Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo zdržuje sestavení jízdních řádů, dráhy se bojí anarchie

Železničáři možná nestihnou včas sestavit jízdní řád, který má platit od prosince. Čekají na rozhodnutí ministerstva dopravy, kolik si objedná rychlíků. To zase neví, kolik peněz na ně dostane od resortu financí. Správa železniční dopravní cesty už dvakrát posouvala uzávěrku, informovala ČT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Jaký předseda vlády, takoví ministři!

Jaký ministr, takové ministerstvo. Co jsme si zvolili a upekli s prezidentem, to máme.

+1/0
19.9.2011 14:28

marekzprahy

Jednoduché = jezdit podle těch starých.

0/0
19.9.2011 9:30

Sidonie_11

Re: Jednoduché = jezdit podle těch starých.

Taky si myslím, že by po nějakou dobu mohli jezdit podle těch stávajících JŘ, ale tam jde asi i o to, kdo by ty spoje, co by už podle nového JŘ jezdit neměly, zaplatil...

0/0
19.9.2011 11:48

tarten

Re: Jednoduché = jezdit podle těch starých.

To je samozřejmě nesmysl.

1) Mezinárodní vlaky budou jezdit podle dohodnutých nových jízdních řádů. Zahraniční vlaky vlaky pojedou také ponovu, takže návaznosti na hranicích by se také zpřetrhaly.

2) Starý objem dopravy nikdo nezaplatí.

3) Veškeré dohodnuté návaznosti na autobusy by se zpřetrhaly. Leda by se posunuly i data u všech autobusů, kterých je mnohonásobně víc. Nechci vidět ty smlouvy se soukromníky, ale tenhle bod by byl tak ještě průchozí.

Takže jako nejzorumnější se jeví vydat jízdní řád v původní podobě, a pak proškrtávat podle toho, jak se MD uráčí rozmyslet a někdy po novém roce vydat mimořádnou změnu. Dost drahá sranda.

+1/0
19.9.2011 16:13

aldik7

chm

aby to nedopadlo jako v Polsku loni :-P

http://ekonomika.idnes.cz/zpozdene-a-netopici-vlaky-pripravily-sefy-polskych-drah-o-premie-py4-/eko-zahranicni.aspx?c=A101216_144844_eko-zahranicni_vel

+1/0
19.9.2011 9:12

í-mejlka

Inu ..

Já v tom vidím nějaké temné síly ... nekalou konkurenci ... pátou kolonu ... buržoustké živly ... pokoutní čachry ... spiknutí rafinerií ... neviditelnou ruku trhu ... nebo nějakou jinou ptákovinu. I když řešení bude asi prosté  a rozhodně žádná novinka - nejsou prachy. :-)

0/0
19.9.2011 9:01

pravda boli cenzore (5.nick)

A nakonec si vyplatí milionové odměny.

+2/0
19.9.2011 7:30

tarten

Re: A nakonec si vyplatí milionové odměny.

Jako na tom zmatkářském ministerstvu?

0/0
19.9.2011 16:15

josefm

Okamžitě toho Hallu

vyhoďte. Za ty "tenký vody".Rv

0/0
19.9.2011 5:03

tarten

Re: Okamžitě toho Hallu

Proč, ten si ten zmatek a hroutící se termíny a výrobní časy nevymyslel. Ten může za úplně jiné bordely.

0/0
19.9.2011 16:16

karbid

..

přehohíme

0/0
19.9.2011 0:28

Králík z klobouku

Tenké vody

Pokud profesionálním mluvčím nějaké organizace je člověk, který je schopen sestrojit sousloví jako "pohybujeme se ve velice tenkých vodách", tak opravdu věřím, že jeho kolegové potřebují tři měsíce na vytištění pár letáků.

