Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tajemní majitelé vydělali na nákupu plzeňské Škody nejméně 11 miliard

Skupina Appian, která od státu v roce 2003 koupila plzeňský Škoda Holding, udělala jeden z nejlepších obchodů novodobé historie. Nákupní cena: 800 milionů. Prodejní cena: nejméně 12 miliard korun. Zhodnocení investice - minimálně 1 500 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Carmel Tel

Ako sa to robi?

Staci si precitat knizku Kmotor z kremlu- Boris berezovski;-)

0/0
18.9.2011 12:13

dědeček

To je hezké : "Koupili od státu"

A kdo že jim tu Škodovko za směšně nízkou cenu v tom roce 2003 prodal ? A za jakou provizi do kapsy? A následně jim dal státní zakázky a za jakou provizi zase do své kapsy? Následně pak vše zamaskoval, doklady skartoval a vše se musíme dovídat z jiného státu. To není poprvé. Viz Rakousko, Polsko.

+3/0
18.9.2011 8:56

Lupulin

ach jo.... :(

mě se oppravdu líbí jak neovinář (zvláště ten co píše za honorář jiný než od zaměstnavatele v novinách) nechápe že nejde spočítat: 800milionů nákup, 12 milionů prodej = 11 milionů zisk....

proto doporučuji novinářovi najít slovník, otevřít!, najít písmeno N, a pak slovo náklady.....pak k doplnění i písmeno Z a poté slovo Zhodnocení a pak ať vrátí tu tučnou odměnu kterou dostal za pošpinění lidí.....

0/0
18.9.2011 2:59

Jahnn

Re: ach jo.... :(

Máte to v hlavě trochu  popletené. Že vám unikají rozdíly mezi miliony a milirdami, to se stává kdekomu. Ale. Za 0,8 mld. koupili, pak provozovali kšefty se státními firmami ovládanými sami sebou, z kšeftů si zaplatili veškeré náklady souvisejícími s obchodními případy ŠKODOVKY a nyní prodali za 12 mld. Takže ten profit mezi nákupem a pozdějším prodejem firmy 12 mld je skutečný zisk. Samozřejmě že vaše písmenko N - náklady existují. N = provize politikům, kteří nákup Škodovky přikryli. Ale to vaše N jsou náklady z obchodní činnosti a to se objevuje v běžném hospodaření. A to vemte jed na to, že bylo vysoce ziskové. A z toho těm chytrým hochům plynuly jistě ještě větší zisky než ze samotného prodeje firmy.

+1/0
18.9.2011 7:59

Lupulin

A kdo že to vládl v tom roce 2003? :D

a není to vlastně jedno.... :D

0/0
18.9.2011 2:51

jozko skocdopole

Tunelovat o miliony uz nikdo nestoji

miliardy jsou ty spravne penize !

0/0
18.9.2011 2:03

vskiper

Sobotkova pleš

No tak sup - sup novinari uz to skotro mate. Sobotkovi a dalsim kristalovym politikum co to s nama myslej uprime zacina chytat koudel. Roman byl jenom kasicka, pravi "akcionari" nam kazou socialni rovnost z Altnerova domu.

+1/0
17.9.2011 23:59

pepe1212

som pocul, ze v cine

presibanych manazerov statnych firiem vedu k sportu. niekedy ich zoberu aj na stadion.

+1/0
17.9.2011 18:44

certik_bertik

Re: som pocul, ze v cine

co tam s nimi dělají? Afghánská cesta jako střela do hlavy?

0/0
17.9.2011 19:31

kurt godel

TAK:

..a Romanovo tajemství je venku ;-D

+2/0
17.9.2011 17:16

computer

Re: TAK:

Chudáčku, vy tady věříte hloupým a zaujatým novinářům píšících na něčí ojednávky? A důkazy jsou kde? Tak to je mi vás upřímně líto.

0/0
17.9.2011 22:16

common

ou

asi se bude vysetrovat teda jestli to nepodmaznou... ale to nepujde EU to prece vyresi... no mame to ale pekne zarizenej svet

0/0
17.9.2011 17:05

robirob

Neni to zrovna jadro veci, ale

Veškerý vztah k této firmě jsem ukončil před vstupem do ČEZ,

a. s. Z toho logicky plyne, že nemohou existovat žádné pravdivé

dokumenty, které by potvrzovaly opak" sdělil MF DNES Roman.

Nemate taky pocit, ze z toho jeste logicky nic neplyne :-) ?

