšné. japonsko samo dluží mnohem více dluhopisů jiných, než má samo dluh. je to proto, že investuje po celém světě.

0/0
8.9.2011 12:27

masoreti

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

oprava: ne dluží, ale drží. kdyby japonsko mělo dluh 400 % hdp, klidně dluhopisy udá, protože by zatím byla nějaká hodnota. a navíc, jak už tady kolegové podotkli, japonský státní dluh drží japonci sami. úplně logicky nakupují jejich penzijní fondy jejich vlastní dluhy, protože komu by měli více věřit než sobě a vlastní zemi? toto bych rád viděl i tady v čr, kdyby češi své úspory vrhli do dluhopisů čr, je to ta nejpřirozenější věc, jakou můžeme udělat.

0/0
8.9.2011 12:41

1000101111001100

Re: Moudrosti (post)komunistickych ekonomu z ceske kotliny

Chcete empirický důkaz? Jako výchozí vodítko bych doporučil například následující graf. Kdo vidí, pochopí...

.

http://www.bitquill.net/blog/wp-content/uploads/2010/02/greek_public_debt_annotated_final.png

.

Ten zbytek nemá smysl komentovat, chápu, že prostě nemáte úplně jasno v základních principech. Snad jen - jste skutečně jedním z těch kdo uvěřili, že v konečném součtu pro nás všechny ty "subvence" výhodné? Zanedlouho už budeme pouze platit. A započetl jste i to, jak jsme vydali svoje trhy ostatním zemím, zatímco nás dokonale zregulovali? A jste si také jist, že všechny ty účelové dotace skutečně potřebujeme? Výzkum genderu, stovky kilometrů nesmyslných cyklostezek (soukromé hobby malé skupinky pomatenců) a mnoho dalšího? Já se bez těch dotací obejdu. Zato bychom dnes nemuseli mít zlikvidované zemědělství atd...

0/0
8.9.2011 14:34

rebbe

Když už, tak už

k Řecku se může hned připojit i Španělsko, Portugalsko a Itálie. Euro si mohou vydobýt znovu, dodržování Maastrichtských kritérií po nejméně 3 roky. Tak by se předešlo veškerým budoucím krizím, metoda by se zaběhla. Jak říkal pan prezident, Češi se moc flákají, na ojro si musí ještě dlouho počkat, možná vůbec!V

+1/0
7.9.2011 22:28

Topol23

Maastrichtská kritéria porušují skoro všichni

Páni redaktoři z MF dnes by si měli nastudovat, že Maastrichtská kritéria - mimochodem jediný a základní pilíř společné měny - porušují všechny země eurozóny, s výjimkou Lucemburska, Finska a Estonska. Takže z Eurozóny - vzhledem k tomu, že jde o opakované porušení - mělo být dávno vyloučeno Německo, Belgie, Francie, Holandsko,.........  Každý si tyto údaje může najít na stránkách Eurostatu.

Mimochodem, jediná země, která nemá rozpočet v deficitu je Estonsko.

Euro pomalu končí, stejně jako dolar. Jediná otázka je, co je nahradí.

0/0
7.9.2011 21:58

JirkaNeprihlaseny

Re: Maastrichtská kritéria porušují skoro všichni

S éčkem souhlas,. Umělá, předčasně byrokraticky zavedená měna. Dolar vydrží. Zhubne, ale vydrží.

Amíky bych nepodceňoval, vyhrabou se. Teda pokud nezabřednou do budování "sociálního" státu, jisté cesty ke kolapsu.

0/0
7.9.2011 22:26

Benito Juarez II.

Tady je to jako obvykle,

samý renomovaný ekonom a odborník na EU. Uvědomujete si vůbec, že ten náš stát je v unii se Slovenskem vůbec nejmladší?

0/0
7.9.2011 21:03

jfb

Re: Tady je to jako obvykle,

No myslím, že máme dost zkušeností s předchůdkyní EU - RVHP.

