Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České aerolinky čeká zeštíhlení, zbaví se třetiny letadel

Dva roky po výměně vedení Českých aerolinií dostává ztrátový národní dopravce finální podobu své další existence. Tu lze charakterizovat jako výrazně menší a štíhlejší aerolinky, které létají do méně míst než dříve. To se ale nelíbí pilotům. Podle nich se ČSA zmenšují až moc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

klapacak

rozvoj letiště

No, pak teda nechápu, proč chce letiště stavět paralelní dráhu za těžké peníze, když aerolinky jdou do kopru. [>-]

0/0
22.9.2011 8:20

Joseph1

byli moc drazí

proto nemohli na mnoha trasách konkurovat levnějším společnostem. Parkrát jsem snimi letěl do anglie, byl jsem spokojen, jídlo na palubě, tak mi nevadilo si i nějakou tu stokorunu připlatit, ale od jisté doby, začali mít  z ničeho nic rozdíl cen v řádů tisíců a tuhle pro ně likvidační cenovou politiku drželi dost dlouho na to abych jejich nabídky přestal kontrolovat úplně, přestali pro mě  být alternativou. Ted jsem se díval a už do anglie nelítaj vůbec. Špatně to koučujou, likvidujou se sami.

0/0
18.9.2011 1:55

mfVčera

Už prodali nemovitosti, tak zbívají už jenom letadla.

RvRvRv

0/0
17.9.2011 23:59

roba21

Re: Už prodali nemovitosti, tak zbívají už jenom letadla.

Ta ovšem (až na pár výjimek) nejsou jejich.

0/0
18.9.2011 14:36

sem-a-tam

Nemají z toho zeštíhlování už

anorexii ? ;-D;-D;-D

0/0
17.9.2011 23:12

oracle29

Je možné že CZALPA ještě pořád mele svou a že její vedení

nebylo vyměněno. Firma krachuje a to pindání je těžké vydržet, zvlášť když CZALPA se výrazně podílela na situci, když platy některých pilotů za Tvrdíka vyšroubovala až nad 350 tisíc.... viz zpráva poradenské firmy http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0  U vědomují si odboráři že jsou součástí příčiny současné situace ?!:-/

+1/0
17.9.2011 19:34

mfVčera

Re: Je možné že CZALPA ještě pořád mele svou a že její vedení

TVRDÍK už 10 let v ČSA není, tak se na něj nevymlouvej, to je odpovědnost současných vlád.

0/0
18.9.2011 0:05

wolf80

Re: Je možné že CZALPA ještě pořád mele svou a že její vedení

Tvrdik se behem sveho pusobeni snazil cilene snizit cenu CSA pro pripravovanou privatizaci. Celkem dobre je to popsano zde: http://www.mesec.cz/clanky/csa-znovu-na-scene-a-porad-stejne/

+1/0
18.9.2011 17:33

oracle29

Re: Je možné že CZALPA ještě pořád mele svou a že její vedení

Tvrdík je především nekompetentní lump a zmršil co mohl!! Kdo ho dosadil a proč je ještě jiná otázka!! Působil tam do roku 2006 a otázka je jestli to ČSA vůbec  ještě rozchodí!!

+1/0
18.9.2011 21:10

terezav

aneb jak se dá snadno a beztrestně rozkrást

fungující státní podnik..... že by inspirace Itálií???

0/0
17.9.2011 18:34

certik_bertik

to

nechápu proč, tuhle jsem s nimi letěl, když jsem letěl tam tak bylo letadlo minimálně z 80-90% plné, a zpět bylo zcela plné, jak je možný že jsou furt ve ztrátě

0/0
17.9.2011 13:30

terezav

Re: to

otázka je, kam jste s nimi letěl; nicméně ztráty plynou z toho, že ty peníze někteří odvádí na své účty; ČSA byla super společnost a kdyby je management nerozkradl, kdoví kde by byli

0/0
17.9.2011 18:35

certik_bertik

Re: to

neřekl bych že je to zase tak moc managementem, všichni dokážou akorát nadávat na Tvrdíka, přitom ten tam byl asi jen 2 roky, ne že by se na tom trochu nepodepsal, ale zásadní ránu ČSA nezasadil, hlavně je tu obrovský útlum letecké dopravy.

0/0
17.9.2011 18:50

prngr2

Re: to

ale zasadil:

barnumský rozvoj a zběsilý nákup nových letadel (auta už byla drobnost) - kam šly provize?

Absurdní kolektivní smlouvy s odboráři

a pak už to jelo

0/0
17.9.2011 19:15

certik_bertik

Re: to

taková pohroma to nebyla, koupil dvě letadla. Mám pocit že na něj budete svádět vinu i za 30 let. Podívejte ČSA krachly už jednou v 90tých letech po převzetí od Air France, to se na nich nepodepsalo?

