Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency začne jezdit pro Deutsche Bahn

Německý národní železniční dopravce Deutsche Bahn (DB) prohloubí výrazně spolupráci s českou společnosti Student Agency. Ta začne provozovat pro německé dráhy autobusy na nové lince mezi Prahou a Mnichovem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny47

Prohloubí spolupráci....

A jaká je tedy ta stávající spolupráce DB-SA, když jí chtějí výrazně prohloubit ??? Že jim v kancelářích SA prodávají  jízdenky přes internetový portál ? ?

0/0
25.9.2011 11:00

turista-

Re: Prohloubí spolupráci....

SA neprodávají jízdenky DB přes "internetový portál", ale přes software Kurs90, jako každá pokladna DB, některé cestovní kanceláře (např. ČD Travel).

To samozřejmě lze jen na základě smlouvy, tj. spolupráce již existuje.

0/0
25.9.2011 13:40

AP1

...

za to vsechno muze sqely managment ceskych drah! zavrit! zrusit!

0/0
22.9.2011 17:52

picachu

PCHE

No nevim, Jezdim casto s DB prave ten Norimberk - Praha a to proto, ze srovnatelny spoj SA je proti tomuto totalne o nicem! SA jede prilis dlouho, v tom autobuse jsou lidi jak sardinky, komfort pro nohy = nula. Zatimco DB Express Bus jede jen 3.45h, je dvoupatrovy, v prizemi je prvni trida s WC. V prvni tride mate silene velky prostor na nohy, vcetne notebooku, stolky, piti v cene. V druhe tride nahore mate take dostatek mista, vsude zasuvky na 230V. Navic ty busy jsou Mercedesy a SA se s nimi komfortem jak jizdy tak sezeni absolutne neda srovnavat!

Takze zaver - zase zmena k horsimu.;-O

+2/0
22.9.2011 12:56

lucky_24

Re: PCHE

Ty Autobusy DB jsou SETRA a ne Mercedes. Ovšem do Mnichova se pojede 4x denně a autobusy Fun & Relax a jelikož v Bavorsku často a rádi kritizují kvalitu toho co tam posílá ČD, navíc se bude zastavovat na letišti v Mnichově, je velká pravděpodobnost úspěchu. A i u SA je místo, ale jen standardní.

0/0
22.9.2011 15:36

raicafu

Ze železnice na silnice

Současné využívání silnice železničními dopravci jednoznačně poukazuje na nekonkurenceschopnost železniční dopravy. Stát by měl přehodnit investiční poměr mezi silnice x železnice, aby doprava šla ze silnice na železnici a ne obráceně.

+2/0
22.9.2011 12:05

wolf80

Re: Ze železnice na silnice

Myslim, ze oba typy dopravy maji sve prirozene misto. Zeleznicni by mela byt hlavne paterni, pokryvat velke prepravni objemy - tam vhodne dimenzovat infrastrukturu, a tam kde jsou objemy mensi a zeleznice by se nerentovala nasadit autobusy.

0/0
23.9.2011 8:37

Strasak

:-)

Nojo, to je tak, když Němci chtějí rychlou trať Praha Mnichov a Češi ji vedou místo do Domažlic do Chebu.

0/0
22.9.2011 11:42

a8nn

Re: :-)

Němci na úrovni státu ji zatím nechtějí nikde. Na zemské úrovni ji chtějí před Domažlice, ale stát o tom zatím nedokázali přesvědčit.

+1/0
22.9.2011 12:39

turista-

Re: :-)

Češi vedou nějakou rychlou trať do Chebu? Co já vím, tak pouze opravili trať ve stávající stopě, která byla ve špatném stavu.

+1/0
22.9.2011 18:54

lucky_24

První opravdová rána pro ČD

Spojenec DB začíná i přímo v dopravě, nejen prodeji jízdenek, spolupracovat s úhlavním nepřítelem, RegioJetem. To bude možná řešení, kde v budoucnu sehnat vícesystémové lokomotivy pro trať Praha-Brno :-)

0/0
22.9.2011 10:49

a8nn

Re: První opravdová rána pro ČD

Ony DB nějaké takové mají? Leda tak nákladní DB Schenker, ovšem ne ve verzi VM.

0/0
22.9.2011 12:37

tarten

Re: První opravdová rána pro ČD

Proč uvažujete o lokomotivách s vagónky "jako za císaře pána" a ne o ucelených jednotkách?

