Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

R35 chceme vést přes Český ráj, řeklo ministerstvo životního prostředí

Nové vedení ministerstva životního prostředí přestalo podporovat superseverní variantu rychlostní silnice R35 přes Železnobrodsko a Semilsko. Silnice tak nejspíš povede severní trasou, tedy přes Turnov a napříč Českým rájem k Jičínu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CZECHcz

peníze

Mělo by to stát co nejdříve a co nejkratší trasou. Stavba prodražená nesmyslným ekologickým odporem stojí hlavně nás daňové poplatníky neuvěřitelné částky. Kolikrát lidi podepíšou ovlivněný demagogií křiklounů jakýkoliv protest, jen proto co kdyby měl pán pravdu. Jenom kličkování dálnice zvyšuje zatížení přírody více než kdyby se stavělo nejkratší inteligentní cestou. První zatížení začíná jenom zvýšením obrovského množství nutné těžby na položení materiálu za každý metr navíc. Osobní a nákladní auta potom budou několik desítek let muset jezdit po delší trase, což je nejhorší příspěvek co nám tu naši ekologové zanechají. Nejenom více zanechaných exhalací za každý ujetý metr, ale i pneumatiky, výměny olejů a jejich likvidace, zimní údržba musí nakrmit i více solných prostředků do těchto metrů a hromada dalších nákladů co tu přírodu vysávají. Peníze co nás stojíte, by se dali využít třeba v nemocnicích. Nechci ani domyslet kolik miliard ekologové nás již stáli.

0/0
27.9.2011 23:45

jarwampaa

Re: peníze

když už to tam jednou vybetonuješ, NIKDY to nepůjde vzít zpět... a to nejsem žádnej ekoterorista, řepku, sluneční elektrárny a dementy, co se přivazujou před každej smrček nesnášim... ale mám rád Český ráj a jeho výhledy.

nejlepší by bylo to rozdělit: třetina republiky beton, třetina řepka a třetina zrcadla. stromy a pěknou přírodu nepotřebujeme, dyk to stojí prachy a brání ziskům!!!

+1/0
5.10.2011 20:02

ČSLA

tu dálnic je nutno vystavět

přece tu jakoby rádoby rychlostní silnici Trutnov-Hradec Králové, kde každý kilometr je obec, čili omezení na padesát, nemyslíte vážně, to je takový humor, jenom, určitě..jelikož oblast východně od Turnova je samý kopec a skála a je to oblast , kde se Český ráj(CHKO) už prakticky líbá s Jizerskými horami(CHKO) a Krkonošemi(NP), tak je nutno volit cestu bolestných , ale pro život nutných řezů. Bude to drahé, bude to bolestné, ale musí se to stát. Třeba i místy by mohla vést v tunelu, pár set metrů, aby zvěř mohla volně přecházet a veškerá příroda dál volně fungovat, proč ne..ale je nutné tu řez udělat. Stávajíc stav je...ABSOLUTNĚ ŠPATNÝ.

+1/0
19.9.2011 19:57

ČSLA

Re: tu dálnic je nutno vystavět

pardon, motám Turnov za Trutnov..samozřejmě myslím rychlostní silnici číslo 35-442..Turnov-Hradec Králové

0/0
19.9.2011 19:58

Kecálek

Ministerstvo pro konečné řešení problémů s ŽP

RvEURv

0/0
19.9.2011 11:52

Mr.Kef

není třeba..

Jezdím pětatřicítkou až za Olomouc a nemám zrovna pocit, že část Turnov - HK by byla tou nejvytíženější.

Cesta Liberec -  Hradec trvá většinou kolem hodiny a půl. Myslím, že by v pohodě stačilo dodělat pár obchvatů větších obcí, malé a krátké zabezpečit a zrychlit průjezd. Každých 8 km vytvořit extra pruh pro předjíždění, střídavě pro jeden a druhý směr. 

