Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od prosince vyjede méně rychlíků. Některé spoje skončí

Od 11. prosince vyjede na české koleje o šest procent méně rychlíků, než se počítalo ještě v dubnu, některé spoje zcela zmizí. Dohodlo se na tom ministerstvo dopravy s Českými drahami. Stát tím ušetří 50 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chemba

Kde je předvolební tahák -kamiony na vlaky?

v (_!_).

0/0
22.9.2011 16:06

turista-

Re: Kde je předvolební tahák -kamiony na vlaky?

???

Jak souvisí kamióny na vlacích s osobními rychlíky?

+1/0
22.9.2011 16:09

109e

Re: Kde je předvolební tahák -kamiony na vlaky?

Tak, že poslední vlády zařezávají železnici jako takovou, krok za krokem.

+2/0
22.9.2011 20:44

chemba

Aby se vytvořil prostor pro konkurenní

žluté či jiné rychlíky , musí České dráhy ty lukrativní dálkové a rychlíkové spoje opustit, pod záminkou že jsou ztrátové. A konkurence tak bude na ztrátových tratích vydělávat a bohatnout.

0/0
22.9.2011 16:05

CART09

Re: Aby se vytvořil prostor pro konkurenní

tady se trochu bumbalo, že??;-D

+3/0
22.9.2011 20:25

chruyeager

Nevím, ušetřit 50 milionů korun?

Co to je? 5 korun ročně na každého Čecha....

0/0
22.9.2011 15:11

pártyman

Re: Nevím, ušetřit 50 milionů korun?

pětina co prošustroval eráru jeden jedinej Vondra

+1/0
22.9.2011 15:44

Bery

Re: Nevím, ušetřit 50 milionů korun?

Tak to ale v nasem kocourkove chodi... :-P

0/0
22.9.2011 23:27

marwal

jedině dobře

lidé věčně na čd nadávají, tak se to zruší a je to. A stát ušetří. K čemu platit něco, co se lidem nelíbí? Já vlakem nejezdím, ale nikdy jsem nechápal lidi, kteří jim jezdí a nadávaj na něj... :-P

0/0
22.9.2011 14:48

Sidonie_11

Re: jedině dobře

Kdybyste bydlel v obci, kam autobus ve všední dny zajede asi tak 3x a o víkendu vůbec, když navíc do nejbližšího okresního/krajského města to je s přestupem, ale naopak by tam pravidelně jezdil osobní vlak přímo do onoho okresního/krajského města, taky byste vlakem nejezdil? Ano, většina lidí tam možná má auto, ale rozhodně ho nemají všichni!

0/0
22.9.2011 17:09

JK75

Re: jedině dobře

já pochopil příspěvek jako nepochopení lidí co nadávají na něco a přesto to používají, ne že vůbec vlak používají

0/0
23.9.2011 19:01

Sidonie_11

Re: jedině dobře

Tak ale lidi z takovéto obce můžou na vlaky a na dráhy obecně taky nadávat jak špačci, ale vlak přesto používají, protože ostatní možnosti jsou značně omezené... :-P

0/0
23.9.2011 19:21

karelman

Já mám ještě lepší nápad:

Když se zruší železniční doprava úplně, dojde k zásadním úsporám. Stejně ji používá jenom plebs, nebo ne? 8-o

0/0
22.9.2011 13:09

turista-

Re: Já mám ještě lepší nápad:

Ano, takže půjdem proti trendu ve všech civilizovaných zemích.

Dokonce i v USA uvažují o obnově, tam kde byl provoz zrušen. Asi jim došlo, že levný benzín nebude věčně.

0/0
22.9.2011 13:37

navsteva po socialistovi kamenem

Re: Já mám ještě lepší nápad:

benzin je drahy a hromadna doprava jeste drazsi... cim to asi bude. Ze by soudruzi odborari museli zacit makat.

PS: Verejna doprava ano, ale s vyrazne nizsi dotacni podorou. At si to zaplati zakaznik. Stat se ma podilet jen a pouze na infrastrukture - tedy vystavbe a udrzovani naprikald koleji.

0/0
22.9.2011 14:13

turista-

Re: Já mám ještě lepší nápad:

V ČR je VHD naštěstí stále levnější než benzín.

A pokud chcete po zákazníkovi, aby platit v jízdném celé náklady, měl byste také požadovat, aby platil celé náklady na provoz auta (včetně výkonového mýta na všech druzích silnic, parkování na kterémkoliv veřejném místě, atd.). Že se platí z benzínu spotřební dan, tím neargumentujte. Tu platí veřejná doprava taky.

0/0
22.9.2011 14:27

aldik7

Re: Já mám ještě lepší nápad:

nojo, USA a i západ Evropy jsou oproti nám vepředu, my teprve musíme projít cestou rušení abychom pochopili, že je to blbost a pak to za draho začali zase obnovovat;-)

+7/0
22.9.2011 14:24

CART09

Re: Já mám ještě lepší nápad:

a to máte odkud?? a kterých oblastí nebo tratí by se to mělo týkat?? protože tam, kde by vlak obsluhoval pět lidí v nějaké zapadlé díře ve Wyomingu, tam ho rozhodně nikdo dotovat nebude, protože v takových místech nejsou na silnicích kolony. A v aglomeracích, kde auta postávají, už sítě příměstských a meziměstských železnic už dávno jsou a jezdí na nich jeden vlak za druhým...