+3/0
17.9.2011 16:59

Turista

Já nevím, co chcete

Každý přece dostal v privatizaci šanci na jistotu destinásobku...

Tohle je přece ve světě úplně normální, koupit levně zadluženou firmu a rozprodat ji postupně se ziskem. Jediné, co v tom všem není jasné, je, kdo zaplatil dluhy Škody a.s..

0/0
17.9.2011 15:07

semelik

já to chtěl tenkrát taky vzít, ale měl jsem nasbíraných

málo zálohovaných lahví.

Škoda

0/0
17.9.2011 14:23

Draggo

Re: já to chtěl tenkrát taky vzít, ale měl jsem nasbíraných

to by ani nevadilo, kdybys znal ty spravne lidi. :-P

0/0
17.9.2011 15:00

spicltadydomamezisvejmakolegama

Tajemní majitelé vydělali na nákupu plzeňské Škody nejméně 1

Jo to byly zlaty casy, kdyz polgramotna paka za babku prodavala co se nedalo ukrast nebo zasantrocit aby byla pres noc milionarema a nejenom Skodovku. No a ted holt maj jen ty zlaty kukadla na breceni nad svou blbosti. Ze jim to ale jde. ;-D;-D;-D;-D:-P

0/0
17.9.2011 13:34

marwal

2003? To byla ta doba propouštění, nejistoty?

A podívejte se na plzeňskou škodu teď... ;-O

+1/0
17.9.2011 13:29

spicltadydomamezisvejmakolegama

Re: 2003? To byla ta doba propouštění, nejistoty?

No je velka, bratru nejakych 11 miliard.;-D:-P

0/0
17.9.2011 13:35

certik_bertik

tak

aspoň měla Škodovka co dělat. Sice můžeme pochybovat o regulérnosti, ale lidi měli práci

0/0
17.9.2011 13:29

Draggo

Re: tak

a ted si predstavte, ze se to dalo udelat tak, ze by se to prodalo za trzni cenu a lidi by taky meli praci. jen statni dluh by byl o nekolik miliard mensi, akorat par zlodeju by se nenakapsovalo. a takhle to bylo u desitek podniku.

+1/0
17.9.2011 15:03

jfb

Re: tak

A jak víter, že v roce 2003 nebyla tržní cena 800 mil? Vždyť Škodovka byla na krach...

0/0
17.9.2011 15:08

Draggo

Re: tak

a jak vite, ze nebyla? pokud se za kratkou dobu prodala za nekolik miliard, tak zrejme byla podhodnocena. ona restrukturalizace takoveho podniku trva docela dlouho.  a je taky otazka, u koho byla zadluzena a proc. znate ten znamy trik, ze se podnik necha nesmyslne zadluzit u budouciho kupce a pak se mu za babku proda? :-P

+1/0
17.9.2011 15:29

21century_schizoid_man

Re: tak

mohu prosit detaily toho triku? ta zadluzena musi nekde mit ty penize z dluhu, snizeni trzni ceny v tom tedy nevidim

0/0
17.9.2011 16:09

Draggo

Re: tak

koukam, ze s vami je to zbytecne, nepochopil byste to. ale z toho si nic nedelejte, nechape to spousta lidi a neketri je dokonce maji za schopne a uspesne managory. :-P

+1/0
17.9.2011 19:10

certik_bertik

Re: tak

ten areál je z komerčního developerského hlediska (jako postavit tam baráky) zcela bezcenný, je to naprosto zdevastovaná plocha, prolitá jedy do hloubky několika metrů za těch 150 let pokud jde o tohle. Jinak řečeno zadarmo drahý, ale tím že to koupili tihle kuliferdové tak ji aspoň po Soudkovi (který Škodovku na příkaz tehdejších kabinetů z 90tých let devastoval) alespoň zastabilizovali že se zvedla z prachu.

0/0
17.9.2011 16:53

Draggo

Re: tak

vite, kdyby to tak bylo, tak by to asi nekupovali. budte si jisty, ze informaci o tom podniku meli dost. :-P

+1/0
17.9.2011 19:12

certik_bertik

Re: tak

tak nepochybuji že kdyby to tam koupil nějaký český developer, že by ty pozemky hodnotil kvalitou prima A bez mrknutí oka, ale věřte že to tak není, tam je pohřbeného takového svinstva že si to ani nedokážete představit.

