Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda dá krajům 300 milionů na vlaky, škrtání v řádech bude malé

Vláda nejspíš příští týden odsouhlasí dotaci 300 milionů na regionální vlakovou dopravu. Ministr dopravy původně pro kraje požadoval 800 milionů, nakonec se ale spokojí s nižší částkou. Většinu chybějících peněz by měly nahradit kraje, České dráhy a SŽDC, nehrozí proto razantní škrty v jízdních řádech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.n

Proč nejezdím vlakem !

Jezdím do práce cca 20km - vlak je o 30% dražší než autobus , v zimě je ve vlaku mnohdy na sedadlech jinovatka , zpoždění  , špína .......... prostě nemám nervy na takové sado - maso !!!

Navíc - po změně jízdního řádu je spojení úplně na how...... za komančů jsme se v pohodě dostali na směny do okresního města - dnes - ráno dělám od 6:00 - a tenhle vlak zrušili - takže - buď pojedu v 4:20 nebo školním v 6:30.......odpoledne končím v 14:00 - a nejbližší vlak jede v pozitivních 16:50 .Odpolední směnu ani noční nemá smysl řešit , protože poslední vlak jede v 19:40........Tak pro koho jezdí tyhle vlaky - no pro lidi , aby si přes den v pohodě dojeli pro svoje dávky na sociálku !!!

0/0
15.9.2011 5:02

Ruda Pivrnec

Re: Proč nejezdím vlakem !

Jinovatka na sedadlech? Kolikrát jste to zažil? Troufám si říct, že "mnohdy" určitě ne! A co se týká jízdního řádu, stěžujte si na KÚ, ten místní spoje objednává a často si přímo určuje, kdy který vlak má jet a který ma kde čekat či nečekat na přípoje. Tenhle váš pláč je na úrovni hospodských keců...

0/0
15.9.2011 18:58

Bery

Otazka rychliku zustava...

Pokud ale dojde na redukci rychliku (na tom se zatim asi nic nemeni), tak tyto spoje budou misto statu muset provozovat kraje ve forme SP vlaku. To by bud znamenalo narust spoju a penize budou stejne chybet, nebo vyraznejsi redukci jinych vlaku a autobusu. Takze skrtani v radech bude tak jako tak pomerne vyrazne...

0/0
14.9.2011 16:56

Franta z hor

Re: Otazka rychliku zustava...

Ve zprávách na ČT1 říkali, že skončí rychlíky jen v relaci Pardubice-Jihlava a Chomutov-Lužná (tam MD objednává část spěšňáků - nic jiného tam nejezdí - a část kraj, tak snad kraj zafinancuje i ty zbylé, uvidíme). Jinde se rychlíky rušit nebudou. Tedy ani v relacích Krnov-Jeseník, Nový Bor-Rumburk, Turnov-Harrachov atd. kde měly zaniknout úplně nebo z velké míry.

0/0
14.9.2011 20:53

turista-

Re: Otazka rychliku zustava...

To byla od počátku politická hra modré vlády proti oranžovým krajům. Ke "zrušení" byly totiž vybrány schválně ty rychlíky, nebo jejich koncové úseky, které mají spíš regionální význam. Žádný R Praha-Pardubice, ač bývá mimo špičku taky prázdný.

Jasný pokus donutit kraje je zaplatit. Ovšem kraje se nedaly.

0/0
14.9.2011 21:06

Franta z hor

Re: Otazka rychliku zustava...

Ano, kraje se nedaly. A pozitivní práci odvedl i ministr dopravy Pavel Dobeš, to je třeba ocenit. Snad najde Ústecký kraj peníze na zaplacení těch čtyřech párů ohrožených spěšňáků v relaci Lužná-Chomutov které platí teď stát (zbylé 2 páry platí kraj už teď). Co se týče zrušení rychlíků v relaci Pardubice-Jihlava, tak na trati Pardubice-Havlbrod vznikne od prosince 5 nových spěšňáků. Takže stačí dva z nich protáhnout do JIhlavy, pokud je o tuto relaci opravdu zájem (nevím to, neznám to tam).

0/0
14.9.2011 22:54

Bery

Re: Otazka rychliku zustava...

Odpoledne z Pardubic vyjizdi ten rychlik vetsinou plnej, ale jestli je plnej i v useku HB - Jihlava fakt netusim. No, nechame se prekvapit... cas leti, takze to brzo zjistime.

0/0
14.9.2011 23:25

Bery

Re: Otazka rychliku zustava...

Zpravy jsem bohuzel nevidel, takze jsem si to nasel v archivu. Diky za info.

0/0
14.9.2011 23:45

ELAPHURUS

Elephanty

jsou důstojnými vláčky 21. století....

0/0
14.9.2011 16:21

1000101111001011

Proč?

Podepsali desetileté smlouvy s ČD přesto, že jim Jančura nabízel levnější služby. Proč je teď nenechat vycukat?

.

Aha. Politika. Vláda opět uplácí lůzu a naivně věří, že příště nebude zase volit oranžové komouše.

+1/0
14.9.2011 15:14

Franta z hor

Re: Proč?

Víš, kdybys jezdil do práce vlakem jako já, tak bys mluvil jinak ty chytrej... Vlakem jezdí zdaleka nejen lůza (jsem absolvent VŠ a pracuji v mezinárodní firmě, to jen pro úplnost, a za lůzu se nepovažuju).  Netvrdím že je košér nacpat všechny peníze Českým dráhám, jen ať jsou VŘ na trati atd. Ale v tuto chvíli hrozila výrazná redukce vlaků. Takže tady a teď je rozhodně dobře (= pro občany), že se vláda, kraje a dopravce (tedy ČD) dohodli na kompromisu.

0/0
14.9.2011 15:20

ElLoco

Re: Proč?

Jančura jim nabízel akorát tak velký kulový. S čím by asi tak v těch krajích jezdil? S těmi pár lokomotivami a vagóny, které ještě ani nejsou přestavěné?

Vaše úvaha s uplácením je úplně nesmyslná - přečetl jste si to alespoň po sobě?

0/0
14.9.2011 15:23

turista-

Re: Proč?

Jančura nabízel, ale jen slovně v novinách.

Když někde VŘ skutečně bylo, např. na trať Liberec-Varnsdorf, nezúčastnil se a vyhrál někdo jiný. Pro šťouraly - ne ČD, ale jiný soukromník.

A co třeba Harrachov-Szklarska Poreba (též se rozhodovalo nedávno)? Proč není Jančura tam, ale jezdí tam soukromý Viamont?

+1/0
14.9.2011 15:24

be kind to czech neoliberalist

Re: Proč?

mimochodem.

Jančura stále nevyjel.....

0/0
14.9.2011 15:29

Bery

Re: Proč?

Jancura jen tvrdil, ze by nabizel levnejsi sluzby, ale tvrdit to prestal po zverejneni na jakou castku je ta smlouva s CD. Ta vychazi totiz o kousek levneji, nez nabizel Jancura v TV v den podpisu te smlouvy. Ale nekomu ten nesmysl o levnejsim Jancurovi koukam stale lezi v hlave... ;-D

0/0
14.9.2011 15:45







Najdete na iDNES.cz