Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Investujte do státu, v listopadu vydá dluhopisy s úrokem až 6 procent

Stát nabídne lidem novou investici, dluhopisy pro občany. Pilotní emisi vydá ministerstvo financí 11. listopadu. Lidé budou moci do státního dluhu investovat nejméně tisíc korun na jeden rok, nebo pět let, uvedl na tiskové konferenci ministr financí Miroslav Kalousek. Výnos, který za investici získají, dosáhne až šesti procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blablador

a za jak dlouho

si stát rozmyslí a úrokové sazby přehodnotí jako stavební spoř, fotovoltaiky ..... Jediná jistota kterou tento stát nabízí, že není žádná jistota

0/0
18.9.2011 8:58

dědeček

Re: a za jak dlouho

Právě, že ta jistota je. Výnos se určuje smluvně dnem prodeje a je trvalý. Zrovna tak, jako úroky z půjčky.

0/0
18.9.2011 9:07

novakjara

Re: a za jak dlouho

A co jim brání před splatností zvednout daň z výnosu třeba na 80%?

0/0
18.9.2011 11:06

honza.f

Re: a za jak dlouho

Nic. ;-D

0/0
3.10.2011 23:28

novakjara

Řecké dluhopisy

na 2 roky se prodávají s výnosem 70%. Nějací zájemci?

0/0
16.9.2011 15:18

al325

Je mi líto,

že státním úředníkům ještě nikdo neřekl, že tím, že si na dluhy ve státní kase peníze půjčíme nebo je někomu sebereme, jenom oddalujeme zvětšující se problém. Peníze přece vznikají jinak, např. .že pro lidí bude výhodné pracovat a prací budou vznikat hodnoty. Zatím vláda a nejenom ta poslední znepříjemňuje život jakémukoliv podnikání, asi je za tím závist pomazaných hlav..

0/0
16.9.2011 10:54

í-mejlka

Ne!

Nemám nejmenší chuť kupovat si státní dluhopisy. Já osobně nemám žádné dluhy, úvěry, půjčky; když něco chci, nejdřív si na to našetřím. Nepobírám žádné sociální dávky ani příspěvky od státu. Ze svého platu si vytvářím rezervu a mám důchodové připojištění. Je pěkné, že byla zveřejněna čísla, která (snad) ukazují, jaké výnosy státní dluhopisy přinesou občanům. Co mi ale chybí, je srovnání s tím, jaké vynosy přináší nákup státních dluhopisů soukromým peněžním ústavům. Jistě to nebude méně, spíš mnohem, mnohem více. Český stát -vláda- tedy nabízí svým vlastním občanům, aby investovali s mnohem menším výnosem než peněžní domy, které patří nadnárodním korporacím.

0/0
16.9.2011 9:33

Jan9002

Vydělat za 5 let za tisícovku 60 kaček?

To je roční výnos 1,1722% To se opravdu vyplatí!

0/0
16.9.2011 8:50

hustej

Re: Vydělat za 5 let za tisícovku 60 kaček?

Milý diskutující, neumíte počítat. Pokud dáte 1000kč do "kuponového dluhopisu" vyděláte sice 60kč ale jen za poslední rok, ještě musíte připočítat další 4 roky... takže vám to celkem hodí 158,50 Kč.  U Reinvestičního by to bylo ještě o tochu výš, jelikož se to v dalších letech počítá 1000kč (vklad) + úroky krát úroková sazba...

0/0
16.9.2011 9:15

zrušený3x

Re: Vydělat za 5 let za tisícovku 60 kaček?

a ještě z toho zaplatíš srážkovou daň 15% (teda myslím, že to tak je)

0/0
16.9.2011 11:45

nad-veci

Re: Vydělat za 5 let za tisícovku 60 kaček?

... no, vychází to celkem za 5 let při vložené částce 1000 Kč na celkový výnos 158,50 Kč, což dělá průměrný roční výnos 3,16 % před zdaněním. Ale má to háček! Vzhledem k tomu, že vláda se už jednou - v případě penzijních fondů a jejich zdanění -  zachovala tak, že výrazně změnila procenta tak aby nemusela tolik platit, nemám velkou důvěru v její slušné chování i v tomto případě. Může se stát, že v okamžiku placení vláda zjistí, že nemá tolik peněz a zdaní výnosy podle svého uvážení a řekne nám: "alespoň vás musí hřát pocit že jste pomohli tomuto státu". Způsob jakým prezentuje tyto dluhopisy mi připomíná jednání všech těch obchodníků, kteří v rámci reklamy řeknou jenom část pravdy, myslím tím to, že nám říká: "očekávejte výnos až 6%" ... vždyť ten výnos je jenom za poslední rok a ty předchozí 4 roky budou mé peníze vázány a budou mít nižší %!!! Podle mne pokud by jednala fér, pak by měla uvádět něco ve smyslu: "dostanete 3,1 % při uložení peněz na 5 let".