Je ale pravdou, že důvodem proč rozšířit 35 do 4 jízdních pruhů není až tak současný provoz, jako vytvoření alternativy k D1, kterou při cestě "na čas" raději nevyužívám.

To ale pak nezáleží jen na tomto úseku. Dalších 100 km je to z HK do Mohelnice. O tom se zatím ale vůbec nemluví. A co Svitavy - Brno. Taky by to bodlo...a dalo by se pokračovat..

0/0
16.9.2011 18:22

zetkaa

Re: není třeba..

Máte pravdu, že tento úsek není zdaleka nejvytíženější. Proto byl také v novém harmonogramu výstavby sítě dálnic a rychlostních silnic odsunut daleko za rok 2025. Co se týče harmonogramu výstavby R35, tak prioritou je samozřejmě spojnice Hradec Králové - Olomouc (resp. Sedlice/Opatovice - Mohelnice), který by se měl začít stavět co nejdřív. Teprve po něm následuje úsek HK - Jičín (resp. Úlibice) a spojení z Úlibic do Ohrazenic je navrženo k realizaci jako poslední. Do té doby budou určitě k dispozici nová data ze sčítání dopravy a ukáže se, zda bude rozumnější budovat dvoupruh (s rezervou) nebo rovnou čtyřpruh. Každopádně vedení trasy mezi dvěma částmi Českého ráje by mělo maximálně respektovat krajinný ráz a přírodní hodnoty území.

+1/0
19.9.2011 10:39

Dukáty dám na podporu cenzury

To jsou fakt levouni, ti pohůnci na ministerstvu...

Ještě že je státní kasa prázdná a hned tak brzy se nic nehne.

Jenom chudáci lidi, protože se to dá jako koridor do územního plánu a 20 let si v trase silnie v pásu širokém asi 1,5 km nikdo ani neškrtne ;-O;-O;-O

0/0
16.9.2011 12:25

papazian

Šílené ministerstvo!

Nejde mu o životní prostředí!

0/0
16.9.2011 12:07

macarát

Ani metr!

Nejdřív splatit státní dluh!

0/0
13.9.2011 18:37

Jerry Fletcher

Re: Ani metr!

Jsou Vám aspoň v hrubých rysech známy základní zákonitosti veřejných financí a pojem investice nebo cash flow? V tomto státě, kromě státu samotného, je jen velmi málo firem, které by nikdy neměly provozní úvěr a to neznamená, že ho nikdy nesplatí.

Jakkoliv chápu Váš zápal pro vyrovnané finance, v tomto případě bychom dodržováním této zásady byli zaostalým ostrůvkem uprostřed Evropy.

+2/0
13.9.2011 18:48

Bezi

Re: Ani metr!

a umíte to říct i česky nebo máte jen naučené fráze?

0/0
14.9.2011 8:09

Jerry Fletcher

Re: Ani metr!

Přestože je to trochu laciný útok, pokusím se Vám to vysvětlit: pokud bychom trvali na vyrovnaných státních financích, zatímco si všichnio ostatní půjčují a investují do infrastruktury, daňových úlev atd., kde si myslíte, že budou firmy vyrábět, zaměstnávat a z mezd odvádět daně? Je to jako když si firma koupí výrobní halu na úvěr. Principiálně je to úvěr, ale tato investice se zaplatí sama díky tvrobě hodnot jejím využitím. Tím nehodnotím, na co všechno se ve skutečnosti státní dluh dá využít a využívá. To k tomuto tématu.

K první větě: ve státních financích jde hodně i o cash flow, ale od první půjčky se do výše cash flow promítá i dluhová služba, takže to není tak, že každý rok přibude dluh ve výši státního deficitu, protože část výdajů státu slouží umořování předchozích dluhů. A když se splatí, nabere se další, hodně zjednodušeně by se to dalo popsat jako revolvingový úvěr.

Už je to jasné, nebo -  jak se říká v té reklamě?

Fráze v tom nebyla ani jedna, vážený.

