Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslanci válčili o stravenky. Daňovou reformu opozice smést nedokázala

V parlamentu začal souboj o stravenky, jeden z benefitů, který dostávají miliony zaměstnanců především kvůli jejich daňovému zvýhodnění. Zatímco ministr financí Miroslav Kalousek chce, aby výjimka pro stravenky padla, VV jsou stejně jako opozice proti. "Stravenky se staly novým českým náboženstvím," glosoval to poslanec ODS Michal Doktor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tajemný muž

Než stravenky raději daňové zvýhodnění

Než stravenky bych raději dostal slevu na dani. Člověk si může zajít na oběd, ale pokud si občas vezme oběd z domu a v práci si ho jen ohřeje, zůstane mu stravenka. Bohužel, ne každý obchod stravenky bere (třebaže chcete nakupovat jídlo - velké supermarkety jako Tesco, Hyperalbert, Globus /pozn. tam nakupuju/ je neberou). Takže s nimi člověk nakonec vejde do obchodu, kde je berou a ty jsou většinou dražší. Dám příklad, v Globusu Dobrou vodu ochucenou pořídím za 9:90 za lahev. V supermarketu (ne hypermarketu) blízko mého bydliště stejná lahev a stejná příchuť stojí 12:50. Rohlík 2:50 apod. Takže člověk nakonec musí nakoupit dražší věci, pokud nechce, aby mu stravenka propadla.

Pokud by byla sleva na dani ve výši daňového zvýhodnění stravenek, bylo by to lepší a spravedlivější (dostane ji každý pracující, ne jen někdo!).

Navíc by se peníze "neztácely" v několika firmách vyvolených pro tištění stravenek, které si z toho udělaly solidní business...

0/0
21.9.2011 15:42

Bery

Re: Než stravenky raději daňové zvýhodnění

Co mate za stravenky, ze je neberou v supermarketu ?

0/0
21.9.2011 17:26

Tajemný muž

Re: Než stravenky raději daňové zvýhodnění

Gastro Pass. Vím, že je berou v MiniTescu, ale Hypernova, Globus ne. Na druhou stranu Billa ano, ale ta je dost daleko a cenově vychází podobně, jako supermarket naproti.

0/0
21.9.2011 17:43

Bery

Re: Než stravenky raději daňové zvýhodnění

Aha, tak ty neznam. Ja sice za stravenky chodim prakticky vyhradne na obedy, ale nepredpokladal jsem, ze by nejaky supermarket nebral nejaky druh stravenek. Dekuji za informaci.

0/0
21.9.2011 18:10

Jolika

zajimave nazory

vsichni vedi, co by zamestnavatel mel. Ale nikdo tu neni, kdo by rek - zitra davam vypoved, zakladam firmu a ja ty stravenky budu-nebudu davat protoze.....

Proste tu nectu zamestnavatele, ktery omlouva proc dava nebo nedava. Patrne nema cas sedet na netu a debatovat o tom. Zrejme meusi lakat vic. Nebo? 8-o

0/0
21.9.2011 13:31

Jolika

Re: zajimave nazory

oprava preklepu: Zrejme meusi lakat vic. - - - melo byt musi makat vic - - -

0/0
21.9.2011 13:32

BezPrace com

Re: zajimave nazory

Já čas mám, čekám jen na nějaký maily k vyřízení, tak se tady bavím na diskuzi ;-D

-

U nás jsme se domluvili se zaměstnanci, zda chtějí stravenky nebo raději přidat pár tisíc k platu. Všichni bez výjimky přijali raději zvýšení platu. Tak asi tak ;-D

+1/0
21.9.2011 13:41

Jolika

Re: zajimave nazory

;-)  R^ konecne, tak uz jsme tu dva, souhlas.

0/0
21.9.2011 13:49

signoflife

Re: zajimave nazory

no, možná to jen vedení neumělo dobře spočítat...:-) Ale je to hodně individuální, třeba by to opravdu vyšlo hůře. Každý si to musí spočítat pro svoji situaci.

0/0
21.9.2011 14:30

BezPrace com

ZÁLEŽÍ na každém individuálně!