+5/0
18.9.2011 23:49

BobTheSinc

Re: Tenké vody

Toho kluka bohuzel znam, ten krome tluceni hubou naprazdno a clenstvi v CSSD nic jinyho nikdy neumel.... Rv

0/0
19.9.2011 0:01

a8nn

Re: Tenké vody

Co, co, je BŮH, ne?;-D;-D

0/0
19.9.2011 0:04

grospic

Re: Tenké vody

možná byl ve stresu, protože grafikon není volební plakát ten se neudělá přes noc.Ale opět se ukazuje, že tato vláda není schopná udělat absolutně nic. Banda diletantů, která pracuje systémem pokus omyl.

+2/0
19.9.2011 0:04

Yip

Re: Tenké vody

Dráhy přece nějaký zpoždění nemůže rozhodit, jsou na ně zvyklý 150 let.

+1/0
19.9.2011 7:02

tarten

Re: Tenké vody

Na tento druh zpoždění rozhodně zvyklé nejsou.

0/0
19.9.2011 17:34

Mychal.B.

Re: Tenké vody

No, tiskový mluvčí z toho musí být strašně vystresovaný ;-D

0/0
19.9.2011 7:34

tarten

Re: Tenké vody

Grafikon vlakové dopravy není pár letáků. Výstup pro cestující - několikasetstránková bichle veřejného jízdního řádu, vývěsky na nádraží a naprogramování informačních systémů všech nádraží a všech vlaků co to umí, zveřejňování v českých i zahraničních vyhledávačích spojení - to je jen špička ledovce.

+1/0
19.9.2011 16:29

Webpawson

Ach ano

Ano, všechno je problém. poslal bych je do soukromého sektoru. Zažil jsem termín na vytvoření A4 reklamy do celostátních novin do 22 hodin. Plakáty jsme museli mít rozvěšené od požadavku do 3 dnů. Když to spěchalo, jel kolega autem pro tiskoviny Praha-Plzeň a zpět.

A teď mi někdo bude tvrdit, že když nebude grafikon 19. září, tak v prosinci nebudou správně plakáty na nádraží? Děláte si legraci?

0/0
18.9.2011 23:33

Kei: místní od roku 2001

Re: Ach ano

Víte vůbec něco o grafikonech?

0/0
18.9.2011 23:42

Webpawson

Re: Ach ano

Relativně zběžný náhled, půlhodinová přednáška pro laiky. Já se nenavážím do tvorby grafikonu, její složitost plně chápu. Nechápu ale, co je při hotovém grafikonu tak těžké na nasázení jízdního řádu (knihy) a vytisknutí staničních příjezdů a odjezdů. Navíc, když cca 80% zůstane stejných (osobní odhad, ale nikdy jsem nezkoumal) a většina vlaků (narozdíl do autobusů) jezdí v určitém "taktu".

0/0
18.9.2011 23:47

Kei: místní od roku 2001

Re: Ach ano

Třeba obcema počínaje se grafikon připomínkuje.

0/0
18.9.2011 23:51

Webpawson

Re: Ach ano

tak to pak chápu. Děkuji za doplnění informace, která v článku viditelně chybí. V tom případě je to opravdu na dlouhé lokte.

0/0
18.9.2011 23:52

tarten

Re: Ach ano

Obávám se, že změny se provedou po banánistánsku. Obce se k regulérnímu připomínkování nepustí, možná se jim závěrečný počet vlaků ani neprozradí. Ať si pak zpřetrhané autobusové spoje se soukromníky řeší jak chtějí. Nebylo by to poprvé.

0/0
19.9.2011 16:33

KOLDAK

Re: Ach ano

Vtip je v tom, že 19. září rozhodně ani zdaleka nebude grafikon, to se jen SŽDC dozví (možná), kolik vyjede rychlíků. Grafikon se bude zpracovávat následně a rozhodně to není nic jako naplácat na čtvrtku nějakou trapnou a zbytečnou reklamu

+2/0
19.9.2011 7:46

jan.banos

Re: Ach ano

Já například vůbec nic.