0/0
14.9.2011 20:40

Jerry Fletcher

Úplně zbytečný článek

Kdo si pamatuje témata "Valík", "východní a severní část Pražského Okruhu" (to už je pojem), "D8", "D3", "R52", tak si snadno spočítá, že R35, pokud tedy vůbec, se bude stavět někdy mezi rokem ...... a ...... (opravdu se to těžko odhaduje).

0/0
13.9.2011 17:33

zdeseny obcan

Re: Úplně zbytečný článek

R/35 slibuji uz dobrych 15 let. Nekolik ohlasenych terminu dostavby jsme uz prosvihli. Dokonce uz za komunistu, v 70. letech se planovalo rozsireni I/35.

0/0
13.9.2011 18:31

Jerry Fletcher

Re: Úplně zbytečný článek

No právě... a ještě x let slibovat budou. Nejdřív se pětkrát změní dopravní koncepce, pak se zruší šest výběrových řízení, pak nějaký snaživý úředník sundá nástěnku na ministerstvu o dvacet tři minuty dřív a ekotýpci budou mít deset let rej. Takže ode dneška tak za 25 nebo víc let by mohlo existovat nenapadnutelné stavební povolení.

+1/0
13.9.2011 18:35

Lev----z_Rožmitálu

ono by to šlo

kdyby se ta dálnice zapustila pár metrů do země tak aby nebyla vidět a přes ní se postavily mosty tak aby co nejméně narušila přesuny z jedný půlky na druhou

0/0
13.9.2011 17:04

Norkey

Re: ono by to šlo

Úplně by stačilo, kdyby byly kolem vzrostlé stromy.. jestli se začne stavět v 2020, tak už by jich mohli teď pár vysázet ať to stihne za těch 10 let trochu povyrůst. :)

0/0
13.9.2011 17:20

Davidxyz

Re: ono by to šlo

Takto se měla stavět východní část pražského okruhu. A k zářezu navíc ještě protihlukové náspy a na vrcholu zdi. Přesto to ekoteroristi zablokovali.

0/0
13.9.2011 18:13

kobrik

Kdyby jste věděli

Tak tahle dálnice je naprosto bezpotřebná! Copak jste neslyšeli ekologa Korytáře?? Podle zprávy určené Bundeswehru je jedním z hlavních budoucích problémů nedostatek ropy. Je tedy otázkou, jak dlouho ještě může silniční doprava narůstat! Takže vlastně až by se dostavěla tahle dálnice, tak tu už nebudou auta! ;-D;-D;-D;-D!!

+1/0
13.9.2011 16:40

irxx

Re: Kdyby jste věděli

něco jako biomasa?

0/0
13.9.2011 16:49

Lev----z_Rožmitálu

Re: Kdyby jste věděli

na to nemusí dojít ropa

bude stačit krach finanční sféry kterej přinese konec veškerých elektronických peněz a naprosto nulový přísun úvěrů

a kolik lidí má na takový auto v hotovosti? a kolik lidí na něj bude mít když se položí 80% podnikání?:-P

plus ti co auto mají nebudou schopni ho udržet v provozuschopném stavu pokud to nebude nějaká stará 120 kterou si opraví sami na koleně a jezdit bude na pomalu všechno co trochu hoří;-)

+1/0
13.9.2011 17:07

kobrik

Re: Kdyby jste věděli

Co jste to napsal za hovadinu?? Kdyby se stalo to co píšete, tak auta nejsou naprosto potřeba - jediný co by bylo potřeba je AK 47 atd. Tohle nastat nemůže :)

0/0
13.9.2011 20:13

neverleft

no tak kdyz je ta jizni nej...

tak proc jdou pres mrtvoly severni variantou?????? Ja jsem v klidu, ta silnice jeste za dvacet let stat nebude.[>-]

0/0
13.9.2011 16:36

irxx

Re: no tak kdyz je ta jizni nej...

kdo se odvážil říci, že jižní je nej? chtěl bych vidět toho smělce...

