Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tratě nedáme, raději je prodáme. Ministr Dobeš zarazil rušení kolejí

Ministr dopravy Pavel Dobeš zastavil plány Správy železniční dopravní cesty na zrušení některých regionálních tratí. Místo toho chce k prodeji nabídnout až třicet tratí. Stát by ale nakonec na tomto plánu nemusel vydělat, ve hře je i prodej za symbolickou korunu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kladivonalumpy.cz

No sláva

že v tomhle korupčistánu vznikla rozumná myšlenkaR^

0/0
12.9.2011 21:44

Tankiana

Dobrý nápad a řešení

Nerušit tratě !!!  R^

0/0
12.9.2011 20:10

karelsantora

Není ilustrační fotka z trati

144?:-)

0/0
12.9.2011 19:02

Nikki01

Re: Není ilustrační fotka z trati

je

0/0
12.9.2011 19:12

Nikki01

Přátelé

omlouvám se, že využívám toto forum k něčemu tak nízkému, ale pokud považujete aktivity Klubu přátel lokálek za společensky prospěšné, dovolím si vás oslovit se žádostí o, byť nepatrný, dar. Přispět můžete na webu http://www.klub-pratel-lokalek.cz/ prostřednictvím dárcovského widgetu darujme.cz Každá koruna pomůže při boji za záchranu regionálních drah. Děkujeme

+2/0
12.9.2011 11:56

karelsantora

Re: Přátelé

;-)R^

0/0
12.9.2011 19:01

Tryskomys Muf

Další zlodějina

Další zlodějina z dílny vlády. Rv

0/0
12.9.2011 11:40

Hunab Ku

Re: Další zlodějina

spravne, radsi to zrusime R^;-D

0/0
12.9.2011 15:00

LubHo

Železnice x silnice

Konečně rozumný přístup, pokud vím, tak z makroekonomického (a i ekologického) hlediska je železnice pořád o dost výhodnější než stavby silnic a přeprava kamióny. Měli jsme (a snad ještě máme) jednu z nejhustších sítí železnic na světě a jenom kvůli okamžitým "úsporám" rušit fuknční tratě mi přijde pitomost. Prostě se třeba nepostaví jeden předražený kilometr dálnic a ponechá se několik regionálních tratí, vždyť to ve státním rozpočtu je jen o přesouvání jednotlivých položek.

Až konečně někomu dojde, že železnice je výhodnější, tak nebude ta naše úžasná síť nenávratně zničena... Pokud soukromník dostane jasné podmínky a stát dohlédne, aby se trať nerušila a nevytrhaly koleje, tak to může fungovat bezproblémově, takových tratí už ostatně vícero velmi dobře v soukromých rukou funguje (jen to prostě dokážou lépe a efektivněji než státní dráhy).

A klidně bych jim dal i dotace, vždyť autobusy i státní dráhy je fasují ve velkém a nikoho to neruší, byť většina z nich dosahuje i zisků...

+4/0
12.9.2011 11:16

giovanninero

Re: Železnice x silnice

Souhlasím i s rozhodnutím ministra, i s diskusním příspěvkem.  Možná by bylo zajímavé vědět, kolik km tratí zrušilo za poslední léta Německo, nebo Rakousko a čím svůj postoj zdůvodňují (i když ruší, i když neruší).

0/0
12.9.2011 13:07

Vifon

Re: Železnice x silnice

No v Bavorsku jsem toho zrušeného viděl dost. Jsou z toho např. cyklostezky.

0/0
12.9.2011 19:20

CART09

Re: Železnice x silnice

To je hezké na první pohled, ale už ten druhý prozradí pěkné díry v téhle teorii... Síť železnic ještě nezaručuje počet vleček. A bez vlečky stejně musí ten kamion dovézt zboží z fabriky na překladiště s meziskladem, a náklady letí vzhůru. A totéž následně při vykládce. Firem, které mají vlečky, je minimum, a provoz na té trati s těmi pár vagóny týdně neuživí, a to říkám jako zaměstnanec železniční spedice...