Nic, zde stejně žádný problém nevyřešíme a poslanci si budou dělat, co chtějí, ať tady jsou zastánci nebo odpůrci stravenek. Já stravenky neuznávám, je to nesmysl a lepší je dostat hotové peníze, než nějaké poblbané papírky!

-

ŘEŠENÍ je jediné: Každý se musí postarat sám o svůj život, o své vzdělání a o svou práci. Každý je sám zodpovědný za svá rozhodnutí a za své uplatnění v životě, tj. za peníze, co vydělá, za děti, co vychová, i za charitu, které pomůže, když se mu bude dařit! 8-o

-

Takže se všichni držte a Good Luck! R^

0/0
21.9.2011 13:10

dialektik

Re: ZÁLEŽÍ na každém individuálně!

Jak můžete napsat takový smysl i nesmysl dohromady. Jestliže stát zasahuje denně do Vašeho života, tak jak můžete něco takového napsat. Invidualita je jen součástí jakéhosi celku, kde o Vás v převážné většině v tomto státě rozhodujou jiní !!

0/0
15.10.2011 8:39

signoflife

Tady ty debaty jsou naprosto stejné,

jako před lety, když jsem psal, že rovná daň se středně příjmovým v globále nevyplatí. Většina odporovala, ale aby vzali tužku a sami si to spočítali, to ne. Většina příspěvků je stejně stádovitých, opakují, co jim guru Kalousek nakuká....

0/0
21.9.2011 11:29

expat47

STRAVENKY

absolutní nesmysl. Buď všem nebo nikomu!

0/0
21.9.2011 10:28

BezPrace com

Re: STRAVENKY

Souhlasím, že stravenky jsou nesmysl, ale s tou druhou větou už ne. Každá firma může dávat zaměstnanců požitky, jaké chce, třeba auta, mobily, notebooky, platim jim kurzy, tělocvičnu, dávat firemní byty nebo třeba prase na porážku.

-

NEMÁ se do toho ale plést stát a poskytovat nějaká daňová zvýhodnění. Pak bude vše OK. ;-D

0/0
21.9.2011 10:33

expat47

Re: STRAVENKY

....ale ano. Pokud to bude na firmě, vpořádku. Ale žádné státní dotace!

0/0
21.9.2011 10:58

signoflife

Re: STRAVENKY

uveďte prosím příklad dotace stravenek? Děkuji.

0/0
21.9.2011 11:29

BezPrace com

Re: STRAVENKY

Daňové zvýhodnění stravenek je formou "dotace" státu. Třeba to někdy pochopíte ;-D

0/0
21.9.2011 11:34

Bery

Re: STRAVENKY

Pokud je osvobozeni od dane povazovano za dotaci, tak co jsou potom skutecne dotace ? :-P

0/0
21.9.2011 13:06

othoma

Re: STRAVENKY

všem stejně jako za komančů ?

0/0
21.9.2011 10:33

expat47

Re: STRAVENKY

..........jde tu přece o spravedlnost, že? Když stát dotuje stravné jen "někomu", tak ten zbytek, kteří nedostávají, to tomu "někomu" platí, kapiš?

0/0
21.9.2011 11:02

othoma

Re: STRAVENKY

nikomu nikdo nic neplatí je to jen jedna z mnoha daň. úlev , takže předpokládám, že ty máš zas jiné úlevy, prostě nikdo nemůže mít nic stejně...

0/0
21.9.2011 11:06

BezPrace com

Re: STRAVENKY

Jenže vy jaksi nechápete, že daň. úlevy třeba na dítě mají trochu smysl oproti těm stravenkám, na kterých parazitují jen stravenkové firmy! 8-o

0/0
21.9.2011 11:36

Jolika

Re: STRAVENKY

Hmmm, hmmm, socialistickej luxus. V kapitalistickych zemich tohle nikde neni, tak proc se nesmirit s tim, ze neco za neco?

0/0
21.9.2011 11:04

expat47

Re: STRAVENKY

...ale je. V Česku i v zahraničí firmy dotují obědy v závodní jídelně...běžná praxe.

