Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příští rok začne rekonstrukce D1 na důstojnou dálnici

Nejvytíženější silnici v Česku čeká od příštího roku velká proměna za miliardy korun. Výsledkem by měla být mnohem komfortnější jízda. Než se jí však řidiči dočkají, budou muset protrpět dlouhé měsíce v kolonách. Rekonstrukce mají celkem přijít na 23 miliard korun, stát na ně chce využít i evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

juventus

a co tak

udelat vsude tri resp 4 pruhy a zrusit pruhy odstavny. Bylo by to za stejny prachy jako rozsireni o 75 cm (rozsireni by se vyuzilo na jeden pruh a to pohodlne). Odstavny pruhy jsou samozrejme dobry, ale je lepsi mit 3 pruhy a benzinek, kde muzete zastavit/ odstavit auto je habadej...

0/0
23.9.2011 23:19

chataricek

Tragédi

1. Kdyby se zde nekradlo - bylo by na tři pruhy. Ty by měly být samozřejmostí! Tolik pro Švejky z ŘSD. 2. Kamiony - tranzit - se mají řešit železniční přepravou. Tolik pro hlupce z vlády. 3. 75 cm nic neřeší! Tolik pro ty, co věří, že dojde k nějakému zlepšení. 4. Shrnuto - nic se nezmění...

0/0
18.9.2011 17:11

amachal

Re: Tragédi

ale změní ! Některé kapsy budou plnější.

0/0
18.9.2011 18:10

polpot1

Fakt...

asi půjdu do tendru ty hliněné dálnice co dnes firmy staví mi vystačí materiál co po zimě smetu  z krajnic silnice;-D

0/0
16.9.2011 12:38

mpes4

řeknu to asi natvrdo...

vyserte se na tyhle kosmetický změny a udělejte zprava v každým směru jeden pruh navíc. Např. A65 v Německu taky nemá v některých místech dva metry širokou krajnici - a jak to po ní jede...

0/0
15.9.2011 20:34

nesnašimlobisty

pěkný keci

kamiony to rozbijou a my z osobákama to máme platit;-D

+1/0
15.9.2011 19:32

MIR80

Re: pěkný keci

a to jeste tranzit tady nenecha ani penize z PHM, protoze genialni vizionar Kalousek udelal v cesku nejdrazsi benzin v regionu pri vidine tucnych zisku. Takze nakonec tu mame jen dobitou silnici, ucpanou dalnici mrakem madaru, bulharu, rumunu a slovaku (nic ve zlem proti nim, delaj jen svuj job) s kamionama a vraci se jen povinne myto. Na drahy benzin doplatili zase jen mistni lide...

0/0
18.9.2011 16:18

Herr_Herr

Cyklisté na D1

Těch 75 cm, to nepochybně bude nový pruh pro cyklisty. Už se těším, aspoň se svou ukrajinou nebudu v levém pruhu zdržovat soudruhy (Lacina&Trpišovský&Company). !

0/0
15.9.2011 14:37

wiki5

proc tech

5 useku a rozsireni o mizernych 75cm, ktere neznamena ani poradny odstavny pruh nazyvate "dustojnou dalnici"?

0/0
15.9.2011 6:52

xdnes

Jsem zásadně proti takové opravě

Jezdím Ostrava - Praha někdy týdně, někdy měsíčně a ve špatném stavu jsou jen některé úseky. Pokud byste jeli dnes, jako se jezdilo dříve do Prahy přes Bruntál, Šumperk, Hradec Králové za minimálních 5 hodin, zničíte si své vozidlo více, než na současné D1 !!! Stačí, aby byly zničené úseky D1 průběžně opravovány rychleji, efektivněji a kvalitně. Rekonstrukce zmíněného rozsahu, která se plánuje, bude znamenat pouze jeden velký kolaps. Smysl má pouze velká rekonstrukce na tři pruhy, ale až po dostavbě R35, jako alternativy.

0/0
14.9.2011 22:35

prasák

opravit

D1 je potřeba ale také dokončit od přerova do lipníka.