0/0
22.9.2011 20:28

Sidonie_11

Re: Já mám ještě lepší nápad:

Takže třeba studenti nebo lidi, co vlakem jezdí každý den do/z práce (třeba jako táta nějakých 20 let), protože autobusové spojení jim nevyhovuje, jsou podle Vás plebs, jo? ;-€ Běžte do háje! Rv ;-O Rv

0/0
22.9.2011 17:12

petrph

a co kdyby začali trasou Praha Ostrava?

Stejně tam teď jezdí Jančura :-)

0/0
22.9.2011 12:17

turista-

Re: a co kdyby začali trasou Praha Ostrava?

Linka Praha-Ostrava s tímhle vůbec nesouvisí.

0/0
22.9.2011 12:46

strasnej.prujem

Re: a co kdyby začali trasou Praha Ostrava?

jancura s jednou lokalkou, kde je potreba mistenka neni nic pro pravidelnz uyivatele vlaku, ale pro obcasnz cestujici. Nechapu, jak by si mohli kazdodenni pendleri neustale rezerovovat mistenky ... tragedie

0/0
22.9.2011 14:00

petrph

Re: a co kdyby začali trasou Praha Ostrava?

Právě že každodenní pendleři aby ušetřili tak si stejně obstaraj jeho kreditní jízdenku, a prostě si na její číslo přes internet zarezervujou najednou místenky klidně na všechny dny na půl roku dopředu.Dá se to i smskama ale takhle to asi bude rychlejší.

S tím že kdyby určitej den nemohli, tak se dá ta místenka tak do hodiny před odjezdem přes internet nebo i jen smskou zrušit bez jakýchkoliv srážek a ty peníze jsou pak volný na další jízdu kdykoliv.

Tedy, aspoň doufám že to funguje stejně jako v jeho autobusech.

0/0
22.9.2011 14:36

turista-

Re: a co kdyby začali trasou Praha Ostrava?

Jenže (podle zveřejněného tarifu) akční jízdenky rezervujete do rezervy na jednu kreditovou jízdenku maximálně tři. A neakční cena už není zdaleka tak výhodná jako nabídky od ČD pro pendlery.

0/0
22.9.2011 15:25

petrph

Re: a co kdyby začali trasou Praha Ostrava?

Teď to nemůžu nikde najít - ale neznamenají ty 3 jízdenky na jednu kreditní  ve skutečnosti tři na jednu jízdu, tedy že majitel s sebou může vzít další 2 spolucestující? Bohužel, to že akční cena skutečně akční a bude se postupně zvedat, to si pište on Jančura taky není žádnej mecenáš..:-)

0/0
22.9.2011 15:55

turista-

Re: a co kdyby začali trasou Praha Ostrava?

To je pravda, to v tarifu není jednoznačně napsáno. Musí to někdo v eShopu vyzkoušet.

0/0
22.9.2011 16:11

Ruda Pivrnec

Hmm...

Že nepojedou navržené rychlíky mezi Ostravou a Olomoucí je jen dobře. Když jsem koukal na návrh jízdního řádu, tak bylo vidět, že jsou naprosto nesmyslné, bez přípojů po cestě a navíc jedoucí doslova v závěsu za vlaky jedoucími stejným směrem.

0/0
22.9.2011 11:52

H75

IN 100

Úžasné. Předevčírem jsem si koupil kartu IN 100 za 22 500,- korun na denní dojíždění do Prahy cca 80 km. A mám obavu, že když to škrtání takhle půjde dál, nebudu mít čím jezdit. Kurňa, dotace je od toho, aby pokryla ztrátu právě z nevytížených, ale potřebných linek, ne? Např. spoje brzo ráno či v noci.....

0/0
22.9.2011 11:40

lucky_24

Re: IN 100

Všechny spoje ČD jsou prodělečné, od půlnoci do půlnoci každý den v roce. Takže i všechny jsou dotované, s vyjímkou IC, EC a SC, ty ovšem prodělávají taky.

0/0
22.9.2011 12:17

turista-

Re: IN 100

Vy znáte podrobné (nezamlžené, jak to dělá každý velký podnik) učetnictví ČD, že víte, že jsou IC, EC a SC prodělečné?

0/0
22.9.2011 12:48

PrezdivkaJizExistuje

Re: IN 100

http://ekonom.ihned.cz/c1-34785140-ztratove-pendolino

0/0
22.9.2011 13:01

turista-

Re: IN 100

No a? To vše jsou jen oficiální čísla a prohlášení. Přece neřeknou - "my na IC/EC Praha-Ostrava strašně vyděláváme, prosím, seberte nám dotace".

Že dráhy platily ze zisků z tratě Praha-Ostrava provoz na jiných tratích (=chtěly tam menší dotace, než by bylo nutné), je jasné z logiky věci. Plný vlak na hlavní trati totiž neprodělává ani u ČD.

+1/0
22.9.2011 13:20







Najdete na iDNES.cz