0/0
17.9.2011 19:25

Shumway

Re: to

neobjednal Tvrdik těch letadel daleko víc, než dvě ? j

0/0
17.9.2011 21:44

certik_bertik

Re: to

tenkrát byl růst poptávky po letecké dopravě

0/0
17.9.2011 21:51

wolf80

Re: to

Tvrdik CSA nesmyslne predluzil. O tom, jak to tenkrat bylo pise mimo jine clanek: http://www.mesec.cz/clanky/csa-znovu-na-scene-a-porad-stejne/

0/0
18.9.2011 17:32

certik_bertik

Re: to

tady už se zoufale chytáte stébla

0/0
18.9.2011 17:37

sun.alex

Re: to

Jo...Tak zrovna " luftjarda" , to byl opravdu manažer jaksepatří...Pane Bože, tihle straníci jsou ještě větší diletanti, než ti straníci minulí...;-D

0/0
17.9.2011 21:36

certik_bertik

Re: to

jakpak dlouho se na něj budete ještě vymlouvat co?

0/0
17.9.2011 21:49

danny47

A kolik jim zbude...

když se zbavěj třetiny letadel... ? ;-)

0/0
17.9.2011 13:14

AP1

...

hodne lidi by to zavrelo a papa, ale melo by se to zavrit, vysetrit lumparny a pozavirat vsechny, kdo to zpusobili, klidne na 20let, danovyho poplatnika by placeni te basy prislo levneji

+1/0
17.9.2011 12:46

ondra-pro

nemaji byt predrazeni

lidem asi neni jedno par tisicu za stejny let, maximalne jiny terminal... Teda tem kdo si to plati z vlastni kapsy.. Firemni lety jsou jina vec. Takze ZLEVNETE a budete prosperovat urcite vic Rv

0/0
17.9.2011 11:10

Duen969

Doporučil bych...

aby milá čsa vstoupila pod vedení travel servise se stejným názvem.Kdysi hrdá aerolinka[>-] se teď bohužel krčí kdesi u země ...to je celkem smutné,,,tímto tempem za chvíli bude po čsa...

0/0
17.9.2011 10:50

Klement z Prahy

Martin Roman

Martin Roman je prý dobrý manager a je teď zrovna bez práce.

Tak ať se predvede i v jiné firmě.;-)

0/0
17.9.2011 10:39

prngr2

recyklace

Myslím, že stejný nadpis se tady už pár let recykluje dvakrát ročně :-)

.

Ostatně s ČSA zkrachoval už Tvrdík a od té doby se tam už jen zbytečně lejou peníze a čeká se, až jim zbydou jen ty balóny.

+1/0
17.9.2011 10:16

Honzasito

nejdřív bych propustil mluvčí a dalčí členy PR týmu :-)

Oni si asi rozpočítali ztrátu na počet letadel a te´d snižují náklady tak, že ty ztrátové mrchy prodávají (a tím snižují  celkovou ztrátu). Geniální!!! Kdyby tak věděli, že letadla můžou i vydělávat, jenže to by ČSA nesměli vést sněmovní trafikanti, ale skuteční manažeři (ne takový ty týpci z VŠE co byli semestr v Americe, voe, a znaj vo manadžmentu evryfink.)

+1/0
17.9.2011 9:51

kocy

Nedávno draze nakoupili, teď je levně prodají.

0/0
17.9.2011 9:10

vlakobijec

CSA

Ja si taky myslim, ze jedina cesta je to nechat zkrachovat. Jine narodni aerolinky taky zkrachovaly (namatkou slovaci, belgicka Sabena, italska Alitalia atd. atd...) a ani po nich pes nestekne, nikdo je nepotrebuje.

Prece neni mozne umele z dani vydrzovat ztratovou firmu, ktera spolkne miliardy jen pro par kamaradicku, ktere vyhodili pro blbost ze snemovny (ale asi na kazdeho neco vi), tak je posadi do trafiky na letisti aby drzeli huby (blijici smajlik).

A taky byla naprosta blbost se zbavit vydelecnych aktivit (catering, opravny, hangary...) a ponechat si ztratovou osobni prepravu, kterou daleko lepe zastanou nescetne lowcosty...

Dalsi idiotismus je v dnesni dobre prodavat zastarala letadla, ktera se kvuli emisim prodaji jen levne, pritom by mohly slouzit a vydelavat.

No proste soudruzi s politickeho menedzmentu chybovali, no. (nekolik blijicich smajliku)

+1/0
17.9.2011 8:45

ProMoDro

Ano!

Hlavně ovšem zeštíhlete tu přebujelou administrativu , kde živíme plno kdejakých panáků pro ni za nic ! A piloti ať jdou holt létat ke konkurenci. Se svou kvalifikací určitě nebudou mít problém najít místo u jiného dopravce. To je holt důsledek toho že si tam všichni hráli na nějakou nóbl , elitní společnost . Místo toho aby to spíše pojali jako lidovou nízkonákladovku. Nenažranost a pýcha předešla pád.

0/0
17.9.2011 8:33

Fikus 1

Ať to už zavřou a bude klid

Nemám náladou koukat se na to jak tam mizí prachy a střídá se tam jeden politický manager za druhým. Kdysi to byly dobrá aerolinky. Za tento stav mohou socani. Ti zasadili ČSA ránu pomocí Tvrdíka. ODS pak dokončila s týmem Lašák a spol.