0/0
7.9.2011 21:27

Benito Juarez II.

Re: Tady je to jako obvykle,

Ty si to pamatuješ?

0/0
7.9.2011 21:33

JirkaNeprihlaseny

Re: Tady je to jako obvykle,

Jistě, pamatuji. A některé věci (jako třeba rušení výroby a její přesun do spřátelených zemí) nechápal téměř nikdo. No a třeba cukr se postupům RVHP více než podobá.

Hnus velebnosti, hnus. Nic jiného se o EU v současné podobě říci nedá.

+1/0
7.9.2011 22:33

Pepan A2

Re: Tady je to jako obvykle,

V některých ohledech je EU daleko horší než RVHP. Nezaznamenal jsem třeba, že by nám RVHP zplundrovalo výrobu cukru, naopak jsme vyváželi do celého světa. Dneska jsme na tom tak, že pomalu když chce člověk uprdnout, aby si vyžádal souhlas z Bruselu.

0/0
8.9.2011 7:31

Qeebee

Re: Tady je to jako obvykle,

S důsledky se lze potkat ještě dnes. Nesmyslná orientace na těžké strojírenství apod. Doporučuji podívat se na  epizodu "Museli jsme si pomáhat" z cyklu Historie.cs.

0/0
8.9.2011 16:14

Pšenda

Re: Tady je to jako obvykle,

A vis ze nejmladsi neni? Nejmladsi jsou Bulharsko a Rumunsko.

0/0
8.9.2011 9:24

Benito Juarez II.

Re: Tady je to jako obvykle,

Myslím nejmladší co do historie trvání.

0/0
8.9.2011 19:50

Zirkon

Re: Tady je to jako obvykle,

Jste si jist, že  nejmladší nemůže mít nikdy pravdu ?

0/0
8.9.2011 10:07

ohorele nohy

Misto aby z krachujiciho podivneho projektu utekli zdravi

...

0/0
7.9.2011 20:50

mukr

Davam bolševikovi rok, dva

a euro a evropska unie se vyresi sama stejne jako stravenky.

0/0
7.9.2011 20:18

Larry Matejka

Šoupání židlí na horní palubě Titanicu nevyřeší problém vody

valící se do podpalubí... Kdo čekal, že tahle absurdní monstrózita jménem EMU dopluje do přístavu se mýlil... Rv

+2/0
7.9.2011 20:14

luban12

Jedno je jisté,

že to nebudeme mi,kdo bude rozhodovat o dalším bytí,či nebytí EU. Nejvíce se toho bojí "nepostradatelní" zástupci zemí v Bruselu.Je tam hodně takových spících vyslanců jako byl Falbr,který se proslavil tím,že nikdy nevystoupil v žádné diskuzi,nebo smutný muž Špidla,který také nedokázal nic víc,než kritizovat a napadat vlastní zemi,na víc se nezmohl.A takoví se netají tím,že jejich měsíční příjem je cca 0,5 milionu.Těm bude EU nejvíce chybět.

0/0
7.9.2011 20:00

masoreti

odchod řecka z emu není uskutečnitelný

naopak, je třeba se připravit na to, že z měnové unie budou muset vystoupit ty zdravé státy, zavést zpět své měny. ty pak vůči euru posílí a problém se začne řešit. předně dluh zůstane v eurech a tak bude jakž takž splatitelný. jak chtějí vůbec donutit řeky, aby šly do drachmy? stát možná ano, začne vyplácet sve platby v drachmě, ale řekové své úspory ulijí do jiných měn.

0/0
7.9.2011 18:51

Wabo

Re: odchod řecka z emu není uskutečnitelný

Á, promluvil znalec. Odchod Řecka samozřejmě proveditelný je a trhy na něj měly a mohly být už dávno připravovány a nejpozději na přelomu let 2009 a 2010 měl být spuštěn. Bylo by to z řady hledisek příhodnější a bylo by to o mnoho levnější. Ale kdyby jsou kdyby. Němci ani za nic nechtěli - ani slyšet!  Jejich pozice se ovšem dá chápat, i když byla krátkozraká - zejména pro ně samotné. Ale to je na odborný článek, ne na tuto diskuzi.