0/0
12.9.2011 13:44

OLINKOLIN

muj nazor

ano zrušil bych přejezdy souhlasim ale nestavel bych nadjezdy hezky převest auta na stavajici nadjezdy i za cenu nekolika kilometrové zajižky a to by bylo aby se na železnici nezačlo vydělávat .

Proste auto je furt podřadný neekologický prostředek a mel by se využivat pouze jako doplnek k železnici

vše je jen o lenosti lidi zvednout zadek dojit na nadraži radši sednu do auta a jedu že ??? nadavam na cenu benzínu na kolny atd ???

+1/0
12.9.2011 11:07

petr.n_22

Re: muj nazor

Pohodlnosti ? Ne, snad kromě ceny je auto výhodnější z pohledu uživatele vždy. Jede odkuk potřebuje kam potřebuje, v čas ve který potřebuje a nejkratší možnou cestou (obvykle). Třeba cesta vlakem do práce místo auta by byla pro většinu lidí zřejmě mnohonásobně delší (časově) a navíc by ji museli podřizovat selý den. Kdybych třeba já měl jezdit do práce mhd, musím vstávat min. o hodinu dříve. To si radši zaplatím provoz auta.

0/0
12.9.2011 13:26

macarát

Re: muj nazor

Tohle tak jednoznačné není. Především auto musíte také řídit, což jednak znamená, že nesmíte být ožralý, ospalý nebo zdravotně dočasně indisponovaný, ale zejména to znamená, že Vám nesmí být méně než osmnáct a více než (řekněme) osmdesát. A zatímco poslouchat rádio v autě můžete, s vyřizováním hovorů je to už na hraně, ovšem třeba vyřídit e-maily, to prostě nejde.

Dále se o auto musíte patřičně starat, i když to třeba děláte minimalisticky v tom smyslu, že dvakrát ročně zajedete do servisu na výměnu plášťů, párkrát zaskočíte na úřady atp. Praxe bývá divočejší, občas se to porouchá, občas to člověk chce nechat umýt, občas nezbývá než dohustit duše, čas od času se zdrží na benzince déle, než by chtěl a plánoval.

0/0
12.9.2011 13:44

guliverm

Jasně, prodat koleje a výtěžek rozkrást!

Jak jinak, celé generace to stavěli a pak to pod dohledem státu rozebereme na šrot a zavedeme kamiony a zpoplatníme přes soukromou firmu všechny silnice. No dovolte, u nás je pořádek, u nás se nic nesmí! Prostě nevolnictví jak za počátku Marie Terezie.

0/0
12.9.2011 10:55

vransen

Re: Jasně, prodat koleje a výtěžek rozkrást!

Určitě to nestavěli generace. Postavit vlečku někam do Horní-Dolní není zas tak složité, jak si myslíte. Navíc, ve srovnání se silnicí, je to relativně bezúdržbové. A rozkrást se to nedá, pokud si stát dá jako podmínku, že tam ty koleje zůstanou.

0/0
12.9.2011 11:03

petrph

ale to je setsakra rozdíl

Prodat to za tržní cenu pozemků, a nebo  za symbolickou korunu.Takovej "podnikatelů", co by to koupili za symbolickou korunu, vytrhali koleje, prodali je do starýho železa a potom pozemky prodali za trřní cenu by se asi našlo spousta.Teď ještě aby mezi nimi ministerstvo transparentně vybralo...:-)

+5/0
12.9.2011 10:22

666999666

Re: ale to je setsakra rozdíl

Myslím že už vybráno je, proto ten zájem ministra. ;-D;-D;-D

+4/0
12.9.2011 10:33

AAA2

Re: ale to je setsakra rozdíl

jaka je prosimte trzni cena pozemku tvaru uzke nudle kroutici se mezi polema? ;-D

0/0
12.9.2011 13:15

Bery

Re: ale to je setsakra rozdíl

Jsou tam i budovy + pozemky, tedy neni to jen uzky pruh pod koleji. Ale i ten se da vyhodne zpenezit... viz nejdrazsi cyklostezka v republice... ;-D

0/0
12.9.2011 13:26

AAA2

Re: ale to je setsakra rozdíl

budovy na lokalnich zeleznicich? ;-D ty bud uz davno slouzi necemu jinemu nebo jsou vhodne leda k demolici...

