Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další soupeř pro České dráhy: přichází rakouský WestBahn

Českým drahám opět přibude konkurence. Do Česka vstupuje další železniční dopravce, i když zatím jen s autobusy. Rakouská společnost Westbahn, která od prosince začne jezdit mezi Vídní a Salcburkem, spustí od 11. prosince také pravidelnou linku mezi Lincem a Prahou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

falda

Ta společnost inzeruje,

že má od prosince 2011 zahájit taktovou železniční dopravu mezi Vídní a Salcburkem a také několik autobusových linek, včetně té do Prahy. Autobusové linky jsou okrajová záležitost, mají vést trasami, kudy nejezdí vlaky, a jezdit asi dvakrát denně. U zmíněného vlakového spojení společnost tvdí, že jízdné v 1. třídě bude levnější než ve 2. třídě u konkurence (patrně Rakouské spolkové dráhy - ÖBB). Nechápu, jak k něčemu takovému mohlo dojít zrovna v Rakousku, v celé západní Evropě nevím o soukromé společnosti, která by byla vpuštěna na nejlukrativnější spoje, provozované státním dopravcem. Nicméně pokud by tato "konkurence" přinutila státní dráhy ke zlevnění jízdného, které je pro jednotlivé jízdy skoro v celé západní Evropě dost vysoké, pak by možná mohla mít i své opodstatnění.

0/0
15.9.2011 8:22

PepaK

Re: Ta společnost inzeruje,

WestBahn nebude mít ve svých vlacích 1. a 2. třídu. Bude jen jedna třída, která má komfortem odpovídat první a cenou druhé třídě.

0/0
15.9.2011 13:10

tarten

Re: Ta společnost inzeruje,

"nevím o soukromé společnosti, která by byla vpuštěna na nejlukrativnější spoje"

Dejme tomu, že něco nepočítáte. Ale jinak máte pravdu v tom, že odpor proti železniční liberalizaci je po celé Evropě velký, časy se ale mění.

0/0
15.9.2011 15:12

B-25

Tak nevím...

Jen co přešli výpravčí od ČD k SŽDC - rojí se zprávy o Jančurovi, Paštika Expresu... rušení rychlíků, odprodeji tratí.

Výsledek? Guláš...

0/0
14.9.2011 22:59

tarten

Re: Tak nevím...

O paštikářovi se toho zas tak nerojí. Slyšet je hlavně Jančura, co si vidí do huby podstatně méně, než je zdrávo, ale celkově bud mít vliv nakonec přecijen pozitivní. Protože není třeba pochybovat, že vyjede a také už teď přinutíl ČD se nad některými věcmi zamyslet. Třeba nad éšopem a čistotou.

0/0
15.9.2011 15:16

p_n_2

Re: Tak nevím...

Ale řekl bych, že už se v poslední době hodně mírní co se týká vyjadřování na téma ČD, bývalo hůř a nadělal si tím zbytečně nepřátele (i když často měl i pravdu)

0/0
16.9.2011 0:30

Leinad

Re: Tak nevím...

Také bych se podíval na změny ČD, které se za těch pár let od jeho výroků staly. Faktem je, že ČD nabízí něco jiného, než dříve, mimo jiné protože na Liberecku musely vyhrát konkurz a v ostatních krajích přesvětit voliče o tom, že konkurzy na 10-15 leté smlouvy nejsou nutné.