0/0
7.9.2011 20:24

Králík Roger

No, tak to chci teda vidět

Problém je v tom, že řecká vláda na eura svých občanů prakticky nemůže (a mnohé jsou už mimo Řecko) a tak by musela začít s drachmou od nuly, ale dluhy by měla pořád v Eurech. Vláda prostě nemůže dost dobře zdevalvovat své dluhy v Eurech a ani na peníze jednotlivců se tak snadno nedostane. Nemůže své dluhy splácet tiskem inflačních peněz, protože nemá CO znehodnotit!

0/0
7.9.2011 22:11

Wabo

Re: No, tak to chci teda vidět

Jasně že to není úplně jednoduché  - hlavně politicky to není úplně jednoduché, technicky to zas až takový problém není. Ale není to neproveditelné. Historie už zažila horší měnové odluky.

0/0
8.9.2011 9:38

masoreti

Re: odchod řecka z emu není uskutečnitelný

cháchá, kdo je dneska znalec? že by nějaký análytik? nebo wabo? je to jen můj tip panáčku, jen tip. že vystrčí ven z klubu řecko, to si ještě dokážu představit, ale co ty další země? hra na nejslabší, máte padáka, se bude hrát několik kol. po řecku se zaměří na další nejslabší článek. a kdo to bude, nevím, ale krk dám na to, že bude. tvrdím, že první euro přestane bavit němce a půjdou zpátky do marky. je to totiž stokrát jednodušší řešení, než postupné vyhazování z klubu a marná snaha zachránit euro.

0/0
8.9.2011 0:04

dr.Dvojka

A mě teď došlo, že EU je takový komunismus západní Evropy

oni vlastně neprošli tou neskutečnou utopistickou kravinou "každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb" a vše bude zdarma a lidi přece jsou v zásadě dobří a chleba všem a ženy všem a...  oni teda vlastně asi potřebovali projít tímhle historickým stadiem, které je 40 let míjelo.. čím dál tím víc je jasnější, jak zejména společné euro je založeno na takovéhle příšerné utopii bez regulací a postihů, to, je neuvěřitelné, že to prošlo v tak civilizovaných společenstvích.. je to o tom, jakobych si my všichni v činžáku řekli, že budeme mít společnou peněženku a kdo si vezme víc, no tak si vezme víc, no a když zrovna do ní nic nedáš, no tak dá jinej, přece nás spojují společné věci, nebudeme se trápit takovejma banalitama, posedíme na zahradě, popijem a ten chlap ze 3. patra, co je furt v práci, to nějak zacvaká.... to přece bez postihů a omezení nemohlo vyjít už od samého začátku????

+5/0
7.9.2011 18:21

Lev----z_Rožmitálu

Re: A mě teď došlo, že EU je takový komunismus západní Evropy

a my jsme tou "kravinou" prošli?;-D

0/0
7.9.2011 18:56

Lev----z_Rožmitálu

a holandani nemaj dluhy

že machrujou?;-D

0/0
7.9.2011 17:50

Qíteček

Re: a holandani nemaj dluhy

Třeba chtěj ven z tý pasti a nevěděj jak...

0/0
7.9.2011 17:56

Ládin

Re: a holandani nemaj dluhy

takový jako Řeci asi ne, no a kdyby měli, tak se jich to bude taky týkat

0/0
7.9.2011 18:50

Lev----z_Rožmitálu

Re: a holandani nemaj dluhy

no ale to je jedno

jsou bankrot protože si musí půjčovat na splácení starých dluhů

0/0
7.9.2011 18:55







Najdete na iDNES.cz