0/0
17.9.2011 11:37

zrušený3x

Investujte do Českého státu

a čeští politici vám to rozeberou ;-D.

0/0
16.9.2011 8:17

+M+

Ale to se týká spíš Vondry, Kalouska ...

Když jste si ulili pár set miliónů třeba z promopra, tak proč si ty dluhopisy nekoupit. Máte tam jakousi jistotu, že to dostanete zpátky.

0/0
16.9.2011 7:28

dědeček

Re: Ale to se týká spíš Vondry, Kalouska ...

Proti mnohým politikům z ČSSD jsou to žabaři.

0/0
18.9.2011 9:12

+M+

Re: Ale to se týká spíš Vondry, Kalouska ...

Skoro až trapná reakce.

0/0
18.9.2011 9:50

Deratizátor vulgo Krysařík

Jaký to má smysl?

Půjčit státu peníze, aby mi zase bratr Kalousek poslal složenku, o kolik se díky této mé půjčce a následným úrokům zvedla částka, kterou údajně dlužím našim politikům, kteří to zvesela zvládli rozfofrovat či vytunelovat?8-o

0/0
16.9.2011 7:12

Larry Matejka

hmm... to je mi investice...

Kalkulačka mi říká, že než kupovat státní dluhopisy, je lepší ty peníze prochlastat a nechat si vratné obaly...;-D

0/0
16.9.2011 6:16

kipu

FINANČNÍ NEGRAMOT

Si tenhle produkt možná koupí.

Ovčané vzdělávejte se. Studujte výkazy ČNB. A hlavně se ptejte, proč stále roste objem oběživa (třeba v srpnu 2011). Proč jsou vaše peníze (=práce odvedená v minulosti) stále kradeny = ředěny zvyšováním jejich množství.

Pak by se tato diskuze posunula k jinému problému, než je výše úroku.

http://www.libinst.cz/etexts/rothbard_penize.pdf

+1/0
16.9.2011 5:58

Larry Matejka

Re: FINANČNÍ NEGRAMOT

Murray N. Rothbard... Je dobře, že ho lidé čtou...

0/0
16.9.2011 6:15

Ulrich

Nechápu, proč jste všichni tak zuřivě proti.

Nebo skoro všichni. Nabídka je velice slušná. Můžete mít dluhopisy se splatností jeden rok . Ty jsou prakticky úplně bezpečné a i u nich je úrok na tak bezpečnou a pasivní investici atraktivní. Pokud jde o pětileté dluhopisy, ty určité riziko představují. Ale to platí pro každou investici. A čistý výnos je u nich už někde na úrovni inflace nebo i nad ní. A to je v poměru ke srovnatelným produktům ( termímovanému vkladu u banky nebo podílovým fondům peněžního trhu ) opravdu hodně.

+1/0
15.9.2011 23:14

loupeživý baron

Re: Nechápu, proč jste všichni tak zuřivě proti.

Roční dluhopis s čistým úrokem 1.7% není nic moc, když vezmeme v potaz, že peníze uvidíme v každém případě až za rok. To už je mnohem lepší nějaký spořící/terminovaný vklad, který bude mít podobný úrok a bude možné v nějakých intervalech (nebo kdykoli) peníze vybrat.

Ty delší dluhopisy vidím jako podařený vtip. Konstrukce, kdy se úročení progresivně rok od roku zvyšuje, je velmi zajímavá a netradiční. Evokuje mi to spíš nějaký produkt sázkové kanceláře ;-D

0/0
15.9.2011 23:46

Generál Ugarte - inmortal

Re: Nechápu, proč jste všichni tak zuřivě proti.

Spíš je z toho dobře patrné, že Kalousek se nechystá být členem příští vlády. ;-)

0/0
16.9.2011 0:43

loupeživý baron

Re: Nechápu, proč jste všichni tak zuřivě proti.

To nevím, každopádně z pohledu hypotetického kupce dluhopisu (pokud bych tedy chtěl parkovat peníze ve státních dluhopisech) bych se měl před touhle kreativitou na prozoru. Dost to smrdí. Může to být věc marketingu, nebo nějakých dalších záměrů.

Po nějaké té první emisi se asi jen zapráší, když uvážíme masivní mediální podporu. Ale jestli toho udají za 200 mld., pak půjde o mistrovský kousek.

0/0
16.9.2011 1:16

Biermann

Re: Nechápu, proč jste všichni tak zuřivě proti.

