Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet má první problém, v Lipníku projel na červenou

Pět dnů před ostrým startem musí společnost RegioJet řešit nepříjemný incident. Odpoledne projela jedna z lokomotiv během přesunu na červenou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zel.am

Ten článek je napsán příšerně

Reaktoři, prosím před zveřejněním se vždy poraďte s nějakým borcem od ráhy, tohle se nedá číst.

Teď ke strojvedoucímu, udělal chybu, ok, nemělo se to stát ale už se stalo, naštěstí bez následků díky zabezpečovačce. Co teď sním, lidi ho chtějí lynčovat, já jen doufám že pan Jančura je taky člověk a uvědomí si že jsme všichni jen lidi a né stroje, a lidé chybují, bohužel, proto padají letadla, bourají auta a podobně, nejsme stroje. Tak a teď všichni, kdopak nám ještě nikdy v autě neprojel červenou? Projeli jste ji všichni, možná o tom ani nevíte.

Zel.am

0/0
27.9.2011 19:44

kladnyhrdina

druhý problém - Jančura přivolává nehody

Vlak Regiojet projel dnes místo zastavení ve stanici Hranice na Moravě - údajně rychlostí 90 km/h. Byl zastaven záchrannou brzdou a couval zpět k peronu. V železničním  provozu se toto považuje za nehodovou událost. Je to už druhý strojvedoucí RJ, který by měl být až minimálně až do uzavření vyšetřování stažen z výkonu služby. Pro docela vážné průšvihy RJ mám docela jednoduché vysvětlení: Průšvihy přivolává velkohubé populistické machrování pana Jančury. Je to taková pověra v železniční i městské drážní dopravě: kdo machruje, bude mít brzo velkej průšvih. U výpravčích, strojvedoucích i tramvajáků přivolávání nehod machrováním funguje spolehlivě. Machrování Radima Volejteřediteli se reinkarnuje na provozní pracovníky. Velkohubost zastavila v prvních dnech provozu i Pendolina ČD. Od té doby, co se ty žvásty Ondrůje zredukovaly, jezdí Pendolina naprosto spolehlivě.

+1/0
27.9.2011 18:47

kladnyhrdina

Re: druhý problém - Jančura přivolává nehody

Píšu o tom jen proto, že chci panu Jančurovi více skromnosti. Ono se to pak s těmi průšvihy srovná.

0/0
27.9.2011 18:51

Bery

Re: druhý problém - Jančura přivolává nehody

Nebude to tim, ze Ondruj ted dela pro Jancuru ? ;-D

0/0
29.9.2011 8:10

jannes

"během přesunu na červenou"

Kristepane, to je úroveň... proč se ti pisálkové někoho nezeptají na aspoň trochu odborný výraz.

0/0
26.9.2011 16:51

ufoun

nikdo nebyl v ohrozeni zivota?

nikdo nebyl v ohrozeni zivota, jen muselo(!) zastavit mezinarodni EC s lidmi. tomu nejak nerozumim :-D

(ps. jinak ten zasedaci poradek ve vagonech na starankach RJ mne rozesmal. nic proti jejich gustu, ale graficke znarozneni vagonu RJ (jen tabulka) oproti CD (opravdu grafika vagonu, kde mam predstavu jak sedadlo vypada a kterym smerem je otoceno) je asi tak jako malba 3leteho ditete proti normalnimu grafikovi :-D ) no nic.

0/0
24.9.2011 22:42

znovuzrozený

Poznámka!

Jenom hlupák si může myslet, že všichni strojvedoucí u jančury jsou od ČD.R^:-)

0/0
23.9.2011 9:18

SID09

Re: Poznámka!

Jeden hlupák z ČD říkal, že tam Jančura dělal nábor a že všichni ti hlupáci mají praxi u ČD.!!;-D

0/0
26.9.2011 16:33

kaksikymmenta

Na červenou??

A tohle má být odborný článek?? Jestli mají mít články nějakou úroveň, tak by si páni novináři mohli aspoň trochu nastudovat, o čem píší. Návěsti červeného světla na návěstidle se říká "Stůj".

0/0
23.9.2011 9:05

Falewick

Re: Na červenou??

Tady profesor z Ústavu pro jazyk český má pravdu. V životě jsem neslyšel, že by tomu někdo říkal projetí na červenou, zásadně jen "projetí na stůj".

0/0
23.9.2011 10:03

kaksikymmenta

Re: Na červenou??