Víte rozumím že není košer přihrávat si zakázky, ale kdyby to nekočíroval Roman, tak by to kočíroval někdo jiný a ty zakázky by třeba dával někam do zahraničí a neměli by práci ani ti lidi

0/0
17.9.2011 19:29

kyk

Zajímavé je že s tím přišli až teď

a ne před lety.

Roman je i po odchodu z ČEZ velmi mocný a vlivný, proto je třeba jej co nejvíce zdiskreditovat.

Kdo za tím stojí? Podnikatelské křídlo pražské ODS v čele s Romanem Janouškem, anebo Pavel Tykač?

Za pár dní se můžeme dočkat dalších diskreditačních článků o další osobě - primátoru Prahy, který účinně škrtí penězovody právě Janouškovcům.

0/0
17.9.2011 12:31

Wabo

Re: Zajímavé je že s tím přišli až teď

Nepřišli s tím "až teď". Ale pravděpodobně byly čerstvé informace ze švýcarského vyšetřování poledním hřebíčkem do Romanovy rakve na pozici ředitele ČEZu. Tak byl vykopnut výše ("Přece si člověka, který na nás tolik ví, nepostavíme proti sobě.")

0/0
17.9.2011 12:34

jfb

Re: Zajímavé je že s tím přišli až teď

Možná výše, ale za méně. Navíc také bude mít hmotnou zodpovědnost, nebo se mýlím?

0/0
17.9.2011 12:41

Wabo

Re: Zajímavé je že s tím přišli až teď

Bude. Ale osobně zatím u nás nevím o případu, kdy by se u člena DR uplatnila.

0/0
17.9.2011 14:30

Frollik

I když to nevím,

je velká pravděpodobnost hraničící s jistotou, že všichni členi DR jsou pojištěni proti škodám, které mohou způsobit při výkonu své funkce a tuto jistě nelevnou pojistku hradí ČEZ (možná, že se o pár korun sníží odměna členům DR aby se neřeklo). Tak to totiž funguje dost často.:-P

0/0
17.9.2011 16:00

warken

Re: I když to nevím,

Az na to,ze nic takoveho pojistit nejde.... Pohadky, pohadky, pohadky....

0/0
18.9.2011 5:38

zberanek

Na co máme politiky

V roce 89 se privatizovalo téměř vše, tedy rozkradlo téměř vše. Škoda Plzeň mezi takové velké krádeže za bílého dne rozhodně patřila, podobně Prazdroj. Politici jsou v ČR daňovým poplatníkům ke zlu z mnoha důvodů, uvedu jen dva základní důvody prč je nemít: 1. Berou peníze za něco, co nedělají a nebo dělají špatně, 2. Informace, které v zaměstnání politici získají, použijí z velké části k rozkradení společného majetku. Potřebujeme opravdu takové politiky?

0/0
17.9.2011 12:30

Frollik

Tak to je, ale co s tím?

Kdyby se volily osoby a ne strany s bídou bych našel tři, čtyři, kterým bych dal hlas.;-D

0/0
17.9.2011 16:02

jfb

Zajímalo by mne, kolik Appian do Škody vrazil

po té, co ji koupil? Zjistí to novináři? Já to nevím, ale za 15 let překopat fabriku tak, že je k nepoznání, není zas tak nic těžkého. Podívejte se na Apple - před 20 lety na krach, dnes nejbvohatší firma na světě.

Neříkám, že je vše čisté, ale jenom 2 čísla nic nedokazují.

+2/0
17.9.2011 12:19

Santa1

Re: Zajímalo by mne, kolik Appian do Škody vrazil

Když jde o to pošpinit vlajkovou loď českého strojírenství, je podle etického kodexu německých mediálních magnátů dovoleno hrát na nejnižší struny českého ksindlu, jako je závist a podobně.

0/0
17.9.2011 12:29

jfb

Re: Zajímalo by mne, kolik Appian do Škody vrazil

Je fakt, že Appian ji měl jen 6 let, ale i tak to nemění moc na tom, co jsem psal - "I Need Input", jak by řekl Číslo 5

0/0
17.9.2011 12:48

duhaCZek

Brečící Škoda Transportation

No jo, Škoda Transportation, brečící firma co když něco neumí tak si stěžuje že ostatní umí - viz nákup Siemens Viaggio Comfort. Prostě Škoda Rv

0/0
17.9.2011 12:03

Santa1

Re: Brečící Škoda Transportation

Vydělávat miliardy u nás a utrácet je v zahraničí, to dělá většina vlastníků zahraničních firem působících u nás. Je docela tragické, pokud to dělají i státní ČD. Brečí totiž především naši zaměstnanci a především nezaměstnaní, pusťte si televizi.