A protože předpokládám, že v současné době, kdy je možno použít počítačů a vzhledem ke zkušenostem z předchozích let, by to nějak zvlášť těžké být nemuselo. Zejména ne tak těžké, aby na to potřebovali skoro 3 měsíce.

0/0
19.9.2011 0:18

Posel z Liptákova IV.

Re: Ach ano

Cože? Jednu blbou A4 do 22 hodin? Nechal bych vás pracovat a architektonickém ateliéru týden před odevzdáním projektu, ono by vás tohle machrování přešlo ;-D

Jinak grafikon je samozřejmě úplně jiná liga, než udělat grafiku na A4 ;-):-P

0/0
19.9.2011 0:13

Webpawson

Re: Ach ano

to že je to jiná liga netvrdím. Spíš mě vytáčí argumentace v článku, že se to nestihne vytisknout. Tisk totiž dneska netrvá týdny, což jistě sám dost dobře víte (studenti architektury rádi v Praze tisknou v Copy General někde v centru ve 3 ráno, protože mají non-stop). Pochopitelně, pokud to mají udělat a pak probrat s obcemi, tak je to na dlouhé lokte.

add architekti: mám s nimi jistou zkušenost, takže moc dobře vím, jakým stylem zpracovávají projekty (třeba semestrální na škole).

0/0
19.9.2011 0:19

Posel z Liptákova IV.

Re: Ach ano

no vidíte, přehled máte ;-)

Jinak ta argumentace s tiskem bude spíš problém bujné fantazie žurnalisty...

P.S.: Díkybohu za Copy General na Senovážnym, kolikrát mi zachránili koži ;-DR^

0/0
19.9.2011 0:36

Bery

Re: Ach ano

Data od MD, tedy data pro rychliky, jsou jen zaklad... pak se tvori reionalni doprava. Vypadnuti jednoho rychliku muze rozhodit spoustu navaznych pripoju... trochu jako domino. Takze to zbori celou predchozi praci a vse se musi opet projednavat... atd... To pak skutecne jeste nejaky cas spolkne.

Vytisteni JR se neda udelat v nejakem Copy centru za noc... je to knizka, ktera ma vice nez 800 stran a melo by to byt bez chyb, kdyz se to vydava v nakladu nekolika tisic kusu. ;-) Vyvesky na stanice jsou asi ten nejmensi problem... to byva v mensich stanicich na format A3, ve vetsich si nechaji vyjet treba A0... to se da vytisknout za den a dalsi den rozvozit, ale dokud neni co tisknout, tak je problem... ;-)

+2/0
19.9.2011 0:43

Webpawson

Re: Ach ano

Ano, s Vámi plně souhlasím. Ale článek vyplývá tak, že největší problém je "něco" vytisknout. Přitom vývěsky jsou záležitost max. 2 dnů, jak píšete a na jízdní řád, když tlačí čas, by bohatě stačil týden. Nebyla to sice kniha, co jsme tiskli ale téměř 100 stránková brožura taktéž v nákladu několik tisíc a termín tiskárny jsme měli 3 pracovní dny.

0/0
19.9.2011 0:47

Bery

Re: Ach ano

Jasne, clanek je formulovan trochu nestastne.

0/0
19.9.2011 6:31

tarten

Re: Ach ano

Tušíte, jak dlouho se dělají korektury jen k takové několikasetstránkové knize plné čísel bez kontextu, aby tam těch tiskových chyb bylo opravdu zanedbatelně? Samotné fyzické vytištění je ten menší problém, i když jde o dost nestandardní formát.

0/0
19.9.2011 16:38

falda

Ministerstvo dopravy

neví, na kolik rychlíků v režii ČD bude mít peníze, ale hlavně že nejlukrativnější spoje ČD velkoryse přenechávají konkurenci. To, co zde přes 100 let budovalo a s naprostou samozřejmostí fungovalo, se v tomto skvělém systému začíná hroutit. A rozhodně se to netýká jen železniční dopravy. Není náhodou na té dnešní době něco hodně prohnilého?