Ale u železnice tomu tak je..., na univerzitě to do nás tlačí pořád, takže jsem trochu zdegeneroval i já... ;-D

0/0
23.9.2011 10:59

tarten

Re: Na červenou??

Né tak úplně. Těch "stůj" je na železnici trochu víc, než jen červená. Takže je potřeba jisté opatrnosti. když nějaký ne zcela odborný novinář napíše něco o červené, bude to možná červená, ale je tu i možnost, že to byla i jiná návěst interpretovaná jako "stůj" nebo jako "stůj, zastavte všemi prostředky".

0/0
23.9.2011 15:57

Bery

Re: Na červenou??

Mno, ja bych nejakou cervenou na serveru jako je idnes asi vuuubec neresil. ;-)

0/0
23.9.2011 16:21

kaksikymmenta

Re: Na červenou??

No to ano, samozřejmě na železnici máme absolutní a permisivní význam návěsti "Stůj", dále se ještě rozlišuje barva pro vlakovou dopravu a pro posun. Ale to už zacházím do detailů a tohle přece po panu Sůrovi nemůžeme chtít...

0/0
23.9.2011 18:31

synej

Re: Na červenou??

Pán je asi šotouš, že? ;-D

0/0
24.9.2011 9:20

0608

Re: Na červenou??

Psal to pan Sůra, to je známý dopravní "expert", čti trouba, jak by řekl zřejmě jeho vzor Homer Simpson. Ve své podstatě v každém jeho článku je nějaká perla. Z obrovské konkurence vybírám, např. pan redaktor si po 10 letech provozu konečně všiml, že City elefanty mají i 1. třídu. To bylo jen pro zasmání ;-D;-D

0/0
23.9.2011 10:04

kaksikymmenta

Re: Na červenou??

...čtu, že se zabývá leteckou a autobusovou dopravou a zemědělstvím. Tak proč píše článek o železnici?? To tam pak tu červenou musel napsat, protože neví, jak se v odborné terminologii návěst červeného světla na návěstidle jmenuje... ;-D Prostě silničář...

0/0
23.9.2011 11:02

tarten

Re: Na červenou??

Vy nevíte, že vlaky jsou jen takové autobusy na kolejích? ;-D

0/0
23.9.2011 17:17

PIsa.lek

Re: Na červenou??

Ale pérd  - i kdyby to věděl, tak by to napsat neměl, protože by z toho byla zaskočena většina čtenářů.

0/0
23.9.2011 19:48

PIsa.lek

Re: Na červenou??

A že to má být "odborný článek" jsi odhalil jak?? Je to naprosto běžné zpravodajství, kde je potřeba psát tak, aby to čtenáři snadno pochopiteli - tedy bez zbytečného profesního výraziva. "Projetí na červenou" je tudíž naprosto v pořádku.

0/0
23.9.2011 19:44

kaksikymmenta

Re: Na červenou??

Pořád se někam do článků vkládají vysvětlení, co je co. "Projetí na červenou" může říct jen člověk neznalý věci a v pořádku to není. A nevzpomínám si, že bychom si někdy potykali. Buďte prosím korektní.

0/0
23.9.2011 20:08

PIsa.lek

Re: Na červenou??

V pořádku to je, protože I BEZ DODATEČNÉHO VYSVĚTLENÍ i čtenář neznalý drážních předpisů jasně pochopí, co se stalo. Kvalitní novinařina nespočívá v otrockém používání odborné terminologie, ale v co nejjednodušším, a přitom co nejpřesnějím popisu situace, což obrat "projetí na červenou" stoprocentně splňuje. To jen někteří "chytřejší" musí nad tím ohrnovat nos (možná znám Dé dvojku a další předpisy lépe, než ty - ano nepotykali jsme si, ale na inetu je tykání běžné, a nemám s tím absolutně žádný problém).

0/0
23.9.2011 21:51

kaksikymmenta

Re: Na červenou??

Já vykám spíš ze slušnosti. To můžete znát lépe, ale jako inženýr, který vystudoval železniční technologii, a zároveň výpravčí železniční stanice je musím znát taky.

0/0
24.9.2011 0:23

Bery

Re: Na červenou??

Kdysi se na diskusich vyhradne tykalo a vykani bylo brano spise jako urazka (opovrhovani oponentem). Tykani na verejne diskusi bylo zavedeno i v pravidlech netikety (internetove etikety), ale pozdeji, kdyz se zacal internet rozsirovat mezi laickou verejnost, bylo toto pravidlo z netikety odebrano. Dnes se povazuje za normalni tykani i vykani a nebere se to obvykle jako spolecensky prestupek. Jsem na netu dele, nez seznam.cz, takze davam prednost tykani, ale pokud nekdo chce vykat, tak s tim nemam problem. Neskodi brat veci s nadhledem. ;-)

0/0
24.9.2011 22:19

kaksikymmenta

Re: Na červenou??