0/0
17.9.2011 12:13

duhaCZek

Re: Brečící Škoda Transportation

Je to sice smutné, ale to by se musela firma činit a dělat. A řešit to stížností na ÚOHS ? K smíchu Rv

0/0
17.9.2011 12:30

Bernard Woolley

Re: Brečící Škoda Transportation

Za kterým bude následovat nezbytný nákup 16 lokomotiv z produkce Siemensu, jinak by ČD měly nejdražší těžítka na světě.

0/0
17.9.2011 13:12

e-mann

uz jsme si nejak zvykli na zlodejsky stat CR...

0/0
17.9.2011 12:02

Santa1

33 miliard státních zakázek?

Číslo 33 miliard státních zakázek je tak vysoké, že bude zřejmě podobně přesné, jako výpočet ekologické superzakázky. Například MSV dostala zásadní objednávky na dopravní techniku pro ČD, když ještě patřila státu. Totéž PARS Šumperk, projekt regionova byl schválen a dodávky splněny dávno před vstupem Škody do PARSu. To ovšem nebrání "investigativcům" to započítat.

Ano, pozadí Škody Plzeň není čisté, ale to nebylo ani v éře pana Soudka, přesto to jsou špičkové strojírenské firmy, které rozvíjejí staleté tradice špičkové výroby u nás. Kýble špíny se nelijou jen tak pronic zanic. Pokud Nečas vytýčil jako prioritu dostavbu Temelína v co nejkratším čase (bez ohledu na vše, především na ekonomickou realitu), pak se domnívám, že se hraje především o Temelín. Kýbe špíny mají znevěrohodnit zásadní české firmy a "morálně" zdůvodnit jejich vyloučení z dostavby Temelína. Ano naši američtí soudruzi, naši věrnost radarem jsme nemohli prokázat, tak si od vás koupíme jaderku. Vaši Saša a Péťa.

0/0
17.9.2011 12:01

Haluzorium

Nejak mi to nesedi

Na tom ze vydelali, neni nic spatneho i kdyby to bylo sebevic. Pokud vydelek byl radne zdanen, nevidim zadny problem.

Bohuzel ale to, ze je vubec mozne aby existovaly firmy s neznamou vlastnickou strukturou je tak sileny pr*ser totoho statu, ze je cloveku az stydno. Akciovky s akciemi na majitele nikdy v blizke budoucnosti zruseny nebudou. Vetsina tech co maji moznost prislusne zakony zmenit ma v takovych spolecnostech vetsinu majetku. Smutna realita.

0/0
17.9.2011 11:39

Boshinken

Re: Nejak mi to nesedi

1) Vy nevidite problem v tom, ze reditele statnich firem nebo firem vlastnenych statem dohazovali ksefty tak, aby doslo k zhodnoceni jejich majetku?

2) Zruseni akcii na dorucitele nic neresi, protoze vlastnici se kryvaji za hranicemi, tzn. pro nas maji jasnou majekovou strukturu.

0/0
17.9.2011 11:43

Wabo

Re: Nejak mi to nesedi

Ale ano, zákaz účasti v zadávacích řízeních na státní zakázky pro firmy, kde není znám tzv. ultimate beneficiary, řeší hodně (ne všechno, samozřejmě, ale hodně). Proto k schválení této povinnosti ještě hodně dlouho nedojde. Za této vlády určitě ne.

+3/0
17.9.2011 11:47

Boshinken

Re: Nejak mi to nesedi

Tak proste v zahranici zalozi o par firem vice, nez dnes. Ale vysledek bude stejny.

0/0
17.9.2011 11:54

Wabo

Re: Nejak mi to nesedi

Ne. To jen nerozumíte technickému termínu "ultimate beneficiary". Taková firma, která by pro účely účasti v tendru na státní zakázku nezvěřejnila ověřitelným způsobem, kdo jsou investoři a věřitelé její mateřské firmy a matky matky a matky matky matky atd. a kdo jsou investoři a podílníci fondů, které se ucházejí o zakázky nebo kontrolují některé z firem v přímé linii, má smůlu. Může si svobodně podnikat, ale do tendrů o státní zakázky nemá přístup.

Myslíte, že jsme první země, která v historii měla problém s tunelováním peněz státu?

+2/0
17.9.2011 12:13







Najdete na iDNES.cz