0/0
22.9.2011 21:53

wolf80

Re: První opravdová rána pro ČD

Ucelene jednotky mohou jezdit mimo spicky nevyuzite a ve spickach uz k nim nic nepripojis. Myslim, ze RegioJet ma v tomhle smeru lepsi strategii nez Pendolino a LeoExpress. Kdo ma pravdu a kdo se myli se za par let ukaze na trati Praha-Ostrava. :)

0/0
23.9.2011 8:40

znám 011 dívku, nemá dukáty

Konečně!

Konečně už i železniční dopravci pochopili, že dráha je reliktem století páry. Rychlost, flexibilita, pohodlí i ekonomika patří silniční dopravě.

0/0
22.9.2011 10:46

Trupman

Re: Konečně!

Ono by to spíš patřilo dráze (tam mají podmínky pro pohodlí a rychlost). To by ale někdo musel zrušit ČD.

0/0
22.9.2011 10:50

turista-

Re: Konečně!

ČD nemohou za stav tratí u nás.

0/0
22.9.2011 11:09

p_n_2

Re: Konečně!

To se mi teď líbí, jak se dá všechno okecat, že ČD za nic nemohou... komu ty tratě a všechno patřilo pár let zpátky? Kdo na to totálně s..l a pak to uměle rozhodili na jiné firmy, takže ČD jsou dnes svaté a za nic nemůžou. To je alibismus jako prase.

0/0
22.9.2011 11:44

turista-

Re: Konečně!

Tratě patří státu už více než 100 let. ČSD, později ČD a SŽDC jsou jen správcem, který je jen udržuje sjízdné. O investicích do medernizace ale rozhoduje vždy majitel, kterým je stát, tedy politici. Ty jsme si 40 let nevolili, teď už si je sice volíme, ale výsledek je stejný - železnice se stále jen víceméně opravuje, někdy ani to ne. Skutečně nových železničních staveb je u nás velmi málo.

Stačí vám to takto?

0/0
22.9.2011 18:00

tarten

Re: Konečně!

Vzpamatujte se. "Zrušením" ČD by se s kolejemi nezměnilo nic, když je to jiná firma.

0/0
22.9.2011 21:56

turista-

Re: Konečně!

To těžko. DB po Německu žádné autobusy neprovozuje.

Důvod zavádění linek z Německa do Prahy je jiná a jednoduchý: u nás soudruzi politici 40 let před revolucí i 20 le po ní budovali silniční infrastrukturu na úkor železniční. Zatímco soudruzi na Západě stavěli obojí a tak tam teď mají pořádné tratě všude, zatímco my je máme akorát do Ostravy a z přimhouřením oka i do Vídně a Berlína.

+3/0
22.9.2011 11:09

JBetak

Re: Konečně!

Do Mnichova nemají pořádnou trať od našich hranic ani Němci. Především není přímá.

0/0
22.9.2011 11:41

a8nn

Re: Konečně!

Proč by ji taky měli, když před dvaceti lety byli na druhé straně hranice lvi?

+2/0
22.9.2011 12:46

turista-

Re: Konečně!

Není sice přímá, ale alespoň je rychlá. U nás od Plzně na západ není ani jedno.

0/0
22.9.2011 18:01

aron

Re: Konečně!

A on někdo nutil dráhy utratit miliardy za koridory v původních trasách?

0/0
22.9.2011 15:21

turista-

Re: Konečně!

Tzv. koridory (=doslova je to jen směr na mapěm nikoli trať) jsou umělý politický humbuk pro _nutnou_ mírnou opravu existujícícíh tratí, ke které nás okolní státy dotlačily v rámci mezinárodních dohod. Prostě dohnat zanedbanou postupnou modernizaci, která se na západě běžně dělala, aby se to nerozpadlo.

Každý odborník vám řekne, že abychom dohnali západ, musíme _navíc_ ve vhodných úsecích stavět i tratě nové, vysokorychlostní. Ale to už není o jednotkách a desítkách miliard jako rekonstrukce, to je o stovkách miliard. My jsme tyto stovky miliard radši vyhodili za dálnice. Takže dálnice D5 na západní hranice vede, pořádná trať nikoliv. A důsledkem je nadpis tohoto článku.

Prostě koridor=oprava. Jen naši politici z toho ve svých řečech udělali megaakci srovnatelnou s dálnicí. Není tomu tak. S dálnicí je finančně srovnatelná VRT.

0/0
22.9.2011 18:11

Severin

Re: Konečně!