Jasne, urcite to dam Kalouskovi, kdyz treba tady dostanu na rocnim terminaku 3 - 3,2% - http://www.unibonsud.cz/cze/terminovane-vklady.htm nebo treba tady dostanu 2,2 - 3,5% - http://www.mpu.cz/cs/urokove-sazby

Pricemz vklad je 100% pojisten do 100 000 euro...

0/0
15.9.2011 23:58

kipu

Re: Nechápu, proč jste všichni tak zuřivě proti.

No je to jako kdybyste si koupil svůj vlastní dluh a ten si pak splatil i s úroky.

Kdo to koupí podporuje další tisk peněz a vyšší daně a chudobu v budoucnu.!!

0/0
16.9.2011 5:59

Jerry-1

Re: Nechápu, proč jste všichni tak zuřivě proti.

Já bych si ho i koupil, je nutno ale ministerstvu financí říct, že žijeme ve třetím tisíciletí /Nakonec to vzkázal i jiný ministr k důchodcům/. Takže pokud si to neodklikám z počítače, tak do banky kvůli tomu určitě nepůjdu. Tím spíš, že obdobnou výši úroků si z počítače určitě zajistím.

0/0
16.9.2011 8:02

donotcrosss

Re: Nechápu, proč jste všichni tak zuřivě proti.

protože si tento stát vezme ještě 15 procent z vynosu a kdo mi zajistí, že si za dva roky nevezme 20 procent z  výnosu? viz Stavební spoření.

0/0
16.9.2011 8:28

doktor22

půjčka

Nevěřím tomuto státu natolik abych mu půjčil a zisk 3,09-3,17%, tak to díky Bohu dokážu své peníze zúročit lépe.

0/0
15.9.2011 21:54

děs_a_hrůza

Jsem překvapen ...

... že tady nikdo nepřišel se stížností jak si na tom namastí kapsu ty tři bank co to budou prodávat? Takové oblíbené téma u druhého pilíře a tady jim to necháte projít ;-)

0/0
15.9.2011 21:23

masoreti

Re: Jsem překvapen ...

já bych řekl, že šly do toho ne proto, že by se na tom chtěly namastit. spíš jim jde o to potkat se klientem, který přijde s penězi. možná ho přesvědčí na něco jiného než státní dluhopisy. nebo třeba v momentě, kdy je budou vyplácet, tak se budou snažit, aby zůstaly peníz u nich.

0/0
15.9.2011 21:39

bar.bu.do

Oddlužení pomocí dluhopisů ...

+2/0
15.9.2011 20:44

Konstrukter

já bych si je i koupil

Ale kdo mi zaručí, že v době splatnosti nebude ministrem financí zase pan Kalousek a že na výnosy z dluhopisu neuvalí 200% daň? Samozřejmě se zpětnou platností...

0/0
15.9.2011 20:27

děs_a_hrůza

Re: já bych si je i koupil

no já bych se nebál kalouska ... ale protože tohle budou držet především lidé s větším majetkem, kteří budou na mušce progresivní daně možné příští socialistické vlády ... tak bych se spíš bál sobotky nebo nedej bože pana mládka

0/0
15.9.2011 20:32

nesnašimlobisty

nedám ani korunu

snažím se neplatit nic, dělám upravy abych neplatil za elektriku ani za plyn ;-D

0/0
15.9.2011 19:29

masoreti

Re: nedám ani korunu

zaorejte brambory, nasejte pšenici, pořiďte pár bejčků a kraviček, slepiček, kupte les, prodejte auto a uvidíte kolik ušetříte. elektriku si nechte, bez ní byste byl nešťastný...

0/0
15.9.2011 19:33

zero01

Podpořit zlodějě ?

ani náhodou !!

0/0
15.9.2011 18:51

kuba_dvorak

děs a hrůza

no, já se spíše děsím lidí tady, než se náš stát zkrachuje mi se znehodnotí tyto dluhopisy. Stát dělají obyčejní lidé a to je naše OBROVSKÁ slabina, je to zde vidět.

tolik pak najednou se málo kdy vidí, je jim něco nabídnuto, prostě je, a oni nadávají

TAK TO NEKUPUJTE! NIKDO VÁS DO TOHO NENUTÍ

0/0
15.9.2011 18:51

masoreti

Re: děs a hrůza

nechte je nadávat. deset miliard je nic. to se prodá za chvíli.

0/0
15.9.2011 19:06

Dr_Britva

Re: děs a hrůza

Ty budeš zřejmě nějakej Mirek Dušín, viď? :D To, co lidi očekávají, je pořádná legislativa, kdy se s jejich daněmi bude nakládat tak, jak má a nečekají na další formu solidarity, kdy do děravé bárky nalijí jen další prachy a ještě tomu budou tleskat.