0/0
13.9.2011 16:49

Ritan

Re: no tak kdyz je ta jizni nej...

Je nejlevnější ( to napsal i smělý autor článku ), současně řeší i průšvih s tahem Jičín - Mladá Boleslav. Je nejšetrnější k oblasti Českého ráje ( mapa pomůže ). Problém s jižní variantou je ten, že by se takřka nemuselo stavět v libereckém kraji - tudíž by se nenapakovaly tamní firmy. A Liberečáci mají dost vlivný hlas.

0/0
13.9.2011 17:03

Norkey

Re: no tak kdyz je ta jizni nej...

Nesouhlasím. Jednak bych nikdy nejel z Německa, LB do HK přes MH a SO, je to hodně z ruky. MB taky kapacitně stačí stávající silnice na Jičín s tím že je potřeba postavit jeden dva obchvaty (viz pozn.). Navíc je oblast od Valečova přes Kost až po Jičín minimálně stejně aktraktivní jako oblast mezi Sedmihorkami a Libuní, osobně v tom nevidím rozdíl. Naopak by mě mrzelo, kdyby tamtudy měla dálnice vést.. Pozn.: Obchvaty by koneckonců ani nebyly potřeba, třeba v Rakousku se v obcích jezdí 50 jenom výjimečně - takže by stačilo zvýšit rychlost na 70, opravit a zlepšit bezpečnost na těch několika úsecích, levné a účelné.. nestavěním zbytečných obchvatů a kruhových objezdů by se dalo ušetřit dost a použít to jinde, stačí jenom chtít..

0/0
13.9.2011 17:17

Ritan

Re: no tak kdyz je ta jizni nej...

1) jel bys, pokud by tam byla dálnice. Je to zhruba o 13km delší.

2) JC - MB zatím kapacitně stačí, akorát je blbě udělaná a úseky okolo Sobotky jsou místy "o hubu". V okamžiku, kdy by byla zprovozněna trasa HK-JC ( bez níž to celé nemá smysl ), stačit přestane.

3) z Kosti by silnice vůbec nebyla vidět, to je bokem. Obchvat Bosně a Kněžmosti by šel druhou ( jihozápadní ) stranou ), jinak to tam asi ani nejde, takže Valečov a masiv Mužskýho by to nijak zvlášť nepoznamenalo.

Rozdíl je v tom, že mezi Libuní a Sedmihorkami přetneš ( dopravně i vizuálně ) linii mezi Kozákovem, Kozlovem a Táborem na straně jedné, Hrubou Skálou, Troskami a dál až vlastně Prachovskými skalami na straně druhé. Jižní varianta nic nepřetíná, jihozápadně od Kněžmosti jsou "pole a nic" ( ve srovnání, jinak je tam taky hezky, to je pravda ).

4) severní varianta bez obchvatů Libuně, Újezda asi i Kněžnic je nesmysl,  rozšířit tam silnici moc nejde, pokud třeba nechceš zbourat v Libuni kostel.

0/0
13.9.2011 17:54

mana-žer

Re: no tak kdyz je ta jizni nej...

1) nejel!

3) vždycky se něco přetne! ve většině aj v tomhle případku přetne stejně už přetnutý

5) pokud stavět, tak jedině včetně protihlukových valů nebo zdí nebo zahloubení do terénu (dražší ale nutný)

6) podobný problém řešili svýho času v NSR z Kemptenu na Mnichov. Zarudlá hlava rozhodla, že 2-3proudá s mimoú křížením musí stačit. Stala se z toho silnice smrti !!!, kterou teď a v budoucnu stejně neustále rozšiřují. Zarudlou hlavu už maj příbuzný v pixle na sekretáři

0/0
13.9.2011 23:47

irxx

Re: no tak kdyz je ta jizni nej...

smělý autor ovšem také zcela vyjímečně popravdě píše, že pro střední čechy je to mimo mísu a že to vůbec neřeší. Co se týká trapného klišé o pakování libereckých firem, připomenu, že investorem není liberecký kraj, ale stát, prostřednictvím sfdi, potažmo řsd. ostatně Skanka, Metrostav, Veolia....to jsou pokud vím pražské firmy, resp se sídlem v Praze. Šetrnost k Českému ráji? to není o tom kudy, ale o tom jak!