0/0
16.9.2011 5:12

Witty1

To zni dobre,

na vanocni trhy do Lince za 500-..to bych asi vyuzil

0/0
14.9.2011 19:03

kotec

Re: To zni dobre,

Ono už to i dneska jde levněji, jen se musí koupit jízdenka zpáteční Praha - ČB (cena 404 Kč bez In karty, 303 Kč s kartou) a z ČB tzv. Sport karta Vltava Dunaj, která platí 4 dny a dokonce nejen jako zpáteční do Linze, ale lze ji použít třeba i pro cestu ČB - ČK - Nové Údolí, Rybník - Lipno n. Vlt. a v Rakousku z Linze do Schlagelu (každou trať jde projet během těch 4 dnů jen jednou tam a jednou zpátky) . Tahle karta stojí kupodivu jen 16 EUR (= 400 Kč) bez In karty a 8 EUR (= 200 Kč) s In kartou. Tím se jde dostat na zpáteční cenu 804 Kč bez In a 503 Kč s In, což je obojí o dost méně než navrhovaných 38 EUR = 950 Kč. Jen se o tom bohužel moc neví.

Ještě větší slevy lze dosáhnout koupí přes E-shop jako Sporotiket, kde se 7denním předstihem se dá dostat na jednosměrnou jízdenku do ČB za 140 Kč bez in karty a 110 s kartou, což je tedy za zpáteční do ČB 280, resp. 220 a celkem zpáteční do Linze jen 680 bez in karty a 420 s kartou (7denní předstih mi u cesty na trhy zas nepřijde tak moc)

0/0
14.9.2011 22:46

p_n_2

Re: To zni dobre,

To je přesně politika ČD - proč to dělat jednodušše, když to jde složitě.

+1/0
16.9.2011 0:29

Leinad

Re: To zni dobre,

Proč mi pokladní na nádraží na "chci nejlevnější jízdenku odtud do XX, jedu dne YY.ZZ" nevykombinuje podobnou věc sama? Proč se mi několikrát stalo, že na "jedu za týden Praha-Červenka" nabídne pokladní něco dražšího, než "sporotiket Praha-Olomouc"? Proč podobně e-shop ČD nevydá na zadání startu a cíle cesty nejlevnější nabídku?

0/0
16.9.2011 5:20

falda

Re: To zni dobre,

Dnes to jde přímým rychlíkem s In-kartou za 548 Kč, to už není zase takový rozdíl. A jsou i mnohem levnější varianty, hlavně při skupinové jízdě (viz příspěvek výše)

0/0
15.9.2011 8:26

tarten

Re: To zni dobre,

Využijte. Teda za 477 Kč SporoTiket na přímý vlak, pokud to teda náhodou nechcete dělat levněji ale poněkud složitě jako Kotec.

0/0
15.9.2011 15:22

tarten

Re: To zni dobre,

Sorry, překlep. 472 Kč.

cd.cz/eshop2g

0/0
15.9.2011 15:25

Gilth

Blazni...

"...či bezplatným samoobslužným nápojovým automatem"... Jsem zvedavej jestli si to driv rozmysli a nebo diky tomu zkrachujou... Ocividne netusi co udela s cechem slovo zdarma...

0/0
14.9.2011 17:01

Dr.Onufrakova

Jednoducho im zadarmo nezastaví na cikpauzu

0/0
14.9.2011 17:19

V.Poustka

Re: Blazni...

hlavně aby lidi vraceli ty hnědé podšálky

0/0
14.9.2011 17:50

Falewick

Re: Blazni...

dvanáct..!

0/0
14.9.2011 18:46

falda

Ta společnost

bude provozovat vlaky mezi Vídní a Salcburgem společně s Rakouskými spolkovými drahami? To se tam asi museli poučit od nás.

0/0
14.9.2011 16:58

Jozxyqk

ČD vs. ostatní

tam kde ČD "nepotřebují" konkurenci, tak se hrnou všichni, ale tam kde by byla potřeba (regionální spoje) se nikdo nepohrne, protože to není tolik výdělečná činnost :-/

+1/0
14.9.2011 16:49

tučňák v exilu

Re: ČD vs. ostatní

Samozřejmě že není, když tam dráhy dostaly přiklepnutý monopol...

0/0
14.9.2011 17:58

Bennu

Re: ČD vs. ostatní

Tak proc teda kraje uzavrely s CD 10 a 15lete smlouvy? A hlavne paradoxne ve chvili, kdy se zacalo mluvit o konkurenci?