0/0
15.9.2011 20:21

děs_a_hrůza

Re: děs a hrůza

tak pozor děs a hrůza už je zabráno ... a přesně ze stejného důvodu jaký jste uvedl (lidé zde me casto děsí k hrůze) ... ale jinak souhlasím s kolegou ... jen se po tom zapráší ... otázka: jak se daní občanská sdružení? taky platí 15 procent z výnosu jako fyzické osoby?

0/0
15.9.2011 20:35

richu_ch1

Jelikož u těchto instrumentů

nebude existovat žádný trh a navíc jsou callable, tak se to ke koupi rozhodně doporučit nedá.

0/0
15.9.2011 18:44

děs_a_hrůza

Re: Jelikož u těchto instrumentů

Kolik lidí tady ví co to je callable? Což to není, proto je tam ten legrační rostoucí výnos, kdyby stát měl právo to předčasně splatit svým rozhodnutím pak by asi neměl ten výnos smysl. Protože při tom nastavení jak je to teď by samozřejmě scénář kdy příští vláda to splatí předčasně než zaberou ty vysoký výnosy byl docela vysoce pravděpodobný "my to musíme splatit je tam moc vysoký úrok kalousek to zvoral". Takže naposled, předčasné splacení je možné v omezené míře na požádání držitele, stát takovou opci nemá. Když víte co je to callable tak byste také měl vědět, že zodpovědný investor si nejprve přečte prospectus.

0/0
15.9.2011 20:30

richu_ch1

Re: Jelikož u těchto instrumentů

ja jsem zodpovedny investor a proto ceske dluhopisy nepatri do meho portfolia, takze nechapu, proc bych si mel cist prospekt toho iliquidniho paskvilu. V clanku je ale jasne napsano, ze stat muze splatit pred dobou splatnosit, coz znamena "callable". A callable ze strany drzitele u dluhopisu neexistuje - to je naprosty nesmysl. Maximalne by to bylo mozne u structered products ... coz me utvrzuje v tom, ze bych do toho nesel. Stat, ktery si hraje na Société Générale ;-D

0/0
15.9.2011 20:41

děs_a_hrůza

Re: Jelikož u těchto instrumentů

ok přestanu být asi brzy slušný ... takže článek v idnes zřejmě definuje podmínky finančního produktu, že? kdo říká že callable ze strany držitele je smysl? někde níže jdem s ;-) napsal, že je to ze strany držitele putable ... co je v článku? absolutně nejednoznačná věta napsaná navinářem, který si to také nepřečetl ... jinak proč chcete likviditu, když máte put opci (jo je omezená souhlas) ... jinak takže kupujete zahraniční dluhopisy a zajištujete si menove riziko ... to mi řekněte jak to vychází v porovnání s dikutovanými dluhopisy

0/0
15.9.2011 20:52

richu_ch1

Re: Jelikož u těchto instrumentů

mluvim o likvidnim trhu - ne o likvidite instrumentu samotneho. A co se tyka menoveho rizika, tak zrovna cesky dluhopis je pro me zahranicni menove riziko - vse je relativni. A co se tyka toho callable, tak to pochopitelne dava smysl, ze je callable jen ze strany veritele - pokud je ovsem trh likvidni (protoze ten mi zajistuje, ze se cena dluhopisu napasuje na aktualni vyvoj rendit ...).

0/0
15.9.2011 22:27

energetik22

Stát mi všechno sebral a pořád zdražuje.Z čeho a jak ?

A pokud bych i měl, tak s pravděpodobností hraničící s jistotou už stejnou chbu jako moji rodiče (Zlato na český poklad dali) nedám ani náhodou. Všechno krachuje viz google:evropská dluhová unie- tak proč uspíšit vlastní bankrot vlastním nesmyslem !!!

0/0
15.9.2011 18:36

masoreti

jak si to stojí

ve srovnání se stavebkem po změnách? to asi na tom bude pořád lépe, co? sice 6 - letý cyklus a jen pro omezené množství peněz, ale k těm 4 % to už skoro bude. možná bude stát za to stavebko zresuscitovat.

0/0
15.9.2011 18:25

Ubaram

Re: jak si to stojí

Je to cca 3,15 %.

0/0
15.9.2011 20:20

masoreti

Re: jak si to stojí

a není to málo, antone pavloviči? asi si to spočítám sám...

0/0
15.9.2011 21:43

novakjara

Prúměrný výnos za 5 let

je 3,17% před zdaněním.. Je možnost předčasného splacení(vydáním nové emise) takže počítajte s tím že po pár letech vám to refinancujou a získáte úžasné 1,17%. Nic moc.

0/0
15.9.2011 18:17







Najdete na iDNES.cz