0/0
13.9.2011 17:39

Ritan

Re: no tak kdyz je ta jizni nej...

neřeší, protože se jich to (zatím) netýká. - Subdodávky atd., nebudeme ze sebe navzájem dělat blbce. - No, pustit někam "šetrně" severojižní tranzit asi moc nejde, bez ohledu na to jak. Minimalizovat škody samozřejmě lze, ovšem stojí to nemalé peníze, které určitě raději někdo uvítá ve své kapse. A část z nich rád pustí do kapsy jiné, aby nebyly zbytečné problémy.

0/0
13.9.2011 18:06

irxx

Re: no tak kdyz je ta jizni nej...

já z vás nic nedělám, na to si stačíte sám

0/0
14.9.2011 20:17

irxx

zavádějící titulek článku, úmysl nebo mizerná novinařina?

fakt, že ani metr silnice nepůjde chko Český ráj je pravdou, proč tedy?

0/0
13.9.2011 16:31

Ritan

Re: zavádějící titulek článku, úmysl nebo mizerná novinařina?

titulek je pravdivý, jen Ty jsi líný podívat se na mapu. Silnice nepůjde přes CHKO ČEský ráj, ale bude v prostoru Geoparku UNESCO Český ráj  kličkovat mezi jednotlivými chráněnými územími.

0/0
13.9.2011 16:37

irxx

Re: zavádějící titulek článku, úmysl nebo mizerná novinařina?

tak co je na něm pravdivého?

0/0
13.9.2011 16:44

irxx

Re: zavádějící titulek článku, úmysl nebo mizerná novinařina?

a nebude kličkovat, využije koridoru, který tam moudrý pan Pelc zanechal když se dělala hranice druhé části chko

0/0
13.9.2011 16:45

Ritan

Re: zavádějící titulek článku, úmysl nebo mizerná novinařina?

Taky doufám, že nebude kličkovat, protože nebude vůbec. - Opravdu nejdříve nastuduj nějakou podrobnější mapu, než se pustíš do diskuse s někým, kdo tu zná "každou mez" ...

0/0
13.9.2011 16:57

irxx

Re: zavádějící titulek článku, úmysl nebo mizerná novinařina?

aha, pán nebo dáma je zdejší...to já taky, takže zkusíme to bez těch trapností a keců, ok?

+1/0
13.9.2011 17:41

Ritan

Re: zavádějící titulek článku, úmysl nebo mizerná novinařina?

ok, ale jestli jsi taky zdejší, tak víš, že u Rovenska to trochu o kličkování je ( čímž neříkám, že tenhle kousek by se nedal rozumně vyřešit ).

0/0
13.9.2011 18:26

Norkey

sever

Supersever byl dobře vymyšlenej, zejména pokud jde o množství tunelů a mostů na trase = takřka nulový negativní vliv na okolní obce a přírodu. Naopak by došlo k napojení řady významných obcí na hlavní tah - stačí se podívat jakým významným místem se stal Turnov díky dálniční křižovatce a jak absence téhož uškodila třeba v Semilech..

Je ostuda, že většina okolních států vesele staví nové dálnice nebo spojky, zatímco u nás se o tom leda tak ""diskutuje"". Chce to míň keců a obstrukcí a víc myslet.. !

+1/0
13.9.2011 16:10

irxx

Re: sever

mně se to zdá monstrózní...superdrahé, ale že by to asi bylo pro Semily živá voda, možná ano, ale myslím že tam o to nestojí...