Omlouvám se, ale já to prostě nepřekousnu. Už se mi otvírá kudla v kapse, když někdo řekne návěstidlu semafor, nebo když vlak jede do zatáčky, místo do oblouku.

0/0
24.9.2011 0:32

PIsa.lek

Re: Na červenou??

No a jak by se asi pak měl cítil lékař, když čte novinový článek ze svého oboru bez latinských názvů, nebo chemik, když tam nejsou žádné vzroce, atomová čísla a vlanční vazby?:-)

Trvat za každou cenu na přesném vyjadřování, i když to "lidové" dokáže laikovi tu situaci přiblížit stejně dobře a nezatěžuje ho přitom odbornými termíny, je prostě blbost. Tečka.

0/0
24.9.2011 6:48

Bery

Re: Na červenou??

Nejsme na odbornem serveru a tak sem chodi i laicka verejnost... Pro ne je clanek urcen. Kdysi jsem podobne prskal a kolega mi na to rekl, ze bych mel vice chodit mezi lidi. ;-) Takze je dobre brat veci s nadhledem. ;-)

0/0
24.9.2011 22:09

kaksikymmenta

Re: Na červenou??

Máte pravdu, asi jsem to přehnal. Beru to zpátky a díky za vysvětlení (to platí i pro další Váš příspěvek) :-). Já prostě vykám ze slušnosti, jsem tak zvyklý a už se toho nejspíš nezbavím...

0/0
25.9.2011 10:52

Bery

Re: Na červenou??

Fajn. ;-)

0/0
25.9.2011 21:22

Bery

Re: Na červenou??

Sice jsme se obcas pod nejakou diskusi neshodli, ale tentokrat souhlasim na 100%. Lepe bych to nenapsal. ;-)

0/0
24.9.2011 22:23

aldozzz

Řidič autobusu

Autobusy to jo, ale řídit vlak, to už je jiná... ;-D

0/0
22.9.2011 23:34

ElLoco

Problém strojvedoucího nebo firmy RegioJet

Spousta diskutujících píše, že to není problém RegioJet ale toho konkrétního strojvedoucího. Kdyby se to stalo strojvedoucímu ČD, tak by ti samí lidé řvali, že je to samozřejmě problém ČD ...

+4/0
22.9.2011 21:12

Bery

Re: Problém strojvedoucího nebo firmy RegioJet

R^

+1/0
22.9.2011 23:53

roddie2

Re: Problém strojvedoucího nebo firmy RegioJet

No, ona je totiž pravda obojí.

0/0
23.9.2011 8:40

znovuzrozený

Re: Problém strojvedoucího nebo firmy RegioJet

Si myslím, že když dojde k nehodě, kde budou zranění a mrtví, kvůli projetí návěsti stůj, bude to vždycky problém RegioJetu ne?! A tady byla veliká klika.

0/0
23.9.2011 9:11

jeen

7 stevardek

do 5 vagonů???

Ty počty mi nějak nevychází, co tam ty 2 navíc budou dělat? Záloha, nebo individuální obsluha VIP?

0/0
22.9.2011 13:02

tarten

Re: 7 stevardek

2 navíc budou prý kdesi připravovat jídlo objednané přes "vagonové" stewardky.

+1/0
22.9.2011 16:35

roddie2

Re: 7 stevardek

V prvním a posledním vagónu budou tyče na striptýz.

+2/0
23.9.2011 8:41

kosican76

Drzim panu Vancurovi

R^

+2/0
22.9.2011 10:54

karelman

Re: Drzim panu Vancurovi

Vančura byl skvělý spisovatel, původem z Háje ve Slezsku, například napsal Rozmarné léto. Držet mu palce není moc platný, protože ho oddělali Němci za války

+2/0
22.9.2011 18:20

LokFuhrer

Realita

...a kdopak ví,že Peršing "solo" vzduchem skoro nebrzdí ???? Vidím,že většína lidí co tady slintá nemá ani potuchy co TO vlastně znamená a ani netuší,že pokud to náhodou "nekóduje" tak musí fíra tzv. počítat klacky aby to neprošvih,tedy pokud to je v oblouku a není si jistý.To ,že to nekóduje je běžná praxe :-( Hold v ČR na SŽDC to je nejdokonalejčí a většina ŠOTOUŠŮ co tady zvrací nemá ani páru vo co go. To samé se děje i u ČD i ČD CARGO pouze se to tolik nemedializuje toť vše.