A jeste k vydelecnosti regionalnich spoju. Vidim a lokalnich autobusovych linkach, ze o ne zajem je. A to i zahr. spolecnosti, protoze jsou dotovany lokalnimi samospravami, ktere je proste chteji. Takze ai tak :-)

+1/0
14.9.2011 18:33

tarten

Re: ČD vs. ostatní

Mimo jiné protože se jim na převzetí dopravy v podstatné části kraje zrovna moc soukromníků nehrnulo. Přesněji řečeno žádný. A uteče ještě dost vody, než toho nějaký soukromník bude schopen. A na méně než 10 let to nemá cenu. Chyba byla už v tom, že desetileté smlouvy nebyly kvůli nekoncepčnosti ministerstva už dávno, protože už by pomalu mohly končit a liberalizace by se mohla rozjíždět. Takhle se rozjíždí jen v nákladní a v dálkové dopravě.

0/0
15.9.2011 15:39

Leinad

Re: ČD vs. ostatní

Jak víte, že se soukromníci nehrnuli, když konkurzy nebyly?

Jančura udělal brajgl ( http://www.studentagency.cz/pro-media/tiskove-zpravy/SA-podava-trestni-oznameni-na-hejtmany.html ) na některých tratích, které ČD nechtěli, jezdí soukromníci(Šumperk-Velké Losiny,....) na Liberecku sice konkurz vyhrály ČD, ale daly jinou nabídku, než tam, kde konkurzy nebyly.

0/0
16.9.2011 5:29

Bob-an

Re: ČD vs. ostatní

No tak zrovna pro CD jsou regionalni spoje vydelecna cinnost, z ktere zatahuji ztratu na dalkovych spojich (hlavne pendolino)

0/0
14.9.2011 20:13

pufina

mankote

to jako ten autobus bude jezdit po nqašich silnicích;-D;-D;-DA vůbec co je s těmi našimi lokomotivami co nám Rakušáci zabavili,nějak mi uniklo jestli už je vrátili

0/0
14.9.2011 16:39

uran235

Re: mankote

Chteli misto toho vratit Siemensy, ale to jsme jim zatrhnuly ;-)

0/0
14.9.2011 18:01

tarten

Re: mankote

Žádné lokomotivY nám Rakušáci nezabavili, a vám už vůbec ne. To jen určený soud (určený pravděpodobně smlouvou) zadržel jednu lokomotivu společnosti s nevyjasněným kyperským vlastnictvím, protože neměl trpělivost s jejími dlouholetými obstrukcemi a schováváním se za právní oponu našeho banánistánu.

0/0
15.9.2011 15:33

Lukas1000

tak

a zeleznicari nebudou mit co zrat ...

0/0
14.9.2011 15:19

Si0 po 4. zákazu

Re: tak

no nevím, ty autobusy ... Autobusáci většinou nemají rádi, když se chodí na jejich záchod. Ve vlacích to nebývá problém.

0/0
14.9.2011 15:24

V. H.

Re: tak

Jak se pozná, že to autobusáci nemají rádi? Zatím jsem v linkovém spoji nezažil, že by řidič na použití záchodu nějak reagoval. Ve vlaku je to loterie - někdy je záchod čistý, jindy jen pro otrlé.

0/0
14.9.2011 15:53

computer

Re: tak

Zkus se vy... u Jančury do Budějic.

0/0
14.9.2011 15:55

V. H.

Re: tak

A co se stane? Opravdu se mi nechce jezdit do Budějovic, abych si to vyzkoušel...

0/0
14.9.2011 16:28

mana-žer

Re: tak

než si vyprosíš klíče, autobusák jde první a ty se zatím

0/0
14.9.2011 16:49

Si0 po 4. zákazu

Re: tak

V mezinárodních vlacích je to loterie???