0/0
13.9.2011 16:17

Ritan

Re: sever

1) tak superdrahé, že je obtížné to uměle předražit a napakovat se  ... to už by nešlo ufinancovat

2) města o to opravdu nestojí

0/0
13.9.2011 16:20

dropa

A proč to nevedou z Jičína přes Starou Boleslav?

A také všechny silnice mezi zjednosměrnit a vytvořit neprůjezdné oblasti!!  To se při jejich logice přímo nabízí... 8-o

0/0
13.9.2011 16:02

Ritan

opravte si titulek u fotografie

Panna a Baba jsou právě věže Trosek a jsou čedičové. Pískovcová skalní města jsou všude okolo, jednotlivé věže také mají své názvy, ale ani my místní je většinou neznáme z hlavy, krom několika nejvýznamnějších.

Jinak doufám, že se R35 v Českém ráji nedožiju - současná "pětatřicítka" je tak "nechutně přetížená", že po ní klidně jezdím na kole. Betonová lobby chce prostě nakrmit ...

Jižní varianta sice také není ideální, ale vzhledem k tomu, že tah z Jičína na Sobotku je stejně potřeba předělat ( viz nedávné články o tragických malérech tam ), asi nejrozumnější. Opravdu problém je silnice mezi Jičínem a Hradcem, takže předpokládám, že začnou chytře nejdřív stavět mezi Turnovem a Jičínem, nalákají sem tranzit Liberec-Morava a na hradeckou už nezbydou peníze. To pak bude tóčo, že si ho nedovedu představit. I když vlastně dovedu.

0/0
13.9.2011 15:47

velkyblanik

Panna a Baba

Není te popisek k fotce Trosek trochu kravina?

0/0
13.9.2011 15:36

irxx

to zase bude kravál

"dálnice Českým rájem" , je jedno z nejdemagogičtějších tvrzení NGO navázaných na krajské opoziční partaje. pořád stejné lži, pořád stejní lidé, pořád stejná neschopnost oponovat jinak než "revolučním" křikem. politizace problému, který neodvratně směřuje ke stejnému balastu jako D8, kde se obalamucená veřejnost stavěla proti stavbě a dnes nedočkavě čeká, kdy se dálnice otevře. Protože situace v obcích je už zoufalá. Jen ta dál soudružky aktivistky, pozvěte si senátora Štětinu, toho co ho hní BIS, on je jeden z těch důvěryhodných, kterým všecičko uvěříme, a nebo pana Pelce, který se zasadil o současné hranice obou částí  Českého ráje, právě kvůli silnici, aby dnes stál v čele "odbojářů" šmankote, neotraujte už s tím.

0/0
13.9.2011 15:11

HuLarus

Re: to zase bude kravál

Psát, že "situace v obcích je zoufalá" je demagogie. Přes daný úsek jezdí 7-8 tisíc aut denně. V Litomyšli nebo Plané nad Lužnicí je to přes 20 tisíc denně. Tím neříkám, že tam (mezi Turnovem a Jičínem) už dávno neměly stát obchvaty.

0/0
13.9.2011 15:15

irxx

Re: to zase bude kravál

kdo řekl, že nemůže být ještě zoufalejší? a na ténudli, které se říká R35 je i 5000 hodně...a o zoufalství by mohli mluvit ti co tam žijou...co vy?

0/0
13.9.2011 15:19

HuLarus

Re: to zase bude kravál

Já bydlím 50 metrů od silnice, po které jezdí 16 tisíc aut denně (dvojnásobek diskutované trasy) a když jedu kamkoliv, musím přes most široký jako I/35, kde jezdí 38 tisíc aut denně. To ze mě nedělá experta a je to irelevantní. Ale když to chceš vědět...

0/0
13.9.2011 15:27

HuLarus

Re: to zase bude kravál

Sorry, koukal jsem na starý čísla, podle nových je to 25 tisíc a 42 tisíc.

0/0
13.9.2011 15:31







Najdete na iDNES.cz