+3/0
22.9.2011 9:46

nvlik

Re: Realita

Naprosto souhlasím .. Medializuje se to i proto, že ten vlak vlastně s cestujícími ještě nevyjel a už má vroubek .. Myslím, že je to i snahou Regiojetu co nejdříve vyjet a proto ti zaměstnanci neměli ještě ani čas se nějak pořádně připravit. I v rozhovoru s Jančurou na E15 říká, že připravovat strojvedoucí příliš dlouho tak jakou u ČD a u Carga je prý přežitek z dob komunismu ..

+1/0
22.9.2011 10:03

Alois Jirásek

Re: Realita

To je právě ono. Článek na E15 jsem nečetl, nicméně dnešní čeští "moneyžeři" mají ve zvyku všechno házet na komouše. Nicméně jestli se v tomto případě jedná o přežitek, tak z dob první republiky, resp. ze začátků vzniku žel. dopravy. Člověk, než vlezl na mašinu, musel několik měsíců, či spíše let strávit na dílně při opravách, teprve potom, když splnil další podmínky, mohl jít do kurzu na strojvedoucího. Potom mnoho let jezdil na posunu, nebo s nákladními vlaky. Na osobní se dostal až za hodně dlouhou dobu. Dnes jsou "rychlokvaškové", ne jen na dráze, při mnohokrát silnějším provozu, nebezpeční svému okolí. Samozřejmě člověk je tvor chybující, nicméně zdlouhavý výběr uchazečů, "vyselektoval" netáhla a budižkničemu.

+3/0
22.9.2011 10:44

marbo

Re: Realita

"Ani ne, ale samozřejmě platí, že strojvedoucích je opravdu málo. Většinu strojvedoucích jsme sehnali u Českých drah. Problém je, že podle stávajícího zákona se strojvedoucí vychovává rok. Dlouhé měsíce musí adept na strojvedoucího například sedět v dílnách, což je zbytečný relikt z dob páry." Tady je citace ze zmíněného rozhovoru. To abyste se neohrazoval k výrokům které nikdy nepadly.

0/0
22.9.2011 10:59

marbo

Re: Realita

Úžasná dezinterpretace. To že pan Jančura považuje dálku výcviku srojvedoucích za přežitek (a co se týče těch dílen je to jistě fakt), navíc neříkal z dob komunismu ale zdob parních lokomotiv!, neznamená že se nemusí řídit stejnými pravidly jako ČD, ČD Cargo nebo kdokoli jiný na českých kolejích.

0/0
22.9.2011 10:55

tarten

Re: Realita

To je fuk. Hlavně Jančura ten výcvik zjevně podceňuje. Takže teď má příležitost se nad tím zamyslet. Vlak není autobus na kolejích.

0/0
22.9.2011 17:16

marbo

Re: Realita

Právě jsi se projevil jako naprostý imbecil (omlouvám se za ten výraz ale nevim jak jinak to nazvat), jak už to bylo mnohokrát zmíněno výcvik strojvůdce trvá rok, tudíž si Jančura nikoho necvičil, ale všechny přetáhl současným železničním dopravcům, zejména ČD!

0/0
22.9.2011 17:28

tarten

Re: Realita

Opravdu jste to slovo používat neměl, protože padá na vaši hlavu. Vy víte, které všechny zkoušky ten strojvůdce má a co RegioJet svými vnitřními pravidly v tomto směru vyžaduje nebo toleruje?

0/0
22.9.2011 17:39

marbo

Re: Realita

A co víte vy když z jednoho incidentu(který se na kolejích prostě čas od času stane) vyvozujete závěry, že se v RJ podceňuje výcvik?!

0/0
22.9.2011 17:43

tarten

Re: Realita

Přečtěte si, co píšu. Nevyvozuji, že reálně podceňuje výcvik, ale že je to otázka pro inspekci. Protože už se víckrát vyjádřil, že výcvik v dnešní podobě je zbytečný. Předpokládám samozřejmě, že otravná kontrola papírů a alkoholu je to první, co inspekce u mašinfíry udělá tak jako tak, to je opravdu podobné jako u nehody autobusu.

+1/0
22.9.2011 17:47







Najdete na iDNES.cz