0/0
14.9.2011 17:15

Funk

Re: tak

Co je tohle za hlášku? Železničáři se maj hlavně snažit aby byli konkurenceschopní, což někdo bohužel spíš ve vedení hrubě zaspal... Tady ty dobytkáče co křižujou republiku jsou k smíchu...

0/0
14.9.2011 15:26

akleen

Re: tak

Nene, od 89 se ta strida jen jeden prospechar za druhym. Nemaji duvod se snazit, satt zase neco naleje a hlavne kamion lobby plati lip.

0/0
14.9.2011 15:32

tarten

Re: tak

Náhodou pod "prospěchářem" Žaludou se to docela hnulo. Ať už na tom má reálnou zásluhu kdokoli.

0/0
15.9.2011 15:43

1000101111001011

Re: tak

To není problém vedení. Kdokoli občas zažívá to, co si ČD představují jako moderní dopravu ví, že ta protivná odborářská pakáž skutečně není složena z top managementu.

0/0
14.9.2011 15:48

Lukas1000

Re: tak

je to parafraze na Pelisky a plaastovy sklenicky ...;-D

0/0
14.9.2011 16:01

Neregistrovany

Re: tak

Haha, čd je stále komunistický podnik, který si platíme všichni, i kdyby s nimi nikdo nejezdil. [>-]

0/0
14.9.2011 15:49

phi

Re: tak

no hlavne, ze dalnice si neplatime :)

0/0
14.9.2011 15:57

tarten

Re: tak

Jo tak 163 000 000 cestujících ročně není nikdo. No, pobavil jste.

0/0
15.9.2011 15:46

Leinad

Re: tak

Kolik by to bylo při existenci reálné konkurence, nedotování úvěrů na nákup jednotek Pendolino ani dalších věcí, konkurzech na základní dopravní obslužnost(a nedotování potencionálně ziskových spojů)? Co když se přidají ještě třeba výpravčí čí výhybkáři zaměstnaní u ČD nebo nádražích budov v majetku ČD, "těsně" po vzniku SŽDC? Tipuji, že by to nebylo o moc méně, ale byli by (cestující) trošku spokojenější.

0/0
16.9.2011 5:48

phi

Re: tak

ale budou, ze je tu zajem o tri ctyri lukrativni trate neznamena, ze CD nebude jezdit mezi Berounem a Rakovnikem. treba ....

0/0
14.9.2011 15:56

crazycarmen

Re: tak

tak nevim, ta vyhoda, ze jejich rodina ma jizdne po cele CR a po nekterych evropskych statech zcela zadarmo, ta se mi zda prehnana.

otec me kamaradky pracuje u drah, a cela rodina si kazdy rok jezdi zadarmo vlaky az do italie, tak si nemyslim, ze by primo nemeli co "zrat" :-/

uz se tesim na Regio Jet ostrava-praha, s mistenkou v cene, CD nekdy daji cely vagon tzv. "expresnich" mistenek, takze nevite jestli tam nekdo prijde nebo ne, a pak treba jedete tri hodiny na stojaka, i kdyz jste na zacatku sedel ;-€

0/0
14.9.2011 16:33

Leinad

Re: tak

Tak proč si místenku nekoupíš ty?

0/0
16.9.2011 5:06

Si0 po 4. zákazu

Nařídil bych,aby řidiči zahraničních linek u nás uměli česky

pro bezpečnost cestujících - třeba různá upozornění v češtině na dodatkových tabulkách dopravních značek. Taky aby se všude dokázali domluvit bez tlumočníka.

0/0
14.9.2011 15:10

JayVandermark

Re: Nařídil bych,aby řidiči zahraničních linek u nás uměli česky

;-D Proč ne, a např. rakouský řidič v Maďarsku maďarsky.

0/0
14.9.2011 15:13

Si0 po 4. zákazu

Re: Nařídil bych,aby řidiči zahraničních linek u nás uměli česky

To už bych nechal na Maďarech.

0/0
14.9.2011 15:22







Najdete na iDNES.cz