0/0
14.9.2011 21:55

prasák

upadlo

Upadlo někomu na D1 kolo? Pokud ne, tak není třeba nic opravovat.

0/0
14.9.2011 21:51

chruyeager

R35?

R35? 35? Kdy bude R35?

0/0
14.9.2011 20:34

nic.ole_modrobolsev stale vadi

Re: R35?

mozna by stalo se zeptat modrobolseva Tomana, onoho casu zmocnence pro R35.

Po vítězství ČSSD v krajských volbách hledal premiér Topolánek pro neúspěšné krajské politiky z ODS slušné místo. Ministr dopravy Aleš Řebíček loni vytvořil pro pět z nich posty vládních zmocněnců pro stavby budoucích dálnic.

Toman jako vládní zmocněnec pro rychlostní silnici R35 na Moravu a pro hradeckou dálnici D11 dostává na účet 165 tisíc korun měsíčně, má k dispozici služební auto. Je to on, kdo bere ze všech zmocněnců nejvyšší odměnu. :-)EURv

+1/0
14.9.2011 20:54

hamburgr

Re: R35?

v roce 2035

0/0
14.9.2011 21:54

mak1_re

Re: R35?

spíš 2135 .....

0/0
16.9.2011 7:56

bkv

Re: R35?

Zeptejte se u jedné z vládních stran, která měla v roce 2006 ve volebním programu: "Do roku 2010 druhé spojení mezi Čechami a Moravou, tedy postavení rychlostní silnice R35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí".

0/0
15.9.2011 8:35

lutrysek

40km? a toho si nekdo vsimne?

no ale vypada to ze se bude stavet trosku levneji. nebude se stavet nova dalnice jen upravovat povrch a proto bude cena misto 1mld/km jen 0,5mld/km. spis by se melo opravit minimalne 100km v cene 100mil/km

0/0
14.9.2011 20:07

wrah

Výborně

Namísto aby se rozšířilo o třetí a do kopců čtvrtý pruh, tak se za drahé peníze přidá na šířce celých 75 cm. Bravo, ten kdo to vymyslel patří do tepláků:

+1/0
14.9.2011 19:17

expat47

Re: Výborně

....do kopců na několika místech přidat třetí pruh o.k. Ale jinak na současnou hustotu provozu 2 pruhy D1 stačí. Po realizaci R35 se D1 dostatečně "uleví"....;-)

0/0
14.9.2011 19:57

prying

Re: Výborně

Ty myslíš, že bude jednodušší zrealizovat R35 než přidělat ještě jeden pruh? Navíc už teď je ta silnice přetížená, takže po opravě D1 a zavedení mýta na R35 se doprava přesune spíš na dálnici. A tak dokud ta dálnice nebude mít 3 pruhy, tak nelze mluvit o modernizaci. To, že někde v polích bude tišší povrch mě moc nevytrhne.

0/0
14.9.2011 21:08

prasák

Re: Výborně

V kterém ůseku je přetížená a jaká je tam intenzita dopravy?

0/0
14.9.2011 21:27

prying

Re: Výborně

Jaká je tam intenzita dopravy? Velká. Mezi HK a Mohelnicí rychlost kolem 80km/hod. V některých dnech takřka souvislá řada kamionů a mezitím závodníci v osobních autech a dodávkách. Té silnici by se naprosto zásadně ulevilo, kdyby se podařilo plynule propojit D8 s D2.

0/0
14.9.2011 21:55

prying

Re: Výborně

Souhlas. A navíc jsem v článku nepostřehl žádnou zmínku o parkovištích.

0/0
14.9.2011 21:04

Ondra_S

Re: Výborně

Třetí pruh je naprosto zbytečný. Čeští řidiči ho stejně neumí využít. Podívejte se na prvních 20 km D1. V pravém pruhu jedno auto na 500 m, uprostřed plno a vlevo se předjíždí. Z nějakého důvodu mají řidiči pocit, že se prostě jezdí druhým pruhem zleva a vše, co je ještě více vpravo, je nezajímá. Za takových podmínek je rozšiřování dálnice o více než 75 cm plýtváním peněz.