0/0
21.9.2011 12:12

Jolika

Re: STRAVENKY

Zrejme zahranicni firmy V CESKU museji, ale u sebe doma ani nahodou.

Asi je jen otazkou casu, kdy i v tomhle ohledu nastane v Cesku ten pravy kapitalismus.

0/0
21.9.2011 13:25

Bery

Re: STRAVENKY

Mno, stravenky byly zavedeny az po plysaku, takze to se socialismem ma pramalo spolecneho. Je spousta statu, kde socialismus nikdy nebyl a zamestnavatel poskytuje stravenky, dokonce hradi 100% jejich hodnoty a ne jako u nas jen 55%. ;-)

0/0
21.9.2011 13:09

Jolika

Re: STRAVENKY

Chcete mi jako objasnit, ze raz, dva tri ted =plysak a definitivni konec socialismu? Zadny stravenky, zadny obedy ve skole, zadny skolky, zadny druziny pro deti zadarmo atd atd ?????? Jako ode dne plysaku kapitalistickej ra bez predesleho vyvoje, doslova raz-dva-tri-tedj?????

0/0
21.9.2011 13:37

Bery

Re: STRAVENKY

Nechci nic takoveho rict... nicmene toto neni pokracovani sociku. Stravenky, pripadne jine benefity pro zamestnance maji i ve statech, kde socik nebyl, takze v tom primou souvislost se socikem nevidim. ;-)

0/0
21.9.2011 17:25

polpot1

Re: STRAVENKY

hlupáku stát ti nedává stravenky záleží jaký je zloděj podnikatel a pokud nic všem,tak zrušit veškeré zvýhodnění a je jich hiodně,ale né pro potřebné jen zase pro zloděje!!

0/0
21.9.2011 11:32

stabylak

stravenky

Doufám,že zruší také režijky. Kdo to kdy viděl, aby jeden člen rodiny dělal u dráhy a celá famílie si zadarmo

vozí prdele. A protože dráhy jsou státní tak jim ty výlety platíme všichni...

0/0
21.9.2011 10:03

newcoast

Těm

poslancům už by konečně někdo měl vysvětlit že je konec.Peníze došly a další nebudou.Za dva roky max tři nastupuje MMF.

0/0
21.9.2011 9:34

rebbe

¨Zlodějem¨musí být z povolání každý úředník

finanční správy, bere lidem peníze bez protihodnoty. Svět je nespravedlný, ale jinak to nejspíš nejde.V

0/0
21.9.2011 9:46

chemba

Re: Těm

ještě nám stále půjčují. Ale časem si budeme muset koupit dluhy našeho státu sami. Národ sobě. Protože už nám nikdo nepůjčí. Tak si nachystejte penízky na nákup státních dluhopisů.

0/0
21.9.2011 10:25

nojonoaco

neuvěřitelné

nemá smysl to jakkoliv komentoval...Kalousek vždy byl zloděj a vždy bude....moc se nedivím, že se čím dál častěji skloňuje slovo "defenestrace"...

0/0
21.9.2011 8:37

Radowan

Používají se jinak, tak je zrušíme :)

A co takhle zakázat možnost to používat jinak než se to má používat ? ;-)

0/0
21.9.2011 8:15

chemba

Re: Používají se jinak, tak je zrušíme :)

Když mám noční směnu tak mám stravenku roztrhat sám nebo nechat propadnout, když meníčka v 0,30 hod nikde nevaří?

0/0
21.9.2011 8:35

rebbe

Re: Používají se jinak, tak je zrušíme :)

A není jednodušší, dát těm lidem stravné v hotovosti? Ať si  dělají dietu, kdy se jim to hodí, nebo se přecpou, jak se jim zachce. Když si za stravenky nemohou koupit cigarety, tak si je koupí za ušetřené peníze, vždyť je to putna.V

+1/0
21.9.2011 9:07

chemba

Re: Používají se jinak, tak je zrušíme :)

neznám firmu, kde po zrušení stravenek narostly adekvátně platy.

0/0
21.9.2011 10:14

expat47

Re: Používají se jinak, tak je zrušíme :)

......a proč by měli? Chlapi makaj místo oběda?