0/0
12.9.2011 13:35

Bery

Re: ale to je setsakra rozdíl

To neplati vsude, ale i kdyby byly vhodne k demolici, tak pozemek pod budovou + k nemu obvykle prilehle pozemky maji svou cenu. ;-)

0/0
12.9.2011 14:01

AAA2

Re: ale to je setsakra rozdíl

ucite - vsichni developeri se o ne servou :)

0/0
12.9.2011 14:38

Bery

Re: ale to je setsakra rozdíl

Mno, pri nakupu za 1Kc za vsechny pozemky na trati... ;-)

0/0
12.9.2011 15:32

AAA2

Re: ale to je setsakra rozdíl

... ve velice lukrativnich lokalitach ... kam ani vlak nejede ;-D;-D;-D

0/0
12.9.2011 17:31

Joey nikdy neodejde

Žádám

aby příští provozovatelé kolejí provedli takové úpravy tratě, aby na ní neomezovali automobily železničními přejezdy. Nevím proč by nás měl v zájmu svého zisku omezovat a zdržovat nějaký soukromý provozovatel kolejí.

0/0
12.9.2011 9:50

vransen

Re: Žádám

Třeba kvůli tomu, aby víc lidí jezdilo hromadnou dopravou a automobilisté se vzájemě neomezovali neprůjezdnými zácpami ;-)

+3/0
12.9.2011 10:01

AAA2

Re: Žádám

u vetsiny techto lokalek to byva tak, ze na prejezdu cekaji desitky lidi v autech aby tam pak projel sukafon s peti lidma + firou + pruvodcim.

nevim tedy kdo koho v tomto pripade vice zdrzuje...

0/0
12.9.2011 10:07

Joey nikdy neodejde

Re: Žádám

to už ale není hromadná státem provozovaná a podporovaná doprava, ale nějaký soukromý podnikatelský projekt, který má za úkol generovat zisk. Proč jste všichni takové ovce a necháte si líbit úplně všechno?

0/0
12.9.2011 10:11

ZZZZZZZZ

Re: Žádám

Jako ze vlak by daval prednost autum. Zajimava myslenka...

0/0
12.9.2011 10:17

Joey nikdy neodejde

Re: Žádám

přednost asi ne, ale ať si tam místo přejezdů postaví nějaké nadjezdy nebo podjezdy, aby neomezovali silniční dopravu na veřejných komunikacích. Proč by měl nějaký podnikatel generovat zisk za předpokladu újmy nás všech ostatních?

0/0
12.9.2011 10:23

nickless

Re: Žádám

Vy v těch autech generujete újmu všem ostatním a taky vám to nevadí. Smrad, hluk, ta vaše nafta se taky vozí po kolejích, staví se pro vás spousty cest, které nám ostatním vadí apod. Moc bych se tím omezováním neoháněl. Mně jako cyklistu automobily omezují 100x víc než vlak. Ten mě občas sveze i s kolem. Auto mě doposud s kolem žádné nesvezlo.

+5/0
12.9.2011 10:38

Joey nikdy neodejde

Re: Žádám

no ale to nemá s problémem o kterém píšu, vůbec nic společného. Já o voze, vy o koze. Běžte si brečet k ekologům.

0/0
12.9.2011 10:47

nickless

Re: Žádám

Ale vůbec to není o voze a koze, je to naprosto k věci. Nevím proč k ekologům. Ty zajímají práva žab. Mě zajímají moje vlastní práva. Rychlík mě neomezuje, ale proudy aut a smrad z nich ano.

+3/0
12.9.2011 11:11

Joey nikdy neodejde

Re: Žádám

zřejmě nechápete rozdíl mezi soukromým a veřejným. Vy píšete o smardu z aut, já o omezování veřejné silniční dopravy na úkor soukromé železniční firmy.

0/0
12.9.2011 11:57

Bery

Re: Žádám

;-D Verejnou silnicni dopravou myslite soukroma osobni auta..., ze ? ;-D

Jinak je to stejna pitomost, jako protestovat proti tomu, ze silnice objizdi tovarnu u ktere to nevadilo dokud byla statni, ale ted by se melo jezdit skrz tovarnu, protoze ji koupil soukromnik. ;-D

+1/0
12.9.2011 12:21

macarát

Re: Žádám

Tvoje auto je veřejné? 8-o

0/0
12.9.2011 13:46

Joey nikdy neodejde

Re: Žádám

Není, ale komunikace je veřejná. Je to skutečně tak obtížné pochopit?