Souhlasil bych s tím, že toto platí jenom pro post-komunistické země, země třetího světa a také Severní Ameriku (i když tady jak kde). V ČR  skoro bez výjimky platí, že když se člověk někam chce dostat rychle., musí sednout do vlastního auta nebo autobusu. V takové Skandinávii zase naopak platí, že když se člověk chce někam dostat rychle, musí sednout do vlaku, protože autobusy, i když jedou třeba po dálnici, na rychlovlaky nemají.

0/0
22.9.2011 15:18

feese

Tristní a ostudné

když mezi Prahou a Mnichovem neexistuje kloudné železniční spojení - směšných 300 km. Koridory zpackané, přitom ICE Mnichov-Režno-Plzeň-Praha, případně dále Ostrava by se muselo bez problémů uživit.

+1/0
22.9.2011 10:10

wu-fang

Re: Tristní a ostudné

Režno???

0/0
22.9.2011 10:21

TomasLee

Re: Tristní a ostudné

Staro Režno??

0/0
22.9.2011 10:25

thm69

Re: Tristní a ostudné

Netrefil se s háčkem, ale je nutné ocenit snahu o použití exonyma... jinej by bez padonu napsal Regensburg...

0/0
22.9.2011 10:43

pskoda

Re: Tristní a ostudné

...což by bylo jediné správně. Nic jako Režno nebo Řežno enbo co neexistuje.

0/0
22.9.2011 13:45

aldik7

Re: Tristní a ostudné

breč u SŽDC, a ne v diskuzi;-)

0/0
22.9.2011 10:29

tarten

Re: Tristní a ostudné

O tom nerozhoduje ani tak SŽDC, jako ministerstvo dopravy.

0/0
22.9.2011 22:00

JayVandermark

Re: Tristní a ostudné

Já jsem kdysi jezdil Bayern-Böhmen Expressem.

0/0
22.9.2011 10:50

turista-

Re: Tristní a ostudné

Tyto vlaky jezdí a budou stále (i kydž se jim tak už neříká). 2x denně Praha-Mnichov, 2x denně Praha-Norimberk.

Výhoda proti těm busům je ta, že v nich platí BayernTicket (tedy výrazně levnější cestování, jede-li víc lidí).

0/0
22.9.2011 11:22

B-25

Zástupci obou firem nevyloučili...

Že si rozeberou České dráhy... Rv Vše tady směřuje k totálnímu rušení tratí, osekávání spojů atd. Jančura mi někdy připadne jak nastrčený bílý kůn... Čí zájmy hájí? Zatím všichni nadšeně tleskají, ale za pár let se budem moc divit..:-P

+2/0
22.9.2011 10:05

AAA2

Re: Zástupci obou firem nevyloučili...

nemecka okupacni sprava by Ceskym draham jen prospela ;-D

0/0
22.9.2011 10:17

aldik7

Re: Zástupci obou firem nevyloučili...

stejné peníze jako mají DB by taky Českým drahám moc prospěli;-)

+1/0
22.9.2011 10:30

AAA2

Re: Zástupci obou firem nevyloučili...

jasne, pan siditel by si koupil jeste lepsi masazni sedacky ;-D

0/0
22.9.2011 10:44

tarten

Re: Zástupci obou firem nevyloučili...

Trapně řečeno ale správně. Nejde totiž o peníze pro ČD, ale pro SFDI a SŽDC.

0/0
22.9.2011 22:02

Severin

Re: Zástupci obou firem nevyloučili...

Pamatuji si na řeči ajznboňáků v padesátých letech, kteří sice na nacistickou okupaci vzpomínali se skřípáním zubů a zaťatými pěstmi za své popravené odbojářské kamarády (mezi ajznboňáky bylo odbojářů relativně hodně - a to tak bylo skoro ve všech okupovaných zemícch, ale na druhé straně přiznávali, že dva týdny po začátku okupace začaly vlaky ČSD  jezdit téměř  bez spoždění. Tím nechci říct, že bych si přál německou okupaci, (mimo jiné by se můj odbojářský otec obracel v hrobě) a taky pochybuji, že by (mimo jiné) kvůli 40 letům zanedbávanému a 20 let systémově nemodernizovanému želežničnímu svršku němci něco s dráhami dokázali udělat.I když na druhé straně musím uznat, že (ze začátku nechtěné, ale politicky vnucené) převzetí DR znamenalo ohromné plus pro žel. dopravu v bývalé dederónii.

0/0
22.9.2011 15:33







Najdete na iDNES.cz