+3/0
14.9.2011 23:43

mak1_re

Re: Výborně

ono by stačilo, kdyby to začali cajti konrolovat a dávat pokuty - jako v Německu

0/0
16.9.2011 7:59

Pete24

Suverénně nejhorší jsou betonové úseky dálnice D1

od Vyškova až do Humpolce. Čili v podstatě moravská část D1. To je také vysvětlení proč to trvalo 20 let než si toho v Praze všimli, ono jim to tolik nevadilo a moraváci drží huby ještě víc než češi.

Je pro mě nepochopitelné, když vidím ty strašlivé porodní bolesti českých highways, jak mohli postavit 1200km dálnic Chorvaté za cca. 8-10 let. V daleko drsnějším terénu, často ve vyšších nadmořských výškách, úseky plné tunelů a mostů a to je Chorvatů pouhopouhých 4,5 milionu. My se s tím s odpuštěním sereme neuvěřitelným způsobem a stavíme nejdráž v Evropě nejhorší dálnice. Jsme tak strašně blbí nebo tak strašně krademe?

+2/0
14.9.2011 19:03

expat47

Re: Suverénně nejhorší jsou betonové úseky dálnice D1

Otázka se nabízí zdali v Chorvatsku stavěl dálnice stát anebo soukromý investor?

0/0
14.9.2011 19:51

Hnev lidu

Re: Suverénně nejhorší jsou betonové úseky dálnice D1

A ty máš pocit, že po páteřní dálnici vedoucí napříč republikou jezdí lidé jenom v úsecích, kde mají trvalé bydliště ? ;-D Svatá prostoto, mě jako Pražáka štve stav dálnice na Moravě úplně stejně, ne-li víc.

+1/0
14.9.2011 20:59

prasák

Re: Suverénně nejhorší jsou betonové úseky dálnice D1

Pražák, když jede na chatrč, tak do brna nedojede, ty logiku. ;-D

0/0
14.9.2011 21:30

expat47

D1 jezdím často po celé délce...

.....souhrnem. Česká strana D1 je jakžtakž v pohodě až na 2 relativně krátké úseky Šternov a Loket, kde se vytvořila v pravém pruhu dobře známá "roleta". Na moravské straně je pravý pruh po celé délce až po Vyškov takřka nesjízdný s vyjímkou jednoho úseku na Vysočině a průjezdu Brnem, kde je asfaltka. Roleta se místy tvoří i v levém jízdním pruhu. A prosím nezazapomínat na D2 z Brna až po slovenskou hranici, která je místy ještě více "roletová" než D1. Při rekonstrukci je třeba zajistit zvýšený důraz na kvalitu prováděné práce s vyžadovanou garancí na provedenou práci minimálně 20 let!

0/0
14.9.2011 18:57

rafton

R35

Prvně R35 a pak řešit D1. Jinak se zneprůjední ČR z východu na západ a opačně.

+1/0
14.9.2011 18:51

wrah

Re: R35

V první řadě spotřební daň na naftu tak, aby byla cena stejná nebo nižší jak v okolních státech. Když už se tu té nafty ročně spálí miliardy litrů na tranzitní dopravě, tak ať jí tady také tankují a daněmi z ní zaplatí ty dálnice.

0/0
14.9.2011 19:19

markii

v nedeli jsem po D1 jel ....

a cesta z Brna do Prahy byla fakt unavna , pomalu to neslo , rychle taky ne , clovek si pripadal ze jede po poli misto po dalnici a to mam mekci podvozek (citroen), D1 by se mela kompletne predelat cela , ne ze to budou lepit po castech , skoda ze komancove nemysleli uz do budoucna na 3-4 jizdni pruhy ;-O

0/0
14.9.2011 17:57

Mr_Hypra

Re: v nedeli jsem po D1 jel ....