0/0
12.9.2011 15:28

donotcrosss

Re: Žádám

takže dopravce koupí trať a bude muset postavit nadjezdy a podjezdy aby neblokoval tak 2 minuty dopravu na veřejné silnici? toti opravdu příjde normální?

0/0
12.9.2011 15:47

Joey nikdy neodejde

Re: Žádám

a kdo mluví o 2 minutách? Tys nikdy nestál na přejezdu? Když se čeká na jednokolejné trati na příjezd vlaku z druhého směru? Nebo jsou přejezdy, kde ti klidně budou posunovat vagóny a ty to můžeš tak leda se zájmem sledovat. Žijeme v Čechách a tady jak známo, je možné všechno, i to že si na tom přejezdu postaví nový majitel třeba barák. A reportéři budou točit reportáže, politici se budou bít v prsa, že to tak nenechají a nový majitel se bude jen smát.

0/0
12.9.2011 16:06

Bery

Re: Žádám

Ale on to myslel obracene... silnicari si postavi nadjezd, aby neposkozovali neci soukromy majetek tim, ze tam budou prejizdet auta... ;-)

+1/0
12.9.2011 16:17

Hate Crew

Re: Žádám

No nevím, ale co na tom křížení bylo postaveno dřív ??? Źeleznice nebo automobil? Většina tratí u nás vznikla dřív, než byl v roce 1897 postaven u nás první automobil. Takže pokud se ti to nelíbí, můžeš jménem vlastníků pojízdných gumokolních plechovek uspořádat brigágu a ten nadjezd si pro SILNICI postavit sám !!!!

0/0
12.9.2011 10:39

Joey nikdy neodejde

Re: Žádám

je nepodstatné, co bylo postaveno dříve. Doposud byly silnice i železniční tratě veřejné (státní).

0/0
12.9.2011 10:51

Salada

Re: Žádám

To je velmi podstatné. Nebo když budu chtít postavit silnici přes řeku tak řeknu správě vodních cest (nebo jak se to může jmenovat) ať si pro tu vodu udělají nějaký tunel?  To, že je oboje státu tam nehraje roli. Pokud něco projektuji, musím vzít v úvahu tu konkrétní situaci a ne projet koleje buldozerem a ať si SŽDC postaví most....

0/0
12.9.2011 12:09

donotcrosss

Re: Žádám

místo přejezdu postavit nadjezd nebo podjezd. víš jak by to bylo nákladné? kolik prosímtě přejede přejezdů za jednu cestu, že tě to tak omezuje?

0/0
12.9.2011 15:40

briza

Re: Žádám

Ale vzdyt se takovi uspechani automobiliste jako ty nemusi na nejake prejezdy ohlizet. Proste to tam s trochou adrenalinu strihnes a je to. Kdzy to budes delat dostatecne casto, casem se tvuj problem vyresi sam a uz te nikdy nic zdrzovat nebude.

+4/0
12.9.2011 10:01

Spalovač šancí

Re: Žádám

Já nopak žádám, aby správa silnic provedla takové úpravy silnic, aby neomezovaly vlaky silničními přejezdy přes železniční trať. Nevím proč by nás měl v zámu svého zisku omezovat a zdržovat nějaký soukromý provozovatel automobilu ...

0/0
12.9.2011 10:08

Joey nikdy neodejde

Re: Žádám

To je ale nesmysl - silnice jsou státní, tyto tratě budou soukromé firmy, která má samozřejmě jediný účel - generovat zisk.

0/0
12.9.2011 10:13

BMG

Re: Žádám

Ale provozovatelé silniční dopravy jsou taky soukromí. Co je mě při mém generování zisku do toho, že nějakému soukromému provozovateli automobilu při jeho generování zisku (jede třeba do práce) to vadí.

+1/0
12.9.2011 13:02







Najdete na iDNES.cz