0/0
21.9.2011 10:26

chemba

Re: Používají se jinak, tak je zrušíme :)

reaguji na příspěvek, kde diskutující předemnou navrhuje dát zaměstnancům stravné v hotovosti.

0/0
21.9.2011 13:03

BezPrace com

Re: Používají se jinak, tak je zrušíme :)

No vidíte a já takovou firmu znám. Tak si nestěžujte a hledejte lepší zaměstnání za více peněz a nepotřebujete stravenky. 8-o

0/0
21.9.2011 10:29

Bery

Re: Používají se jinak, tak je zrušíme :)

Vsichni nemohou delat v jedne firme... ;-D

+1/0
21.9.2011 10:37

BezPrace com

Re: Používají se jinak, tak je zrušíme :)

Všichni ne, ale vás a někoho další by třeba vzali. CO se staráte o "všechny"? Stará se copak někdo o vás? Řešte svůj problém a ne problémy celého světa ;-D

+1/0
21.9.2011 11:34

Bery

Re: Používají se jinak, tak je zrušíme :)

Inu ja uz jsem takovej... ;-D

0/0
21.9.2011 17:30

odlaska

Bože

jak já toho Kalouska nemám ráda. Jaké daňové zvýhodnění pro jednu skupinu obyvatel? Stravenky jsou BENEFIT a to znamená, že zaměstatnanec jedné firmy má určitě plusy, když tam bude pracovat.

Jsem absolutně pro zachování stravenek - pokud se stravenky zruší, věřím tomu, že spousta lidí přestane chodit na obědy, raději si budou vařit atd. Ekonomika tím pádem půjde ještě víc do háje...

0/0
21.9.2011 8:05

chemba

Re: Bože

ježíšmarja. Ale odstraní se jakási daňová výjimka. Jsem pro to, stravenky bez náhrady zrušit. Koho to zajímá, že na tom stát prodělá? Vás? Stát prodělává na všem na co se podíváte. Na každém metru chodníku, na každém nepotřebném kulometu, na  zbytečných úřednících, na rozprodeji státního majetku pod cenou, na všem co nakupuje.  A vám vadí ty blbé stravenky ? Když už prodělat, tak už na úplně všem. Bez výjimek.

0/0
21.9.2011 8:31

odlaska

Re: Bože

Děláte si legraci? Jedno k druhému a můžeme tu tento stát zabalit. Nebo ho rovnou darovat třeba Němcům. A ano- vadí mi, že na tom stát prodělá, vadí mi, že to tu jde od deseti k pěti. Radši bych vychovávala své děti ve státě, kde je prosperita.. Vám je to evidentně jedno...

0/0
21.9.2011 9:18

chemba

Re: Bože

Lidi to tak chtěli, tak to máme. Žijeme v době, kdy nám elity definitivně vtloukli do hlavy, že krást je běžné, korumpovat nutné, podvádět obecně prospěšné. Slušnost je slabost a morálka a etika je blbá zneuctěné děvečka, protože lidi si váží jen těch co mají peníze. A peníze jsou v této společnosti povýšeny na modlu. Víte kdo to je šikovný řemeslník vé očích mádlovců? je to socka. Víte kdo to je spolehlivá úřednice? Flákač ve státním. Víte kdo to je kvalifikovaný dělník. nevíte , Opět socka. To jsem pochopil ze zdejších diskuzí.

+3/0
21.9.2011 10:23

odlaska

Re: Bože

To je sice možné, ale neznamená to smířit se se stavem věci. I když to asi nezměníme pro nás, můžeme se pokusit situaci změnit pro své děti či vnoučata...

0/0
21.9.2011 10:32

BezPrace com

Re: Bože

TAK řešte PODSTATU problému, tj. váš nízký plat a ne nějaké papírky na jídlo! Není jednodušší více vydělávat, aby měl každý na jídlo, než pořád máchat nějakými sttravenkami, na kterých vydělávají jen stravenkové firmy? 8-o

-

To bude pro vaše děti a vnoučata jistě smysluplnější, než trvat na nesmyslných stravenkách!

+1/0
21.9.2011 10:37







Najdete na iDNES.cz