Nechápu, že každej kope do D1 když existujou podstatně horší dálnice. Např ta Hradecká je prvních asi 30-40 km od Prahy tak katastrofální, že jsem posledně měl opravdu strach o tlumiče nehledě na ten rachot co dělá ten beton. To na celym úseku D1 člověk nezažije.

0/0
14.9.2011 18:22

markii

Re: v nedeli jsem po D1 jel ....

hradecka je sice taky hlucna "houpacka" , ale D1 je fakt o hodne horsi

+1/0
14.9.2011 18:45

wrah

Re: v nedeli jsem po D1 jel ....

D1 proto, že je bez diskuze nejzatíženější dálnicí v ČR. Zátěž z D1 vám běžně nedají dohromady dvě jiné dálnice.

0/0
14.9.2011 19:23

Alfie

Re: v nedeli jsem po D1 jel ....

Bejvávalo... posledních pár let už D1 v některých úsecích zdatně "vítězí". V porovnání s úsekem zhruba od Humpolce a hlavně pak za Jihlavou dál k Brnu je hradecká dokonale hladká :-(

0/0
14.9.2011 21:14

swiss114-3

hezky

dalnice v tunelu,,, nebube tam prset...

0/0
14.9.2011 17:56

Nenapravitelný optimista

D1

je mezinárodní ostuda.:-/

+1/0
14.9.2011 17:54

Mar.Lenka

No konečně!

Vždyť to je ostuda...a rachot jak blázen po tom jezdit...

+1/0
14.9.2011 17:53

pteryx

vizitka demokracie

Jen aby ty opravy nebyly horší než současný stav. Když si čtu o tom, jak postavily ODS /nyní Eurovia/ okolo Ostravy dálnici na škváře a musí se to už teď dělat znovu, tak začínám mít o té naší demokracii trochu až pochybnosti.

0/0
14.9.2011 17:50

alexandernovak

Re: vizitka demokracie

Možná potřeboval Palas materiál na svůj penzion, tak to ošidili. Bože, člověče, vy jste ale trdlo.

0/0
14.9.2011 17:54

ulkik

s finacemi to je trochu jinak

"ŘSD chce využít finance, které nestihne vyčerpat na jiných plánovaných stavbách."

To je trochu matouci sdeleni. Spravne by to melo byt něco jako:  "ŘSD chce využít na opravu D1 finance, které zbyly díky tomu, že EU odmítla proplatit některé zkorumpovaně stavby a stavby, jejiž účel nebyl v rámci programu Doprava."

0/0
14.9.2011 17:45

ProMoDro

Tak kohopak

asi na tu opravu  vylosujou ? ;-D Bude zase video ?

0/0
14.9.2011 17:36

torn sphincter...by black censor

to znamena, ze se d1

na 5-10 let zmeni na okresku diky zuzeni/uzaveram a az se vitezoslavne bouchne posledni sampano, tak se bude moct diky skvele kvalite zacit od zacatku? tesim se

0/0
14.9.2011 17:31

jollyjokes

Logika

Místo aby se nejdřív postavila R 35, která odvede dopravu směřující na severní Moravu, tak se zneprůjezdní už tak hodně přetížená D 1.  To je logika hodná žáka 2. třídy pomocné školy. ;-O

+3/0
14.9.2011 17:29

Mr. Dalby

Re: Logika

Nehledejte u politiků logiku. Kde nic není...

0/0
14.9.2011 17:30

Huckelberry Švédd 7

.. a zase ... čím blíž k Cajzlům, tím lépe...

..a co takhle ten tankodrom mezi Vyškovem a Rousínovem ... tam už se nedá místy jet ani v levém pruhu !!!

0/0
14.9.2011 17:29

Nahlas se ti směju 2

Re: .. a zase ... čím blíž k Cajzlům, tím lépe...

Hm, tak to asi jezdím po jiné D1...

V současném autě bez technických problémů je D1 bezproblémově sjízdná 160 km/h v pravém pruhu. Podotýkám, že na 17'' kolech.

0/0
14.9.2011 17:35







Najdete na iDNES.cz