+1/0
17.9.2011 8:04

ProMoDro

Re: Ať to už zavřou a bude klid

R^

0/0
17.9.2011 8:34

Já, Claudius

Re: Ať to už zavřou a bude klid

Jistě, socani můžou za všechno. I za Kalouska.

0/0
17.9.2011 10:37

Shumway

Re: Ať to už zavřou a bude klid

omyl, může za to (W)áclav(C)laus

0/0
17.9.2011 21:47

nesnašimlobisty

Ještě jedna do mlýna

Podle příspěvků si tady většina myslí jak ČSA není výkoná a super, houby panové jste jen zvyklí na své bohaté zázemí a venku by jste neobstáli ani půl roku.;-D

0/0
17.9.2011 8:02

will.forfreelife

Re: Ještě jedna do mlýna

CSA vykoná ;-D;-D;-D;-D;-D Namísto 39 letadel, která podle výroční zprávy byla ve flotile ČSA na konci loňského roku, jich po roce 2012 zůstane v provozu nanejvýš 26.Firma bude mít na konci letošního roku už jen 1 400!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zaměstnanců.

0/0
17.9.2011 8:21

nesnašimlobisty

Dobrý den

Kdy konečně se ČSA prodá do sokromých rukou, kdy přestanu doplácet na přeplacené ridíče letadel a hlavně přeplacené servírky. Tady je vidět jak politici udržuji klid v Praze, nebot kdyby se jednalo o Ostravu nebo Brno tak by všichni v televizi tvrdily že jedině soukromý vlastník je to právé.;-D

0/0
17.9.2011 7:59

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Dobrý den

ČSA nejdou prodat, protože mají zápornou hodnotu. Při posledním pokusu o privatizaci byl jediný "zájemce", který v podstatě nabídl, že když stát dá cca půl miliardy, tak že ČSA převezme :-)

0/0
17.9.2011 8:22

prngr2

Re: Dobrý den

a od té doby tam už stát zase nalil kolik miliard?

0/0
17.9.2011 10:20

JoeM

Vyměnit vedení

Nejedná se o zeštíhlení, ale o postupnou likvidaci, protože ve vedení jsou neschopní nebo pravděpodobně zkorumpovaní lidé. Jak je možné, že jiné aerolinky vydělávají a ČSA ne?

Tihle mamlasové např. zrušili linky do Kanady i když letadla z Kanady do Prahy byla plně obsazená a při tom jiné zahraniční aerolinky se marně snaží dostat do Kanady přistávací právo. Je nejvyšší čas vedení vyhodit a nahradit jinými lidmi. Horší už to být nemůže.

Josef

0/0
17.9.2011 7:50

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Vyměnit vedení

Protože ČSA jsou "vytunelované". Prodaly ziskovou nákladní dopravu, catering, hangáry atd. a zbyla jim už jen ztrátová osobní doprava. A s tak malou firmou můžou těžko konkurovat velkým leteckým společnostem. Ze současné ČSA by úspěšnou firmu neudělal ani David Copperfield.

+2/0
17.9.2011 8:24

Já, Claudius

Útlumem k prosperitě?

Jak geniální řešení!

0/0
17.9.2011 7:43

Gróf

Mají už kupce?

Mám obavy, že nápad s prodejem strojů má v současné recesi více aerolinek.

0/0
17.9.2011 6:25

Xladi

Zeštíhlovat budou tak dlouho

až z celé ČSA zůstane jen vedení a stane se z nich přeprodejce letenek bez letadel. Je to smutný konec kdysi velké letecké společnosti.

+3/0
17.9.2011 5:52

meteon

Největší česká společnost

Největší leteckou společností působící u nás se zakrátko stane Travel Service. Pravidelné linky létá už nyní, další snad převezme po ČSA, které jsou v řízeném sestupu.

0/0
17.9.2011 5:42

Ion Tichy

Tvrdík ..

to začal a tihle to dokončí...postupnými  "úspěšnými" restruktualizacemi až k naprostému zániku firmy....tomu se říká úspěšná strategie....překpokládám, že za každou dostal vysoký managment příslušné odměny.....a odešel likvidovat zase další firmu (ideálně státní).....Rv

0/0
17.9.2011 5:25

meteon

Re: Tvrdík ..

Za nitky je taháno ze zahraničí, věřte. Lidi, kteří do toho vidí, o tomhle mluvili před 2 roky, a jejich slova se víc než dokonale naplňují. Z ČSA bude malá regionální společnost létající hlavně na východ, která se nebude plést pod nohy západoevropským dopravcům.

0/0
17.9.2011 5:46

Danny_Kay

Re: Tvrdík ..

Tvrdik byl jen obet, na kterou se to vsechno hodi. Byl to proste socan a proto velmi vdecny objekt pro zesmesnovani ze strany pseudointeligentnich, uspesnych a bohatych...;-)

0/0
17.9.2011 8:45

FrantaKibyc

Re: Tvrdík ..

Co tě nutí se vyjadřovat k něčemu, o čem nemáš ani páru? Tvrdík ČSA regulérně tuneloval, stovky milionů jakože za poradenské služby atd.

0/0
17.9.2011 17:46







Najdete na iDNES.cz