+2/0
18.9.2011 23:31

AAA2

Re: Ministerstvo dopravy

Co jsou to nejlukrativnejsi spoje CD? Prodelavajici Pendolino na trase Praha - Ostrava? ;-D

+2/0
18.9.2011 23:55

petrph

Re: Ministerstvo dopravy

Jenomže ty Pendolína tam budou jezdit dá a prodělávat ještě víc když lidi přejdou ke konkurenci...:-(

0/0
19.9.2011 10:34

AAA2

Re: Ministerstvo dopravy

aha, takze odmenou za svou neschopnost maji CD zase dostat monopol, aby jim nikdo nebral zakazniky? Rv

+1/0
19.9.2011 10:40

petrph

Re: Ministerstvo dopravy

Copak České dráhy mají nějaký monopol? Jančura může klidně od hodiny nasadit své žluté prskolety na všechny železniční trati co jich po republice je. Jeho  problém je v tom že na ně nedostane dotace.:-)

0/0
19.9.2011 10:47

AAA2

Re: Ministerstvo dopravy

tak proc si stezujes ze lidi budou prechazet ke konkurenci a pendolina tedy prodelavat jeste vic?

0/0
19.9.2011 12:11

tarten

Re: Ministerstvo dopravy

Tohle byla spíš neschopnost ministerstva než ČD. Nebo kdo si myslíte, že o nákupu pendolin a jejich výrobě nejprve u ČKD a pak u italů reálně rozhodoval?

0/0
19.9.2011 16:40

AAA2

Re: Ministerstvo dopravy

v roce 1995 České dráhy vyhlásily soutěž na výrobu vysokorychlostních vlakových souprav s naklápěcími skříněmi. V té zvítězilo konsorcium firem ČKD, MSV Studénka, Fiat Ferroviaria a Siemens 

(pravda, je to jenom z wikipedie :)

0/0
19.9.2011 17:16

tarten

Re: Ministerstvo dopravy

Je úplně jedno, pod čí hlavičkou se formálně vyhlásilo nějaké výběrové řízení.

0/0
19.9.2011 17:22

AAA2

Re: Ministerstvo dopravy

a jestli neco s naprostou samozrejmosti fungovalo, tak to byla potreba nalit kazdy rok par miliard do Cerne Diry na zamaznuti ztrat...

+3/0
18.9.2011 23:56

ElLoco

Re: Ministerstvo dopravy

Melete nesmysly - ČD dostává pouze peníze za to, co stát nebo kraje objednají.

+3/0
19.9.2011 0:40

AAA2

Re: Ministerstvo dopravy

Ted uz sice ano, nicmene drive tomu byvalo jinak, ze. Kdyz uz se bavime o co tom "zde přes 100 let budovalo a s naprostou samozřejmostí fungovalo".

A dneska se to holt udela tak, ze CD proda SZDC (tedy statu) za nejakou tu miliardicku nepotrebny majetek, ktery drive ziskaly od CSD (tedy statu) a podobne....

0/0
19.9.2011 9:34

Yip

Re: Ministerstvo dopravy

"S naprostou samozřejmostí fungovalo" ;-D;-D;-D

Poprskal jsem si monitor, nedík!

+1/0
19.9.2011 7:18

obcasny diskuter

Zase se tolik nestane..

Stejně si ty vlaky jezdí jak chtějí.. :D

+1/0
18.9.2011 23:09

jan.banos

Re: Zase se tolik nestane..

K tomu jen dodám: Může mít vlak, v tomto případě rychlík, zpoždění 10 minut, když předchozí stanice je výchozí a je vzdálená tak 14 km.

Bohužel ano.

0/0
19.9.2011 0:53

Bery

Re: Zase se tolik nestane..

Muze... staci aby do te vychozi stanice prijel zpozdeny. To, ze je nejaka stanice vychozi, jeste neznamena, ze tam ten vlak je pripraveny nekolik hodin pred odjezdem. ;-)

+1/0
19.9.2011 6:30







Najdete na iDNES.cz